handdator

Visa fullständig version : Nya filmkrönikan


Arf Pingvin
2006-09-21, 09:44
Någon mer än jag som såg och förfasades över nya filmkrönikan? *grr27* http://www.svt.se/filmkronikan där kan man se webtv.

Maken till uselt program får man leta efter. De har helt gjort om formatet och nu är det ett diskussionsprogram där de enda invigda är de som sitter i soffan. Jag tycker det borde finnas utrymme till ett annat filmprogram på SVT men filmkrönikan borde ändå recensera filmer i konsumentupplysningssyfte. Varför har de inte kvar Orvar och Emma :confused:

skaparn
2006-09-21, 10:30
Någon mer än jag som såg och förfasades över nya filmkrönikan? *grr27* http://www.svt.se/filmkronikan där kan man se webtv.

Maken till uselt program får man leta efter. De har helt gjort om formatet och nu är det ett diskussionsprogram där de enda invigda är de som sitter i soffan. Jag tycker det borde finnas utrymme till ett annat filmprogram på SVT men filmkrönikan borde ändå recensera filmer i konsumentupplysningssyfte. Varför har de inte kvar Orvar och Emma :confused:

Jag håller med. Helena von Sweibergk är bra, men inte som programledare då hon tog alldeles för mycket plats och knappt lät gästerna tycka innan hon blandade sig i med åsikter.

Orvar!

bear.flowertwig
2006-09-21, 10:34
Helena von är tröttsamt pretentiös.

egge
2006-09-21, 10:40
Saknar Orvar*cry*

Hade varit trevligt om Helena hade låtit gästerna få fram sina egna åsikter ist för att hon lägger sina åsikter i deras munnar. Man fick se för lite film, saknar tv-tipset och dvd-tipset, gillade de olika teman de hade förra säsongen plus att de avslutade varje program med en klassisk filmscen. Mig har dom iaf tappat i tittarstatistiken, tänker inte kolla mer denna säsongen.

Noodles
2006-09-21, 10:45
Orvar var bra. Han kunde hylla konstnärliga filmer men såga pretentiös smörja. Han vågade hylla bra action men ingen kunde såga en hjärndöd rulle som han. Den gamle Fredrik Sahlin var ju mästare på att såga allt som på något sätt kunde vara kommersiellt och hyllade instinktivt allt som inte var engelskspråkigt eller konventionellt.

Orvar vågade dessutom ta på sig nunnedräkt och gå på Sound of music sing-along.

Empe
2006-09-21, 11:26
Jag saknar Orvar. Dom har tappat mig, precis som egge, i tittarstatistiken.