handdator

Visa fullständig version : iTunes 7


PowPow
2006-09-21, 00:44
Någon mer än jag som upplevt problem med den nya iTunes (7)?

Problemet är att musiken sprakar och hackar. Låter lite som en repig/smutsig LP-skiva. Fast mindre charmigt. När programmet nyligen är startat så brukar det låta som vanligt, men efter ett tag börjar det brusa. Speciellt om datorn är hårt belastad. En omstart av iTunes löser oftast, men inte alltid problemet.

coxie
2006-09-21, 01:00
japp har samma problem ibland, oftast när jag precis som du belastar datorn hårt och startar itunes samtidigt.

PowPow
2006-09-21, 01:11
Jahapp.. Nån bugg väl.
Blir till att återgå till förra versionen i väntan på uppdatering väl.

aliquis
2006-09-21, 01:46
Någon mer än jag som upplevt problem med den nya iTunes (7)?

Problemet är att musiken sprakar och hackar. Låter lite som en repig/smutsig LP-skiva. Fast mindre charmigt. När programmet nyligen är startat så brukar det låta som vanligt, men efter ett tag börjar det brusa. Speciellt om datorn är hårt belastad. En omstart av iTunes löser oftast, men inte alltid problemet.Min dator gör precis samma sak med last.fm nu, aldrig märkt innan, kan vara att jag kopplade in en extern box men nu lyssnar jag direkt från ljudkortet...

Men jag tror knappast det är itunes fel att den skrapar.

PowPow
2006-09-21, 01:58
Min dator gör precis samma sak med last.fm nu, aldrig märkt innan, kan vara att jag kopplade in en extern box men nu lyssnar jag direkt från ljudkortet...

Men jag tror knappast det är itunes fel att den skrapar.

Fast det hackar och skrapar inte i tidigare versionen. Kan vara att 7:an är mer systemkrävande, och att datorn inte klarar av det riktigt. Vilket iofs låter lite udda.. jag menar prestandan på datorn ska gott och väl räcka til att spela musik.. Nåväl. Ingen större förlust. Hittade inga fördelar i 7:an direkt.

Nalfaren
2006-09-21, 02:59
Det är en oehört buggig version.
Mer information och lösningar på era på en del problem finner ni här:

http://www.idg.se/2.1085/1.77153

melancoolio
2006-09-22, 20:33
Apple är fan bajs!

Pretender
2006-09-22, 20:50
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93610

Att ändra inställningarna i qt funkade för mig.

/P

PowPow
2006-09-23, 00:40
Apple är fan bajs!

HÅller med dig. Förutom när det gäller iTunes. Just love it!