handdator

Visa fullständig version : Ska Banne Mig Bli Grov!!


Antonius
2003-01-22, 00:41
Jag ska storsatsa på att bli grov. mestadels armar, sedan rygg och bröst...

Ålder: 18 år. (19 den 6:e Mars)
Längd: 168 cm. (enligt mönstringen)
Vikt: 64 kg.

Mina mått, 2002-12-24.

Hals/Nacke: 37 cm (mätt precis ovanför adamsäpplet)
Bröst: 93 cm (mätt över bröstvårtorna)
Överarm: 33,5 cm (spänd rakt över bicepstoppen)
Underarm: 28 cm (mätt där det är störst)
Midja: 78 cm (mätt över naveln)
Höft: 88 cm (mätt över gluteus maximus :booty: )
Lår: 50 cm (mätt där det är störst)
Vader: 38 cm (mätt där det är störst)

Men som ni märker på datumet är dessa mått redan gamla, men anledningen att jag inte mäter nya är att jag inte börjat köra seriös förens nu.
Men om en månad igen så ska det uppdateras, så får vi se hur det blir. Ska också försöka skaffa foto tills dess.

Alla seriösa tips och annan sorts hjälp att bli grov mottages gärna. :D

Wish me luck! :thumbup:

Lord_X
2003-01-22, 08:23
Ja, väldigt gamla mått, sisådär ett år in i framtiden :D

Hur ser ditt träningsschema ut? Vad äter du om dagarna?

stybb
2003-01-22, 10:09
a.. framtidmått..

Vi kullkasta dina planer om att först få stora armar, sedan rygg, bröst. Kroppen växer i den takt det går. Eftersom du inte tränat förut tycker jag du ska köra hela kroppen lika mycket. Armarna kommer växa som fan. Det kommer föresten allt att göra.

Nu ere bara att :eating: och :bpump:

Antonius
2003-01-22, 11:13
Woupsidasie... skrev visst fel på datumet märkte jag nu. Får rätta till det sen.

Stybb. Jag har tränat förut, men aldrig bestämt utan mer som så att jag gått till gymmet lite hipp som happ och helt enkelt inte tagit det seriöst.

Mitt schema är:
Måndag: Bröst
Tisdag: Rygg
Onsdag: Vila (äta ;))
Torsdag: Triceps
Fredag: Biceps

Jag äter just nu frukost bestående av 1½ portion av gröt(havregyn) och ett ägg. Sedan tar jag kanske 2-3 timmar senare kanske en kesella eller en konservburk med tonfik (i vatten eller olja). Så äter jag ungefär 2-3 måltider per dag, då med frukosten inräknat.
Jag försöker äta lika mycket som min kompis som jag tränar med, han är 196 cm lång och väger ca. 90 kg, och jag lyckas rätt bra. Men så är jag en hel del kortare än honom (168 cm).

Och jag har hört att man ska äta 2 gr protein/kg man väger. Stämmer det?
Och isånnafall, vad för maträtter innehåller bra mycket protein?

Såklart ska man äta mycket av kolhydrater också, det vet jag.

Här är en skittaskig bild på mig som jag tog med min webcamera igår. Man ser skitdåligt, men en kompis till mig kanske ska skaffa digitalkamera snart så då kommer lite bättre bilder.

emmzan
2003-01-22, 11:54
Vart har ben och axlar tagit vägen i schemat??:confused:

stybb
2003-01-22, 11:59
Några saker till efter den nya faktan

Ditt schema innehåller varken axlar eller ben. Du kommer snart sluta öka om du inte tränar axlar. Lägg in axlarna och ben. Triceps och biceps är nog inte så nödvändigt att köra på samma dag. Det ser redan bra ut på bilden.

2g protte/kg är det minsta man ska ligga på tycker jag. Ägg, kyckling, tonfisk eller varför inte pulver.

Det ser bra ut.. kämpa på

stybb
2003-01-22, 12:01
ps. Grov enligt mig är riktigt stora feta axlar med traps som arnold :D

Antonius
2003-01-22, 12:01
Axlar... och ben ja.... det kan jag köra på ondagar, men blir inte det lite mycket, liksom 5 dagar i sträck? Jag vet inte, därför frågar jag.

Föreslå gärna vart jag kan klämma in det annars.

stybb
2003-01-22, 12:05
Det finns lite olika förslag

Jag byter schema varje vecka.

Denna vecka kör jag

Rygg
Biceps Triceps
Vila
Ben, Mage
Bröst

Gillar egentligen inte att köra såhär men denna veckan blev det så. Det är väl framför allt dag 2 och 5 man ska ändra på.
Vanligtvis kör jag endast 2 övningar biceps, 2 övningar triceps och klämmer in axlar där idag. Men denna veckan blev det såhär. Därav ser det lite dumt ut. Jag tycker personligen att man använder armarna så mycket i andra övningar så man behöver inte köra de en hel dag.

Vad ligger du på för vikter i Mark, Böj och Bänk?

Antonius
2003-01-22, 12:23
Aaa.... jag hade tänkt köra så här från början.

Träningsprogram 1
Dag 1. Bröst, axlar
Dag 2. Rygg, baksida axlar
Dag 3. Ben
Dag 4. Armar

Efter en vecka.
Flyttar dag 1 sist.
Efter en vecka igen.
Flyttar dag 1 (tidigare 2) sist osv i åtta veckor.
Byter till träningsprogram 2.

Träningsprogram 2
Dag 1. Bröst, triceps
Dag 2. Rygg, biceps
Dag 3. Ben
Dag 4. Axlar

Efter en vecka.
Flyttar dag 1 sist.
Efter en vecka igen.
Flyttar dag 1 (tidigare 2) sist osv i åtta veckor.
Byter tillbaks till träningsprogram 1.

Något i den stilen kanske?

Rygg.
Marklyft: 50 kg på stången (70 med stången inräknat).
Latsdrag: 50 kg.

Bröst.
Sned hantelpress: 15 kg.
Bänk: Vet inte... var länge sedan jag körde. Sist maxade jag min vikt tror jag.
Hantelbänkpress: 20 kg.

Biceps.
Curlstångscurl: 25 kg på stången.
Hammercurl: 15-17,5 kg.
Växlande hantelcurl: 15-17,5 kg.

Triceps.
Tvåarms hantelpress bakom huvudet stående: 17,5 kg.
Liggande tricepspress från pannan: 15 kg på stången.
Pushdowns: Vet inte... det står 11, men jag tror inte att det är kg.

Hmm... kommer inte på mer.

stybb
2003-01-22, 12:26
Måste säga att du ser jävligt stark ut mot vad du tar. Det skulle jag iofs ta som positivt. Själv är jag bulkig som en jävla julgris men men. Du är stark i armarna om man jämför i kroppen med övrigt tycker jag. :cheers:

Antonius
2003-01-22, 12:32
Joo... men måste bara klaga på en sak, bilden. Liksom, i spegeln ser det sååå mycket bättre ut.

Får verkligen skynda på med bättre bilder... Jag tycker att jag ser så klen ut i armarna på den bilden.

Kolla på den här bilden. Men bara en varning, det verkar ha blivit lite hokuspokus, eftersom jag aldrig lyckats få samma topp på biceps som på denna bild.

stybb
2003-01-22, 12:51
De där ser ut som en typisk photoshop bild.. ::laugh:

Antonius
2003-01-22, 12:58
Hehe... det finns några anledningar till det, dels är mina armar rätt korta, så då ser det stort ut. Och som sagt så var det något som gjorde att min bicce gjorde ovanligt stor salut på den bilden.

Hur som helst, mina armar är rätt stora, ja. Det är därför jag vill att de ska bli större. Jag skulle älska att få 45 armar på lilla mig, för det skule se mer än brutalt ut.
Men jag antar att jag nöjer mig med 40. Det är mitt mål på armar, resten vet jag inte än.
Jag förstår mig inte på folk som nöjer sig med att gå runt med taniga små tandpetar armar.

Men min rygg måste förbättras.

stybb
2003-01-22, 13:03
Den där bilden måste ge en brutalt overklig syn om den inte är gjord i photoshop. Om man jämför med bilden ovan så.. Du får ta och göra en ny bild nu på direkten! :hbang:

stybb
2003-01-22, 13:21
Jag förstår mig inte på folk som nöjer sig med att gå runt med taniga små tandpetar armar

Vissa gör detta till att se bra ut på stranden. Vissa gör det för att se bra ut på en scen och vissa gör det för att få råstyrka i tävlingar som styrkelyft.

Hellre tar jag 600 i styrkelyft och väger 75 med relativt små armar än har 45 armar. Olika prioriteringar de där.

Men rokk on. Ska bli kul att följa din väg mot 45 orna

Antonius
2003-01-22, 13:43
Som sagt vet jag inte vad som blev vel med den andra, men det var inte photoshop. Den här bilden togs precis.

Antonius
2003-01-22, 13:46
Jooo, det är klart. Men jag vill inte heller gå runt och vara runksvag i armarna och ha stora... man vill juh helst ha en bra kombo.

Det ska bli kul att ha någon som följer min väg till 45:orna. :D

stybb
2003-01-22, 13:47
sitter och är irriterad .. Du borde ta en massa mer tycker jag. Hur många set och reps kör du och vilka övningar?:D

Antonius
2003-01-22, 14:00
Biceps.
Växlande hantelcurl (http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/staende_vaxlande_hantelcurl.asp): 17,5 kg (med hantel kanske 18,5), 8x3
Curlstångscurl (http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/curl_bar_curls.asp): 25 eller om det var 30 kg på stång (med stång vet jag inte), 8x3
Hammercurl (http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/hammer_curls.asp): 17,5 kg (med hantel kanske 18,5), 8x3

Triceps.
TVÅarms hantelpress (http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/en_arms_hantel_strack_bakom_huvudet.asp): 17,5 kg (med hantel kanske 18,5), 8x3
Liggande tricepspress (http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/liggande_triceps_strack.asp): 15 kg på stång (med stång vet jag inte), 8x3

Det var mitt arm pass... plus Pushdowns (http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/kabel_push_downs.asp) men det vet jag inte vad jag tar i kg för det stod i något annat, vad jag tror iaf.

stybb
2003-01-22, 14:06
fanjb abjga

Du tar samma vikter som mig.. oftast mindre.. varför växer inte mina jävla hor armar då :D

Antonius
2003-01-22, 14:10
:eek:
Hur lång och hur mycket väger du?
Hur mycket runt armarna har du då?

stybb
2003-01-22, 14:14
Vet inga mått..

Men jag väger 75 kg och är 1,75

Antonius
2003-01-22, 14:21
Oook... men som sagt, mina armar är korta därför ser det ur som att jag har större, fastän jag inte har det. Korta personer blir större snabbare, medans långa personer blir större än korta personer.
Något sånt iaf...

Antonius
2003-01-22, 14:34
Nu ska jag gå och köpa Super Gainers Fuel...
Lycka till på vad nu dina mål är...

Bamse79
2003-01-22, 14:40
Dina armar ser ut att vara större än 33.5 cm i omkrets i alla fall....

bara att:eating: :eating: :eating: mer mat!

Niclaaas
2003-01-22, 15:08
skulle bara säga att jag inte tränar axlar och jag ökar iaf fortfarande :)

michael
2003-01-22, 15:28
2dl havregryn som gröt, 3 stekta ägg, 1 liter mjölk och två mackor med ost och smör föreslår jag som en frukost för dig, du måste lära dig att äta tills du spyr om du vill växa...

vill du ha stora armar? börja köra knäböj!

'nuff said

edit: frukt , vitamintillskott, kosttillskott och juice kan läggas till i frukosten med..

Fartman
2003-01-22, 16:45
Originally posted by Niclaaas
skulle bara säga att jag inte tränar axlar och jag ökar iaf fortfarande :)

men vad i helvete!? finns ju nästan inget mesigare än personer som har en i övrigt kraftigt och välbyggd kropp men riktiga mesaxlar.. med stora fina axlar ser man ju GROV ut...

Niclaaas
2003-01-22, 17:04
Originally posted by Fartman


men vad i helvete!? finns ju nästan inget mesigare än personer som har en i övrigt kraftigt och välbyggd kropp men riktiga mesaxlar.. med stora fina axlar ser man ju GROV ut...

:sleep:


mina axlar ser inte särskilt små ut mot resten av kroppen även fast jag inte tränar dom direkt, dom får mycket träning ändå...satsar på styrka och inte storlek iofs. iaf så sa nån att han skulle sluta öka om han inte träna axlar och så behöver det inte vara därför jag svarade

michael
2003-01-22, 17:32
det är inte snyggt med tandpetarben heller..

goa_killen
2003-01-22, 18:16
Du har gryma biceps mannen!!! :thumbup:

Ser ut som att dom ä bra mycke större än va dom är..
o starkare...

Du har inga ben bilder??

:thumbup:

Antonius
2003-01-22, 19:02
Tackar michael och goa_killen...
Nej jag har inga bilder på mina ben, tyvärr. Men så fort digitalkameran dyker upp så kommer det.

Jag ska försöka hålla er uppdaterade med resultat och ökningar.

Jag har faktiskt redan börjat äta mer, och oftare. Och det har gjort att jag nuförtiden nästan går runt och är hungrig hela tiden. Liksom, om jag skulle äta ett BK XXL meal och sedan gå på Sagan om de två tornen så skulle jag sedan typ vara hungrig och kunna äta ett till BK XXL meal.

Alex85
2003-01-22, 20:59
Jag försöker äta lika mycket som min kompis som jag tränar med, han är 196 cm lång och väger ca. 90 kg, och jag lyckas rätt bra.

:p aa du din jevul...nämner mig o grejer...:stick:

Antonius
2003-01-22, 21:03
Klart jag nämner dig... du är juh min bitch! :laugh:

Alex85
2003-01-22, 21:38
Klart jag nämner dig... du är juh min bitch!

:insane:

AnderssoN
2003-01-23, 13:59
Av det man ser på bilderna så tycker jag att du har kommit en bra bit! Det verkar som du har rätt schysta underarmar också. Inte fy skam.

Men varför kör du inte till failure i bicepsövningarna? När man läser "8x3" låter det som du håller igen.

Antonius
2003-01-23, 14:15
Andersson: Tackar... joo, jag har fått lite "fan vad stora underarmar du har" av vissa.

Vad menar du med failure? Gör det att man får mer massa då?

AnderssoN
2003-01-23, 15:12
Ja, alltså att ta i i varje set så att du inte orkar göra en enda rep till. Då borde repetionerna bli färre för varje nytt set, i stil med 17,5 kg x 8, 7, 6.

Gissningsvis skulle du utvecklas ännu mer om du gjorde så.

Antonius
2003-01-23, 15:17
Alltså... få se nu.

Ska jag öka vikten eller ska jag öka det första antalet reps?

AnderssoN
2003-01-23, 15:24
Tycker att du ska öka vikten så du grejar runt 8 reps i första set, sedan faller antalet reps av sig självt om du verkligen tar ut dig.

Kör så det ryker på gymmet!

Antonius
2003-01-23, 15:26
Will do! :thumbup:

:kickass:

AnderssoN
2003-01-24, 09:59
Hur gick gårdagens pass?

Antonius
2003-01-24, 11:51
Det gick jätte-bra...

Värmde upp triceps lite med tvåarms hantelpress: 10 kg, 16x1.

Tvåarms hantelpress: 20kg 8x2, 22,5kg 6x1.
Liggande tricepspress från pannan: 17,5kg 8x1, 7x1, 6x1.
Pushdowns körde jag också på samma vis, men vet inte hur vikten är graderad där. :confused:

Sedan så körde jag traps lite snabbt (en övning) istället för axlar... för min träningspartner hade redan kört sitt pass.

Hantelshrugs: 27,5kg 8x1, 7x1, 6x1.


Alla gånger körde jag så hårt som möjligt... :kickass:

Tack för tipsen... om du kommer på något mer så säg det gärna.

stybb
2003-01-24, 13:03
Du ligger lite efter i rygg, triceps osv om man jämför med biceps.. Jag skulle välja att inte träna biceps på några veckor. Det får du ganska bra när du tränar rygg ändå..

kämpa på :cheers:

AnderssoN
2003-01-24, 14:24
Originally posted by stybb
Du ligger lite efter i rygg, triceps osv om man jämför med biceps.. Jag skulle välja att inte träna biceps på några veckor. Det får du ganska bra när du tränar rygg ändå..

kämpa på :cheers:

Jag skulle välja att absolut inte sluta träna en muskelgrupp bara för att den går bra. Styrkan kommer jämna ut sig efter hand.

Och eftersom Antonius inte kört så länge (antar jag, rätta mig om jag har fel) så tycker inte jag att man ska inleda sin styrketräningskarriär med att börja skippa träning av vissa muskelgrupper. Panga på så hårt du kan så du växer åt alla håll och kanter till att börja med.

Antonius
2003-01-24, 15:00
Jooo, jag har läst någonstans att de muskelgrupper som man märker växer bra ska man inte sluta träna bara för att de sticker ut från resten.
Liksom, tänk om arnold hade tänkt så om sina biceps eller bröst... :eek:

Aja... nu ska jag äta och sedan in och träna biceps. Nu tänker ni kanske "bara?" och då säger jag, jaa... eftersom att jag inte börjat köra mitt schema än så blir det så. Men nästa vecka, i början på måndag så kör jag stenhårt OCH på schema, så då lär det bli ökningar...
:hbang:

Justfan, mina päron tycker att jag blivit så dyr i drift (matkostnad) att jag måste skaffa jobb väldigt snart om jag ska börja äta mer.
Så om ni hör om (eller har) något ledigt jobb så skulle det vara toppen. :thumbup:

Antonius
2003-01-24, 19:24
Så, nu har man kommit hem från sitt lite mindre lyckade biceps pass...

Hammercurls: 20 kg x 8
Hammercurls: 20 kg x 7 (failure)
Hammercurls: 20 kg x 6 (failure)
Preacercurls med hantel: 10 kg x 8
Preacercurls med hantel: 10 kg x 4 (failure) :oh
Curlstångscurl: 22,5 kg x 8
Curlstångscurl: 22,5 kg x 7 (failure)
Curlstångscurl: 22,5 kg x 6 (failure)

Jag skriver vikter utan stång...

Fartman
2003-01-24, 19:47
eh, du är ju jävligt stark för att vara liten! :hbang:
ÄT som fan så lär du bli jävulskt grov också! :eating: :eating:

Antonius
2003-01-24, 21:13
Tack... :oh

Joo, jag äter redan som fan.... proppar i mig!

:bpump:+:eating::eating:=:kickass:

AnderssoN
2003-02-06, 09:58
Hej och hå på böljan den blå...

Inte glömma bort journalen, ajabaja. :whipped:

Antonius
2003-02-06, 23:39
Jag har inte glömt.... bara det att jag fått ett slag av vattkoppor och har inte kunnat träna på ett bra tag.
Och väldigt snart har jag inte råd heller... :(
Måste verkligen skaffa jobb snart.......

Förresten, är det du på bilden??? Grov som fan juh... :eek:

mangs
2003-02-07, 12:17
"Photoshop" :D
Nej, allvarligt, Anderssons armar är något som de flesta här inne är avundsjuka på, de ser grymma ut på hans avatar!:thumbup:

mangs
2003-02-07, 12:18
Hoppas att sjukdomen snart gått över och att du kan fortsätta med din träning. Det är bara till att fortsätta på den inslagna vägen, det ser bra ut. :bpump:

Antonius
2003-02-07, 16:11
Jooo, jag kollade lite i hans dagbok... och det var inte dålig eller illa på arm-fronten.
Han ser jäävligt grov ut på sin avatar. :hbang:

Om jag lyckas skrapa ihop lite mer pengar så ska jag defenitivt köra på som bara den.
Tack, jag är nöjd med mina resultat hittills faktiskt. :D

Antonius
2003-02-11, 18:00
Sitter här hemma framför datorn och dricker en portions Super Gainers Fuel och äter en pizza...
:eating:

Ska nog satsa på att träna på torsdag. :kickass:

:bpump:

Tomten
2003-02-11, 18:22
I Stockholm kan du ju ha noll problem att hitta ett deltids jobb (om du nu pluggar). Kolla på arbetsförmedligen eller hör med vänner/släktingar. Det brukar i regel finns väldigt mycket jobb från typ 10-50%

Det som däremot är svårare att hitta är heltidsjobb :(

Ivf om man är en outbildad tomte som jag :smokin:

Antonius
2003-02-11, 18:49
Pluggar gör jag icke... Jag är en 18 årig kille som är arbetslös. Kul vah? :(

Äh.... skit samma, jag hittar jobb. Doooon't worry. :thumbup:

Tomten
2003-02-11, 18:57
Gratulerar, du har samma problem som jag då :D

Antonius
2003-02-11, 19:07
Ojdå.... jag trodde faktiskt att jag var den enda i detta land som inte satt i den sitsen jag sitter i. Men hittils har jag juh hittat två personer, inklucive dig, som gör just det.
:kickass:

Antonius
2003-02-12, 17:12
Jag börjar märka att jag verkligen vill sätta igång och träna... För jag drömde att Anders Graneheim gick på samma gata åt mitt håll på stan och plötligt fick jag ett ryck och :bow: mig framför honom. :em: Hehehe.... :D

Antonius
2003-02-13, 00:56
Jaha.... då blir det dags imorgon då, efter två veckors uppehåll. Det blir armar, trots schemat, för jag är så ivrig att få igång de små liven. :D

Frågan jag undrar då är om jag kommer ta mindre vikt nu, eftersom att jag inte tränat på lite mer än två veckor... VILL INTE!! :cryout:

stybb
2003-02-13, 10:50
öj

kom igång för fan! :kinky:

Antonius
2003-02-13, 22:35
Jahapp, får man skriva om skiten då! :insane:
Det försvann visst för att jag gjort för många smilies, så då tryckte man snällt bakåt och VISP så var allt borta (och nej, jag menade att skriva visp, inte vips).

Aja, jag har då varit sjuk, prickig och febrig (vattkoppor) i två veckor, och nu är det min "comeback".

Körde armar idag.

Började med uppvärmning a la Hammerculs: 10 kg x 14
Körde sedan resten av passet utan uppvärmning... :em:



Biceps

Hammercurls: 20 kg x 9
Hammercurls: 20 kg x 8 (failure)
Hammercurls: 20 kg x 7 (failure)
Curlstångscurl: 22,5 kg x 8
Curlstångscurl: 25 kg x 7 (failure)
Curlstångscurl: 25 kg x 5(eller om det var 4 :confused:) (failure)

Triceps

Tvåarms Hantelpress: 20 kg x 10
Tvåarms Hantelpress: 22,5 kg x 7 (failure)
Tvåarms Hantelpress: 22,5 kg x 3 (too much failure :()
Tvåarms Pushdowns i cablecross: 11 ?? x 9
Tvåarms Pushdowns i cablecross: 12 ?? x 8 (failure)
Tvåarms Pushdowns i cablecross: 12 ?? x 7 (failure)


Jupp... ooh... glömde nästan att säga att jag kör bicepsövning 1 och sedan tricepsövning 1 o.s.v., så om någon vet något om att det gör skillnad om man gör så eller kör bicepsövningarna först och sedan triceps eller tvärtom, så säg det.

Ville också säga att på andra reppet på hantelpressen så roffade en snubbe åt sig tjugan så att jag var tvungen att ta 22,5 kg.

Och nu vill jag berätta för stybb och Jarod vilken duktig gosse jag är... *klappar sig på magen*
Jag tog och åt EN portion (d.v.s. inte så himla mycket)... det är väl inget säger ni då, men då säger jag såhär. Jag åt DESSUTOM 4 hela 120 grams hamburgerkött (480g kött = 72g protein och 14,4g fett). Kunde ätit mer men ville inte förarga mina päron för mycket. :D

Det var allt för mig för den här gången, men jag kommer tillbaks, lita på det.... *elakt skratt med eko*

Antonius
2003-02-21, 17:47
Ok, kanske dags att uppdatera min lilla dagiskbokis.... :smash:
Körde armar igår och rygg i tisdags... ryggpasset gick inte så smooth, men det gav effekt och jag har liiite träningsvärk kvar än.
Armpasset gick bra, körde mer strikt och gick därför ner i vikter. :(



Började med uppvärmning med Växlande hantelcurl: 10 kg x 10
Körde sedan resten av passet utan uppvärmning igen... :em:



Biceps

Växlande hantelcurls: 20 x 4 (failure)
Växlande hantelcurls: 17,5 x 8
Växlande hantelcurls: 17,5 x 7 (failure)
Växlande hantelcurls: 17,5 x 6 (failure)
Hammercurls: 20 kg x 8
Hammercurls: 20 kg x 8 (failure)
Hammercurls: 20 kg x 7 (failure)
Curlstångscurl med omvänt grepp: 20 kg x 8

Triceps

Tvåarms Hantelpress: 20 kg x 8
Tvåarms Hantelpress: 20 kg x 7 (failure)
Tvåarms Hantelpress: 20 kg x 6 (failure)
Skullcrushers med curlstång: 17,5 kg x 10
Skullcrushers med curlstång: 17,5 kg x 8 (failure)
Skullcrushers med curlstång: 17,5 kg x 7 (failure)
Tvåarms Pushdowns i cablecross: 12 ?? x 8 (failure)
Tvåarms Pushdowns i cablecross: 11 ?? x 7 (failure)
Tvåarms Pushdowns i cablecross: 11 ?? x 6 (failure)


Jag kör fortfarande med systemet bicepsövning 1 och sedan tricepsövning 1 o.s.v.

Over and out! *radioljud*

stybb
2003-02-22, 15:30
fan asså.. tar dubbelt som dig i triceps.. och nästan bra mycket mindre än dig i biceps.. jävla irriterande :hbang:

Kan du inte skriva ner ryggpasset också..?

rokk on

Antonius
2003-02-22, 18:23
Jasså... det gör du, men bara som notering så tar jag inte med stångvikten när jag skriver.

Hmm... det var väldigt snurrigt, mitt ryggpass.

Det jag minns kan jag skriva upp....

Marklyft: 50 kg x 10
Marklyft: 60 kg x 8
Marklyft: 60 kg x 4 (handsvett hindrade mig från fler :insane:)
Latsdrag: 55 kg x 6 (failure)
Latsdrag med v-handtag: 50 kg x 8
Sittande kabelrodd: ?? ?? x 8
Sittande kabelrodd: ?? ?? x 7 (failure)
Sittande kabelrodd: ?? ?? x 5 (failure)

Inte det bästa passet jag gjort... :em:

stybb
2003-02-22, 18:31
fan.. klen i nyporna eller så har du handsvett som är värre än vaselin..skaffa magnesium? :D

Testa att kasta på 120 i marken eller något nästa gång.. man kan pressa så sig långt mer än man tror i mark..

Som notering så förstod jag att inte stång vikten var med :smokin:

Ha en fin lördag :hbang:

Snart är det "Världens starkaste man" på 3an.. bra ställe att skaffa inspiration från :devil:

rokk on..
Roger över, roger ut..

Antonius
2003-02-23, 04:19
Skulle tro att det är en blandning faktiskt, ska skaffa det när jag får pengar över.

Ok, med dragremmar då eller? Och menar du då att jag ska maxa det eller att jag ska pumpa på det??

Jåhå... det fattade du, du verkar juh vara rätt smart fan.

Hoppas du hade en fin lördag och ha en fin söndag.

Joo, jag såg faktiskt det... grym kille den där pudzianovzki och den där andra killen som kom med till finalen, var juh också grym.

stybb
2003-02-23, 12:24
pumpa... givetvis :D :bpump: :hbang:

pudzianovski är brutal!

hoj

Antonius
2003-02-25, 21:31
Att pumpa på den vikten skulle inte jag klara, vad jag tror iaf.

Juppz, det är han verkligen.

Mitt bröst-pass idag:

Boobs

Började med uppvärming... Plan hantelpress: 10 kg x 16

Plan hantelpress: 20 x 9 (failure)
Plan hantelpress: 20 x 7 (failure)
Plan hantelpress: 20 x 6 (failure)
Nedåtlutande bänkpress med smalare grepp: 30 kg x 5 (för lätt och triceps tog i för mycket tror jag)
Nedåtlutande bänkpress: 30 kg x 8
Nedåtlutande bänkpress: 35 kg x 5 (failure)
Nedåtlutande bänkpress: 32,5 kg x 7 (failure)
Sned hantelpress: 17,5 x 9 (failure)
Sned hantelpress: 17,5 x 6 (failure)
Sned hantelpress: 17,5 x 7 (failure)

Jaa... det var mitt lilla träningspass idag... nästa gång är på torsdag... synes, om inte förr så senare...

Alex85
2003-02-25, 22:35
Originally posted by Antonius
Nedåtlutande bänkpress: 30 kg x 8
Nedåtlutande bänkpress: 35 kg x 5 (failure)
Nedåtlutande bänkpress: 32,5 kg x 7 (failure)



hmm...

du måste skriva att du hade 35 kg PÅ stången...inte totalt
:smash:

Antonius
2003-02-26, 02:43
Folk som läser denna dagbok VET att jag skriver så... men som jag skrivit i en annan tråd, så tänker jag byta till att skriva med stångvikt också...

MIGGE
2003-03-09, 16:30
Va händer? Har du inte tränat??:nono:

Berätta nu vad som har hänt:(

Antonius
2003-03-10, 14:04
Joo.... jag körde armar i fredags, men det var knappast ett pass värt att nämna. En kines förstörde mitt träningshumör genom att ta upp två ställningar samtidigt så jag tvingades att antingen ge honom värsta utskällningen eller snällt gå och göra en annan övning istället för den jag hade tänkt... gissa vad jag gjorde. *suck* :em:

Blev så sur att jag inte orkade med mer än två övningar för biceps och lika många för triceps.