handdator

Visa fullständig version : minska underhudsfettet!


erra
2003-01-21, 23:29
Tja jag ska fylla 15 år om nån månad och jag håller på att växa till mig.......Jag spelar fotboll och tränar 3-4 gånger i veckan + att jag försöker gymma minst 3 gånger i veckan. Men jag vill minska underhudsfettet så att jag får fram tvättbrädan till sommarn...Jag har ungerfär en näve fett på magen..Jag är väll ca 1.70 m lång och väger 59 kg......Jag tror inte det är bra för mig att börja banta så jag skulle bli glad om jag fick några tips hur jag ska få fram min tvättbräda.....

King Grub
2003-01-22, 10:03
Det låter mest som om det är barnhullet som är kvar, och det försvinner av sig själv på 9 av 10. 59 kg på 170 cm kan inte vara speciellt mulligt heller. Du skall definitivt inte banta. Rör hellre på dig mer.

stybb
2003-01-22, 10:12
Det enda du kan göra i din position det är att äta bättre. Troligtvis äter du inte nog mat. Och troligtvis blir det en chipspåse, läsk och en snask påse from time to time :D

ivandrago
2003-01-22, 10:13
håller med kungen. Vänta tre år så lär du ha tappat det mesta av det där fettet om du fortsätter träna så mycket som du gör och äter mycket och bra mat.

I ditt fall skulle jag rekommendera att äta ordentligt, dels för att du tränar så mycket, dels för att din förbränning är väldigt bra i din ålder. Om tre år kommer du att ha mycket mer muskler om du äter ordentligt och tränar hårt, och om du mot förmodan skulle ha lite fett kvar på magen så blir det inga problem att deffa bort det. Men ät BRA mat. Dvs inte skräpmat.

erra
2003-01-22, 12:40
Okej tack för svaren!