handdator

Visa fullständig version : Optimala näringsintaget före morgonträning?


MrBulk
2006-09-20, 18:37
Om man ska träna cirka 1-2h efter man vaknat vad är det bästa att äta innan ett 1 timmes styrketräningspass och när?

Bolio
2006-09-20, 18:45
En burk kesella med fun light plus några mackor. Lite fett, mycket protein och kolhydrater. Gärna kinesiskt eller ryskt. Mumsfillibabba!

krilleh
2006-09-20, 18:49
menar du för muskeluppbyggnad? Isf ska du inta rent eaa + snabba kolhydrater direkt innan passet.(inget innan).

MrBulk
2006-09-20, 19:02
menar du för muskeluppbyggnad? Isf ska du inta rent eaa + snabba kolhydrater direkt innan passet.(inget innan).

Är det 6-10g eaa som det pratas mycket om i andra trådar och 1g/kg-kroppsvikt kolhydrater som är lämpligast? Och på helt tom mage?

Nu, (och har gjort det ett bra tag) har jag mixat en banan á 100g och 30g Fairing CP3 och 15g MCT och druckit 45min innan passet, hur är det?

"Muskeluppbyggnad"? Ja min träning går ut på att bygga muskler. ;)

Brooklyn
2006-09-20, 19:22
Är det 6-10g eaa som det pratas mycket om i andra trådar och 1g/kg-kroppsvikt kolhydrater som är lämpligast? Och på helt tom mage?

Nu, (och har gjort det ett bra tag) har jag mixat en banan á 100g och 30g Fairing CP3 och 15g MCT och druckit 45min innan passet, hur är det?

"Muskeluppbyggnad"? Ja min träning går ut på att bygga muskler. ;)mct är väl fett? det är direkt dåligt att inta i direkt anslutning till träning.

King Grub
2006-09-20, 19:24
det är direkt dåligt att inta i direkt anslutning till träning.

Inte MCT.

King Grub
2006-09-20, 19:27
Det "optimala" är antagligen som sagt essentiella aminosyror (10 gram kanske) direkt före passet tillsammans med maltodextrin. Och att äta kolhydratrik föda på eftermiddagen/kvällen innan.

z_bumbi
2006-09-20, 19:30
Det man kan behålla under passet verkar lämpligt, exakt vad får var och en avgöra.

Jag skulle dricka något som innehåller kolhydrater och protein så fort jag tar mig ut i köket på morgonen och sen börja på gainern när jag börjar träna.

Ingen kan få mig att tro att man får bättre resultat om man häller i sig lite aminosyror plus kolhydrater direkt innan träningen istället för att få i sig något som påminner om en frukost en bra stund innan för att sen följa upp det med mer protein och kolhydrater i samband med passet.

Bolio
2006-09-20, 19:31
Det man kan behålla under passet verkar lämpligt, exakt vad får var och en avgöra.

Jag skulle dricka något som innehåller kolhydrater och protein så fort jag tar mig ut i köket på morgonen och sen börja på gainern när jag börjar träna.

Ingen kan få mig att tro att man får bättre resultat om man häller i sig lite aminosyror plus kolhydrater direkt innan träningen istället för att få i sig något som påminner om en frukost en bra stund innan för att sen följa upp det med mer protein och kolhydrater i samband med passet.

Samma här.

Yankeee
2006-09-20, 19:34
Ät mat när du vaknar.

paddanboy
2006-09-20, 20:48
Jag äter honungspuffar i vettig mängd 1 timme före träning på morgonen. Sedan protein innan och efter osv...

Pumpitup
2006-09-20, 20:56
Jag äter honungspuffar i vettig mängd 1 timme före träning på morgonen. Sedan protein innan och efter osv...

Haha, honungspuffar åt jag när jag gick på lågstadiet!!! :hbang: