handdator

Visa fullständig version : Hantelpress för bröst


shadowfire
2006-09-20, 17:42
Nu har jag tränat ett tag och kört mina hantelpressar hela vägen ihop så att hantlarna tar i varandra. Efter att ha sett film på Piranha mfl där de inte kör hela vägen ihop med hantlarna, så klurar jag på vad jag vinner på att pressa i en båge?

Sedan skulle jag vilja få till mer bredd på bröstmusklerna och undrar om det ger sig självt efter något års träning med typ bänkpress/hantelpressar eller vinner man mer bredd t.ex. genom flies?

Dav0d
2006-09-20, 17:59
Större bredd = större muskler
Större muskler beroende på övning = individuellt
Själv tycker jag Bänkpress och hantelpress är bäst för styrka och volym.
Pressövningar ftw!

shadowfire
2006-09-20, 18:55
Större bredd = större muskler
Större muskler beroende på övning = individuellt
Själv tycker jag Bänkpress och hantelpress är bäst för styrka och volym.
Pressövningar ftw!
Mjo så mkt har jag greppat, men jag funderar mest på att pressa i båge eller inte. Sett många hardcore-gubbar nu som pumpar bara rakt uppåt och sedan ner igen, som inte kör "flies"-stuket och pressar ihop hantlarna sista (kopplar in axlar?).

melancoolio
2006-09-20, 19:06
Variera dig och känn efter vad som känns bäst.

Hades
2006-09-20, 19:16
Jag tycker inte att det finns någon anledning att slå ihop hantlarna, det enda som händer är att man förlorar en del spänning i bröstet. Du har ingen belastning i sidled (kraften från hanteln är riktad nedåt, och du får inget motstånd av hanteln i en sidledsrörelse i toppläget).

polaren
2006-09-20, 19:40
Sluta slå ihop hantlarna, det är bara irriterande för din omgivning!

psirus
2006-09-20, 20:01
Sluta slå ihop hantlarna, det är bara irriterande för din omgivning!
+1

slin1
2006-09-20, 20:03
Sluta slå ihop hantlarna, det är bara irriterande för din omgivning!

Presis vad jag skulle säga

Det ända det gör är att iritera inget annat jag brukar få lust att gå fram å slå en hantel i skallen på dom som gör så*grr*

Dav0d
2006-09-20, 20:28
Blir man irriterad på "kling, kling!" i ett byggar gym behöver man lugna ner sig och tänka om man platsar där.

Liten Men Fet
2006-09-20, 20:33
Blir man irriterad på "kling, kling!" i ett byggar gym behöver man lugna ner sig och tänka om man platsar där.

Det jag stör mig på är att personen klingar enbart för han tycker om ljudet eller vill irritera andra för det ger ju inget extra till träningen. Jag har pratat med folk som slagit ihop hantlarna och frågat varför dom gör så, svaret har bland annat blivit: Jag har alltid gjort så det känns bra...
Sen lägger dom sig och smäller så man måste ha hörselskydd.

Nån som släpper en skivstång eller hantel för att han måste har jag inga problem med.

viktore
2006-09-20, 20:37
Agree. Gillar själv att slå ihop hantlarna, ser det absolut inte som något störande när andra gör det heller.
På de flesta gym spelas ju dessutom musik på hyffsad volym så det borde ju inte vara något direkt störande.

Liten Men Fet
2006-09-20, 21:10
Agree. Gillar själv att slå ihop hantlarna, ser det absolut inte som något störande när andra gör det heller.
På de flesta gym spelas ju dessutom musik på hyffsad volym så det borde ju inte vara något direkt störande.

Bara för att en alkis inte känner att en annan alkis luktar illa så betyder det inte att alla andra inte känner att dom stinker bägge två.

Timme
2006-09-20, 21:30
Bara för att en alkis inte känner att en annan alkis luktar illa så betyder det inte att alla andra inte känner att dom stinker bägge två.

:laugh:

Coltrasten
2006-09-20, 21:33
Är det inte så att man tappar kontraktionen med musklerna om man slår ihop hantlarna?

Überbiffen
2006-09-20, 21:34
Tycker själv det ger mer (eller iaf känns som det ger mer) om jag inte låser ut med armbågarna. Skönare att hålla spänningen hela tiden. Hantelpressar är najs och bygger bra.