handdator

Visa fullständig version : CBS 60 Minutes Intervju - President Ahmadinejad


TCOG
2006-09-20, 14:32
Intervjun är gjord i augusti

Den är i 3 delar...

http://www.cbsnews.com/sections/i_video/main500251.shtml?channel=/elements/2006/08/14/60minutes/videoarchive1893592_1_videosection_page.shtml

http://www.cbsnews.com/images/2006/08/09/image1880012g.jpg

laham
2006-09-20, 14:57
Gillar hans personlighet. :) förövrigt var Mike Wallace ganska dryg och respektlös

Trance
2006-09-20, 14:59
Tack, skall se den när jag kommer hem från jobbet.

Melody
2006-09-20, 15:08
Det går inte att starta de olika intervjuerna för mig.. efter den lilla "reklamsnutten" för cbs så lägger den av?

TCOG
2006-09-20, 15:30
Det går inte att starta de olika intervjuerna för mig.. efter den lilla "reklamsnutten" för cbs så lägger den av?

Klicka på settings där kan du välja mellan realplayer & wmp, testa det.

Dav0d
2006-09-20, 17:28
Intressant att journalisten från CBS flippar ut lite eftersom han verkligen försöker försvara USA. Jag står inte alls på samma sida som nuvarande styret i Iran, men han lyckades svara på frågorna väldigt smidigt. Samt att President Ahmadinejad sa saker som ingen annan vågar (självklart =).

Ska se på de andra interjuverna senare, måste dra och träna. Adjö

Melody
2006-09-20, 17:52
Klicka på settings där kan du välja mellan realplayer & wmp, testa det.


tack nu funkar det...

herregud vad lugn han är när han förklarar sig..
inte alls så jag hade tänkt mig honom, sitta där och le mot interjuvaren...

Dav0d
2006-09-20, 17:57
Melody, verkar som västerländsk media fungerar på dig :)
Oroa dig dock inte, du är en av många.

Melody
2006-09-20, 18:12
Melody, verkar som västerländsk media fungerar på dig :)
Oroa dig dock inte, du är en av många.



vaaa neej jag förstår ju vad han säger utan den dålige tolken =)
iranier brukar det ju vara lite mer ståhej i, åtminstone byta tonläge och så...fast ifs, kanske inte när det gäller presidenterna =P

Bolio
2006-09-20, 18:32
Ahmedinejad är en obildad, psykotisk idiot som förtjänar spö.

Melody
2006-09-20, 18:41
Ahmedinejad är en obildad, psykotisk idiot som förtjänar spö.


det håller jag med om, men han gav ju svar på tal hela tiden, han visste hur han skulle hantera wallaces frågor på ett smart sätt..

Bolio
2006-09-20, 18:42
det håller jag med om, men han gav ju svar på tal hela tiden, han visste hur han skulle hantera wallaces frågor på ett smart sätt..

Jag har inte tittat, men Hitler var också en mycket god retoriker. Det säger inte så mycket egentligen.

Melody
2006-09-20, 18:50
Jag har inte tittat, men Hitler var också en mycket god retoriker. Det säger inte så mycket egentligen.


haha sant, men för dom som inte vet vad ahmadinejad går för, så kommer den där intervjun vara till hans fördel, eftersom han framstår som en "normal"(?) sympatisk man..

Bolio
2006-09-20, 18:52
haha sant, men för dom som inte vet vad ahmadinejad går för, så kommer den där intervjun vara till hans fördel, eftersom han framstår som en "normal"(?) sympatisk man..

Ja, det är just det som är problemet. Vi som ser på iransk TV och läser iransk media vet bättre. :)

Allan
2006-09-20, 18:55
Det är märkligt hur mycket likheter det är mellan de kristna fundamentalisterna i USA och de muslimska ditona i Iran. Skillnaden är att i Iran har man den situation som de mest extrema kristna rörelserna i USA strävar efter.
Jag tyckte det var synd att han talade persiska, eftersom han talar mycket god engelska - men det här pumpas väl runt på iransk TV just nu (och befäster tanken på amerikaner som buffliga knölar som inte kan uppföra sig)..

allan

Bolio
2006-09-20, 18:57
Det är märkligt hur mycket likheter det är mellan de kristna fundamentalisterna i USA och de muslimska ditona i Iran. Skillnaden är att i Iran har man den situation som de mest extrema kristna rörelserna i USA strävar efter.
Jag tyckte det var synd att han talade persiska, eftersom han talar mycket god engelska - men det här pumpas väl runt på iransk TV just nu (och befäster tanken på amerikaner som buffliga knölar som inte kan uppföra sig)..

allan

Håller med. Det är visserligen inte fullt så extrema förhållanden som ens de mest extrema fundamentalisterna i USA vill ha, där överdriver du nog lite; men i stort sett är det samma tankegång.

Melody
2006-09-20, 19:00
jag undrar vad det stod på papperslappen han fick!!