handdator

Visa fullständig version : ej har kosttillskott!


Maaattias
2003-01-21, 22:51
Hej!

jag har inte skaffat något kosttillskott ännu!

vad ska man då äta efter träningar...

Jag brukar äta 2 bannaner, 2 råa ägg, 2 dl havregryn med mjälk är det bra????

eller vad kan man ta om man ej har något kosttillskott! ?

:bpump: :eating:

EiseltUK
2003-01-21, 23:38
Du kan ta en gainer så får du i dig allt du får i dig av det som du tar nu. Det är kanske lite enklare. Rent ekonomiskt blir det billigare att ta ett rent proteinpulver och äta kolhydraterna vid sidan om, typ i form av bananer.

Mvh
Henrik

ivandrago
2003-01-22, 11:03
Originally posted by Maaattias
Hej!

jag har inte skaffat något kosttillskott ännu!

vad ska man då äta efter träningar...

Jag brukar äta 2 bannaner, 2 råa ägg, 2 dl havregryn med mjälk är det bra????

eller vad kan man ta om man ej har något kosttillskott! ?

:bpump: :eating:

tycker det ser kanon ut!

Maaattias
2003-01-22, 12:26
okejj.... så det e det bästa??? :bpump:

stridis
2003-01-22, 13:11
Jag brukar käka russin och hälla i mig en proteindryck(ett billigt märke). Tycker att russin
fungerar bra,lätt att ta med sig, även flaska med pulvret(bara att tillsätta vatten och skaka).

EN fråga: När käkar du äggen o det? När du kommit hem? jag kör ovanstående direkt efteråt. Låter helt ok, men jag hade skräpat i äggen och möjligtvis bytt bananerna mot snabba russin. Man ska inte stjälpa i sig ngt som man inte gillar bara för att det är infinitesimalt lite bättre.

Number1
2003-01-22, 13:37
Det kommer anpå hvor mye du veier og hvor stor andel som er muskelmasse når man skal finne ut hvor mye proteiner og karbohydrater du skal ha rett etter trening. Det aller beste er å få i deg wheyprotein samt raske karbohydrater (maltotekstrin/druesukker) rett etter trening.

Maaattias
2003-01-22, 14:54
jag har 5 minuters cykelväg till gymet så jag käkar allt dirket jag kommit hem.... nu har jag byt ut bannnerna mot dextropur!

EiseltUK
2003-01-22, 18:44
Jag tror att dextroshydterin är mycket kraftigt övervärderad. Jag har ännu inte sett några studier som visar att styrketränande på längre sikt har fördelar av att ta t ex 100 gram dextros i jämförelse med samma mängd kolhydrater från t ex bananer. Kanske kan det visa sig att dextros ger 0.1 kg muskler mer per år om man har tur (skulle faktiskt tro att bananerna skulle vinna).

/ Henrik

Lellan
2003-01-22, 18:52
Tänkte bara inflika att bananerna innehåller en massa trevlig NÄRING också, samt lite fibrer och så är det ju gott! :eating:

(jag varierar, bröd/bananer/torkad frukt/dextropur/ev godis - de två sista innehåller väl ingen näring att tala om.. En annan sak som är väldigt GOD är fralla i ugnen med lite pressad vitlök på )