handdator

Visa fullständig version : Arbetarbröder vi måste skapa ett kommunistiskt parti


Bönne
2006-09-19, 19:26
Hur många lumpare och fd. lumpare fick en liten ångestattack nu?

Fick höra på den biten "några gånger" (drygt sju-åtta timmar) under "fångenskapen" på baskerprovet.

Den har funnits med ett tag ju, vilka här plågades med den under sitt baskerprov?



Jag personligen blev inte knäckt, visst var det skittråkigt att stå upp med en huva på huvudet under så många timmar. Men sedan fanns de ju dem som bröt och som började gråta, som verkligen måde piss av det...

Var ärliga nu =)

mela
2006-09-19, 19:35
Jag lyssnar alltid på den låten. Den är rolig :D

Baan
2006-09-19, 19:36
Min grpchf var/är med i RKU (inte säker på "är"). Jag hade tortyr betydligt längre än så.

Loke
2006-09-19, 19:37
Jag brukar också lyssna på den låten, propagandalåtar is the shit :)

Longshot
2006-09-19, 19:38
Nu var det inte på baskerprovet utan på en annan strapats vi var ute på. Men iaf då fick vi lyssna på Herr Stalin feat Lenin baklänges och i alla möjlig ordning, om och om igen. Ryska är ett konstigt språk :)

willis
2006-09-19, 19:48
Vad ska det vara bra för egentligen :MrT:

Dumleman
2006-09-19, 20:08
Måntro Reinfeldt hade den låten på repeat månaderna innan valet? Andra hittar med Knutna Nävar är Balladen Om Ho Chi Minh, Det Är Något Konstigt Med Friheten och Spring Lasse Spring.

Bönne
2006-09-20, 08:24
Vad ska det vara bra för egentligen :MrT:Handlar om att folk ska hitta sina gränser.

OggeP
2006-09-20, 08:28
Måntro Reinfeldt hade den låten på repeat månaderna innan valet? Andra hittar med Knutna Nävar är Balladen Om Ho Chi Minh

Haha den är så jäkla bra. Jag hade en filosofilärare på gymnasiet som brukade spela den och Sången om Stalin. När han inte gjorde det så brukade vi kika på Monty Python. :D

Jense
2006-09-20, 08:29
Handlar om att folk ska hitta sina gränser.


kör ni sådana tester för fysiska gränser också?

bryter av er fingrarna eller liknande?

petersson
2006-09-20, 08:33
Fick man gå och pissa eller var det i byxorna eller hålla sig som gällde?

Bönne
2006-09-20, 08:37
Fick man gå och pissa eller var det i byxorna eller hålla sig som gällde?Folk tilläts att gå och pissa, fast kanske inte första gången dem frågade.
kör ni sådana tester för fysiska gränser också?

bryter av er fingrarna eller liknande?De fysiska gränserna testades på andra sätt, ex. igenom att man knappt fick mat eller sömn i kombination med att man fick vandra en hel del mil med full stridsutrustning, vapen och svintung packning.

Prowler
2006-09-20, 11:47
Ha ha ha! det var sju år sedan! Fast jag var inte offer själv utan var en i styrkorna som jagade och tog fast piloter i borlänge skogarna som vi sen slängde ner i ett bergrum. Under ca 12 h så fick dom lyssna på den godingen. Vi hade hörselskydd på oss, men man blev lite påverkad ändå av att lyssna på skiten. Efter ett tag så lät det som gubben sjöng något helt annat. Sen den skadade signalen i slutet innan allt började om igen, ha ha det var sjukt, men jag ska inte klaga, det var nog betydligt värre för dom som pissade på sig och dom som bröt ihop inne hos "ryssarna". Det väcker dock ganska roliga minnen.

Bönne
2006-09-20, 15:13
Knutna Nävar - Arbetarbröder <--- det är ju från den texten, men deras låt känns inte likadant, annorlunda melodi. Någon som vet vilken version av låten som försvaret använder?

Mental
2006-09-20, 20:11
Tolkskolan är inte att leka med...

ramagoen
2006-09-20, 20:54
Nationalteatern - Arbetarbröder du letar efter? jag har ingen aning om vilken låt du menar. Men nog fan är den irriterande :D

Tungt å lyssna på en sån där låtjävel i en herrans massa timmar

Dumleman
2006-09-20, 21:03
Har verkligen Nationalteatern släppt ett spår som heter "Arbetarbröder"? :confused:

Empe
2006-09-20, 21:32
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetarbr%C3%B6der

Där står det att försvaret påstås ha använt sången. Om det är samma inspelning vet jag inte.

Bönne
2006-09-20, 21:37
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetarbr%C3%B6der

Där står det att försvaret påstås ha använt sången. Om det är samma inspelning vet jag inte.Jag hörde refrängen över 4000 gånger, jag känner mig kvalificerad nog att säga att det inte är den =)

Nationalteatern - Arbetarbröder du letar efter? jag har ingen aning om vilken låt du menar. Men nog fan är den irriterande :D

Tungt å lyssna på en sån där låtjävel i en herrans massa timmarÖnskar att vi fick höra hela låten, istället för bara den 6 sekunders slingan av refrängen...

Exdiaq
2010-05-01, 18:07
Kände för att göra en onödig bump.


BOOOOOMP!

Thewind
2010-05-01, 18:15
Gjorde AJB(K4) 2008 och fick lyssna på en remix av just den låten i ~12h under baskermarchen... En mycket sjuk upplevelse, tydligen finns det vissa säkerhetsföreskrifter som bl.a. ska säga att man max får genomgå "utbildningsmomentet" 3ggr under en livstid. Vet inte hur mycket det ligger i det dock...

Exdiaq
2010-05-01, 18:19
Själv slapp jag undan med "bara" 5h av skiten. Men det var en intressant upplevelse i alla fall! Har ett befäl som klarade av 23, vilket jag har svårt att förstå hur man klarar i slutet av en utbildningskontroll.

stevebc
2010-05-01, 18:22
Hahaha fyfan. Tror jag hellre får fingret brutet än utstår den tortyr som 8 timmar med den jävla skitlåten är. Hade helt ärligt blivit sinnessjuk.

Exdiaq
2010-05-01, 18:24
Vad sägs om att kontakta Högkvarteret och föreslå en uppdatering av låtval, kanske ett kort segment ur klassikern Hatten är din nu när så mycket fokus ligger på Afghanistan när det gäller utlandstjänst?

MT9ZNJ2YS64

Exdiaq
2010-05-01, 18:31
Hahaha fyfan. Tror jag hellre får fingret brutet än utstår den tortyr som 8 timmar med den jävla skitlåten är. Hade helt ärligt blivit sinnessjuk.


Tankarna flyter iväg efter ett tag och man hör inte så mycket av låten. Det jobbiga är att skivan stannar under ett par sekunder var 30:e minut ungefär vilket gör att man rycks upp ur det "meditativa" stadiet då man hoppas att skiten är slut. Istället återupptas låten efter ett par sekunder och man måste lyckas komma in i rätt tillstånd igen, vilket brukar infinna sig igen efter 20-25 min.. Det som också gör det jobbigt är att stå upp eftersom man måste hålla sig vid medvetande för att inte trilla. Också rätt jobbigt att berövas synintryck.

Sen har mannen som "sjunger" en så sanslöst sjuk röst och oljudet i slutet är inte från denna värld.

stevebc
2010-05-01, 18:34
Vad sägs om att kontakta Högkvarteret och föreslå en uppdatering av låtval, kanske ett kort segment ur klassikern Hatten är din nu när så mycket fokus ligger på Afghanistan när det gäller utlandstjänst?

MT9ZNJ2YS64Den där hade jag däremot inte haft något emot. Tycker de flesta "turkhits" är bra musik som det är, och att man hör svensk text samtidigt är bara en bonus.

Välte hatten i Berts cola-au-lait. God dryck.

Tankarna flyter iväg efter ett tag och man hör inte så mycket av låten. Det jobbiga är att skivan stannar under ett par sekunder var 30:e minut ungefär vilket gör att man rycks upp ur det "meditativa" stadiet då man hoppas att skiten är slut. Istället återupptas låten efter ett par sekunder och man måste lyckas komma in i rätt tillstånd igen, vilket brukar infinna sig igen efter 20-25 min.. Det som också gör det jobbigt är att stå upp eftersom man måste hålla sig vid medvetande för att inte trilla. Också rätt jobbigt att berövas synintryck.

Sen har mannen som "sjunger" en så sanslöst sjuk röst och oljudet i slutet är inte från denna värld.Hahaha :). Tufft värre.

Prankie
2010-05-01, 18:34
:thumbup:
nfWDwLnQAjs

Medusa
2010-05-01, 18:39
rCZF-UZmYvo

jodå, denna fick man höra under många timmar vid ett onämnbart tillfälle, även under en bataljonsövning åkte dom runt i bilar nattetid med stora högtalare och spelade den över hela övningsfältet ackompanjerat av LYS, explosioner och automateld..

EkarN
2010-05-01, 18:56
*spy*

Exdiaq
2010-05-01, 19:02
Den där hade jag däremot inte haft något emot. Tycker de flesta "turkhits" är bra musik som det är, och att man hör svensk text samtidigt är bara en bonus.

Välte hatten i Berts cola-au-lait. God dryck.

Hahaha :). Tufft värre.


Du hade garanterat haft problem med den om du hade hört "hatten är din, hatten är din, hatt-baby, hatt-baby, ALLAH AKBAR!" om och om igen under 5-8h ;)

krellik
2010-05-02, 13:29
Skön låt. Får man säpo på sej om man står och diggar?

Mantus
2010-05-02, 18:41
Jag har varit med om en liknande upplevelse i det civila men istället omkringkörd i en bil med mask över ansiktet och en annan lite längre slinga av ett hopplock av låtar på högsta volym. Efter en timme så var man förutom otroligt bilsjuk även halvt förstörd. Hade inte klarat mycket längre än de 1 1/2 timme som skiten varade, till saken hör att man var helt oförberedd på vad som väntade vilket man kanske inte är när man går igenom lumpen.

Buck
2010-05-02, 18:49
Vi hade varit tacksamma om vi hade fått lyssna på den där låten under de timmar vi fick stå och mysa i stresspositioner. :D

Barnskrik, penetrerande ljud av sågklingor mer mera på skithög volym var väl mer vår grej tyckte de.

Rockhard
2010-05-02, 19:11
Jag hade nog varit bra på detta. Satt en gång på en bussresa från Mora och räknade sekunderna i varje minut i ca 4.5 timmar. Försökte pricka 60 varje gång den slog om :)

spoonchest
2010-05-02, 22:31
PNWsyZC38U0