handdator

Visa fullständig version : Ny gåta löst; Lista ut gener!


Anonym112
2006-09-19, 16:17
Jag och min kompis har listat ut hur man kan se på en person om dom kommer lyckas bra inom sin styrketräning!

Ansiktet!

Dom som har maskulina, manliga drag i facet, exempelvis kraftig haka. dom bygger bra!
sen dom med feminina dvs mer runda o mjuka former i ansiktet, dom kan aldrig riktigt bli lika biffig så att säga.

Har att göra med testosteronet i kroppen vid manliga drag. Hakan, näsan, och dessa manliga drag i ansiktet uppstår i tonåren, och dom med högt testosteron fick mer manliga drag.

Ett exempel är ju Arnold's manliga drag

http://www.untitledstates.com/images/arnold-blank-web.png

Nåväl, Gåtan löst!

Kommentarer? :bow:

jwzrd
2006-09-19, 16:19
Kom du på det själv? :)

Krampus
2006-09-19, 16:21
Ni borde skriva en bok men alla era upptäkter.

Krampus
2006-09-19, 16:25
Mannen till höger...
http://www.propeptide.com/gif/andy-bolton-03.jpg

bluelight
2006-09-19, 16:25
Vilken upptäckt!

Anonym112
2006-09-19, 16:27
Mannen till höger...
http://www.propeptide.com/gif/andy-bolton-03.jpg

Jaa?

Krampus
2006-09-19, 16:31
Jaa?

..är Andy Bolton... Har lyckats rätt bra trotts sin uppenbara brist på maskulin haka...

eller kan den finnas där under..? hmmm...

Anonym112
2006-09-19, 16:35
..är Andy Bolton... Har lyckats rätt bra trotts sin uppenbara brist på maskulin haka...

eller kan den finnas där under..? hmmm...


Dom maskulina dragen sitter ju i ansiktsbenen.

kindbenen är tydliga, han har en utåtstående haka + tydlig näsa, ingen potatisnäsa t.ex!

Krampus
2006-09-19, 16:37
Dom maskulina dragen sitter ju i ansiktsbenen.

kindbenen är tydliga, han har en utåtstående haka + tydlig näsa, ingen potatisnäsa t.ex!

Aaaaaaahaaaaaaaaaaa!!! Men dååå så! :thumbup:
Hur är det med sumobrottare?

Anonym112
2006-09-19, 16:38
Aaaaaaahaaaaaaaaaaa!!! Men dååå så! :thumbup:
Hur är det med sumobrottare?

Haha, man får nog gräva sig fram för att kunna ta sig en undersökare :D

jwzrd
2006-09-19, 16:39
Aaaaaaahaaaaaaaaaaa!!! Men dååå så! :thumbup:
Hur är det med sumobrottare?

Alltså, det roliga här är inte att hans påstående skulle vara falskt utan att han påstår att han listat ut det själv. Eller hur menar du att fetma skulle göra att benen i ditt ansikte skulle förändras?

Yes
2006-09-19, 16:50
Alltså, det roliga här är inte att hans påstående skulle vara falskt utan att han påstår att han listat ut det själv.
Och att han kallar det för "ny gåta löst". :D

Dav0d
2006-09-19, 16:52
Efter steroid-bruk i ett par år brukar vanligtvis käken utvecklas också till de större. Vilket resulterar i mer maskulint ansikte. Detta är något jag trodde ALLA visste. Men där bevisade du motsatsen.

Anonym112
2006-09-19, 16:52
Jag tror att Jwzrd var före med att lösa gåtan, han glömde nog bara göra en tråd om det kanske *rolleyes*

jwzrd
2006-09-19, 16:58
Jag tror att Jwzrd var före med att lösa gåtan, han glömde nog bara göra en tråd om det kanske *rolleyes*

Nej :)

Att det finns en koppling mellan fysiska drag och testosteronnivåer är fastslaget sedan länge. Det är även fastslaget att höga naturliga testosteronnivåer ger bättre fysiska och kanske även i viss mån mentala förutsättningar för idrottsprestation. Om någon blir bra däremot, mycket testosteron eller inte, vettefan hur mycket som har med just nivåerna att göra däremot.

blekfet2
2006-09-19, 17:10
..är Andy Bolton... Har lyckats rätt bra trotts sin uppenbara brist på maskulin haka...

eller kan den finnas där under..? hmmm...


ack så fel du har! Killen har har juh flera hakor, och därmed så musklig se han ser fet ut.:D

Liten Men Fet
2006-09-19, 17:17
Ibland kanske man bör kolla om hjulet redan är uppfunnet innan man försöker ta åt sig äran...

Nina L
2006-09-19, 17:34
Ibland kanske man bör kolla om hjulet redan är uppfunnet innan man försöker ta åt sig äran...Varför agerar alla som att det är så j-a självklart? Jag kan inte dra mig till minnes att jag har läst någon tråd om det innan, och då har jag ändå hängt på olika träningsforum ett tag.

Krampus
2006-09-19, 17:57
ack så fel du har! Killen har har juh flera hakor, och därmed så musklig se han ser fet ut.:D

:D We got a winner!

Liten Men Fet
2006-09-19, 18:06
Varför agerar alla som att det är så j-a självklart? Jag kan inte dra mig till minnes att jag har läst någon tråd om det innan, och då har jag ändå hängt på olika träningsforum ett tag.

Kanske bara jag som förutsatte att det är mer eller mindre allmänbildning bland tränande, kanske lite förhastat. Men jag hade ju inte varit så dryg om författaren av tråden lagt fram det som en fråga, nu skriks det om en ny upptäckt mer eller mindre. Dessutom så drar författaren snabbt slutsatsen att citat:

Dom som har maskulina, manliga drag i facet, exempelvis kraftig haka. dom bygger bra!
sen dom med feminina dvs mer runda o mjuka former i ansiktet, dom kan aldrig riktigt bli lika biffig så att säga.


Här kommer nästa vetenskapliga teori med massor av belägg:

Har att göra med testosteronet i kroppen vid manliga drag. Hakan, näsan, och dessa manliga drag i ansiktet uppstår i tonåren, och dom med högt testosteron fick mer manliga drag.

Ett exempel är ju Arnold's manliga drag



Nåväl, Gåtan löst!

Speciellt det sista att GÅTAN är löst tycker jag om, eventuellt kan jag vara så mänsklig att jag lät mig påverkas av trådskaparens historik angående argumentation och åsikter på forumet

bubbe
2006-09-19, 18:10
Kanske bara jag som förutsatte att det är mer eller mindre allmänbildning bland tränande, kanske lite förhastat. Men jag hade ju inte varit så dryg om författaren av tråden lagt fram det som en fråga, nu skriks det om en ny upptäckt mer eller mindre. Dessutom så drar författaren snabbt slutsatsen att citat:

Dom som har maskulina, manliga drag i facet, exempelvis kraftig haka. dom bygger bra!
sen dom med feminina dvs mer runda o mjuka former i ansiktet, dom kan aldrig riktigt bli lika biffig så att säga.


Här kommer nästa vetenskapliga teori med massor av belägg:

Har att göra med testosteronet i kroppen vid manliga drag. Hakan, näsan, och dessa manliga drag i ansiktet uppstår i tonåren, och dom med högt testosteron fick mer manliga drag.

Ett exempel är ju Arnold's manliga drag



Nåväl, Gåtan löst!

Speciellt det sista att GÅTAN är löst tycker jag om, eventuellt kan jag vara så mänsklig att jag lät mig påverkas av trådskaparens historik angående argumentation och åsikter på forumet


En annan gåta man kan fundera på då, är ju att kanske testosteronet har blivit påverkat så ansiktsdragen har förändrats med tiden. Eftersom gåtan med kopplingen mellan testo och ansiktsdrag har blivit avslöjad.

Anonym112
2006-09-19, 19:33
Tack nina. :bow:

Jag tror inte det här är något alla går och tänker på som LMF. verkar tro. Han vill ju bara verka överlägsen.

Gå runt i ett gym och fråga folk "Hur kan man se på en otränad person om han har bra anlag för träning?" .. Jag tror inte alla svarar och vet; Kolla ansiktet.

Lillgrabben
2006-09-19, 19:41
Sicket trams.


Tråd låst.