handdator

Visa fullständig version : JarJar i Starwars filmerna


Piranha
2006-09-19, 09:28
En liten dispyt här som kanske kan klaras upp.

Jag tycker Jarjar pajjade ep 1,2,3 dem nyare starwarsfilmerna.

En pajas som inte hör hemma där är min uppfattning.

Trance
2006-09-19, 09:29
Ja, han har väl blivit rätt kritiserad. Finns väl ingen som faktiskt gillade honom.

Bronkitkorv
2006-09-19, 09:32
Jo jag gillade honom men jag är ingen fanatisk starwars fan som har alla special utgåvorna till min special bioanläggning. Varför är han mer pajas än någon av dom andra låtsasfigurerna ?

hangatyr
2006-09-19, 09:32
pajas.

Trance
2006-09-19, 09:34
Jo jag gillade honom men jag är ingen fanatisk starwars fan som har alla special utgåvorna till min special bioanläggning. Varför är han mer pajas än någon av dom andra låtsasfigurerna ?

För att han var irriterande och rätt löjlig, var ingen fan av filmerna direkt men han gjorde de bra mycket värre.

Lasse Kongo
2006-09-19, 09:36
Jo jag gillade honom men jag är ingen fanatisk starwars fan som har alla special utgåvorna till min special bioanläggning. Varför är han mer pajas än någon av dom andra låtsasfigurerna ?


Det har man du :em:

Jar Jar är cool.

OggeP
2006-09-19, 09:37
Han är "finne i röven" personifierad. Det enda han bidrar med är i filmerna är stora förhoppningar om att han ska drabbas av en plågsam död.

Piranha
2006-09-19, 09:38
Jo jag gillade honom men jag är ingen fanatisk starwars fan som har alla special utgåvorna till min special bioanläggning. Varför är han mer pajas än någon av dom andra låtsasfigurerna ?


För att om sci-fi skall vara övertygande så så funkar det inte att blanda in komedi.

mangs
2006-09-19, 09:39
Han blev ju till viss del nedtonad både i AOTC och ROTS men i TPM var han en pain in the ass.:MrT:

Piranha
2006-09-19, 09:40
Fanns han där för att locka yngre tittare till biograferna?

Tolkia
2006-09-19, 09:44
Problemet är kanske inte att han är en pajas (http://adamrulz.com/jj/)(finns ju fler sådana) men han är för mycket pajas, och han är så överutnyttjad att det skriker (även C3PO ser och hör man alldeles för mycket av).

Trance
2006-09-19, 09:44
Fanns han där för att locka yngre tittare till biograferna?

Ja, Herr Lucas har ju alltid tänkt att detta skall vara barn/ungdomsfilmer. Det är bara det att en hel del fans har växt upp och blivit äldre.

Klo
2006-09-19, 09:44
Wookie som sidekick ftw :hbang:

Piranha
2006-09-19, 09:46
Wookie som sidekick ftw :hbang:


Du har ju Bumbi, så nära man kan komma :D

Klo
2006-09-19, 09:48
Bumbi = walking carpet?



:D

Piranha
2006-09-19, 09:48
Problemet är kanske inte att han är en pajas (http://adamrulz.com/jj/)(finns ju fler sådana) men han är för mycket pajas, och han är så överutnyttjad att det skriker (även C3PO ser och hör man alldeles för mycket av).

Jag rasade hemma i scenen där en trasig android fastnade i hans fot på slagfältet och han random sköt ner folk och hoppade runt.. Gnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarfffff. <f-frwd>

Pepparkakssmurfen
2006-09-19, 09:51
En riktig tönt!

http://www.infilm.com.au/features/theremixedfilm/jarjar.jpg

Wain
2006-09-19, 09:56
En liten dispyt här som kanske kan klaras upp.

Jag tycker Jarjar pajjade ep 1,2,3 dem nyare starwarsfilmerna.

En pajas som inte hör hemma där är min uppfattning.

Han är en pajas som passar in i en dålig "disney"-film?

Nitrometan
2006-09-19, 10:28
Han är en pajas.

http://www.angelfire.com/nv/jarjarbinksmustdie/images/main.gif

Scratch89
2006-09-19, 10:29
Mitt svar blir "Ja, han är en pajas, så han passar in".

Papi
2006-09-19, 10:45
Sämsta karaktären någonsin?
Problemet är väl att George Lucas faktiskt trodde att han var rolig och att folk skulle gilla honom. Säger ganska mycket om hans verklighetsförankring.
Sedan är ju Jar Jar bara en av alla anledningar till att filmerna är rent skräp.

Bronkitkorv
2006-09-19, 11:03
Jag tycker ni är dumma som lägger all skuld på Jar Jar, han är född sån.
Jag tycker att hela iden med filmerna är en aning overklig och det finns många knäppa figurer i alla filmerna... och ja det är nog tänkt att det ska passa för barn med inte bara fanatiska vuxna med Starwars kostymer.

OggeP
2006-09-19, 11:06
Jag tycker ni är dumma som lägger all skuld på Jar Jar, han är född sån.
Jag tycker att hela iden med filmerna är en aning overklig och det finns många knäppa figurer i alla filmerna... och ja det är nog tänkt att det ska passa för barn med inte bara fanatiska vuxna med Starwars kostymer.

Nej han är enbart jobbig och förtjänar en plågsam död.



P.s Jag har rätt till min åsikt.

Piranha
2006-09-19, 11:08
Jag tycker ni är dumma som lägger all skuld på Jar Jar, han är född sån.
Jag tycker att hela iden med filmerna är en aning overklig och det finns många knäppa figurer i alla filmerna... och ja det är nog tänkt att det ska passa för barn med inte bara fanatiska vuxna med Starwars kostymer.


Jarjar var ju tom mer eller mindre ratad av tom sin egen ras, men ändå skall pajasen lyckas med dem mest otroliga bedrifter och samtidigt vara helt nollställd.

Jag har ett tillägg att jag inte heller gillade Anakin Skywalker (Darth Vader) som barn som skall vara så där gullig och charmig på alla sätt och vis.

Scratch89
2006-09-19, 11:18
Jag har ett tillägg att jag inte heller gillade Anakin Skywalker (Darth Vader) som barn som skall vara så där gullig och charmig på alla sätt och vis.
Glöm inte att han som liten pojkvasker kan flyga en X wing bättre än någon annan... *screwy*

Snake
2006-09-19, 11:20
Han är cool och han blir ännu bättre nu när det visar sig att så många stör sig på honom.:thumbup:

Bronkitkorv
2006-09-19, 11:27
Jarjar var ju tom mer eller mindre ratad av tom sin egen ras, men ändå skall pajasen lyckas med dem mest otroliga bedrifter och samtidigt vara helt nollställd.

Jag har ett tillägg att jag inte heller gillade Anakin Skywalker (Darth Vader) som barn som skall vara så där gullig och charmig på alla sätt och vis.
Jag vill då tillägga att jag hatade Yoda ända tills han slogs med den där snubben i andra filmen. Det var så poetiskt så jag började gråta.

MasterChief
2006-09-19, 11:32
"Lucas has himself stated that he feels there is a section of the fanbase who get upset with aspects of Star Wars because "The movies are for children but they don't want to admit that... There is a group of fans that doesn't like comic sidekicks. They want the films to be tough like The Terminator, and they get very upset and opinionated about anything that has anything to do with being childlike."
"
:D

Trance
2006-09-19, 11:51
Finding Nemo och t.ex. Harry Potter är ju också barnfilmer men båda klarar ju sig utan alltför irriterande medhjälpare. Speciellt Finding Nemo är ju grym.

Whistler
2006-09-19, 11:57
Jag älskade sekvensen i Star Wars: Battlefront när man fick skjuta ihjäl gungans. Tog ut mycket av min aggression mot Jar-Jar där.

http://www.geocities.com/Hollywood/Heights/5927/gifs/jarjargame.jpg

Sen har vi ju en ny populär maträtt på haket nere i stan:

http://www.geocities.com/Hollywood/Heights/5927/gifs/jjfilet.jpg

Zakath
2006-09-19, 12:24
Jag röstade fel, han är en pajas. Jag har intrycket av att det mest är småbarn som kan gilla en sådan karaktär.

willis
2006-09-19, 15:05
Jar-Jar var väl inte ens med i ROTS?
I alla fall så vara han en pajas.

Fartman
2006-09-19, 15:07
Han är ett jävla slan, borde dött illa kvickt. Men han är nog där för barnen, så det lär inte hända.

Empe
2006-09-19, 15:17
Eftersom Star Wars är till för barn/yngre ungdomar så tycker jag att han passade in, men som ren Star Wars-figur är han väldigt ogillad. Har dock inte sett mer än första av de nya filmerna då jag tyckte det "blev för mycket".

Klo
2006-09-19, 15:39
Jar-Jar var väl inte ens med i ROTS?
I alla fall så vara han en pajas.

Han är med och begraver Padme på slutet *cry*

Langster
2006-09-19, 16:00
Hur många av de som stör sig på Jar Jar skulle verkligen uppskatta de gamla filmerna om de kom nu?

Jag tror att många såg de första filmerna när de var små och för dem har de blivit magiska. De tänker inte på att de egentligen är för barn och trodde att de nya filmerna skulle ha vuxit med dem. Men de är också för barn. Och när man såg nytt material som inte redan var inpräntat i hjärnan som något ballt så var det inte så skoj längre. Och då är det lätt att vilja hitta någon syndabock - Jar Jar.

Det måste dock sägas att de gamla filmerna ÄR bättre än de nya på en mängd olika sätt.

Så Jar Jar passar in, en pajas i pajasfilmer.

muddler
2006-09-19, 16:23
helt inne på pirres linje här, en jävla skam är va det var

Kwon
2006-09-19, 16:27
Ja han var där för de yngre, MEN för alla lite äldre tittare som ville se Star Wars 1 efter att som ung vildbasare sett Star Wars 4-6 (nostalgi) så pajjade han ju filmen enormt imho.

FAST! Som Langster sa, man var ung knodd när man såg Star Wars 4-6 och tex Ewokerna passade in då.

Hade man sett Star Wars 6 nu (med Ewoker) kanske man inte uppskattat 6:an lika mkt.

Men Imperiet Slår Tillbaka som var mörkaste episoden av dom alla regerade ju med Hoth Wampa, Boba Kolhydrat och alla Bountyhunters.

dynamo
2006-09-19, 16:30
Jar-Jar passade inte alls in i vad jag hade för förväntningar på filmen. Antagligen drog de in bra med pengar genom att barn gillade honom.

När de börjat fade'a ut Jar-Jar överdrev de med R2 istället. Nästan så de lyckades förstöra R2 för mig där också. :/

Kwon
2006-09-19, 16:34
Sedan måste man ju också tänka på att George Lucas tänkte ha med N'Sync på ett hörn i Star Wars 1 pga att hans dotter tjatade på honom :laugh: :thumbup:

willis
2006-09-19, 16:40
Han är med och begraver Padme på slutet *cry*

Men han håller väl käften?
Det är ju när han börjar prata han framstår som en pajas, står han bara där så är han bara ful.

NiXPhoenix
2006-09-19, 17:50
Jag tycker han är skitcool. Jar-Jar Binks, bara namnet klingar skönt.
Sen ser han trevlig och kul ut också. En sympatisk karaktär i mitt tycke.

Ettan är nog den bästa filmen.

Dissector
2006-09-19, 18:10
Tycker inte Jar Jar förstör totalt, men det blev lite mer barnhumor i det på något sätt vilket var lite synd.

I episod 2 har han ju dock en väldigt mycket seriösare roll =)

Jag tycker dock R2 och c3PO:s äventyr i fabriken i Ep II sabbade mer.

Plötsligt var den klantiga klumpen c3PO en klantig akrobat. R2 var någon slags übermachine.

Piranha
2006-09-19, 19:15
Hur många av de som stör sig på Jar Jar skulle verkligen uppskatta de gamla filmerna om de kom nu?

Jag tror att många såg de första filmerna när de var små och för dem har de blivit magiska. De tänker inte på att de egentligen är för barn och trodde att de nya filmerna skulle ha vuxit med dem. Men de är också för barn. Och när man såg nytt material som inte redan var inpräntat i hjärnan som något ballt så var det inte så skoj längre. Och då är det lätt att vilja hitta någon syndabock - Jar Jar.

Det måste dock sägas att de gamla filmerna ÄR bättre än de nya på en mängd olika sätt.

Så Jar Jar passar in, en pajas i pajasfilmer.


Det roliga är att jag nyligen såg alla 3 av dem gamla filmera och rös speciellt mycket i rymdimperiet slår tillbaka, riktigt skön är den.

Mccartney
2006-09-19, 20:10
Pajas tyvärr. Men filmerna är ändå bra...fast inte lika bra som dem gamla....Han Solo är ju inte med i dem nya....

-AG-
2006-09-19, 20:13
En liten dispyt här som kanske kan klaras upp.

Jag tycker Jarjar pajjade ep 1,2,3 dem nyare starwarsfilmerna.

En pajas som inte hör hemma där är min uppfattning.

Min uppfattning med. Han fuckade upp iaf den första filmen. I de gamla episoderna berättade man historien rakt upp och ner och karaktärerna presenterades utan lyteskomik. Lyteskomik hör inte hemma i SciFi, då känns det som att filmskaparna inte är trygg i de figurer de använder i storyn. Öht tror jag man ska vara sparsam med att lägga för mycket energi på "exotiska" figurer i SciFi utan istället fokusera på att fixa ihop en bra story.

Dessutom användes datorgenererade miljöer allt för ofta. Det kan ibland se lite tunt ut.

Tolkia
2006-09-19, 20:17
Jag tycker dock R2 och c3PO:s äventyr i fabriken i Ep II sabbade mer.
Plötsligt var den klantiga klumpen c3PO en klantig akrobat. R2 var någon slags übermachine.
Gud vad jag HATADE den episoden. Överhuvudtaget saboterar de ju robotarna fullständigt; smärtsamt för en som gillade dem i de första tre filmerna ... (ja, jag har sett dem även i vuxen ålder, och ja, jag tyckte att de var bra - osannolika, javisst, men de håller, vilket är mer tveksamt med de följande tre). Alla jäkla mass-stridsscener vill man ju också bara kräkas på till slut, samt i tvåan hur de tjatar ut sur-dryg mästare vs. trulig barnrumpa till lärling-konflikten (säger Obi-Wan Kenobi en enda mening till Anakin Skywalker som inte slutar alt. inleds med "my young apprentice ..."?).

Pod-race:et i "Det mörka hotet" har f.ö. vissa likheter med kapplöpningen i Ben Hur om det är någon som sett den.

Edit: Bra där -AG- om lyteskomik. Jarjar hade kunnat få vara en rolig pajas utan att flaxa med läpparna hela tiden - hade varit en betydligt roligare pajas utan att ¨göra det.

Kwon
2006-09-19, 20:58
Gud vad jag HATADE den episoden. Överhuvudtaget saboterar de ju robotarna fullständigt; smärtsamt för en som gillade dem i de första tre filmerna ... (ja, jag har sett dem även i vuxen ålder, och ja, jag tyckte att de var bra - osannolika, javisst,

osannolika? :confused: :D

Arf Pingvin
2006-09-19, 21:14
Störde mig inte så mycket på JarJar. Hela tonen på de nya är "fel" snarare. Lite mörkare, lite vuxnare hade varit trevligare, men som de nya är nu så är JarJar knappast det största problemet.

antonio
2006-09-19, 21:45
En riktig pajas


/A

grisbil3n
2006-09-19, 22:20
Jag hade en bild på Nanne Grönwall som displaybild på msn, då vare en finsk internetbekant som trodde att det var en photoshoppad JarJar. Lite kuriosa sådär...

I övrigt så har säkert detta nämnts men sedan så är ju karaktären på många olika sätt en klockren framställen av den stereotypa "niggern" också.

mathor
2006-09-20, 00:36
Jag hade en bild på Nanne Grönwall som displaybild på msn, då vare en finsk internetbekant som trodde att det var en photoshoppad JarJar. Lite kuriosa sådär...

I övrigt så har säkert detta nämnts men sedan så är ju karaktären på många olika sätt en klockren framställen av den stereotypa "niggern" också.

Har du sett mannen under masken?

jmk
2006-09-20, 06:52
En liten dispyt här som kanske kan klaras upp.

Jag tycker Jarjar pajjade ep 1,2,3 dem nyare starwarsfilmerna.

En pajas som inte hör hemma där är min uppfattning.

En pajas som hör hemma i de filmerna...även om jag hatade jarjar så är dom första filmerna också full av löjliga jävla utomjordingar, som dom där piloterna med dubbelhakor eller vad det är och bumbibjörnarna *rolleyes*
så jarjar var inget nytt, bara extra dryg!

episod 3 är helt klart bäst :thumbup:

Tolkia
2006-09-20, 10:29
På gränsen till att gå off topic tycker jag att det här är ett "problem" som återfinns i många nyare filmer, framför allt då "äventyrs"-dito. Detä ju inget nytt (eller "konstigt") att ha en figur som är lite humor och som publiken kan skratta åt, men det möjligen nya är att man även i filmer som inte känns "b-iga" i sig överutnyttjar den här "roliga" figuren så vansinnigt. Att se ett lyteskomik-skämt (typ JarJar Binks flaxande med läpparna) eller ett "jagärsåextremtkorkad"-skämt varenda gång figuren visas i rutan blir i längden mer tröttsamt än kul.

Kan ju säga att jag störde mig rejält på Gimli och Pippin i Sagan om ringen-filmerna (ingen av figurerna är något slags "rolighetsminister" eller störtkorkad i böckerna), som ett exempel.

Piranha
2006-09-20, 10:30
På gränsen till att gå off topic tycker jag att det här är ett "problem" som återfinns i många nyare filmer, framför allt då "äventyrs"-dito. Detä ju inget nytt (eller "konstigt") att ha en figur som är lite humor och som publiken kan skratta åt, men det möjligen nya är att man även i filmer som inte känns "b-iga" i sig överutnyttjar den här "roliga" figuren så vansinnigt. Att se ett lyteskomik-skämt (typ JarJar Binks flaxande med läpparna) eller ett "jagärsåextremtkorkad"-skämt varenda gång figuren visas i rutan blir i längden mer tröttsamt än kul.

Kan ju säga att jag störde mig rejält på Gimli och Pippin i Sagan om ringen-filmerna (ingen av figurerna är något slags "rolighetsminister" eller störtkorkad i böckerna), som ett exempel.


Fast jag tyckte pippin var rätt irro i böckerna också

Sam däremot var jävligt gnällig i filmerna.

Tolkia
2006-09-20, 13:02
Fast jag tyckte pippin var rätt irro i böckerna också
Sam däremot var jävligt gnällig i filmerna.
Ja, han är väl inte den person som tänker mest innan han talar, om vi säger så, men inte så in i helsike clownig som i första filmen. *spy* Detta tonades dock ner något i senare filmer; jag retade mig inte lika mycket på det som på de eviga "oj-vad-kort-jag-är"skämten med dvärgen.

grisbil3n
2006-09-20, 22:06
Har du sett mannen under masken?

Ja det blir väl inte bättre av att det är en riktig nigger därunder?

Nordenator
2006-09-20, 22:21
Han bidrar till att göra filmerna sämre än dåliga. Nyaste som kom ut var så patetisk att man gärna hade sett Lucas gå under med den. Anakin goes Darth var minst sagt.. värdelöst. Skådespel på "Married with children"-nivå.

Tricklev
2006-09-20, 22:30
Han bidrar till att göra filmerna sämre än dåliga. Nyaste som kom ut var så patetisk att man gärna hade sett Lucas gå under med den. Anakin goes Darth var minst sagt.. värdelöst. Skådespel på "Married with children"-nivå.

Married with childrens är dock av högklassig skådespeleri nivå (Inte Applegate då, men dom andra.)

Piranha
2006-09-20, 22:38
Married with childrens är dock av högklassig skådespeleri nivå (Inte Applegate då, men dom andra.)

Jag tror du öppnade fel dörr där.