handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt?!


Rackans
2006-09-19, 00:18
Hejsan

Anser mig själv inte som lönnfet men har en mage som kanske kan bli lite mindre.

Är 20 år, runt 175 och väger 70 kg. Vill nu för första gången få fram den platta magen och rutorna som alla andra verkar ha. Omöjligt?

Spelar innebandy på låg nivå och skulle kunna ta två flugor i en smäll, kontion + tappa lite vikt.

Funderar nu på att börja löpa, vet att innan frukosten är bäst men blir det så mycket sämre med att löpa på kvällen innan man ska sova??
Är en kvällsmänniska och att gå upp tidigt och springa är inte det ultimata.

Kost:
Har ingen speciell kost, äter mycket onyttigt med kan jag tänka mig. Funderar på att lägga om den helt nu när löpningen kommer igång.

*Mackor med skinka / ost, havregrynsgröt
*Frukt päron/banan
*Lunch ris tonfisk - potatis fiskpinnar, osv osv lätt och snabblagad mat
*Frukt päron/banan
*Kvällsmål Vad skulle passa bäst innan sömn.

Är ingen höjdare på detta och skulle uppskatta alla tips som går att få. Vill slippa se en kula sticka ut under t-shirten.

Springa runt 3 gånger i veckan? Håller jag godis etc borta och löper garanterar jag att magen blivit mindre på några månader. ;)

mats-
2006-09-19, 00:28
Spelar innebandy på låg nivå och skulle kunna ta två flugor i en smäll, kontion + tappa lite vikt.

Ditt BMI är 22.9, ditt ideal BMI ligger mellan 19-25 så tror inte du ska gå ner så mycket iaf.

Funderar nu på att börja löpa, vet att innan frukosten är bäst men blir det så mycket sämre med att löpa på kvällen innan man ska sova??

Du har bäst förbränning innan du har ätit på morgonen ja, men som jag har förståt så ska det kvitta det när du tränar under dagen (rätta mig om jag har fel!)

*Lunch ris tonfisk - potatis fiskpinnar, osv osv lätt och snabblagad mat

Friterat/panerat är aldrig bra..

Och som du säger,

"Håller jag godis etc borta och löper garanterar jag att magen blivit mindre på några månader.".

Lycka till! *flex* :)

Guddi
2006-09-19, 05:38
Jag håller med Mats. Om det är så att du ser tjock ut så är det för att du har lite muskler, du behöver INTE gå ner i vikt.

Löpning kan du gör precis när du vill. Om du lirar bandy så är det bäst om du håller dig till tempo lopp. Dvs spring i typ 70-80% av maxfart under 30sek för att sen jobba väldigt lungt i 30sek. Om du känner att du inte hinner bli av med alla mjölksyra mellan löpningarna så öka på vilan.

Innan du går och lägger dig så se till att få i dig protein och lite kolhydrater.

Lycka till

flenders
2006-09-19, 08:42
Om du bara väger 70 kilo så tror jag knappast du har en kagge, hah. Börja med att gymma istället för att få större muskler. Utöver det självklara att du får större muskler så minskar protencenten underhudsfett i takt med att musklerna växer.

Rackans
2006-09-19, 13:27
Jag håller med Mats. Om det är så att du ser tjock ut så är det för att du har lite muskler, du behöver INTE gå ner i vikt.

Löpning kan du gör precis när du vill. Om du lirar bandy så är det bäst om du håller dig till tempo lopp. Dvs spring i typ 70-80% av maxfart under 30sek för att sen jobba väldigt lungt i 30sek. Om du känner att du inte hinner bli av med alla mjölksyra mellan löpningarna så öka på vilan.

Innan du går och lägger dig så se till att få i dig protein och lite kolhydrater.

Lycka till

Intressant det där med innebandy, finns det någon sida där det står mer om det? Hur länge man ska springa osv?

Rackans
2006-09-19, 13:30
Om du bara väger 70 kilo så tror jag knappast du har en kagge, hah. Börja med att gymma istället för att få större muskler. Utöver det självklara att du får större muskler så minskar protencenten underhudsfett i takt med att musklerna växer.

Visst har jag en kagge, kan greppa med båda händerna. ;)
Har gymmat och spelat innebandy tidigare men aldrig riktigt skött min kost. Det är där jag felar.

Har nu börjat innebandy igen, och har ett "minigym" hemma med bänk hantlar osv. Tänkte börja ta tag i det och sikta på beach 07. :cool: