handdator

Visa fullständig version : IE till standard webbläsare.


manko
2006-09-18, 17:33
Det är nu så att jag installerade engång i tiden firefox på morsans dator. Och la den som standard webbläsare. Men nu har hon ett program till företaget som kräver att det ska vara IE. Men det startar inte.

Hon har avinstallerat firefox. Men den startar ändå inte IE. Vad ska man göra?

Loke
2006-09-18, 17:41
Tja, du kan ju installera om IE. Finns säkert nåt enklare sätt, men detta borde iaf fungera.

Pepparkakssmurfen
2006-09-18, 17:43
Högerklicka på IE ikonen och kolla där.

shadowfire
2006-09-18, 17:51
nu kör jag iofs alltid windows osv på engelska, men gå in i kontrollpanelen på "internet options" -> program fliken och bocka i att Internet Explorer ska kolla om den är default webbläsare eller inte. Klicka OK, starta IE, svara JA på frågan o voilá. Fonkar det inte så är det ominstallation isf.

grabben i skogen
2006-09-18, 17:59
nu kör jag iofs alltid windows osv på engelska, men gå in i kontrollpanelen på "internet options" -> program fliken och bocka i att Internet Explorer ska kolla om den är default webbläsare eller inte. Klicka OK, starta IE, svara JA på frågan o voilá. Fonkar det inte så är det ominstallation isf.

fan ingen kör väl windows på svenska?

Empe
2006-09-18, 18:20
fan ingen kör väl windows på svenska?

Jag gör, tycker det är fint med svenska på datorn.

Pepparkakssmurfen
2006-09-18, 18:22
fan ingen kör väl windows på svenska?

Jodå,varför skulle man inte göra det för??

hahavaffan
2006-09-18, 18:25
Jodå,varför skulle man inte göra det för??Man är väl hardcore eller nåt om man har det på engelska.

dynamo
2006-09-18, 19:03
nu kör jag iofs alltid windows osv på engelska, men gå in i kontrollpanelen på "internet options" -> program fliken och bocka i att Internet Explorer ska kolla om den är default webbläsare eller inte. Klicka OK, starta IE, svara JA på frågan o voilá. Fonkar det inte så är det ominstallation isf.

Om ovanstående inte hjälper kanske det kan hjälpa att prova detta. Lär ju inte skada iaf.

Kontrollpanelen, Lägg till/ta bort program. Längst ner i knappraden till vänster finns det nått som på engelska heter "Set Program Access and defaults". Prova välj Internet Explorer där som standard webbläsare. Vet inte med säkerhet om den gör något utöver vad Shadowfire skrev, men prova isf.

dynamo
2006-09-18, 19:09
Man är väl hardcore eller nåt om man har det på engelska.

Uppdateringar och servicepacks kommer snabbare till engelska versionen. Finns en hel del programvara som inte finns på svenska, det blir behagligare att ha allt på samma språk. Lättare att felsöka om man har problem, då man kan söka på Google eller Microsoft Support efter de engelska termerna/felmeddelandena istället för de svenska, dvs större chans att få bra träffar.

Det blir även lättare för den datorintresserade kompisen att hjälpa dig när du har problem, för han/hon kör troligtvis engelska Windows.. :P