handdator

Visa fullständig version : Konditionsmeriter


Anonym112
2006-09-18, 11:52
Vad har ni för konditionsmeriter med att typ löpa i djupsnö eller bara cyklat totalt eller under en o samma gång?

Nu ska jag ta o berätta..

Iochmed att jag hade brud förr ett tag sen så har det blivit en jädrans massa cykling. 1 mil att cykla till tjejen. sen 1 mil hem. Ibland kunde jag vart det flera svängar fram och tillbaka per dag dessutom.
Dessutom cyklar jag till gymmet som är ca en halvmil och en halvmil hem, minst varranan dag. Dessutom till skolan och hem, ca en halvmil fram och tillbaka.

Detta under 2års tid. Det blir över 2500~ mil med cykel totalt under så kort tid.


Kul o höra andras meriter, berätta på :thumbup:

Cykelmannen
2006-09-18, 13:00
Jag cyklade till Paris, via London, i somras. 4200 km sammanlagt. När jag kom hem tyckte jag inte att jag var tillräckligt trött så jag cyklade till Västerdalarna - Oslo, samt lite mot Norrland. 6300 km på 2 månader. Sammanlagt 9500 km hittills i år. Verkar som att du är värre med dina 25 000 km på 2 år då eftersom jag bara cyklar 5-6 km om dagen nu :bow:

Sniggel
2006-09-18, 13:09
Får dock inte ihop det där

1 mil till tjejen -> 2 mil per dag (ibland 4) säg snitt på 2½
½ mil till gymmet -> 1 mil varannan dag, ½ mil per dag
½ mil till skolan och tillbaka -> 2½ mil i veckan, ungefär ½ mil om dan
Detta blir sammanlagt 3½ mil per dag vilket är 1277 mil om året. Du räknade inte fel någonstans?
Självklart är det en prestation dock,det säger jag inte emot :)

Anonym112
2006-09-18, 13:12
Får dock inte ihop det där

1 mil till tjejen -> 2 mil per dag (ibland 4) säg snitt på 2½
½ mil till gymmet -> 1 mil varannan dag, ½ mil per dag
½ mil till skolan och tillbaka -> 2½ mil i veckan, ungefär ½ mil om dan
Detta blir sammanlagt 3½ mil per dag vilket är 1277 mil om året. Du räknade inte fel någonstans?
Självklart är det en prestation dock,det säger jag inte emot :)

Skrev att det var under 2 års tid :)

Tack för att du uppskattar min prestation *flex*

Anonym112
2006-09-18, 13:14
Jag cyklade till Paris, via London, i somras. 4200 km sammanlagt. När jag kom hem tyckte jag inte att jag var tillräckligt trött så jag cyklade till Västerdalarna - Oslo, samt lite mot Norrland. 6300 km på 2 månader. Sammanlagt 9500 km hittills i år. Verkar som att du är värre med dina 25 000 km på 2 år då eftersom jag bara cyklar 5-6 km om dagen nu :bow:

Ändå ,sommarkvartalet gjorde du mycket bättre :bow:

Hehe rätt kul att du heter Cykelmannen också :D

Rokdellar
2006-09-18, 13:16
Vad har ni för konditionsmeriter med att typ löpa i djupsnö eller bara cyklat totalt eller under en o samma gång?

Nu ska jag ta o berätta..

Iochmed att jag hade brud förr ett tag sen så har det blivit en jädrans massa cykling. 1 mil att cykla till tjejen. sen 1 mil hem. Ibland kunde jag vart det flera svängar fram och tillbaka per dag dessutom.
Dessutom cyklar jag till gymmet som är ca en halvmil och en halvmil hem, minst varranan dag. Dessutom till skolan och hem, ca en halvmil fram och tillbaka.

Detta under 2års tid. Det blir över 2500~ mil med cykel totalt under så kort tid.


Kul o höra andras meriter, berätta på :thumbup:

jaha det var ju inte imponerande om du tycker det är kul att cykla gå till cykelforum detta e styreforum.:thumbup:

Cykelmannen
2006-09-18, 13:16
Ändå ,sommarkvartalet gjorde du mycket bättre :bow:

Hehe rätt kul att du heter Cykelmannen också :D


Hmm, din cykling är lite enformigare än min kanske..eftersom du mest cyklar samma sträckor medan jag sett Europa :D

Jag har egentligen ett annat Nickname på internet men jag fick något slags cp-ryck och döpte mig till Cykelmannen här, sedan kunde jag inte ändra. Ääh, skit samma. Jag gillar att cykla iaf ju.

Anonym112
2006-09-18, 13:19
Tycker inte det är så jättekul att cykla, bara det att det är det värdaste sättet o ta sig fram :D


Vars står det att det är ett styrkeforum?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/misc/forum_logga.gif

Lägg märke till han med cykeln ^^^^^^^^^

Anonym112
2006-09-18, 13:21
Hmm, din cykling är lite enformigare än min kanske..eftersom du mest cyklar samma sträckor medan jag sett Europa :D

..Man har ju något o se framemot varje gång man bike'ar till bruden så mil-talen med cykel adderas upp ganska fort :naughty: :D *kissass*

Rokdellar
2006-09-18, 13:21
Tycker inte det är så jättekul att cykla, bara det att det är det värdaste sättet o ta sig fram :D


Vars står det att det är ett styrkeforum?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/misc/forum_logga.gif

Lägg märke till han med cykeln ^^^^^^^^^


det är en tävlincykel jag vill at du lägger bild på din cykel så alla kan se din ''trännings'' cykel

Rokdellar
2006-09-18, 13:25
jag tycker admin tar bort denna tråd, skaparen är ett troll som skriver massa overkliga tråd och skriver jävliga inlägg hela tiden till folk, han lurar dom

Anonym112
2006-09-18, 13:28
jag tycker admin tar bort denna tråd, skaparen är ett troll som skriver massa overkliga tråd och skriver jävliga inlägg hela tiden till folk, han lurar dom

Vad snackar du om? *screwy*

Snarare du som är ett troll, kolla dina egna posts.

Vad är det som är otroligt med det hela? Sniggel har ju t.om räknat ihop de hela :) Aldrig haft brud? Blir mycket cykelturer kan jag lova! Om man inte har körkort dvs..

Liten Men Fet
2006-09-18, 13:30
jag tycker admin tar bort denna tråd, skaparen är ett troll som skriver massa overkliga tråd och skriver jävliga inlägg hela tiden till folk, han lurar dom

Nu tycker jag du är fånig, jag har argumenterat emot A112 i många andra tråder men ser ingen anledning att försöka såga honom när han sköter sig.
Varför ska vi förfölja honom?

Admin och moderatorer har säkert bättre koll på hur folk sköter sig än vad vi har.

Angrip sakfelen inte individen.

Rokdellar
2006-09-18, 13:33
Vad snackar du om? *screwy*

Snarare du som är ett troll, kolla dina egna posts.

Vad är det som är otroligt med det hela? Sniggel har ju t.om räknat ihop de hela :) Aldrig haft brud? Blir mycket cykelturer kan jag lova! Om man inte har körkort dvs..



jag har haft måååånga bruder ska jag sega, men då gäller det att ha bil. endel långa resor som tex från stockholm där jag bor till en yngre tjej (något år) i darlarna, inte kan man cykla dit he he _:)

tano
2006-09-18, 13:33
Vill inte nedvärdera dina uträkningar eller prestation men troligtvis blir det ett antal procent mindre. Det är så snabbt att ett antal dagar försvinner då och dessutom cyklade du antagligen inte lika mycket om det var jättehalka ute eller om du var på resa men det var lite offtopic. bara något jag tänkt tidigare på själv när man räknar hur mycket man kört distansträning, så fort någon dag försvinenr märks det i totalen.

Hum hade planer på att åka inlines till Haparanda från Boden, men gjorde det aldrig, för mycket friidrottsträning under den tiden. Var lite för fixerad att inte förstöra något för träningen då.
Körde dock inlines från Haparanda till stugan, det var väl ett antal mil iaf.

Sniggel
2006-09-18, 13:44
Anonym112 har rkänat rätt, var jag som missade att han skrev under 2 år.
Sedan måste jag säga till Rokdellar:
Måste man ha en tävlingscykel för att kunna träna?
Själv har jag en skruttig cykel med 3 växlar samt en bakbroms som låser sig ibland. Hjulen är dessutom något skeva och den har jag använt till en del cykelturer runt en sjö, en sträcka på 34 km.
Det är ju faktiskt mer konditionskrävande att cykla på en dålig cykel än en bra och det var konditionsmeriter tråden handlade om. Själv tycker jag inte jag har några speciella sådana meriter (ännu :D).

Cykelmannen
2006-09-18, 13:46
det är en tävlincykel jag vill at du lägger bild på din cykel så alla kan se din ''trännings'' cykel

Måste man äta med exakt likadana bestick som är på bilden också?

Anonym112
2006-09-18, 13:46
Hehe, har också haft risiga cyklar. Dom går ju typ bara 500 mil sen måste man skaffa sig en ny, aldrig haft någon riktigt bra cykel. Eller jo, en. Men resten har varit dåliga så det har gått lite trögt o trampa så att säga :D

Anonym112
2006-09-18, 13:48
Måste man äta med exakt likadana bestick som är på bilden också?

Joo man måste nog löpa på en tågräls som på bilden också :D

L-Sami
2006-09-18, 13:56
Cooper test (alltså 12 minuters löpning) 3240 meter / Maj 2005.

Arf Pingvin
2006-09-18, 14:12
Sprang cooper i högstadiet, fick blodsmak. Det var inge kul. Årliga löptävlingen i högstadiet, tror det var 6 km, stannade efter 200 m på min gård, drack lite coca cola, väntade nån halvtimme sen joggade vi i mål. Lottades ut t-shirts bland de som deltagit i klassen och jag vann en. Det var inge kul.

Jag var egentligen bäst i gympa men uthållighet har aldrig varit min starka sida :)

Karl_alfred
2006-09-18, 14:55
Sprang cooper i högstadiet, fick blodsmak. Det var inge kul. Årliga löptävlingen i högstadiet, tror det var 6 km, stannade efter 200 m på min gård, drack lite coca cola, väntade nån halvtimme sen joggade vi i mål. Lottades ut t-shirts bland de som deltagit i klassen och jag vann en. Det var inge kul.

Jag var egentligen bäst i gympa men uthållighet har aldrig varit min starka sida :)
De som är/var bäst behöver aldrig säga det, så en bra grej kan vara att sluta ljuga.

Arf Pingvin
2006-09-18, 15:00
De som är/var bäst behöver aldrig säga det, så en bra grej kan vara att sluta ljuga.

Yeah, whatever :cool:

Edit: angående 6 km löpningen, notera att start och mål låg på nästan samma ställe. Sprang alltså inte ens banan :)

Karl_alfred
2006-09-18, 15:04
Yeah, whatever :cool:

Edit: angående 6 km löpningen, notera att start och mål låg på nästan samma ställe. Sprang alltså inte ens banan :)
Menade dock uttalandet om jag var bäst på gympa.