handdator

Visa fullständig version : Shawn Frankl bänkar 350 i hundringen


Nitrometan
2006-09-18, 10:08
Åhej!

ecF9V436xWE

I lördags på APF Midwest Classic Powerlifting & Bench Press i Overland Park, Kansas så tryckte han till 350 kg...

Och såhär såg 340 kg ut:

LTCh69Me7Oc

Börje H
2006-09-18, 10:36
*screwy* Man ligger efter....

Jensa82
2006-09-18, 12:53
Man ligger efter som fan...

Hur mycket gör han utan tröja??

Timme
2006-09-18, 16:28
men har du inga ipf filmer?

Nitrometan
2006-09-18, 19:49
men har du inga ipf filmer?
Jo, det med. Men jag slänger gärna upp sånt som är aktuellt. Det här hände ju för bara några dagar sen.

Kolla på ÅKK:s sida (http://www.kraftsport.nu/), de har både bilder och filmer.



P.S. ingen tvingar dig att titta.

FinnPower
2006-09-18, 20:34
Var nånstans på magen lade han stången? *rolleyes*
Hehe... det är alltid lika skoj att se lyft från andra förbund, speciellt när de säger att de har samma regler som IPF.

Timme
2006-09-18, 20:43
Jo, det med. Men jag slänger gärna upp sånt som är aktuellt. Det här hände ju för bara några dagar sen.

Kolla på ÅKK:s sida (http://www.kraftsport.nu/), de har både bilder och filmer.



P.S. ingen tvingar dig att titta.

Nej det är klart men jag kan inte hålla mig ifrån. Jag har blivit ganska anti andra förbund nu när jag vet vad de håller på med. Dubbla bänktröjor, aldrig dopingtester, magpressar, grunda böjar mm.

Förlåt att jag klagar så mycket men är det verkligen intressant med sådana förbund?

Nitrometan
2006-09-18, 22:16
Var nånstans på magen lade han stången? *rolleyes*
Hehe... det är alltid lika skoj att se lyft från andra förbund, speciellt när de säger att de har samma regler som IPF.
Magpress är fult!

Timme: Om vi inte visade hur fula deras lyft är så kanske folk skulle tro att andra förbund är lika bra som IPF?

Jensa82
2006-09-18, 23:32
Han har ju ganska lång lyft väg i vilket fall även om han lägger den på magen lr inte.

Finns ju dom inom IPF som har en lyftväg på typ 15cm.. Är ju heller inte såå imponerande

Timme
2006-09-19, 07:06
Magpress är fult!

Timme: Om vi inte visade hur fula deras lyft är så kanske folk skulle tro att andra förbund är lika bra som IPF?

jo det är ju sant. :)

Förresten, tävlar du i styrkelyft?

-AG-
2006-09-19, 09:16
Förlåt att jag klagar så mycket men är det verkligen intressant med sådana förbund?

Nej, inte det minsta.

Timme
2006-09-19, 09:31
Nej, inte det minsta.

Nej jag tycker inte heller det men jag ska inte klanka ner på dem som tycker det.

AG, tävlar du i SL?

jwzrd
2006-09-19, 09:41
Vad väger han egentligen? Har inte APF samma invägningscirkus som WPO alltså att man väger in 2 dygn före tävlingen och sen äter 400mg skumbananer och 3g kolabjörnar varje dag så att vikten är 15-20kg högre när det bär av?

jwzrd
2006-09-19, 09:42
Nej det är klart men jag kan inte hålla mig ifrån. Jag har blivit ganska anti andra förbund nu när jag vet vad de håller på med. Dubbla bänktröjor, aldrig dopingtester, magpressar, grunda böjar mm.

Förlåt att jag klagar så mycket men är det verkligen intressant med sådana förbund?

Men stopp nu, varför är två bänktröjor töntigare än en?

Timme
2006-09-19, 11:09
Men stopp nu, varför är två bänktröjor töntigare än en?

En bänktröja ur urtäntigt tycker jag men två måste väl endå vara ännu töntigare?

jwzrd
2006-09-19, 11:15
En bänktröja ur urtäntigt tycker jag men två måste väl endå vara ännu töntigare?

Jag har redan härjat klart om vad jag tycker om bänktröjor, det vet alla och jag är färdig med det osv. Men två tröjor är definitivt inte töntigare än en - det är fråga om tröjpress. Tycker man bänkpress med tröja är töntigt så ser jag inte hur två tröjor är töntigare. Tycker man bänkpress med tröja är helt naturligt och fint på alla vis så ser jag inte hur två tröjor förändrar läget i det fallet heller.

stahlberg
2006-09-19, 11:21
jwzrd : Det blir ju så varmt med många tröjor. Är man lite yppig, så blir det ännu mera trångt dessutom. Håll tummarna nu, när dina och Chiddes klagomål på Kolozzeum tycks ha nått ända till IPF (bänktröjans framtid tycks ju i skrivande stund en aning osäker...).

jwzrd
2006-09-19, 11:22
jwzrd : Det blir ju så varmt med många tröjor. Är man lite yppig, så blir det ännu mera trångt dessutom. Håll tummarna nu, när dina och Chiddes klagomål på Kolozzeum tycks ha nått ända till IPF (bänktröjans framtid tycks ju i skrivande stund en aning osäker...).

Jaså? Jag hänger inte med alls. Bara bänktröjan, inte övrig SL-rustning?

Kallar du Freddi både yppig och trång? :Virro

stahlberg
2006-09-19, 11:35
Visst har det väl varit en internationell utrustningsdiskussion. Jag är inte så insatt (som jag kanske borde vara?). Men jag tror bänktröjan fått mest kritik. Jag har lite svårt att tro att dräkterna HELT försvinner, däremot kanske man tänker se över t.ex materielet? Inom en överskådlig framtid får vi se (och kanske jag då får äta upp mina ord att vi INTE får större utrustningsförändringar inom en överskådlig framtid :em: ). Det viktigaste tycker jag skulel vara en STABIL regel - med ELLER utan utrustning - som skulle ge lyftarna (och tränarna) ro att koncentrera sig på träningen och inte bevaka alla snabba vändningar och förändringar.

Nitrometan
2006-09-19, 11:35
Jwzrd: Precis, tröjpress som tröjpress.

Och magpress som magpress. Övningsutförandet att lägga stången på magen för att förkorta lyftvägen (och möjliggöra ännu trängre/hårdare tröja) är bara fult. Det liknar inte ens en bänkpress längre.

stahlberg
2006-09-19, 11:36
Att Freddi är yppig kan vems som helst konstatera. Huruvida han också är trång vågar jag inte uttala mig om, på den punkten saknar jag erfarenhet.

Nitrometan
2006-09-19, 11:38
Vad väger han egentligen? Har inte APF samma invägningscirkus som WPO alltså att man väger in 2 dygn före tävlingen och sen äter 400mg skumbananer och 3g kolabjörnar varje dag så att vikten är 15-20kg högre när det bär av?
24 timmar. Det är bara WPO som roar sig med 48 timmars cirkus (men nu verkar det som om Kieran Kidder kanske har ändrat sig).

De väger alltså in dagen innan de tävlar. Gott om tid att få tillbaka vätska.

Nitrometan
2006-09-19, 11:40
Förresten, tävlar du i styrkelyft?
Japp. Sen 1994 har jag hållt på att åtminstone försöka tävla. Coachat lite olika lyftare sen 1995.

stahlberg
2006-09-19, 11:45
Timme : Eftersom Nitrometan inte gjorde reklam för sin träningsdagbok så får väl jag göra det. Allora.

Timme
2006-09-19, 12:04
Japp. Sen 1994 har jag hållt på att åtminstone försöka tävla. Coachat lite olika lyftare sen 1995.

Ah då förstår jag :)

Timme
2006-09-19, 12:05
Timme : Eftersom Nitrometan inte gjorde reklam för sin träningsdagbok så får väl jag göra det. Allora.

Jaha, det är han journal. Den får jag ta och kolla upp!

Gpajpen
2006-09-19, 12:06
vad fan är en bänktröja och vad ger det för fördelar??

jwzrd
2006-09-19, 12:06
Jwzrd: Precis, tröjpress som tröjpress.

Och magpress som magpress. Övningsutförandet att lägga stången på magen för att förkorta lyftvägen (och möjliggöra ännu trängre/hårdare tröja) är bara fult. Det liknar inte ens en bänkpress längre.

Tröjpress liknar inte bänkpress redan från början.

Timme
2006-09-19, 12:07
vad fan är en bänktröja och vad ger det för fördelar??

Den gör så att man kan pressa mycket mer än vad man skulle kunna göra utan. FinnPower här på forumet tar 90kg mer med tröjan. Den sitter tight på överkroppen och den ger fart ifrån bröstet så grenen bänkpress som igentligen är en tröjpress tar mest på triceps.

Nitrometan
2006-09-19, 13:18
Tröjpress liknar inte bänkpress redan från början.
Nej, precis. Det är därför de heter olika. Tröjpress och bänkpress.

130kg finsk sisu
2006-09-19, 15:35
givetvis är jag trång. Åtminstone trångsynt. Men det där ordet yppig gillar jag inte! Jag saknar ju totalt välväxta bröstmuskler. Kallas plankan på gymmet bl.a... hehhehhehehe

jwzrd
2006-09-19, 15:37
givetvis är jag trång. Åtminstone trångsynt. Men det där ordet yppig gillar jag inte! Jag saknar ju totalt välväxta bröstmuskler. Kallas plankan på gymmet bl.a... hehhehhehehe

Kan inte plankan ha att göra med att du ligger still i samlivs-situationer? :Virro

130kg finsk sisu
2006-09-19, 15:42
Samliv? njae, jag har inget, sparar mej för dej!!!*kissass* ;)

jwzrd
2006-09-19, 15:46
Samliv? njae, jag har inget, sparar mej för dej!!!*kissass* ;)

Hahah!

sweetkarolina
2006-09-19, 15:51
Visst har det väl varit en internationell utrustningsdiskussion. Jag är inte så insatt (som jag kanske borde vara?). Men jag tror bänktröjan fått mest kritik. Jag har lite svårt att tro att dräkterna HELT försvinner, däremot kanske man tänker se över t.ex materielet? Inom en överskådlig framtid får vi se (och kanske jag då får äta upp mina ord att vi INTE får större utrustningsförändringar inom en överskådlig framtid :em: ). Det viktigaste tycker jag skulel vara en STABIL regel - med ELLER utan utrustning - som skulle ge lyftarna (och tränarna) ro att koncentrera sig på träningen och inte bevaka alla snabba vändningar och förändringar.

jepp det förekommer en diskussion kring utrustning i IPF's allra högsta instanser. främst gällande tröjan.
tror inte något beslut är fattat än, men kongressen i Norge är väl troligen ett hett tips. på skvallerfronten, så kommer inte tröjan att förbjudas före 2009 men efter det ligger den inte så bra till.

jwzrd
2006-09-19, 15:55
jepp det förekommer en diskussion kring utrustning i IPF's allra högsta instanser. främst gällande tröjan.
tror inte något beslut är fattat än, men kongressen i Norge är väl troligen ett hett tips. på skvallerfronten, så kommer inte tröjan att förbjudas före 2009 men efter det ligger den inte så bra till.

Spännande! :)