handdator

Visa fullständig version : Fredrik Reinfeldt


Bolio
2006-09-18, 01:21
I den här tråden vill jag att vi hyllar Sveriges nye statsminister. Jag har nu läst på en del om honom och fattat ett stort tycke för denne man. Grym politiker och grym retoriker är han!

Herr talman! Ärade åhörare! Det är spänning i luften, det är partiledardebatt, och det pratas om kommande hårda bandage under dagens debatt. Göran Persson ska, sägs det, ägna sig åt ett av sina signum i sin tid i svensk inrikespolitik, att mosa sina motståndare. Vi får väl se hur det blir med det.

(Rolig är han, kvick och skärpt. En fin politiker.)

Han borde framstå som den perfekte moderatledaren att karikera för motståndarna; adelsman, boende på Östermalm, med pojkaktig uppsyn och en bror duktig-attityd. Om alla andra liknar Carl bekräftar vanföreställningarna om moderaterna. Det blir ett parti för Carl Bildt-kopior.

(Han gillar inte heller Carl Bildt, precis som jag. Uppvisar därmed gott politiskt omdöme, precis som jag.)

Det finns ju grader i vad som är porr. Det finns – och detta är inget försök att säga att något av det är så väldigt bra – hårdporr som är väldigt förnedrande och annan porr som inte är det lika mycket. Sedan finns det någon slags lättporr-genre som är mer naket men inte så penetrerande. Haha, det låter som om jag är väldigt insatt och funderar mycket på det här.

Hihi. :)

http://www.norden.org/nordbild/files/2003-10-27/med_MRragnfelt01.jpg

Lite conehead, men definivt stilig. En lysande statsminister. :hbang:

aliquis
2006-09-18, 01:46
Jo, nog är han roligare alltid, och snyggare, och antagligen mer energisk, och yngre.

heltzonicka
2006-09-18, 01:49
Han är inte taxichaffis så jag ska inte stalka honom.

aliquis
2006-09-18, 03:40
http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=2688&clipID=11137

Wennerberg
2006-09-18, 04:32
Skall bli skoj att se hur det går! Mörk ute? Det börjar bli vinter ffs

Kwon
2006-09-18, 06:41
Fredrik är allt fin han när han rider med Melish och Scratch i spetsen för alliansen, men det återstår att se hur bra det blir för systemet.

z_bumbi
2006-09-18, 06:52
http://www.norden.org/nordbild/files/2003-10-27/med_MRragnfelt01.jpg

http://home.aland.net/m03552/bilder/kentalagfm05.jpg


??

OggeP
2006-09-18, 06:57
http://www.norden.org/nordbild/files/2003-10-27/med_MRragnfelt01.jpg

http://home.aland.net/m03552/bilder/kentalagfm05.jpg


??

Skönt att Fredrik har en stand-in vi oroliga torgmöten. :D

mela
2006-09-18, 07:01
Jag gillar Fredrik. Han är grym och mycket rolig att lyssna på.

Nina L
2006-09-18, 07:58
Jag gillar hans sätt att tala och lyssna. Det skall bli grymt spännande!

http://www.cbsnews.com/images/2006/09/16/imagec585cd6c-78b4-45b6-9752-86efa65f3931.jpg

mysassygirl
2006-09-18, 08:00
Jag gillar hans sätt att tala och lyssna. Det skall bli grymt spännande!

http://www.cbsnews.com/images/2006/09/16/imagec585cd6c-78b4-45b6-9752-86efa65f3931.jpg

Tycker jag med. Igår var en "halleluja moment" för mig iaf.

vattenbuffel
2006-09-18, 08:19
Mormor ringde och var upprörd.

Tydligen har Reinfeldt gått ur svenska kyrkan, men han har ändå låtit sin dotter konfirmera sig.

SKANDAL!

Tenzu
2006-09-18, 08:19
Tycker jag med. Igår var en "halleluja moment" för mig iaf.
Somnade med grin från öra till öra - sitter fortfarande i :D

Nina L
2006-09-18, 08:23
Mormor ringde och var upprörd.

Tydligen har Reinfeldt gått ur svenska kyrkan, men han har ändå låtit sin dotter konfirmera sig.

SKANDAL!Gahahahahah! :laugh:

Papi
2006-09-18, 08:32
Mormor ringde och var upprörd.

Tydligen har Reinfeldt gått ur svenska kyrkan, men han har ändå låtit sin dotter konfirmera sig.

SKANDAL!
Ja, men det är väl hennes val?

All respekt till Fredrik Reinfeldt! Han tränar duktigt och lever hälsosamt också! Undrar vad han benkar... *rolleyes*

Nina L
2006-09-18, 08:37
Han tränar duktigt och lever hälsosamt också! Undrar vad han benkar... *rolleyes*Lyfter han vikter? Jag tycker inte att hans form är så fin. (bulk?) Han får inte bli en fet stadsminister. Det skulle inte se bra ut när han representerar Sverige i utlandet. :D

Liten Men Fet
2006-09-18, 08:40
Jag tycker inte att hans form är så fin.

Jämför med persson, där kan vi tala om seriös bulk.

Nina L
2006-09-18, 08:45
Jämför med persson, där kan vi tala om seriös bulk.Hardcore. Men det känns viktigt att Reinfeldt ser till att inte gå samma väg. Tänk annars om snygge Thomas Bodström blir partiledare för S. Då kommer S att få makten och hålla den i 20 år till. :D

http://eu2001.se/static/headline/bild_bodstrom_2.jpg

Grahn
2006-09-18, 08:48
Hardcore. Men det känns viktigt att Reinfeldt ser till att inte gå samma väg. Tänk annars om snygge Thomas Bodström blir partiledare för S. Då kommer S att få makten och hålla den i 20 år till. :D

http://eu2001.se/static/headline/bild_bodstrom_2.jpg

Knappast troligt han är rätt avskydd vid det här laget.

Pata
2006-09-18, 08:55
Knappast troligt han är rätt avskydd vid det här laget.

Om Bodis får makten kommer han säkert försöka köra en Hitlerkupp men misslyckas då man inte får ändra på grundlagar under en mandatperiod. I värsta fall kommer han väl sälja Sverige till de amerikanska skivbolagen :D

Nina L
2006-09-18, 09:04
Knappast troligt han är rätt avskydd vid det här laget.Puh! (De där lockarna kan vara ett mäktigt vapen.)

Lasse Kongo
2006-09-18, 09:17
Hylla?

Baan
2006-09-18, 09:25
Det var intressant att se att han fick fram ett ansiktstryck igår efter segern. Ont gjorde det, det såg man, men han fick fram ett svagt leende.

Arnesson
2006-09-18, 09:30
Hylla?

JA :thumbup:

Arnesson
2006-09-18, 09:32
Jag gillar Fredrik Reinfeldt med. Ska dock bli roligt att se hur han kommer fungera som statsminister. Måste vara ett oerhört stort hopp från att bråka med dem som har makten, till att ha den själv.

Hur kommer han att hantera utrikesfrågorna t ex?

Kommer bli skoj att se vad som följer, JAG tror iaf. på Fredrik!

Griip
2006-09-18, 09:35
Det var intressant att se att han fick fram ett ansiktstryck igår efter segern. Ont gjorde det, det såg man, men han fick fram ett svagt leende.


Försöker du mobba honom lite nu medans du håller på? GP? Mannen som födde uttrycket "mamma säger att tjocka barn inte kan le....-".

är riktigt glad, tror det kommer bli 4 fina år.

Nitrometan
2006-09-18, 10:33
Fredrik är allt fin han när han rider med Melish och Scratch i spetsen för alliansen, men det återstår att se hur bra det blir för systemet.
Tror du att Reinfeldt vill ta bort spritmonopolet?

Systemet (http://www.systembolaget.se/).

Baan
2006-09-18, 10:34
Försöker du mobba honom lite nu medans du håller på? GP? Mannen som födde uttrycket "mamma säger att tjocka barn inte kan le....-".

är riktigt glad, tror det kommer bli 4 fina år.

kan man inte mobba båda?

nej, men det är ju tradition driva med statsministern!

Nina L
2006-09-18, 11:13
nej, men det är ju tradition driva med statsministern!Nej, nej. Det gäller bara när det är S som styr.

Grahn
2006-09-18, 11:16
Nej, nej. Det gäller bara när det är S som styr.

för att?!
...vänstern är trevliga människor som inte gör narr av våran folkvalda ledare? *rolleyes*

Nina L
2006-09-18, 11:19
för att?!
...vänstern är trevliga människor som inte gör narr av våran folkvalda ledare? *rolleyes*För att de blåa är underdogs, så klart. Hade de suttit vid makten i 10 år så vore det en annan femma.

Jag är inte seriös

Lasse Kongo
2006-09-18, 11:20
JA :thumbup:

Nej usch och fy.

Men jag ser inte allt i svart dock, utan hoppas självklart att saker och ting ska bli bättre.

Jag har det ganska bra i mitt liv, och det sista jag vill är att gå hemma och driva då jag trivs att arbeta, men det spelar ingen roll om jag hade 100mille på banken och allt jag ville, för jag skulle ändå inte gilla att man sparkar på dem som redan ligger ner, och just så känns det med en borglig regering.

Självklart ska man få bort de som "softar" på akassa osv, såkallade slashasar, men jag tycker synd om människor som verkligen försöker få arbete osv, ska de verkligen behöva drabbas ännu hårdare.

Så länge man har jobb och är frisk så kan man nog vara lugn, men annars vet i fan.

En positiv grej med en borlig regering tycker jag dock är skolan, mindre grupper mer personal=en gladare sambo hemma :D

Scratch89
2006-09-18, 11:20
Tror du att Reinfeldt vill ta bort spritmonopolet?

Systemet (http://www.systembolaget.se/).
Det har varit uppe som förslag hos MUF iallafall.

Grahn
2006-09-18, 11:23
För att de blåa är underdogs, så klart. Hade de suttit vid makten i 10 år så vore det en annan femma.

Jag är inte seriös

;)

Det jublades på östermalm inatt, bor mkt underdogs där har jag hört. :D

Big_Vik
2006-09-18, 11:24
Det har varit uppe som förslag hos MUF iallafall.

Lite skillnad mellan ett riktigt parti och ett omoget ungdomsförbund. MUF drev ju även bort-med-LAS-kampanjen (vilket iofs var en ytterst god idé) och säkert en hel del annat.

Scratch89
2006-09-18, 11:26
Lite skillnad mellan ett riktigt parti och ett omoget ungdomsförbund. MUF drev ju även bort-med-LAS-kampanjen (vilket iofs var en ytterst god idé) och säkert en hel del annat.
Huh?

coxie
2006-09-18, 11:27
Mycket karismatisk man som jag tror kommer leda oss bra denna mandatperiod.

Baan
2006-09-18, 11:28
För att de blåa är underdogs, så klart. Hade de suttit vid makten i 10 år så vore det en annan femma.

Jag är inte seriös

Underdogs? Ganska favorittippade i detta val.

Edit. Helvete.

Nina L
2006-09-18, 11:30
fniss

Big_Vik
2006-09-18, 11:33
Huh?

Ledsen bruschan, jag uppfattade det som att du satte likhetstecken mellan MUF.s och moderaternas politik.


Låtom oss istället tillsammans glädjas åt denna utomordentligt stora dag :bow: ;)

Grahn
2006-09-18, 11:35
Heh tycker det är så komiskt med alla som drar så stora växlar på detta, så fantastiskt stora skillnader blir det inte.

Drömmare...

Baan
2006-09-18, 11:35
Heh tycker det är så komiskt med alla som drar så stora växlar på detta, så fantastiskt stora skillnader blir det inte.

Drömmare...

Om någon...

Cilia
2006-09-18, 15:43
att Reinfeldt inte gillar Carl Bildt kan ha sin förklaring i att han en gång fick kicken av den sistnämnde.

Jag tycker att Reinfeldt har mognat oerhört som politiker dom sista åren. Jag kom ihåg när han valdes som partiordförande. Då var jag väldigt skeptisk och ifrågasatte deras val. Han gav då ofta sken av att vara en riktig buffel och arrogant i sina uttalanden. Han är nu mycket tryggare och säkrare i sin roll vilket också underlättar hur man uppfattas utåt.

Jag tycker moderaterna gjorde ett bra val när dom valde honom som partiledare.

Noodles
2006-09-18, 15:48
att Reinfeldt inte gillar Carl Bildt kan ha sin förklaring i att han en gång fick kicken av den sistnämnde.


Reinfeldt beskrev väl dessutom Hökmark och Lundgren som små Carl Bildt-kopior. :D

Action
2006-09-18, 15:49
Heh tycker det är så komiskt med alla som drar så stora växlar på detta, så fantastiskt stora skillnader blir det inte.

Drömmare...

Jag tycker det dras för stora växlar åt bägge håll. Som du skriver, det kommer inte att bli några väldigt stora skillnader. Men däremot är jag övertygad om att riktningen som det drar åt blir mycket bättre. :thumbup:

pragmatist
2006-09-18, 16:01
Reinfeldts politiska syn ligger mycket nära den politiska pragmatism som karakteriserat kommun- och landstingsmoderater i många år. Eftersom dessa var ansvariga för själva verksamheten i kontakt med medborgarna så var de aldrig särskilt förtjusta i de ideologiskt mer renläriga tongångarna från partihögkvarteret på Stora Nygatan, framför allt inte från MUF.

De faktiskt existerande moderat- och borgerligt styrda kommuner och landsting som finns i Sverige och har funnits under en längre tid utgör därmed en ganska god ledtråd till vilken typ av politik man kan vänta sig med Reinfeldt vid rodret. Inga enormt radikala förändringar med andra ord, men små viktiga förändringar vad gäller t.ex. valfrihet i vården och så.

vedor
2006-09-18, 16:22
För att inte tala på fastighetsskatten, jäklar va mina föräldrar kommer bli lyckliga.

Cilia
2006-09-18, 16:26
Reinfeldts politiska syn ligger mycket nära den politiska pragmatism som karakteriserat kommun- och landstingsmoderater i många år. Eftersom dessa var ansvariga för själva verksamheten i kontakt med medborgarna så var de aldrig särskilt förtjusta i de ideologiskt mer renläriga tongångarna från partihögkvarteret på Stora Nygatan, framför allt inte från MUF.

De faktiskt existerande moderat- och borgerligt styrda kommuner och landsting som finns i Sverige och har funnits under en längre tid utgör därmed en ganska god ledtråd till vilken typ av politik man kan vänta sig med Reinfeldt vid rodret. Inga enormt radikala förändringar med andra ord, men små viktiga förändringar vad gäller t.ex. valfrihet i vården och så.
Det stämmer till stora delar men det finns ganska markanta skillnade i vissa borgerligt styrda kommuner jämfört med dom som länge varit sossestyrda.

Tittar man på Stockholm nu där är Kristina mycket mer åt höger än vad Reinfeldt är. När nu resultatet blev som det blev med ett svagt fp ska det bli intressant och se hur politiken i stan utformar sig.

aliquis
2006-09-18, 16:51
Hardcore. Men det känns viktigt att Reinfeldt ser till att inte gå samma väg. Tänk annars om snygge Thomas Bodström blir partiledare för S. Då kommer S att få makten och hålla den i 20 år till. :D

http://eu2001.se/static/headline/bild_bodstrom_2.jpgBodström ser ju ut som värsta mesen, även om man kan se en o annan tant stå o sucka. Usch o fy fan för bodström som statsminister.

aliquis
2006-09-18, 16:52
Knappast troligt han är rätt avskydd vid det här laget.Populärast som kandidat i aftonbladets poll, underskatta inte det faktum att folk iaf känner igen namnet ;)

aliquis
2006-09-18, 16:54
Det var intressant att se att han fick fram ett ansiktstryck igår efter segern. Ont gjorde det, det såg man, men han fick fram ett svagt leende.KDs partiledare vägde ju upp leendet i vilket fall som helst isf ;), lite löjligt att de andra också får känna sig som vinnare, det var ju moderaterna som vann, de andra råkade ju bara hänga med ;)

Lasse Kongo
2006-09-18, 16:54
Bodström är en av få ministrar jag tycker bra om.

Baan
2006-09-18, 16:59
Bodström är en av få ministrar jag tycker bra om.

Jag håller med om att han är snygg, men buggning och sånt känns inte som en hjärtefråga för mig direkt. Gillar du bli avlyssnad? Nej just det, du är väl inte kommunist.

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:04
Jag håller med om att han är snygg, men buggning och sånt känns inte som en hjärtefråga för mig direkt. Gillar du bli avlyssnad? Nej just det, du är väl inte kommunist.

Haha, risken att man blir avlyssnad är ju stor, eller jag vet inte vad du sysslar med iofsig...

Baan
2006-09-18, 17:07
Haha, risken att man blir avlyssnad är ju stor, eller jag vet inte vad du sysslar med iofsig...

Jag är inte svensk. *cry*

Nej men seriöst, det ska självklart finnas möjligheter att avlyssna t ex någon känd knarklangare. Men att i större utsträckning avlyssna t ex dig bara för du ber lite för mycket och råkar vara muslim känns ju inte helt ok.

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:09
Jag är inte svensk. *cry*

Nej men seriöst, det ska självklart finnas möjligheter att avlyssna t ex någon känd knarklangare. Men att i större utsträckning avlyssna t ex dig bara för du ber lite för mycket och råkar vara muslim känns ju inte helt ok.

Men det kommer inte hända dig heller, det är ditt psyke som spökar.

Och det kommer knappast hända någon muslim som ber för mycket heller för den delen.

Grahn
2006-09-18, 17:10
Haha, risken att man blir avlyssnad är ju stor, eller jag vet inte vad du sysslar med iofsig...

När justicieministern vill ta bort kontrollen av all avlyssning med argumentet att man bara ska avlyssna de stygga pojkarna så känns de tinte riktigt som om han har rätt inställning ärligt talat.

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:14
När justicieministern vill ta bort kontrollen av all avlyssning med argumentet att man bara ska avlyssna de stygga pojkarna så känns de tinte riktigt som om han har rätt inställning ärligt talat.

Vadå är du orolig för att bli avlyssnad?

Eller vad är problemet, förklara gärna för mig, jag lyssnar *läser*

Danne
2006-09-18, 17:15
Hörde på radio att Reine "deffar" han kör matlådor och tränar. *flex*

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:17
Hörde på radio att Reine "deffar" han kör matlådor och tränar. *flex*

Billys panpizza och "abtronic*?

Baan
2006-09-18, 17:18
Men det kommer inte hända dig heller, det är ditt psyke som spökar.

Och det kommer knappast hända någon muslim som ber för mycket heller för den delen.

Det handlar väl lite om förtroende för att det ska skötas på rätt sätt. Jag föredrar kontroll och lite byråkrati innan man får avlyssna någon. Vet inte hur mycket kontroll det blir med mer liberala regler om vi säger så.

Sen har vi ju skickat ett gäng random snubbar som råkat säga fel saker till Guantanamofängelset. Tänk nu att jag skojar lite på tele och säger att han djäveln bush borde skjutas...

Grahn
2006-09-18, 17:19
Vadå är du orolig för att bli avlyssnad?

Eller vad är problemet, förklara gärna för mig, jag lyssnar *läser*

Värst vad du har förtroende för staten och maskineriet. Själv tycker jag individens rättigheter är lite viktigare än så och ger inte riktigt upp dem så lättvindigt.

Att bara säga att bara de som har ngt att dölja bör ogilla detta är bara ett retoriskt spel där du(och andra användare av samma retorik) försöker mistänkliggöra de som är av en annan åsikt.

Reglerna runt avlyssning som fanns var där för att skydda individens rätt til privatliv. Individens rättigheter och frihet är bland det viktigaste vi har.

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:20
Det handlar väl lite om förtroende för att det ska skötas på rätt sätt. Jag föredrar kontroll och lite byråkrati innan man får avlyssna någon. Vet inte hur mycket kontroll det blir med mer liberala regler om vi säger så.

Sen har vi ju skickat ett gäng random snubbar som råkat säga fel saker till Guantanamofängelset. Tänk nu att jag skojar lite på tele och säger att han djäveln bush borde skjutas...

Jag har svårt att tro att det kommer avlyssnas hej vilt på gemene man, det är nog rätt bra koll på vem man avlyssnar och varför.

Får det ner lite skit i samhället så säger inte jag emot.

aliquis
2006-09-18, 17:22
Huh?Muf och moderaterna delar inte alla åsikter.

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:22
Värst vad du har förtroende för staten och maskineriet. Själv tycker jag individens rättigheter är lite viktigare än så och ger inte riktigt upp dem så lättvindigt.

Att bara säga att bara de som har ngt att dölja bör ogilla detta är bara ett retoriskt spel där du(och andra användare av samma retorik) försöker mistänkliggöra de som är av en annan åsikt.

Reglerna runt avlyssning som fanns var där för att skydda individens rätt til privatliv. Individens rättigheter och frihet är bland det viktigaste vi har.

Jag vet knappt vad staten innebär så jag vet inte om mitt förtroende är så högt för dem?

Frihet är något man skapar själv.

Grahn
2006-09-18, 17:26
Jag vet knappt vad staten innebär så jag vet inte om mitt förtroende är så högt för dem?

Frihet är något man skapar själv.

Jösses.......

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:27
Jösses.......

Tar du allt i livet lika allvarligt?

Jag tycker om dig ändå!

aliquis
2006-09-18, 17:28
Billys panpizza och "abtronic*?Haha, tack vare ditt inlägg visar kolozzeum google adwords med texten:

"Målinriktad träning med AB King Pro ger platta & stenhårda magmuskler!
www.TV----.se/AB_King_Pro"

Grahn
2006-09-18, 17:31
Tar du allt i livet lika allvarligt?

Jag tycker om dig ändå!

Nah...men det är en allvarlig fråga, aktar vi oss inte sitter vi snart där i "storebror ser dig" världen.

Baan
2006-09-18, 17:32
Men va fan lasse, du kan inte vilja ha honom som statsminister, sen när du blivit tagen med 4kg i väskan säga "NEJ MEN JAG BARA SKOJADE NÄR JAG RÖSTADE PÅ ER!"

Danne
2006-09-18, 18:37
Det funkar bra för han har ju gått ner i vikt !

*Ringer TV-shop och slänger in en Billys i micron*

Billys panpizza och "abtronic*?

Nina L
2006-09-18, 19:37
Haha, tack vare ditt inlägg visar kolozzeum google adwords med texten:

"Målinriktad träning med AB King Pro ger platta & stenhårda magmuskler!
www.TV----.se/AB_King_Pro"funkar det så direkt? (Måste testa)

MAGMUSKLER
PLATT MAGE
AB KING PRO

Edit: Det funkade inte alls. Sorry för OT.

paddanboy
2006-09-18, 21:08
Fredrik Reinfeldt är mycket överskattad som talare och retoriker.

Det enda han gjort är att precis som Persson prata lite om de svaga i samhället, alltså blanda in vänsterretorik som saknar något konstruktivt värde i det stora hela. Sedan titta bekymrat.

Pata
2006-09-18, 21:35
Fredrik Reinfeldt är mycket överskattad som talare och retoriker.

Det enda han gjort är att precis som Persson prata lite om de svaga i samhället, alltså blanda in vänsterretorik som saknar något konstruktivt värde i det stora hela. Sedan titta bekymrat.

Fast han ser inte ner på folk som Persson gör från sin höga häst som numera är skjuten, lastad, och på väg till slakteriet på Persson miljonherrgård. :booty:

Stackarn kommer hamna på pösmunkens frukostmacka, tänk vilket tragiskt öde.

paddanboy
2006-09-18, 21:39
Hör tidender från huset
Hör vad nytt de högsta vet
Hör sanningar och sägner
Hör om makt och ärlighet
Se spegel som förvränger
Se den göra grus till guld
Vid skranket står förvånad
Nu talas det om skuld

Jag skyller er för pesten
Som härjar i vår tid
Ni bannar den som talar
Och går på egen stig
Sitt så på höga hästar
Och titta lystet ner
Glöm ej för allt i världen
Vem givit makt åt er

Jag ser ni skolar folket
Och håller dem för lika
Några skolas arma
Och andra skall bli rika
Jag skådar ej jag siar
Hur maror varje natt
Rider era själar
Och leker tafatt

grisbil3n
2006-09-18, 21:47
Man kan bara gå på magkänslan när det gäller politiker, och jag anser uppriktigt sagt att Reinfeldt är tilltalande.

Kwon
2006-09-18, 23:31
Bodström ser ju ut som värsta mesen, även om man kan se en o annan tant stå o sucka. Usch o fy fan för bodström som statsminister.

Kallar du Nina L tant? :devil:

PowPow
2006-09-18, 23:55
Frågan är ju om det hinner bli speciellt stora skillnader på fyra år, för jag tror inte det håller längre än så. Det är vad min magkänsla säger i alla fall.

Det är väl mest utsäljningen på 200 miljarder som oroar mig, då det blir svårt att återställa. Visst snabbt klirr i kassan lär väl uppskattas.. Sen kan vi sitta där och klaga på kvaliteten på ännu fler punkter (mer än bl.a. posten och kommunaltraffiken idag), men ändå inte dra kopplingen till att det gick åt helvete i samma veva som det privatiserades. Och sen kan vi sitta där och klaga över att de flyttar produktionen till andra länder, fastän vi röstat fram en regering som vill släppa äganderätten.

aliquis
2006-09-19, 00:04
http://www.aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,889011,00.html

Han verkar ju sympatisk iaf:
"1993 skrev han boken ”Det sovande folket” där han starkt kritiserar den svenska välfärdsstaten och målar upp ett radikalt nyliberalt system. I samband med denna bok sade han under en debatt att gränsen för socialbidrag borde gå vid svältgränsen."

"Kort därefter skrev han boken ”Nostalgitrippen” där han förutom Carl Bildt kritiserade tio andra ledande figurer i partiet, bland dem Bo Lundgren och Gunnar Hökmark. Detta ledde till ett möte med riksdagsgruppen som Reinfeldt beskrivit som ”en enda lång utskällning”.
Detta blev vändpunkten och därefter lade sig Reinfeldt i den moderata mittfåran. De mest radikala nyliberala idéerna lämnade han bakom sig."

Men man kan visst ändra sig:
"Omedelbart därefter började Reinfeldt ändra inriktningen på den moderata politiken. De tidigare omfattande kraven på omfattande skattesänkningar övergavs och det talades betydligt mer positivt om välfärdsstaten än innan."

"Vidare ville han att moderaterna undviker att ta konflikt om arbetsrätten och att besparingar ska göras på bidrag och inte på kommuner och landsting som har hand om skola, vård och omsorg. Reinfeldt poängterade att moderaterna är för en skattefinanserad välfärd.
- Det utjämnar livschanserna för människor, sade han."

Dajollee
2006-09-19, 07:03
sköldpaddan suger pung

Lasse Kongo
2006-09-19, 07:58
Men va fan lasse, du kan inte vilja ha honom som statsminister, sen när du blivit tagen med 4kg i väskan säga "NEJ MEN JAG BARA SKOJADE NÄR JAG RÖSTADE PÅ ER!"

HAAAHAAAA :laugh:

Yankeee
2006-09-19, 19:19
Reinfeldt?
http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/95/50/39m.jpg

Paul Kellerman?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Fredrik_Reinfeldt.jpg/160px-Fredrik_Reinfeldt.jpg

mela
2006-09-19, 19:26
Lyfter han vikter? Jag tycker inte att hans form är så fin. (bulk?) Han får inte bli en fet stadsminister. Det skulle inte se bra ut när han representerar Sverige i utlandet. :D

Han har gått ner 10-15kg under sommarn för att INTE se ut som Persson. :thumbup:

aliquis
2006-09-19, 21:15
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=83205

"- Vi budade över kampanjen nu i eftermiddags. De är adresserade till Marita Ulvskog på Sveavägen 68, säger Johan Forssell, ordförande för muf och nybliven riksdagsman."

Johan gick i en parallellklass till vår på högstadiet o i samma tyskagrupp ;/, hans vän och vapenbroder Erik gick i samma klass :)

Annars kunde de ju sparat knapparna 8 år kan man tycka :)

Noodles
2006-09-20, 07:03
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=83205

"- Vi budade över kampanjen nu i eftermiddags. De är adresserade till Marita Ulvskog på Sveavägen 68, säger Johan Forssell, ordförande för muf och nybliven riksdagsman."



Jag undrade just vad som skulle hända med de där knapparna. Bra initiativ för att undvika resursslöseri. :thumbup:

aliquis
2006-09-20, 11:37
Jag undrade just vad som skulle hända med de där knapparna. Bra initiativ för att undvika resursslöseri. :thumbup:Jag tycker att det var dåligt av samma anledning, nu lär ju en massa knappar slängas, men de har ju haft sådana förr så de kunde ju sparat dem till senare.