handdator

Visa fullständig version : Natures/ Herbalife/ Morinda.


viktor88
2006-09-17, 23:11
funderar på och värva medlemar på fritiden, någon som håller på me sånt här och kan tippsa om vilken som är bästa företaget att tjäna pengar på? och tror ni att man kommer lyckas att tjäna pengar på de här sättet? och kallas den här typen av företag för pyramidspel?

Niclaaas
2006-09-17, 23:12
natures är iaf pyramidspel, de andra vet jag inget om. och nej, jag tror knappast att du kommer tjäna några pengar på det

Baan
2006-09-17, 23:13
Ja det är pyramidspel. Pyramidspel kan du liksätlla med skit där du blir av med pengar förutsatt att du inte är högt upp i pyramiden. Du kommmer inte vara högt upp i pyramiden.

Edit: Min kusin har varit med i herbalife och jag har t o m varit på ett möte så jag kan intyga att det är pyramidspel. Vad man köper praktiskt är skitdyrt sojaprotein och lite vitamintillskott.

Kabuto
2006-09-17, 23:14
Herbalife = Pyramidspel också..

Helena B
2006-09-17, 23:19
Jag sålde Herbalife-produkter under en period. Ett tips till dig är att hålla dig borta!

z_bumbi
2006-09-18, 05:56
Formelt inte pyramidspel utan MLM.

Lite info om Herbalife.
http://www.mlmwatch.org/04C/Herbalife/herbalife00.html

mini
2006-09-18, 06:16
Dessutom kommer dina kompisar sky dig så småningom då du kommer i desperation vilja pracka på dem skiten, och din mamma kommer känna sig tvungen att köpa halva ditt lager till ingen nytta för henne.

Don't do it!

viktor88
2006-09-18, 17:01
oki tack för svaren å tipsen

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:06
Har en polare som blivit milijonär på skiten, han började från botten och jobbade sig upp!

Daniel_S
2006-09-18, 17:07
Allt är redan sagt.

Men jag rekommenderar alla att gå på ett rekryteringsmöte för underhållningens skull. De ekonomiska genierna ritar figurer som bevisar att storkovan rinner rakt ner i fickorna, samt bjuder på kaffe.

jwzrd
2006-09-18, 17:10
Har en polare som blivit milijonär på skiten, han började från botten och jobbade sig upp!

Jag har en polare som drunknade i ett vattenglas :/

Lasse Kongo
2006-09-18, 17:23
Jag har en polare som drunknade i ett vattenglas :/

Ungefär lika troligt som min polare :D

aliquis
2006-09-18, 17:43
Hahah, värsta tramset ju, herbalife också. Finns inget mer patetiskt än att se någons reklampapper om sig själv där de försöker framstå som värsta värsta!"#¤

Slita ner o förstöra :D

Diggler
2006-09-18, 18:01
Håll dig borta.

Bronkitkorv
2006-09-18, 19:19
En kompis försökte rekrytera mej till Natures Own och det var ju så oerhört bra och vilken sekund som heslt så skulle han bli miljonär. Jag hade svårt att säga nej så jag hoppade på tåget och vi bokade lite provmöten med kompisar och familj... Fyfan säger jag bara ! Det var så olustigt och jag kände i hela min kropp att jag gick emot min natur.. Jag ringde och sa att jag hoppar av, han övertalade mej att prova lite till.. Nåväl det slutade med att jag fick be han dra åt helvete, nära på iallafall för att han skulle fatta.. Relationen mellan oss blev en aning frostig och flera månader senare så pratade jag av en händelse med honom och jag frågade hur det gick... Jag har väl en 150 st under mej nu sa han drygt.. Ett år senare så prata jag med han igen och då visade det sej att han var inte miljonär, det gick inte ens runt. I mitt stilla jantelags sinne så skrattade jag åt han.. haha ha.

Jag tror man måste vara psykopat eller nåt för att sitta där med listan på alla man nånsin känt i sitt liv och ringa " hej ska vi fika lite typ jag har värsta grejen att berätta för dej "

Det var mina erfarenheter av det hela...

shut teh face
2006-09-18, 19:41
Det är inget du ska gå på. Deras produkter är dessutom i ungefär samma nivå som TV-shops.

Papi
2006-09-18, 19:44
Det är ett jättebra sätt att bli av med sina kompisar och sina pengar på! :thumbup:

shut teh face
2006-09-18, 19:45
Att observera är att det finns MLM organisationer som är inspekterade och godkända av lotterinspektion och konsumentverket. Dessa bygger dock på att du själv inte tjänar pengar förrens ditt underled tjänar några. Deras framgång före din inkomst ungefär.

z_bumbi
2006-09-18, 20:03
Att observera är att det finns MLM organisationer som är inspekterade och godkända av lotterinspektion och konsumentverket. Dessa bygger dock på att du själv inte tjänar pengar förrens ditt underled tjänar några. Deras framgång före din inkomst ungefär.

What?

Kan du ge några exempel?

shut teh face
2006-09-18, 20:12
What?

Kan du ge några exempel?
Gällande MLM organisationen amway så kan du inte tjäna några pengar om dina värvade inte tjänar några. Och bara för du ligger högst upp i ledet så behöver du inte tjäna pengar. Pengarna kommer av förtjänst. En person som ligger i 10:e ledet kan exempelvis tjäna mer än den som värvade 10 led upp.

Men det är inte mig man ska fråga om sådant här! Men jag är iaf tillräckligt källkritisk för att inte gå på mediavinklar.

z_bumbi
2006-09-18, 20:37
MLM är ju inte olagligt i sig, rent krasst så är det ett bra sätt att få ut en del typer av produkter och det har funkat bra för tupperware t ex.

Problemet är de företag som inte sköter sig och/eller jobbar mer sektliktnande än andra.

Amway t ex verkar vara ett företag som kanske borde ha funderat några gånger extra på att fortsätta. FTC är ingen mediahistoria..

http://www.mlmlaw.com/library/cases/mlm/ftc/amway.htm

http://www.ftc.gov/opa/predawn/F86/amway.htm

shut teh face
2006-09-18, 20:39
MLM är ju inte olagligt i sig, rent krasst så är det ett bra sätt att få ut en del typer av produkter och det har funkat bra för tupperware t ex.

Problemet är de företag som inte sköter sig och/eller jobbar mer sektliktnande än andra.

Amway t ex verkar vara ett företag som kanske borde ha funderat några gånger extra på att fortsätta. FTC är ingen mediahistoria..

http://www.mlmlaw.com/library/cases/mlm/ftc/amway.htm

http://www.ftc.gov/opa/predawn/F86/amway.htm
Ja du har helt rätt.