handdator

Visa fullständig version : Rösta på sverigedemokraterna eller blunda för verkligheten i 4 år till


Sidor : [1] 2

strong-man
2006-09-17, 11:22
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,888916,00.html

Baan
2006-09-17, 11:23
Jag ska nog rösta SD. Hoppas på att bli utslängd snart.

Coldsmith
2006-09-17, 11:25
Själv har jag blivit misshandlad av sverigedemokrater. Så varför en röst på dom automatiskt skulle förbättra läget förstår jag inte. Dom drar till sig alldelens för många knäppgökar och annat löst pack med på tok för mycket hat.

Rösta på moderaterna istället.

maRRtin
2006-09-17, 11:26
Varför skulle det hjälpa?
Kommer SD slänga ut alla ungdomar från Sverige som är mellan 15 och 20 år? :confused:

Dissector
2006-09-17, 11:30
Bara för att SD har en och annan vettig åsikt betyder det inte att det är ett speciellt duktigt parti :P

Jag vill inte att Sverige ska se ut riktigt som det gör nu, men å andra sidan tror jag inte SD är några frälsare där.

Varför skulle det hjälpa?
Kommer SD slänga ut alla ungdomar från Sverige som är mellan 15 och 20 år? :confused:

Du vet nog själv svaret på den frågan :P

Eller du kanske tror att snittgängmedlemmen heter Andersson i efternamn, och har ett släktträd som växer långt långt tillbaka i Sveriges historia?

MUGEN
2006-09-17, 11:31
Varför skulle det hjälpa?
Kommer SD slänga ut alla ungdomar från Sverige som är mellan 15 och 20 år? :confused:

:bow:









trådskaparen, ditt val av parti är knappast baserat på en tidningsartikel, men du kanske själv fått en lavett på högstadiet av "ungdomar mellan 15 och 20 år"

shadowfire
2006-09-17, 11:32
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,888916,00.html
Bra min käre herre, då ska du få den hedersomnämnda uppgiften att ta fram var i Sverigedemokraternas valmanifest du hittar något som har med detta att göra - överfall av ett gäng ungdomar?

För jag antar att du är påläst och vet precis vad Sverigedemokraterna förespråkar. Jag antar också att du har information om denna överfallshändelse som inte står i Aftonbladet.se ?

Hades
2006-09-17, 11:34
Ja, att främja okunskap, fördomar och hat i samhället bör ju onekligen leda till minskad brottslighet.

Cilia
2006-09-17, 11:36
Ja, att främja okunskap, fördomar och hat i samhället bör ju onekligen leda till minskad brottslighet.
+1

Papi
2006-09-17, 11:39
Det är när man hör argument för att rösta på SD som jag känner att det kanske ändå vore en bra ide att införa intelligenstest för att få rösta. *screwy*

Baha
2006-09-17, 11:39
jag tror dom kommer med i år iaf, tyvärr känns rösten meningslös, bättre rösta mer höger då så slipper man mkt av sosse daltande med kriminella och integrationsproblemen förhoppningsvis

Rockhard
2006-09-17, 11:40
Sverigedemokraterna hade skickat en okunnig polack att företräda dom i insider i tv3 tillsammans med linda ****** (jäkla censur :)) + en hel samling knäppgökar till. Att sverigedemokraterna inte ens lyckades göra ett seriöst intryck i det sällskapet säger allt...

Plastkasse
2006-09-17, 12:58
Sverigedemokraterna hade skickat en okunnig polack att företräda dom i insider i tv3 tillsammans med linda ****** (jäkla censur :)) + en hel samling knäppgökar till. Att sverigedemokraterna inte ens lyckades göra ett seriöst intryck i det sällskapet säger allt...

Hon är från Ungern. & SD hade inte förstås inte skickat henne tillsammans med Linda ******.... Linda är inte med i SD.

Baan
2006-09-17, 12:59
jag tror dom kommer med i år iaf, tyvärr känns rösten meningslös, bättre rösta mer höger då så slipper man mkt av sosse daltande med kriminella och integrationsproblemen förhoppningsvis

mer höger? sd deluxe? något parti jag missat?

MUGEN
2006-09-17, 13:01
mer höger? sd deluxe? något parti jag missat?

nationaldemokraterna är mer höger än sd,


nsf kanske inte ställer upp i riksdagsvalet, annars dem med

isato
2006-09-17, 13:04
Det är när man hör argument för att rösta på SD som jag känner att det kanske ändå vore en bra ide att införa intelligenstest för att få rösta. *screwy*


Så jävla sant.....!! hahaha

shut teh face
2006-09-17, 13:07
:(

SWETiger
2006-09-17, 13:12
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,888916,00.html
Kan lika väl tolkas som "ett ungdomsgäng av skinnskallar som tog livet av en 47-årig man av utlänskt ursprung" som det jag antar att du antyder.

Coldsmith
2006-09-17, 13:13
Kan lika väl tolkas som "ett ungdomsgäng av skinnskallar som tog livet av en 47-årig man av utlänskt ursprung" som det jag antar att du antyder.

Några sverigedemokrater som sökt sig dit ut för att mörda en stackars invandrare kanske.

shut teh face
2006-09-17, 13:15
Några sverigedemokrater som sökt sig dit ut för att mörda en stackars invandrare kanske.
Det vore minst lika hemskt om det vore så. Även om ditt inlägg nu inte var seriöst. :(

Fangface
2006-09-17, 13:38
Kan lika väl tolkas som "ett ungdomsgäng av skinnskallar som tog livet av en 47-årig man av utlänskt ursprung" som det jag antar att du antyder.

Jo....*rolleyes*

För då hade säkert artikeln varit utformad på det sättet....

Yankeee
2006-09-17, 13:40
Jo....*rolleyes*

För då hade säkert artikeln varit utformad på det sättet....

Vad tyder på att det var invandrare och inte infödda svenskar som misshandlade?

Fangface
2006-09-17, 13:41
Kan lika väl tolkas som "ett ungdomsgäng av skinnskallar som tog livet av en 47-årig man av utlänskt ursprung" som det jag antar att du antyder.

Nu blev det knas....

Fangface
2006-09-17, 13:42
Vad tyder på att det var invandrare och inte infödda svenskar som misshandlade?

Ungdomsgäng brukar oftast vara invandrargäng.......så är det iaf i min verklighet....

Rockhard
2006-09-17, 13:42
Vad tyder på att det var invandrare och inte infödda svenskar som misshandlade?

Det var i fittja...

Yankeee
2006-09-17, 13:43
Det var i fittja...

Okey, ungdomsgäng som misshandlar i city är då alltid övermalmspågar?

Yankeee
2006-09-17, 13:44
Ungdomsgäng brukar oftast vara invandrargäng.......så är det iaf i min verklighet....

Vad spelar det för roll vad det oftast är? Vad i artikeln tyder på att det inte var infödda svenskar?

Rockhard
2006-09-17, 13:46
Okey, ungdomsgäng som misshandlar i city är då alltid övermalmspågar?

Nej ungdomsgäng åker in till city. Ungdomsgäng åker inte ut till fittja, från var det nu är svenskar bor.

Yankeee
2006-09-17, 13:46
Nej ungdomsgäng åker in till city. Ungdomsgäng åker inte ut till fittja, från var det nu är svenskar bor.

Alla ungdomsgäng är då invandrare? Nazisterna också?

Bolio
2006-09-17, 13:47
Nej ungdomsgäng åker in till city. Ungdomsgäng åker inte ut till fittja, från var det nu är svenskar bor.

Ungdomsgäng är en grupp ungdomar som vistas gemensamt. Jag ser svenska ungdomsgäng hela tiden i stan. De är fulla, högljudda och stökiga. :(

Allan
2006-09-17, 13:48
Snubbarna som röjde på Söderstadion - de var unga, och i gäng så de måste också ha varit invandrare...

allan

Baha
2006-09-17, 13:48
dom här var araber

Fangface
2006-09-17, 13:48
Vad spelar det för roll vad det oftast är? Vad i artikeln tyder på att det inte var infödda svenskar?

Ingenstans....
Men lägg ihop Fittja+Ungdomsgäng 10+personer.....
Det är bara den uppfattningen jag har....kan säkert vara fel...

Rockhard
2006-09-17, 13:48
Alla ungdomsgäng är då invandrare? Nazisterna också?

Det finnns inga nazister i fittja :) . Kan iofs varit en svenne i invandrargänget som stod för misshandeln...

Jensa82
2006-09-17, 13:54
Bra min käre herre, då ska du få den hedersomnämnda uppgiften att ta fram var i Sverigedemokraternas valmanifest du hittar något som har med detta att göra - överfall av ett gäng ungdomar?

För jag antar att du är påläst och vet precis vad Sverigedemokraterna förespråkar. Jag antar också att du har information om denna överfallshändelse som inte står i Aftonbladet.se ?


Varför ska alla som röstar på SD veta precis vad dom förespråkar i alla lägen??? Tror inte att många procent av dom som röstar på sossarna eller moderaterna vet precis vad dom förespråkar eller har läst hela deras valmanifest. Man vet väl på ett ungefär vad ett parti står för å röstar efter det.

Yankeee
2006-09-17, 13:56
Ingenstans....
Men lägg ihop Fittja+Ungdomsgäng 10+personer.....
Det är bara den uppfattningen jag har....kan säkert vara fel...

Du inser inte att det är rätt värdelöst att generalisera?

Yankeee
2006-09-17, 13:57
Det finnns inga nazister i fittja :) . Kan iofs varit en svenne i invandrargänget som stod för misshandeln...

De kan väl åka runt i staden precis som invandrargängen?

Trance
2006-09-17, 13:57
Snubbarna som röjde på Söderstadion - de var unga, och i gäng så de måste också ha varit invandrare...

allan

Hur vet du att de inte var det?

Rockhard
2006-09-17, 13:58
De kan väl åka runt i staden precis som invandrargängen?

De kan men det är inte särskilt sannolikt av vad jag sett av fittja det var inte så länge sedan jag bodde där..

Yankeee
2006-09-17, 13:59
De kan men det är inte särskilt sannolikt av vad jag sett av fittja det var inte så länge sedan jag bodde där..

Det är inte speciellt sannolikt att ett gäng sparkar någon till döds heller.

Lillgrabben
2006-09-17, 13:59
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,888916,00.html


Jag skulle hellre duscha mig själv i bensin & leka med tomtebloss än att rösta på Sverigedemokraterna.

130kg finsk sisu
2006-09-17, 14:07
Ingen ville svara på denna fråga i en annan tråd. Så jag undrar om nån här kan svara:

"Jag måste få fråga en sak och jag vill ha ärliga svar. Ni som beklagar er över at SD är ditt och datt och kan inte förstå varför man kan rösta på SD?
Kallar ni då också 80-85% av Finlands befolkning och riksdagsledamöter för nazistiska och främlingsfientliga? SD förespråkar ju bara samma invandringspolitik som vi har. Och som även Norge&Danmark har numera!
Jag skulle bra gärna vilja ha ett svar på detta! Tack för mej!"

(själv tycker jag oxå att SD verkar lite okunniga i många frågor. Men de facto är de inte något mer rasistiska än nån av de övriga nordens topppolitiker.)

Dissector
2006-09-17, 14:13
Ingen ville svara på denna fråga i en annan tråd. Så jag undrar om nån här kan svara:

"Jag måste få fråga en sak och jag vill ha ärliga svar. Ni som beklagar er över at SD är ditt och datt och kan inte förstå varför man kan rösta på SD?
Kallar ni då också 80-85% av Finlands befolkning och riksdagsledamöter för nazistiska och främlingsfientliga? SD förespråkar ju bara samma invandringspolitik som vi har. Och som även Norge&Danmark har numera!
Jag skulle bra gärna vilja ha ett svar på detta! Tack för mej!"

(själv tycker jag oxå att SD verkar lite okunniga i många frågor. Men de facto är de inte något mer rasistiska än nån av de övriga nordens topppolitiker.)


Håller med dig. Problemet är nog att det ser värre ut att börja köra ut folk, än vad det gör att ha lite tyngre portar redan från början.

130kg finsk sisu
2006-09-17, 14:17
Ja, själv är jag nog negativ till återvandring. Speciellt om man har svenskt medborgarskap.
Men att ha kontroll över invandringen borde vara en självklarhet.

(Givetvis skall folk ha olika åsikter om detta ämne. Men man måste ju också kunna diskutera för- och nackdelarna med invandringen. Och jag hoppas verkligen att SD kommer in i riksdagen. Så ni även får en debatt om invandringen.)

Allan
2006-09-17, 14:20
"Jag måste få fråga en sak och jag vill ha ärliga svar. Ni som beklagar er över at SD är ditt och datt och kan inte förstå varför man kan rösta på SD?
Kallar ni då också 80-85% av Finlands befolkning och riksdagsledamöter för nazistiska och främlingsfientliga? SD förespråkar ju bara samma invandringspolitik som vi har. Och som även Norge&Danmark har numera!
Jag skulle bra gärna vilja ha ett svar på detta! Tack för mej!"


Ja, jag anser att Finlands ställningstagande är under all kritik. Man har - trots en egen flyktinghistoria - valt att inte hjälpa till med ens de europieiska flyktingarna från Balkankriget. För detta har de också kritiserats hårt.
SD har inslag av rasbiologi, konstruerat kulturarv och inbillade motsättningar i sina idéer, men de har naturligtvis som de flesta andra populistiska partier vävt in det i allmängiltigt politiskt material. Ett parti som har sin kärna bestående av folk som förr hade ännu mer öppet bruna idéer klarar inte av att ändra sin framtoning lika fort som Reinfeldt (utan andra jämförelser).
Det finns fler europeiska länder som av snålhet, bekvämlighet eller rädsla valt att låta andra länder ta flyktingproblemet.

allan

Allan
2006-09-17, 14:21
Och jag hoppas verkligen att SD kommer in i riksdagen. Så ni även får en debatt om invandringen.)

Varför är jag inte förvånad? Man måste nog bo utanför Sverige för att tro att invandringen inte debatteras här.

allan

130kg finsk sisu
2006-09-17, 14:28
Bra Allan! Givetvis kan många kritisera Finlands ställningtagande. Delvis med all rätt. Sverige skall ha tack som tog hand om krigsbarn från Finland under andra VK.
Angående flyktingarna från Balkan så har vi faktiskt en hel del bosnier här.

Att jag tror att inte invandringen diskuteras i Sverige kommer ifrån att jag ser på SVT 1&2 samt TV4. Samt läser de största tidningarna på nätet. Och där har jag så gott som aldrig sett nånting negativt om invandringen! Alla kan ju inte tycka om den, eller?

Att du sen dissar ner på kulturarvet och delvis då er historia gör att jag tappar lite respekt för dej. Tyvärr.

ManuelIT
2006-09-17, 14:29
det är också jävla stor skillnad mellan att förespråka en bättre (hårdare?) integrationspolitik och att rösta på SD

bakom SD's fina fasad döljer sig fördomar och hat. får SD större inflytande kommer det ju bara stärka "vi mot dom" känslan invandrare redan har, kommer bli en ond cirkel av det hela

Dumleman
2006-09-17, 14:39
SDs politiker känns inte speciellt kompetenta imho.

Allan
2006-09-17, 14:41
Att du sen dissar ner på kulturarvet och delvis då er historia gör att jag tappar lite respekt för dej. Tyvärr.

Nu hajjar jag inte. Jag är ytterligt påläst om både svensk historia och om det som folk kallar svensk kultur. Jag ser inte alls ner på det, men jag tycker det är rätt mycket töntvarning på att vara stolt över Karl XII eller sakna svenska besittningar. Det finns ohyggligt mycket annat att vara stolt över, men att som SD hävda att saker och ting blivit på ett visst vis för att vi varit "ett folk" är nästan kriminellt.
Och då ska man säga det.

allan

130kg finsk sisu
2006-09-17, 14:53
Jag vet inte om du är påläst eller ej på historia. Men du nämnde kulturarvet i en negativ fras. Vilket gör att jag ser rött. Jag tycker man skall vara stolt över Karl XII pga att han var en stor svensk kung, och respekterad ute i världen. Precis som Margot Wallström är idag. Kanske lite udda gemförelese, men du hajar
. Hon gör nånting gott eller åtminstone gör hon Sverige känt. Jag har svårt att tro att kåtaste NSFaren vill ha tillbaka gamla besittningar. Men vad vet jag...

Men nog måste du ju erkänna Allan att patriotism inte står så högt i rang i dagens Sverige? Eller har jag fel där oxå?

Trance
2006-09-17, 14:55
Det finns ohyggligt mycket annat att vara stolt över,


t.ex.?

babbett
2006-09-17, 14:56
Ja, att främja okunskap, fördomar och hat i samhället bör ju onekligen leda till minskad brottslighet.

+2

Allan
2006-09-17, 15:00
Nej, jag är livrädd för nationalism.


allan

babbett
2006-09-17, 15:00
Ingen ville svara på denna fråga i en annan tråd. Så jag undrar om nån här kan svara:

"Jag måste få fråga en sak och jag vill ha ärliga svar. Ni som beklagar er över at SD är ditt och datt och kan inte förstå varför man kan rösta på SD?
Kallar ni då också 80-85% av Finlands befolkning och riksdagsledamöter för nazistiska och främlingsfientliga? SD förespråkar ju bara samma invandringspolitik som vi har. Och som även Norge&Danmark har numera!
Jag skulle bra gärna vilja ha ett svar på detta! Tack för mej!"

(själv tycker jag oxå att SD verkar lite okunniga i många frågor. Men de facto är de inte något mer rasistiska än nån av de övriga nordens topppolitiker.)

När fick Danmark och Norge samma invandringspolitik?

hultman
2006-09-17, 15:00
Varför är jag inte förvånad? Man måste nog bo utanför Sverige för att tro att invandringen inte debatteras här.

allan

Gör den verkligen det? Jag har då inte sett någon direkt diskussion om "Sveriges stora problem" i TV. Har du?
Och, om alla riksdagspartier nu skulle tycka att vi tar in för många invandrare, varför säger de då inte det?

Nog för att jag inte röstat Sd, men jag kan inte förstå hur förslag om minskad/stoppad invandring kan vara så kontroversiella. Om vi bortser från snubbarna som är medlemmar av Sd då förstås.

130kg finsk sisu
2006-09-17, 15:03
Kanske Finland oc Danmark kör den lite hårdare linjen medans Norge är där mittemellan Finlands människoförakt och Sveriges välkomna hela mellanöstern politik. (Detta är med dålig humor skrivet):cool:

130kg finsk sisu
2006-09-17, 15:08
Men Allan om du är livrädd för nationalism! Varför är du inte livrädd för t.ex kurder då? Som är väldigt patriotiska! Eller är det bara svensk/västerländsk patriotism du är rädd? I regel är ju de flesta invandrargrupper måna om sin nationalitet samt kultur. Men svenskar skall inte få vara lika stolta över sin. Eller är det bara svensk/västerländsk patriotism du är rädd? De fåtal (2 stycken,En bosnier och en Iranier. båda bosatta i Stockholm) invandrare jag har haft kontakt med i Sverige så skrattar lite hånfullt åt många svenskar som inte har "vett" att uppskatta sitt land.

Lizard
2006-09-17, 15:31
Att invandringen kostar och medför problem står utom allt tvivel. Att många invandrare, framförallt andra generationen (dvs svenska medborgare), är mer indragna i kriminalitet är också sant.

Är då löningen att utvisa dem? 130 kg Finsk Sisu kanske är mer uppdaterad än jag, men nog finns det kriminalitet i Finland med av både samma sort i i liknande utsträckning som i Sverige?

Hur ser det ut i Danmark? Danmark har varit mer restriktiva med invandring än Sverige som ni kanske känner till. Danmark har haft en historia av mycket grova brott med danska draengar som enda inblandade.

I Norge är det många gånger just svenskar som står för de allra grövsta brotten, så mycket vet jag.

Är det inte så, handen på hjärtat, att vad vi ser är en typ av brott som stiger i antal? Är det inte sen så att vi kopplar förövaren av brottet till själva brottstypen?

Ytterst få känner mig härinne, men för de (återigen) vill klistra etiketten "flum-liberal" på er egen Lizard ska veta att jag sällan håller tand för tunga, ingriper mer än jag borde och har haft som leverbröd att stå i dörren på nattklubbar i nästan 10 år.

Det vi alla vänder oss mot är en brottskultur som breder ut sig vart vi ser i världen. De som slipper undan är länder som helt isolerat sig som Burma och Nord-Korea. En del kommer med invandring, en del kommer med kulturutbyte och en del kommer med möjligheter.

Möjligheterna består i urbanisering, dvs att dumskallar kan resa från ena änden av stan till den andra. Som vi sett i USA redan för femtio år sedan alltså. Från USA kommer också, varje kväll i din ruta, nya tips om attityder, utryck och förhållningssätt till både rätt och fel samt konsekvenserna därav. Det kallas för kulturutbyte och hänger delvis samman med svenskens goda engelskspråkiga egenskaper.

Invandrare drar med sig brott såtillvida att de saknar kontakter, kultur och språkliga möjligheter att ta sig fram där svenskar är uppväxta. Dessutom bär några av dem med sig nya brottsmöjligheter från sin gamla kultur. Ryssar och estländare med sin förbannade prostitution t ex.

Om vi utvisade varenda en som kommer från ett annat land - skulle vi bli av med brotten då? Är det osvenskt att begå brott? Varför är då (fd)nynazister inblandade i många uppseendeväckande banktransport-rån? Kommer det inte bara bli en vakuum som så småningom fylls ut av svenska kriminella? Tänk på Danmark igen om du inte kan bestämma dig.

Kommer inte de minskade kostnaderna för invandrare och flyktingar att bidra till ett bättre Sverige? Ett Sverige som det var förr.
Förr, mina damer och herrar, var två sorters kaffe i affären som stängde kl 18.00 på fredag och sen var det lögn i he**e att komma över en liter mjölk innan måndag. Förr var inte en käft ute på kvällarna, en kanal på TV och du kunde välja mellan middag på Operakällaren eller grillkiosken på Stora torget. Förr var dragspel på radion mellan kl 09.00 - 18.00 då nyheterna gick på följt av kulturdebattprogram.
Dit vill inte jag.

Lizard

(ang nationalism: jag har aldrig varit så stolt över Sverige som då jag bott utomlands. Däremot har jag ofta haft anledning att skämmas för svenskar utomlands.)

Gandalf
2006-09-17, 16:01
Ush jag orkar bara inte diskutera med enfrågepartianhängare som Sverigedemokraterna som tror att paradiset infinner sig bara om vi är hårda emot invandrarna.
Så gott folk rösta inte på dessa enögda I-R rösta på ett riktigt parti eller inte alls.:cool:

Garnax
2006-09-17, 16:24
Att styra ett land är ett enormt projekt, ett litet sketet parti som SD
skulle aldrig klara av den uppgiften precis som att en unge på 4 år inte
inte skulle klara av att sköta allt ansvar över ett hushåll...

Och ett helt dagis av barn skulle inte klara av att ha ansvar för ett kvarter
Så hur SD ska kunna ha ansvar för hela sverige finner jag obegripligt.

Att man vill ha bort invandrare från sverige är en sak, men vad är
man villig att offra för att nå detta enda?

jwzrd
2006-09-17, 16:26
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,888916,00.html

Hahaha du igen. Killen som knappt kan lägga ihop ett och ett, än mindre stava till siffran 1 pratar om hur andra normalbegåvade bör rösta. Gör dig själv tjänsten att hoppa och skita. Kom tillbaka och berätta om dina ben blev randiga sen.

Linnet
2006-09-17, 16:26
Jag vet inte om du är påläst eller ej på historia. Men du nämnde kulturarvet i en negativ fras. Vilket gör att jag ser rött. Jag tycker man skall vara stolt över Karl XII pga att han var en stor svensk kung, och respekterad ute i världen. Precis som Margot Wallström är idag. Kanske lite udda gemförelese, men du hajar
. Hon gör nånting gott eller åtminstone gör hon Sverige känt. Jag har svårt att tro att kåtaste NSFaren vill ha tillbaka gamla besittningar. Men vad vet jag...

Varför är man en stor kung om man genomför erövringar, binder upp sitt folk i krig under hela perioden man regerar och får folket så emot sig att det är mycket möjligt att ens baneman kom från de egna leden och inte motståndarna? Efter hans tid vid makten var Sverige utfattigt glest befolkat och vi förlorade snabbt de flesta områden han erövrat..

Men nog måste du ju erkänna Allan att patriotism inte står så högt i rang i dagens Sverige? Eller har jag fel där oxå?

Har patriotism ett självändamål?

Trance
2006-09-17, 16:28
Att styra ett land är ett enormt projekt, ett litet sketet parti som SD
skulle aldrig klara av den uppgiften precis som att en unge på 4 år inte
inte skulle klara av att sköta allt ansvar över ett hushåll...

Och ett helt dagis av barn skulle inte klara av att ha ansvar för ett kvarter
Så hur SD ska kunna ha ansvar för hela sverige finner jag obegripligt.

Att man vill ha bort invandrare från sverige är en sak, men vad är
man villig att offra för att nå detta enda?

Känns som lite lustig anledning att inte rösta. Skulle miljöpartiet klara det? Vänstern? något litet parti alls?

Daniel_S
2006-09-17, 16:32
Ingen kan väl påstå att Sveriges invandringspolitik har slagit ut som det var tänkt (hur det nu var tänkt?), men nog har båda sidor lite rätt här. SD anhängarna är väl bara lite sent ute, de tycker massinvandringen var dålig, fast det idag inte existerar någon massinvandring. De som kom i mitten på 90-talet är svenska medborgare idag, och problemen som anknyts till dessa löses inte med invandringspolitik, utan integrations dito. Därför ter sig SD aningens onödigt. likosm alla enfrågeparti. Och då har jag inte räknat in SD:s historia.

Snarare handlar det om att Sverige har den situation det har, och man måste helt enkelt spela de kort man har. Det gör man inte genom att sopa problemen under mattan. Sossarna kommer inte att komma med några förändringar, utan återigen är det upp till alliansen att få till stånd en bättre integrationspolitik, som mycket väl kan handla om endast arbetsplatser.

Sedan var väl tjafset, om vilket ursprung gänget i artikeln hade, ganska onödigt. De flesta har läst den tidningen så mycket att man kan läsa mellan raderna, eller hur?

strong-man
2006-09-17, 17:02
Hahaha du igen. Killen som knappt kan lägga ihop ett och ett, än mindre stava till siffran 1 pratar om hur andra normalbegåvade bör rösta. Gör dig själv tjänsten att hoppa och skita. Kom tillbaka och berätta om dina ben blev randiga sen.

Kamma dig din tatare:Virro

130kg finsk sisu
2006-09-17, 17:07
Jag har tyvärr inga siffror på brottsligheten Finland vs. Sverige. Men jag tror eller har den bilden att den är avsevärt mycket mindre i Finland. Visst har vi misshandel här också. Men oftast är det 2 personer som gör upp. Vi har väldigt liten gängbildning.
Men jag vet som inte riktigt varför mina åsikter och tankegångar väcker så stor förtret. Visst är jag konservativ, men jag bildar mina åsikter om förhållandet i Sverige på basis av svensk media. (Och fast det myglas speciellt mycket om invandringen och er historia berörs ju inte alls.)

Angående Karl XII så är detta ännu ett exempel på föraktet mot förfädren. Tyvärr. Han verkade under en krigisk tid. Och gjorde det med betyget godkänt. Tage Erlander verkade under en tid av reformer. Och han gjorde det bra. Det är för mej samma sak...

isato
2006-09-17, 17:13
Hahaha du igen. Killen som knappt kan lägga ihop ett och ett, än mindre stava till siffran 1 pratar om hur andra normalbegåvade bör rösta. Gör dig själv tjänsten att hoppa och skita. Kom tillbaka och berätta om dina ben blev randiga sen.


hahahahaha :bow:

130kg finsk sisu
2006-09-17, 17:19
Men givetvis är det ju så att de som begår brott är ju den fattigare delen av befolkningen. Och i ert fall är det ju oftast(?) invandrare som är fattiga, eller?

Och som sagt jag vill bara se en debatt i Sverige om invandringen... Ingenting annat. Och eftersom jag har den bilden att "de 7" inte kan göra detta utan att SD med sina oerfarna och inkompetenta politiker kommer in i riksdagen och rör om lite s.a.s *popcorn*

Yankeee
2006-09-17, 17:27
Men givetvis är det ju så att de som begår brott är ju den fattigare delen av befolkningen. Och i ert fall är det ju oftast(?) invandrare som är fattiga, eller?

Och som sagt jag vill bara se en debatt i Sverige om invandringen... Ingenting annat. Och eftersom jag har den bilden att "de 7" inte kan göra detta utan att SD med sina oerfarna och inkompetenta politiker kommer in i riksdagen och rör om lite s.a.s *popcorn*

Varför vill du ha en debatt om invandringen när det inte är den som är problemet?

Baan
2006-09-17, 17:33
Bra Allan! Givetvis kan många kritisera Finlands ställningtagande. Delvis med all rätt. Sverige skall ha tack som tog hand om krigsbarn från Finland under andra VK.
Angående flyktingarna från Balkan så har vi faktiskt en hel del bosnier här.

Att jag tror att inte invandringen diskuteras i Sverige kommer ifrån att jag ser på SVT 1&2 samt TV4. Samt läser de största tidningarna på nätet. Och där har jag så gott som aldrig sett nånting negativt om invandringen! Alla kan ju inte tycka om den, eller?

Att du sen dissar ner på kulturarvet och delvis då er historia gör att jag tappar lite respekt för dej. Tyvärr.

Hur många bosnier har ni? Vi kan väl jämföra lite.

130kg finsk sisu
2006-09-17, 17:33
Jag är försiktig med att uttala mej om vad som är problemet eftersom jag bor i ett annat land. Men jag förstår inte varför man inte kan diskutera invandringen som vilken politisk fråga som helst. Eller integrationen för den delen. Eller är ni allihopa jättenöjda med hur invandringen/integrationen har skötts eller sköts?

Baan
2006-09-17, 17:35
Gör den verkligen det? Jag har då inte sett någon direkt diskussion om "Sveriges stora problem" i TV. Har du?
Och, om alla riksdagspartier nu skulle tycka att vi tar in för många invandrare, varför säger de då inte det?

Nog för att jag inte röstat Sd, men jag kan inte förstå hur förslag om minskad/stoppad invandring kan vara så kontroversiella. Om vi bortser från snubbarna som är medlemmar av Sd då förstås.

Jo, du har sett diskussioner om viktiga saker. Främst arbete. Ja, det är rätt, arbetsfrågan är viktigare än frågan om ungdomsgäng. Det är också en delad uppfattning att fler i arbete minskar brottslighet överlag, och särskilt hos invandrare som är i större grad arbetslösa än icke-invandrare.

130kg finsk sisu
2006-09-17, 17:35
Ingen aning i hela landet. Men de är en av de större invandrargrupperna. Vid sidan av ryssar&vietnameser.

I min hemkommun med 5500 invänare är väl 40st bosnier. Och så har vi kanske 20 vietnameser samt nån ful norrman(skämt):Virro ;) Bosnierna är uppskattade här pga deras arbetsvillighet samt goda pizzor!:hbang:

Baan
2006-09-17, 17:39
Jag vet att finnarna inte varit helt omöjliga när det gäller att ta in invandrare, men kritiken har ju varit angående hur många man tagit in. Det var därför jag frågade om hur många bosnier ni tagit in. Det är ganska lätt gräva fram statistik från migratiosnverket iaf från flytkningar från fd Jugoslavien, har ni inget motsvarande?

edit: Bosnier som driver pizzerior? Nu har man hört allt.

130kg finsk sisu
2006-09-17, 17:43
hehe! Jäkligt goa pizzor dessutom. Jag kan återkomma till dej Baan med statistik om hur många vi tagit in senare i veckan. Men nu e det valvaka! Bara V gör ett dåligt val e jag nöjd! hehe

Jet
2006-09-17, 17:44
Landskronaungdomarna var iallafall på hugget igår:

http://sydsvenskan.se/skane/article184424.ece

http://sydsvenskan.se/skane/article184407.ece

Kanske deras sätt att fira valdagen....

Rockhard
2006-09-17, 17:47
Hon är från Ungern. & SD hade inte förstås inte skickat henne tillsammans med Linda ******.... Linda är inte med i SD.

Ungern okej. Jag menade inte att R'osing var med i SD. Men att ens ställa upp i sådana sammanhang är ju ofattbart om man försöker vara ett seriöst parti. Men all publicitet kanske är bra publicitet...

Mantus
2006-09-17, 22:27
Jag vet att finnarna inte varit helt omöjliga när det gäller att ta in invandrare, men kritiken har ju varit angående hur många man tagit in. Det var därför jag frågade om hur många bosnier ni tagit in. Det är ganska lätt gräva fram statistik från migratiosnverket iaf från flytkningar från fd Jugoslavien, har ni inget motsvarande?

edit: Bosnier som driver pizzerior? Nu har man hört allt.


Det var vanligare för några år sedan, det roliga är att när en ny ström av invandrare kommer så är det första de gör att slå sig in på restaurangbranchen. Vad beror detta fenomen på? Jag kan förstå de självklara argumenten som tex att det är lättast att få jobb där och att nytillkomna invandrare är villiga att jobba rätt så mycket mer samt accepterar sämre arbetsvillkor men finns det några fler argument. Funderade bara eftersom jag vet ett par familjer som började sin bana i Sverige som just pizzabagare för att sedan gå vidare till andra mer välbetalda yrken( de är kroater skall väl tilläggas, kom dock hit en bra bit innan kriget)

Mantus
2006-09-17, 22:57
Ops såg nu att det var en tråkig titel på tråden, ingen tråd jag egentligen velat posta i, men eftersom det är för sent att deleta posten så får den väl stå kvar.

jwzrd
2006-09-17, 22:59
Kamma dig din tatare:Virro

"Tattare" är ordet du söker min gode man.

shadowfire
2006-09-17, 23:17
"Tattare" är ordet du söker min gode man.
Tycker du har legat av dig min gode herre, inte alls på hugget sista veckan. Är du varnad måtro?

Snake
2006-09-17, 23:24
Tycker du har legat av dig min gode herre, inte alls på hugget sista veckan. Är du varnad måtro?

Han har haft fullt upp med sin wingmate Linda R0sing att promota sitt parti.

Corpobal
2006-09-17, 23:45
7,5% i Malmö.

9,6% i Helsingborg.

22,3% i Landskrona.

12,6% i Trelleborg.

- i Lund. Ingen källa hittad.

- i Ängelholm. Ingen källa hittad.

7,3% i Hässleholm. Folkets Väl.

- i Kristianstad. (Åhuspartiet). 11% på Övriga partier men ingen källa hittad för SD.

5,2% i Ystad.


Utöver starka resultat i ett antal mindre kommuner i Skåne så ökar även SD markant i de större städerna inom regionen.

I landstingsvalet fick SD 6,6% med ca 20 av 730 distrikt fortfarande oräknade.

prime^
2006-09-18, 00:14
Intressant diskution att läsa.

Vet iofs inte hur det e i andra delar av landet, kan bara tala om det jag ser, hör och upplever här nere i Skåne. Jag tycker något måste göras åt saken när d gäller detta, jag vet inte hur eller vad tyvärr. Tycker absolut inte det e fel med att ta in invandrare. Men om man kommer hit som invandrare från ett land i krig m.m så kan man väl sköta sig när man kommer hit? Med det menar jag inte bli kriminell o missköta sig på andra sätt. Här nere i Skåne e d mest invandrare som är kriminella, har inte statistik på d men har ett antal bekanta inom polis, piké och annat som har gett mig dessa utalanden.

Tycker dessutom att det e ganska sjukt hur man som svensk kan bli kallad rasist här nere om man enbart ber en väldigt högljudd invandrare på bion att sänka tonen. Om man ber en invandrare att inte röka på rökfria platser. Med följderna av en massa hot sen där man bland annat blir kallad massa ökennamn som en svensk hade blivit nerslagen ifall han sagt.

Har här nere blivit rånad, mordhotad, smått misshandlad och förföljd en längre bit(nej inte så farligt, men om man e 3 st killar som tar en öl i malmö o ska hem blir förföljda av ett invandrargäng på 10 pers så e d inte lika kul). Senast här var en malmötråd så berättade jag hur mina kompisar blivit utsatta för rån-försök av ett 12-14 år gammalt invandrargäng. Varje gång har det varit invandrare/invandrar gäng som gjort detta. Har dessutom aldrig någonsin jag sett ett svenskt gäng/svensk grupp killar göra sånt här på stan. Vi e dessutom inga personer som är högljudda eller gör nått stort väsen av oss. Tycker det e grymt fel att inte den omvända rasismen tas upp någon gång, för ni som inte ser den får faktist ta o öppna ögonen, för den e där ute varje dag. Och jag upplever den minst lika allvarlig som den vanliga rasismen!

Tycker verkligen något måste göras åt detta, och minst sagt den mycket mer kriminella världen som jag läser om varje dag. Är verkligen inte rasist då flertal av mina kompisar har utlänsk bakgrund. Gick på en skola där 50% var invandrare, och hamnade aldrig i något trubbel där heller. Men jag umgås inte med folk, varken svenska eller utlänska som e kriminella och söker bråk.

E d bara jag som tycker detta e fel? Bara jag som upplever detta? Säger verkligen inte att SD e rätt svar på allt detta, för d tycker jag inte. Men något måste göras, för d blir bara värre och värre. Ber om ursäkt om jag trampat på någons tå, eller gjort något oklart.

Wennerberg
2006-09-18, 00:26
Intressant diskution att läsa.

Vet iofs inte hur det e i andra delar av landet, kan bara tala om det jag ser, hör och upplever här nere i Skåne. Jag tycker något måste göras åt saken när d gäller detta, jag vet inte hur eller vad tyvärr. Tycker absolut inte det e fel med att ta in invandrare. Men om man kommer hit som invandrare från ett land i krig m.m så kan man väl sköta sig när man kommer hit? Med det menar jag inte bli kriminell o missköta sig på andra sätt. Här nere i Skåne e d mest invandrare som är kriminella, har inte statistik på d men har ett antal bekanta inom polis, piké och annat som har gett mig dessa utalanden.

Tycker dessutom att det e ganska sjukt hur man som svensk kan bli kallad rasist här nere om man enbart ber en väldigt högljudd invandrare på bion att sänka tonen. Om man ber en invandrare att inte röka på rökfria platser. Med följderna av en massa hot sen där man bland annat blir kallad massa ökennamn som en svensk hade blivit nerslagen ifall han sagt.

Har här nere blivit rånad, mordhotad, smått misshandlad och förföljd en längre bit(nej inte så farligt, men om man e 3 st killar som tar en öl i malmö o ska hem blir förföljda av ett invandrargäng på 10 pers så e d inte lika kul). Senast här var en malmötråd så berättade jag hur mina kompisar blivit utsatta för rån-försök av ett 12-14 år gammalt invandrargäng. Varje gång har det varit invandrare/invandrar gäng som gjort detta. Har dessutom aldrig någonsin jag sett ett svenskt gäng/svensk grupp killar göra sånt här på stan. Vi e dessutom inga personer som är högljudda eller gör nått stort väsen av oss. Tycker det e grymt fel att inte den omvända rasismen tas upp någon gång, för ni som inte ser den får faktist ta o öppna ögonen, för den e där ute varje dag. Och jag upplever den minst lika allvarlig som den vanliga rasismen!

Tycker verkligen något måste göras åt detta, och minst sagt den mycket mer kriminella världen som jag läser om varje dag. Är verkligen inte rasist då flertal av mina kompisar har utlänsk bakgrund. Gick på en skola där 50% var invandrare, och hamnade aldrig i något trubbel där heller. Men jag umgås inte med folk, varken svenska eller utlänska som e kriminella och söker bråk.

E d bara jag som tycker detta e fel? Bara jag som upplever detta? Säger verkligen inte att SD e rätt svar på allt detta, för d tycker jag inte. Men något måste göras, för d blir bara värre och värre. Ber om ursäkt om jag trampat på någons tå, eller gjort något oklart.
Sådär känner sig de flesta 15-20 åriga malmöbor. Men men, enligt vissa så är det ändå inte så. *rolleyes*

ManuelIT
2006-09-18, 00:26
Intressant diskution att läsa.

Vet iofs inte hur det e i andra delar av landet, kan bara tala om det jag ser, hör och upplever här nere i Skåne. Jag tycker något måste göras åt saken när d gäller detta, jag vet inte hur eller vad tyvärr. Tycker absolut inte det e fel med att ta in invandrare. Men om man kommer hit som invandrare från ett land i krig m.m så kan man väl sköta sig när man kommer hit? Med det menar jag inte bli kriminell o missköta sig på andra sätt. Här nere i Skåne e d mest invandrare som är kriminella, har inte statistik på d men har ett antal bekanta inom polis, piké och annat som har gett mig dessa utalanden.

Tycker dessutom att det e ganska sjukt hur man som svensk kan bli kallad rasist här nere om man enbart ber en väldigt högljudd invandrare på bion att sänka tonen. Om man ber en invandrare att inte röka på rökfria platser. Med följderna av en massa hot sen där man bland annat blir kallad massa ökennamn som en svensk hade blivit nerslagen ifall han sagt.

Har här nere blivit rånad, mordhotad, smått misshandlad och förföljd en längre bit(nej inte så farligt, men om man e 3 st killar som tar en öl i malmö o ska hem blir förföljda av ett invandrargäng på 10 pers så e d inte lika kul). Senast här var en malmötråd så berättade jag hur mina kompisar blivit utsatta för rån-försök av ett 12-14 år gammalt invandrargäng. Varje gång har det varit invandrare/invandrar gäng som gjort detta. Har dessutom aldrig någonsin jag sett ett svenskt gäng/svensk grupp killar göra sånt här på stan. Vi e dessutom inga personer som är högljudda eller gör nått stort väsen av oss. Tycker det e grymt fel att inte den omvända rasismen tas upp någon gång, för ni som inte ser den får faktist ta o öppna ögonen, för den e där ute varje dag. Och jag upplever den minst lika allvarlig som den vanliga rasismen!

Tycker verkligen något måste göras åt detta, och minst sagt den mycket mer kriminella världen som jag läser om varje dag. Är verkligen inte rasist då flertal av mina kompisar har utlänsk bakgrund. Gick på en skola där 50% var invandrare, och hamnade aldrig i något trubbel där heller. Men jag umgås inte med folk, varken svenska eller utlänska som e kriminella och söker bråk.

E d bara jag som tycker detta e fel? Bara jag som upplever detta? Säger verkligen inte att SD e rätt svar på allt detta, för d tycker jag inte. Men något måste göras, för d blir bara värre och värre. Ber om ursäkt om jag trampat på någons tå, eller gjort något oklart.

som invandrare själv så måste jag säga att jag håller med. integrationspolitiken har varit åt helvete och den ökade segrationen och klyftorna i samhället gör bara saken värre. det är ju uppenbart att många röstar på SD just för att politikerna vänder ryggen mot dessa frågor och inte vågar erkänna att det är ett problem

edit: men som sagt SD är ju verkligen inte lösning på problemet, tvärtom så kommer röster på SD öka hatet, fördomarna och bara provecera redan trasiga invandrare

aliquis
2006-09-18, 00:56
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,888916,00.html:(

Tyvärr är det ju inte politiskt korrekt och alla måste ju känna sig så fula o hemska om de säger sanningen så därför vågar man ju inte.

Det var dock säkert hans fel, ...
Och problemet är ju bara att vi är så elaka mot invandrarna.

Vad tycker borgarna om invandringen? Fler poliser är de ju för iaf?

aliquis
2006-09-18, 00:57
Varför skulle det hjälpa?
Kommer SD slänga ut alla ungdomar från Sverige som är mellan 15 och 20 år? :confused:Ja det var nog svenskar som sparkade ner o knivhögg honom.... *screwy*

Inte en vrålande apflock...

Coldsmith
2006-09-18, 01:07
Ja det var nog svenskar som sparkade ner o knivhögg honom.... *screwy*

Inte en vrålande apflock...

Utveckla? Vad menar du?

Är invandrare apor? Kan inte "svenskar" begå brott? Själv när jag blev misshandlad så var det två sverigedemokrater.

Eller är jag bara trög i skallen ikväll?

prime^
2006-09-18, 01:13
Utveckla? Vad menar du?

Är invandrare apor? Kan inte "svenskar" begå brott? Själv när jag blev misshandlad så var det två sverigedemokrater.

Eller är jag bara trög i skallen ikväll?
jo, dumt ordval av han måste jag också tycka.. men i fittja e väääääääldigt stor del av befolkningen invandrare? vågar inte säga något procent tal.. skulle förvåna mig starkt om det var den lilla skaran svenskar som gjorde d i just Fittja..

fick precis en länk av en kompis, gäller skåne-län..
Kolla kolla att.. (http://sydsvenskan.se/val2006/omkretsen/article184542.ece)
vet inte, chockerande minst sagt va?!

Plastkasse
2006-09-18, 01:14
Varför får man inte veta vad SD fick i riksdagsvalet? Dom säger bara att SD fick 1.9% i deras vallokalsundersökning. Antagligen så har SD gjort ett mkt bra val & dom vill mörka det. Av 5782 av 5783 distrikt räknade så har övriga partier 5.7%, SD lär ju ha mer än hälften av dom rösterna. Runt 3.5% kanske?

LarsK
2006-09-18, 01:41
Utveckla? Vad menar du?

Är invandrare apor? Kan inte "svenskar" begå brott? Själv när jag blev misshandlad så var det två sverigedemokrater.

Eller är jag bara trög i skallen ikväll?
Hur vet du att det var två Sverigedemokrater? Stod de och skrek att de var Sverigedemokrater samtidigt som de misshandlade dig?

aliquis
2006-09-18, 01:50
Utveckla? Vad menar du?

Är invandrare apor? Kan inte "svenskar" begå brott? Själv när jag blev misshandlad så var det två sverigedemokrater.

Eller är jag bara trög i skallen ikväll?Jag vill inte utveckla det alltför mycket, men vi kan väl nöja oss med att säga att det finns vissa likheter. Klart svenskar kan begå brott, och en jävla massa sverigedemokrater är antagligen helt jävla dumma i huvudet, kanske tom/antagligen fler procentuellt sett än invandrarna. Jag skall inte dra några slutsatser men kanske har det något med din avatarrubrik att göra? De kanske är lite skeptiska isf, och det gör dem visserligen till idioter. Men det hindrar ju inte att det finns fler idioter.

Jag personligen känner mig "räddare" av att cykla förbi ett gäng på 10 invandrare än några svenskar.

aliquis
2006-09-18, 01:52
fick precis en länk av en kompis, gäller skåne-län..
Kolla kolla att.. (http://sydsvenskan.se/val2006/omkretsen/article184542.ece)
vet inte, chockerande minst sagt va?!Det måste ju finnas en anledning till att så många röstar på dem trots allt, idioter eller inte.

aliquis
2006-09-18, 01:52
Varför får man inte veta vad SD fick i riksdagsvalet? Dom säger bara att SD fick 1.9% i deras vallokalsundersökning. Antagligen så har SD gjort ett mkt bra val & dom vill mörka det. Av 5782 av 5783 distrikt räknade så har övriga partier 5.7%, SD lär ju ha mer än hälften av dom rösterna. Runt 3.5% kanske?Brukar gå att se vad alla övriga partier fick, så när alla röster är räknade kan du säkert få upp statistik över det med.

aliquis
2006-09-18, 01:53
Vad tyder på att det var invandrare och inte infödda svenskar som misshandlade?Sannolikhet/förfarande/statistik?

TCOG
2006-09-18, 02:02
Jag vill inte utveckla det alltför mycket, men vi kan väl nöja oss med att säga att det finns vissa likheter.

Jag vill gärna höra likheterna mellan en invandrare & en apa om du kan berätta.

Cerberus
2006-09-18, 02:09
Jag personligen känner mig "räddare" av att cykla förbi ett gäng på 10 invandrare än några svenskar.

Jag betvivlar detta påstående.

Alla människor kommer från apsläktet, apor är inte alls dumma i huvet..de är väl snarare smartare.

MasterChief
2006-09-18, 06:39
Usch, vidrigt:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=687888

Coldsmith
2006-09-18, 06:58
Hur vet du att det var två Sverigedemokrater? Stod de och skrek att de var Sverigedemokrater samtidigt som de misshandlade dig?

Då saken fortfarande är ett polisärende så tänker jag inte gå in på detaljer. Men jag står fast vid mitt uttalande.

Kwon
2006-09-18, 07:04
Då saken fortfarande är ett polisärende så tänker jag inte gå in på detaljer. Men jag står fast vid mitt uttalande.

Och du har rätt till din åsikt.

Jet
2006-09-18, 07:15
Usch, vidrigt:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=687888

Visst är det, undrar varför var 5:e invånare i Landskrona har röstat så.... Förmodligen för att de är såna där äckliga nazister som äntligen ser sin chans att ta fram stövlarna igen.

Fy vad vidrigt det är med demokrati, där människor får välja det de vill.......






















/ Ironi ovan

Nina L
2006-09-18, 07:21
Visst är det, undrar varför var 5:e invånare i Landskrona har röstat så.... Förmodligen för att de är såna där äckliga nazister som äntligen ser sin chans att ta fram stövlarna igen.
:D Men just det.

Jag undrar hur många människor som absolut inte är främlingsfientliga som har röstat på SD ändå, i rent missnöje med invandringspolitiken/integrationspolitiken.

jwzrd
2006-09-18, 07:26
Tycker du har legat av dig min gode herre, inte alls på hugget sista veckan. Är du varnad måtro?

Huh? Nej jag är inte varnad och din tidsuppfattning verkar begränsad.

Jet
2006-09-18, 07:31
Lite om trevliga landskrona:

http://hd.se/landskrona/2006/09/15/vi_har_jobbat_med_livet_som_insats

http://hd.se/landskrona/2006/09/15/krafttag_kraevs_mot_svartklubbarna

http://hd.se/hoganas/2006/09/17/storbraak_mellan_ungdomsgaeng

http://hd.se/landskrona/2006/09/17/stor_polisinsats_vid_larm_om

Och sen firade de valresultatet:

http://hd.se/blogg/moller/2006/09/17/skottlossning_natt_igen

Detta är fredag-söndag alltihop.

jwzrd
2006-09-18, 07:33
Lite om trevliga landskrona:

http://hd.se/landskrona/2006/09/15/vi_har_jobbat_med_livet_som_insats

http://hd.se/landskrona/2006/09/15/krafttag_kraevs_mot_svartklubbarna

http://hd.se/hoganas/2006/09/17/storbraak_mellan_ungdomsgaeng

http://hd.se/landskrona/2006/09/17/stor_polisinsats_vid_larm_om

Och sen firade de valresultatet:

http://hd.se/blogg/moller/2006/09/17/skottlossning_natt_igen

Detta är fredag-söndag alltihop.

Sån tur att alla pantmaskiner röstat in ett parti som hittils bara skickat in gamla motioner från moderaterna alternativt inte gjort ett piss. Men jag antar att inskränktheten är en funktion av intelligensen.

DavidN
2006-09-18, 07:39
Lite om trevliga landskrona:

http://hd.se/landskrona/2006/09/15/vi_har_jobbat_med_livet_som_insats

http://hd.se/landskrona/2006/09/15/krafttag_kraevs_mot_svartklubbarna

http://hd.se/hoganas/2006/09/17/storbraak_mellan_ungdomsgaeng

http://hd.se/landskrona/2006/09/17/stor_polisinsats_vid_larm_om

Och sen firade de valresultatet:

http://hd.se/blogg/moller/2006/09/17/skottlossning_natt_igen

Detta är fredag-söndag alltihop.


Jo.. det är ju ingen slump att SD har vunnit mark.
Föregående regering, kommunal och landsting har varit värdelöst på att lösa detta.

DavidN
2006-09-18, 07:40
Sån tur att alla pantmaskiner röstat in ett parti som hittils bara skickat in gamla motioner från moderaterna alternativt inte gjort ett piss. Men jag antar att inskränktheten är en funktion av intelligensen.

touché

Jet
2006-09-18, 07:44
Sån tur att alla pantmaskiner röstat in ett parti som hittils bara skickat in gamla motioner från moderaterna alternativt inte gjort ett piss. Men jag antar att inskränktheten är en funktion av intelligensen.

Så var 5:e landskronabo är idiot då enligt dig? Tur att du bor i HBG där bara var 10:e är det då.....

Richard85
2006-09-18, 07:49
Jag bor i Landskrona och anledningen till att SD fått så höga procentenheter beror på att majoriteten av folket är lacka och trötta på situationen som är här just nu. Flera invandrargäng går runt på stan och helt oprovocerat misshandlar, rånar, trakasserar personer..En person mot ett helt gäng varje gång. Man åker även till andra skåneorter och slåss mot respk gäng där. Folk är trötta på att vara rädda för och gå ut på kvällen och polisen gör inte ett piss..

Jet
2006-09-18, 07:51
Jag bor i Landskrona och anledningen till att SD fått så höga procentenheter beror på att majoriteten av folket är lacka och trötta på situationen som är här just nu. Flera invandrargäng går runt på stan och helt oprovocerat misshandlar, rånar, trakasserar personer..En person mot ett helt gäng varje gång. Man åker även till andra skåneorter och slåss mot respk gäng där. Folk är trötta på att vara rädda för och gå ut på kvällen och polisen gör inte ett piss..

Varför ljuger du? Så är det inte!!! Din NAZIST!



















/ Ironi

mini
2006-09-18, 07:55
Jet verkar vara en ypperlig representant för den random gnälliga SD-väljaren.

tusenkonstnar
2006-09-18, 07:57
Jo.. det är ju ingen slump att SD har vunnit mark.
Föregående regering, kommunal och landsting har varit värdelöst på att lösa detta.
Nej och det ironiska är ju att man alltid i media hävdar att de som röstar på SD gör det av okunskap och fördomsfullhet.
Ändå har SD sitt starkaste fäste bland de som lever i karlskrona och inte bland jornalisterna på söder i stockhlm.

DavidN
2006-09-18, 08:18
Jag skulle inte få för mig att rösta på SD själv, men man kan snabbt konstatera att det inte är samma "nasseparti" som det var för n år sedan, men den gamla lukten lever kvar.

Effekten är suverän iallafall, är folk tillräckligt trötta på usel politik så blirdet såhär.
Finns tydligare tecken på missnöje?

Noodles
2006-09-18, 08:20
http://hd.se/inrikes/2006/03/26/skadegoerelse_mot

Det har ju tidigare diskuterats fram och tillbaka huruvida mediabilden av Malmö är orättvis. Hur illa är det egentligen i Landskrona? Någon som bor där och kan ge en hyfsat nyanserad bild?

Dissector
2006-09-18, 08:23
På tal om det läste jag nyss att SD får två mandat i kommunfullmäktige här i Halmstad. Har inga åsikter ännu. Inte heller är jag speciellt insatt i kommunpolitiken. Får se om man hör något om saken framöver :)

Richard85
2006-09-18, 08:25
Noodles: Som jag sade i mitt inlägg tidigare, jag bor här, och läget är INTE bra, invandrargäng 2-3st..Åldrar mellan 12-18år..Är ute och som tidigare sagt helt oprovocerat misshandlar, rånar, trakasserar folk...Kan läsa på hd.se varje dag om nya brott och polisen gör absolut ingenting, man har själva erkänt att man "tappat kontrollen" vilket är för jävla dåligt..Sedan så anordnar dom här gängen möten med andra gäng från Malmö, HBG, Högnas m.m. och slåss, senast i lördags emot ett gäng i Höganäs..Folk vågar inte gå ute, framförallt äldre människor men även yngre..Att folk sitter nu i TV och säger det är förvånande är skrattretande, visar bara att dom inte har koll på vad som händer här..Problemet är ungdomarna i 15-18års åldern, där ligger problemet, skolorna har inga möjligheter, polisen påstår sig ha tappat greppet och ja, så har det fortsatt..

DavidN
2006-09-18, 08:27
Noodles: Som jag sade i mitt inlägg tidigare, jag bor här, och läget är INTE bra, invandrargäng 2-3st..Åldrar mellan 12-18år..Är ute och som tidigare sagt helt oprovocerat misshandlar, rånar, trakasserar folk...Kan läsa på hd.se varje dag om nya brott och polisen gör absolut ingenting, man har själva erkänt att man "tappat kontrollen" vilket är för jävla dåligt..Sedan så anordnar dom här gängen möten med andra gäng från Malmö, HBG, Högnas m.m. och slåss, senast i lördags emot ett gäng i Höganäs..Folk vågar inte gå ute, framförallt äldre människor men även yngre..Att folk sitter nu i TV och säger det är förvånande är skrattretande, visar bara att dom inte har koll på vad som händer här..Problemet är ungdomarna i 15-18års åldern, där ligger problemet, skolorna har inga möjligheter, polisen påstår sig ha tappat greppet och ja, så har det fortsatt..

Haha...
Jo, alla som tillbringar tid där påstår att det är helt dött ute på kvällarna och att man är dum i huvet om man går själv genom en park eller mindre gator. Tjusigt..

Richard85
2006-09-18, 08:29
Alltså personligen har jag inte upplevt det och har inga problem med att gå ute men det kanske händer en förr och senare..Det som irriterar mig är att partihororna ursäkta uttrycket men iallafall är helt blinda över problemet..Säger en massa men gör inte ett skit

Trance
2006-09-18, 08:45
Sån tur att alla pantmaskiner röstat in ett parti som hittils bara skickat in gamla motioner från moderaterna alternativt inte gjort ett piss. Men jag antar att inskränktheten är en funktion av intelligensen.

Jag vet inte om de är dummare än de flesta andra röstare, man röstar ju på de som man tror skall fixa det största problemet i samhället ur ens eget perspektiv. Att de riktiga politikerna inte har tagit tag i det tillräckligt kraftfullt, och med det menar jag inte utvisa/döda alla utan att visa att man försöker ordna det. Ja då kommer sådant här ske.

Hur många som röstar i kommunvalet kan faktiskt nämna 3 motioner ens parti har lagt fram?

jwzrd
2006-09-18, 09:49
Jag vet inte om de är dummare än de flesta andra röstare, man röstar ju på de som man tror skall fixa det största problemet i samhället ur ens eget perspektiv. Att de riktiga politikerna inte har tagit tag i det tillräckligt kraftfullt, och med det menar jag inte utvisa/döda alla utan att visa att man försöker ordna det. Ja då kommer sådant här ske.

Hur många som röstar i kommunvalet kan faktiskt nämna 3 motioner ens parti har lagt fram?

Att faktiskt lägga fram motioner som du inte vet vad dom går ut på är bättre i min värld än att lägga fram andras motioner alternativt göra nada men ändå utge sig för att vara allt dom inte är. Det vi sett det här valet är hur det går när aftonbladet-generationen får rösta och då pratar jag inte om att bourgarna vann utan om att SD fick så många röster.

Fed up
2006-09-18, 09:55
Ja man önskar att nån god förebild a lá Adolf kunde ta över detta land, ta ifrån oss alla våra rättigheter och bygga lite koncentrationsläger där de kunde stoppa in alla blattar eftersom alla bara rånar och våldtar (det vet ju alla).

Det hade ju varit skönt.*rolleyes*

Trance
2006-09-18, 09:57
Att faktiskt lägga fram motioner som du inte vet vad dom går ut på är bättre i min värld än att lägga fram andras motioner alternativt göra nada men ändå utge sig för att vara allt dom inte är. Det vi sett det här valet är hur det går när aftonbladet-generationen får rösta och då pratar jag inte om att bourgarna vann utan om att SD fick så många röster.

Detta var inte så mycket en kommentar på deras politiker, som säkert inte är ens i närheten av så skickliga som de äldre partiers. Mer de som röstade.

Helt ärligt så tror jag inte att folk är mindre insatta eller dummare nu. Jag menar det har alltid funnits de som röstat på det familjen röstat, eller vänsterromantiker eller högerdito. Anledningen till att SD får så många röster är för att de som röstar uppfattar det som att det finns ett problem. Jag tycker själv att det är häpnadsväckande att de faktiskt får så många röster trots att de faktiskt blir rätt negativt behandlade i media. Fast för att fortsätta mitt svamlande så betyder ju inte många röster garanterat att det finns ett problem, se tyskland för ett antal år sedan.

Men om Landskrona får över 20% Sverigedemokrater så är det kanske dags att sätta sig ner och undra varför framför allt ungdomar röstar så och var dessa röster kommer ifrån. Jag vet inte om inflytandet blir direkt mindre om fyra år om man fortsätter på samma spår som innan.

jwzrd
2006-09-18, 10:00
Detta var inte så mycket en kommentar på deras politiker, som säkert inte är ens i närheten av så skickliga som de äldre partiers. Mer de som röstade.

Helt ärligt så tror jag inte att folk är mindre insatta eller dummare nu. Jag menar det har alltid funnits de som röstat på det familjen röstat, eller vänsterromantiker eller högerdito. Anledningen till att SD får så många röster är för att de som röstar uppfattar det som att det finns ett problem. Jag tycker själv att det är häpnadsväckande att de faktiskt får så många röster trots att de faktiskt blir rätt negativt behandlade i media. Fast för att fortsätta mitt svamlande så betyder ju inte många röster garanterat att det finns ett problem, se tyskland för ett antal år sedan.

Men om Landskrona får över 20% Sverigedemokrater så är det kanske dags att sätta sig ner och undra varför framför allt ungdomar röstar så och var dessa röster kommer ifrån. Jag vet inte om inflytandet blir direkt mindre om fyra år om man fortsätter på samma spår som innan.

Det hade varit en helt annan femma om det var så att SD var ett seriöst parti i den meningen att de åtminstone försökte genomföra allt de står för. Deras exitensberättigande just nu tycks vara att piska upp en debatt genom att påstå att den inte får finnas - den om invandring, ordning och reda. Detta köper givetvis alla rädda små pojkar och springer hals över huvud till vallokalerna för att få lite ordning och reda.

Trance
2006-09-18, 10:08
Det hade varit en helt annan femma om det var så att SD var ett seriöst parti i den meningen att de åtminstone försökte genomföra allt de står för. Deras exitensberättigande just nu tycks vara att piska upp en debatt genom att påstå att den inte får finnas - den om invandring, ordning och reda. Detta köper givetvis alla rädda små pojkar och springer hals över huvud till vallokalerna för att få lite ordning och reda.

Ja, jag kan väldigt lite om hur Sverigedemokraterna faktiskt fungerar så jag säger absolut inte emot dig där. Men det är intressant att titta på om det är ett problem som sd skapar eller om sd fyller en lucka. Kanske är det lite av båda.

Jag tror personligen att det är viktigt för politkerna att faktiskt visa att de tar tag i denna frågan, för vad än du och allan säger så tror jag inte ungdomarna känner att politikerna säger att det finns ett problem. I alla fall så lyckas de inte sprida det budskapet bra nog. Jag tror inte direkt SD får mindre stöd stöd nästa val annars, och att kalla dess väljare dumma är väl lite elakt.

jwzrd
2006-09-18, 10:19
Ja, jag kan väldigt lite om hur Sverigedemokraterna faktiskt fungerar så jag säger absolut inte emot dig där. Men det är intressant att titta på om det är ett problem som sd skapar eller om sd fyller en lucka. Kanske är det lite av båda.

Jag tror personligen att det är viktigt för politkerna att faktiskt visa att de tar tag i denna frågan, för vad än du och allan säger så tror jag inte ungdomarna känner att politikerna säger att det finns ett problem. I alla fall så lyckas de inte sprida det budskapet bra nog. Jag tror inte direkt SD får mindre stöd stöd nästa val annars, och att kalla dess väljare dumma är väl lite elakt.

Men du måste skilja eventuella problem från lösningsförslaget. Problemet kan vi, även om vi värderar specifika frågor annorlunda, ändå antagligen identifiera hyffsat bra. Symptomen menar jag då.

Lösningen, däremot... SD räknar upp flera saker man vill göra givet en maktposition. Men SD _har_ makt på flera ställen men använder den inte. Man har dessutom mage att skylla på att ingen vill samarbeta med dom men... innan man ens försökt genomföra något så kanske man inte ska klaga på samarbetsovilja?

Varför röstar någon som identifierat ett problem på ett parti som inte gör något öht?

Baan
2006-09-18, 10:21
jwzrdiiinen

ogillar du alltså sd för deras oförmåga att handla och få något gjort och inte för vad dom faktiskt föreslår och står för?

jag får tyvärr lov att försvara sd lite; när sd vunnit mandat i kommuner så kan dom inte få igenom något då andra partier röstar mot dom automatiskt. kan väl bero på att förslagen är djävligt pantade men nåja..

jwzrd
2006-09-18, 10:26
jwzrdiiinen

ogillar du alltså sd för deras oförmåga att handla och få något gjort och inte för vad dom faktiskt föreslår och står för?

jag får tyvärr lov att försvara sd lite; när sd vunnit mandat i kommuner så kan dom inte få igenom något då andra partier röstar mot dom automatiskt. kan väl bero på att förslagen är djävligt pantade men nåja..

Jag hade inte förväntat mig något smartare än så här från dig ärligt talat. Jag ogillar SD för vad de står för och för att det är ett stort gäng hycklande brottslingar till rädda smågrabbar som piskar upp liknande smågrabbar genom att spela på rädslan att förlora något. I USA fungerar detta jättebra på grund av den enorma patriotismen, där lyckas man genomföra den ena efter den andra inskräkningen av rättigheterna i frihetens namn mycket lätt. SD spelar på samma känslor i sverige, här är det inte Teh war on terrrrrrrr utan invandringen. Man visar bilder på bråkande snorungar i bland annat Malmö för att visa hur allvarligt läget är med allt.

Ditt andra stycke visar bara att din läsförmåga är under all kritik. Jag gjorde en utläggning som faktiskt besvarar det du.. ja, frågar du något egentligen eller spiller du bara säd/ord i forumets generalla riktning? Makalöst att debattera med dig Baan, jag sätter dagens lön på att det kommer att krävas tre sidors debatterande innan du är på banan och är insatt nog att kunna besvara första debattsidans frågor.

Baan
2006-09-18, 10:31
Jag hade inte förväntat mig något smartare än så här från dig ärligt talat. Jag ogillar SD för vad de står för och för att det är ett stort gäng hycklande brottslingar till rädda smågrabbar som piskar upp liknande smågrabbar genom att spela på rädslan att förlora något. I USA fungerar detta jättebra på grund av den enorma patriotismen, där lyckas man genomföra den ena efter den andra inskräkningen av rättigheterna i frihetens namn mycket lätt. SD spelar på samma känslor i sverige, här är det inte Teh war on terrrrrrrr utan invandringen. Man visar bilder på bråkande snorungar i bland annat Malmö för att visa hur allvarligt läget är med allt.


och jag hade inte väntat mig något smartare från dig än personpåhopp eftersom du anser att jag på något sätt bör läsa mellan raderna och förstå att du ogillar mer än sds förmåga att få igenom förslag.


Ditt andra stycke visar bara att din läsförmåga är under all kritik. Jag gjorde en utläggning som faktiskt besvarar det du.. ja, frågar du något egentligen eller spiller du bara säd/ord i forumets generalla riktning? Makalöst att debattera med dig Baan, jag sätter dagens lön på att det kommer att krävas tre sidors debatterande innan du är på banan och är insatt nog att kunna besvara första debattsidans frågor.

Nej då, din kommunikationsförmåga är under alla kritik. Du pratar om en sak, och nu gör du en tvärvändning, bara för jag påpekade att du kanske glömt en viktigare sak än att SD som parti inte kan få igenom något. Jag är ledsen för idiotförklaringen.

Trance
2006-09-18, 10:34
Men du måste skilja eventuella problem från lösningsförslaget. Problemet kan vi, även om vi värderar specifika frågor annorlunda, ändå antagligen identifiera hyffsat bra. Symptomen menar jag då.

Lösningen, däremot... SD räknar upp flera saker man vill göra givet en maktposition. Men SD _har_ makt på flera ställen men använder den inte. Man har dessutom mage att skylla på att ingen vill samarbeta med dom men... innan man ens försökt genomföra något så kanske man inte ska klaga på samarbetsovilja?

Varför röstar någon som identifierat ett problem på ett parti som inte gör något öht?

Det är lite det här jag menar, folk väljer ett trubbigt lösningsförslag eftersom de anser att det är det enda som finns. Vad politikerna faktiskt gör är det nog få som vet i verkligheten.

Jag vet dock att de är utfrysta i några kommuner, typ hellre s och m sammarbetar än att de måste ta till sd. Dock så blir det intressant att se vad som händer nu när de fått några vågmästarroller och större inflytande. Lite upp till bevis att de är ett riktigt parti.

Men angående hur de har agerat så har du säkert rätt, har inte så stor koll alls. Men som jag sade, jag tror inte det spelar så stor roll för väljaren.

jwzrd
2006-09-18, 10:36
och jag hade inte väntat mig något smartare från dig än personpåhopp eftersom du anser att jag på något sätt bör läsa mellan raderna och förstå att du ogillar mer än sds förmåga att få igenom förslag.



Nej då, din kommunikationsförmåga är under alla kritik. Du pratar om en sak, och nu gör du en tvärvändning, bara för jag påpekade att du kanske glömt en viktigare sak än att SD som parti inte kan få igenom något. Jag är ledsen för idiotförklaringen.

Men läs igenom inlägget du quotade i ditt förra inlägg igen. Läs igenom det på riktigt.

Så här skrev du:
jag får tyvärr lov att försvara sd lite; när sd vunnit mandat i kommuner så kan dom inte få igenom något då andra partier röstar mot dom automatiskt. kan väl bero på att förslagen är djävligt pantade men nåja..

Inlägget du quotade avslutade jag med:
Lösningen, däremot... SD räknar upp flera saker man vill göra givet en maktposition. Men SD _har_ makt på flera ställen men använder den inte. Man har dessutom mage att skylla på att ingen vill samarbeta med dom men... innan man ens försökt genomföra något så kanske man inte ska klaga på samarbetsovilja?

Varför röstar någon som identifierat ett problem på ett parti som inte gör något öht?

Du har alltså missat vad jag skrev. Du ville ändå skriva till mig att du kände att du var tvungen att försvara SD... trots att du tammefan inte ens läst vad det var jag skrev. Jag kräver inte av dig att du ska läsa mellan raderna för jag antar att det är vad du gör nu, jag kräver av dig att om du ska svara mig så bör du läsa PÅ raderna.

Kurash
2006-09-18, 10:39
Påminner inte hela SD-grejen väldigt mycket om Ny Demokrati 2001, som då fick 6.7% av rösterna? Förhoppningsvis blåser även i detta fall hatvindarna förbi.

Baan
2006-09-18, 10:39
Men läs igenom inlägget du quotade i ditt förra inlägg igen. Läs igenom det på riktigt.

Så här skrev du:


Inlägget du quotade avslutade jag med:


Du har alltså missat vad jag skrev. Du ville ändå skriva till mig att du kände att du var tvungen att försvara SD... trots att du tammefan inte ens läst vad det var jag skrev. Jag kräver inte av dig att du ska läsa mellan raderna för jag antar att det är vad du gör nu, jag kräver av dig att om du ska svara mig så bör du läsa PÅ raderna.

Inlägget jag quotade? Du menar inte möjligtvis inlägget ovanför mitt? Det är inte citerat.

Vi kan orda det så här, jag håller inte med om att SD inte försökt och gått till att klaga direkt. Snarare har ingen velat bilda allians med dom, vi ser för övrigt samma utveckling just nu i Landskrona, och då har man gett upp ganska fort. Sen att man borde engagerat sig ändå i frågor även om man inte kan lägga fram drastiska förslag själv är en annan femma.

jwzrd
2006-09-18, 10:43
Inlägget jag quotade? Du menar inte möjligtvis inlägget ovanför mitt? Det är inte citerat.

Vi kan orda det så här, jag håller inte med om att SD inte försökt och gått till att klaga direkt. Snarare har ingen velat bilda allians med dom, vi ser för övrigt samma utveckling just nu i Landskrona, och då har man gett upp ganska fort. Sen att man borde engagerat sig ändå i frågor även om man inte kan lägga fram drastiska förslag själv är en annan femma.

Och återigen ett bajsinlägg. SD. Lägger. Inga. Förslag. Annat. Än. Gamla. Moderatförslag. Jag ser inte hur jag skulle kunna göra detta tydligare för dig Baan. Det är så tydligt, du rapar upp trams som redan är avklarat i tråden, nämligen att partiet blir utfryst, ingen vill samarbeta med dom, etc. Det vet vi, alla har sagt det minst en gång före dig Baan. Det intressanta ligger i det du avslutar inläggen med: "... är en annan femma.", där kommenterar du vagt huvudfrågan just nu.

Haha, lägga fram drastiska förslag. Dom har alltså lagt fram gamla egna motioner från mitten av 90-talet. Dom har lagt fram gamla moderatförslag. Dom har lagt motioner om förändringar av saker som... gäller i danmark men inte i sverige.

jwzrd
2006-09-18, 10:46
Påminner inte hela SD-grejen väldigt mycket om Ny Demokrati 2001, som då fick 6.7% av rösterna? Förhoppningsvis blåser även i detta fall hatvindarna förbi.

Nästan. Ny demokrati genomförde en del saker så vitt jag vet, dumma eller inte.

Baan
2006-09-18, 10:53
Och återigen ett bajsinlägg. SD. Lägger. Inga. Förslag. Annat. Än. Gamla. Moderatförslag. Jag ser inte hur jag skulle kunna göra detta tydligare för dig Baan. Det är så tydligt, du rapar upp trams som redan är avklarat i tråden, nämligen att partiet blir utfryst, ingen vill samarbeta med dom, etc. Det vet vi, alla har sagt det minst en gång före dig Baan. Det intressanta ligger i det du avslutar inläggen med: "... är en annan femma.", där kommenterar du vagt huvudfrågan just nu.

Haha, lägga fram drastiska förslag. Dom har alltså lagt fram gamla egna motioner från mitten av 90-talet. Dom har lagt fram gamla moderatförslag. Dom har lagt motioner om förändringar av saker som... gäller i danmark men inte i sverige.

Varför tar du upp "tramset" som värt att diskutera? För fram bra argument istället varför SD inte är önskvärda, eller menar du att det är ett bra argument att SD motioner är "gamla moderatförslag"? Åh nej. GAMLA MODERATFÖRSLAG. Hemskt.

Nåja, du har väl rätt till din åsikt.

jwzrd
2006-09-18, 10:56
Varför tar du upp "tramset" som värt att diskutera? För fram bra argument istället varför SD inte är önskvärda, eller menar du att det är ett bra argument att SD motioner är "gamla moderatförslag"? Åh nej. GAMLA MODERATFÖRSLAG. Hemskt.

Nåja, du har väl rätt till din åsikt.

Haha, det är fantastiskt med dig Baan för du behöver verkligen dina 3 sidor debatt innan poletten trillar ner.

De har alltså _kopierat_ motioner som moderaterna lämnat in och lämnar in dem igen! De har _kopierat_ danska förslag till danska regeringen och lämnat in i sverige om saker som inte ens fungerar på danskt vis. Allt för att framstå som ett aktivt parti som faktiskt gör saker. Du verkar inte förstå detta Baan. De kunde lika gärna ha lämnat in blad utrivna ur Kalle Anka.

DavidN
2006-09-18, 10:57
Ett roligt inlägg är att det finns många invandrare som röstar på SD :B
arbetande generation mot ?

Baan
2006-09-18, 11:03
Haha, det är fantastiskt med dig Baan för du behöver verkligen dina 3 sidor debatt innan poletten trillar ner.

De har alltså _kopierat_ motioner som moderaterna lämnat in och lämnar in dem igen! De har _kopierat_ danska förslag till danska regeringen och lämnat in i sverige om saker som inte ens fungerar på danskt vis. Allt för att framstå som ett aktivt parti som faktiskt gör saker. Du verkar inte förstå detta Baan. De kunde lika gärna ha lämnat in blad utrivna ur Kalle Anka.

Ja, och jag har redan visat tydlig sarkasm över att det skulle vara hemskt. Behöver jag skriva mer om det? Hur många förslag från partier tror du är orginella, dvs utan inspiration från utlandet eller från det egna landet? Men ok, jag förstår att du tycker detta är hemskt. Jag förstår ocskå att du definerar dom förslagen som skit, men är du säker på att slumpmässigt utvald SD-väljare hade blivit chockad om du sa att SD-förslag är rena kopior från moderater eller det danska systemet? Jag är inte så het på Danmark, men det är ändå Skåne vi pratar om. *rolleyes*

jwzrd
2006-09-18, 11:11
Ja, och jag har redan visat tydlig sarkasm över att det skulle vara hemskt. Behöver jag skriva mer om det? Hur många förslag från partier tror du är orginella, dvs utan inspiration från utlandet eller från det egna landet? Men ok, jag förstår att du tycker detta är hemskt. Jag förstår ocskå att du definerar dom förslagen som skit, men är du säker på att slumpmässigt utvald SD-väljare hade blivit chockad om du sa att SD-förslag är rena kopior från moderater eller det danska systemet? Jag är inte så het på Danmark, men det är ändå Skåne vi pratar om. *rolleyes*

Problemet här är inte sakfrågan utan dig Baan. Du fattar verkligen inte vad diskussionen handlar om som vanligt. Det här är meningslöst. Tänk dig detta scenario i ett klassrum:

<magistern> Vem vet vad 1+1 blir?
<moderat 1> Det blir 2 magistern!
<magistern> det är rätt!
<sverigedemokraten> Det blir 2 magistern!
<magister> men sverigedemokraten, jag har redan fått svar. Varför säger du samma sak igen?
<sverigedemokraten> Vi är ett aktivt parti, vi lämnar många svar!
<magistern> Erm, ok.
<moderaten> er.. ok.
<sverigedemokraten> Jag tycker inte om det här systemet vi har i sverige där man måste stå på ett ben och svara!
<magistern> Vi har inte ett sånt system i sverige!
<moderaten> Så ser det ut i danmark.
<sverigedemokraten> Vi är ett aktivt parti, vi har många förslag!
<magistern> Erm, ok.
<moderaten> er.. ok.
<sverigedemokratern> Ffs, ni fryser ut mig, lol :/
<magistern> Erm, ok.
<moderaten> er.. ok.
<Baan> Ffs, ja sluta frys ut sverigedemokraten. Vad är det som är så farligt med att bara repetera det andra redan sagt eller att titta lite på danmark?
<magistern> Erm, ok.
<moderaten> er.. ok.
<jwzrd> Pust respektive pes.
<Baan> men vadå, jag fattar inte, lol :/
... (3 sidor till av "Erm, ok.", "er.. ok." och "Pust respektive pes.")
<Baan> Ja, men det det kanske inte är så bra av dom att lägga fram motioner som antingen är kopior av danska förslag som inte har något med svenska förhållanden att göra och att bara återinlämna gamla motioner av andra partiet.
<jwzrd> Grattis.

Baan
2006-09-18, 11:20
Jag förstår mycket väl dina argument. I mitt tycke finns det bättre argument, vilket du senare fyllde i blandat med massa personpåhopp, det här var alltså ditt svar till mig. Hade du varit någorlunda duktig på att uttrycka dig så hade jag förmodligen inte ens gjort ett inlägg, eller så hade du möjligtvis kunnat hålla diskussionen kort. Nu har du iofs inga såna skills.

Jag måste säga att det är lustigt att du vänder dina problem mot mig. Jag är alltså individen som diskuterar absolut ingenting på väldigt många forumssidor. Ja du, statistikt sätt borde du vara överlägsen mig den frågan.

jwzrd
2006-09-18, 11:22
Jag förstår mycket väl dina argument. I mitt tycke finns det bättre argument, vilket du senare fyllde i blandat med massa personpåhopp, det här var alltså ditt svar till mig. Hade du varit någorlunda duktig på att uttrycka dig så hade jag förmodligen inte ens gjort ett inlägg, eller så hade du möjligtvis kunnat hålla diskussionen kort. Nu har du iofs inga såna skills.

Jag måste säga att det är lustigt att du vänder dina problem mot mig. Jag är alltså individen som diskuterar absolut ingenting på väldigt många forumssidor. Ja du, statistikt sätt borde du vara överlägsen mig den frågan.

Starta en poll och hänvisa till den här tråden så får vi se hur det ligger till Baan. Alla kan läsa dina och mina inlägg.

Baan
2006-09-18, 11:25
Starta en poll och hänvisa till den här tråden så får vi se hur det ligger till Baan. Alla kan läsa dina och mina inlägg.

Du menar att du inte själv vet hur du för dina diskussioner? Jag har enbart haft långa diskussioner med dig om absolut ingenting. Du kanske borde fundera på att ta en kommunikationskurs?

Avesta
2006-09-18, 11:29
Jag undrar mest vad gubben kan ha gjort för att få 10 personer att hoppa på honom.

Trance
2006-09-18, 11:31
Jag undrar mest vad gubben kan ha gjort för att få 10 personer att hoppa på honom.

Kan ju vara vad som helst, allt från att langat knark till att gått på fel ställe. Kanske ett rån eller han sagt till någon att inte förstöra. Behövs ju ofta inte direkt mycket provokation.

Big_Vik
2006-09-18, 11:54
Men inget va orden nysvensk, invandrare, neger, blatte eller integrationspolitik nämndes ju i artikeln? :confused:

jwzrd
2006-09-18, 12:01
Du menar att du inte själv vet hur du för dina diskussioner? Jag har enbart haft långa diskussioner med dig om absolut ingenting. Du kanske borde fundera på att ta en kommunikationskurs?

Alla diskussioner där du är inblandat i slutar så här. Alla andra fattar vad som avhandlas, men du behöver 3-4 sidor på dig att förstå ursprungsfrågeställningen. Jag är inte säker på att du förstått den hittils t ex. Förstår du skillnaden mellan att lägga fram ett eget förslag som inte är orginellt eller nyskapande och någon annans gamla motion från 1993? Förstår du vad som hänt när en motion om ett borttagande av finansiering av en viss tjänst läggs fram när tjänsten i fråga faktiskt inte finansieras alls - motionen hämtades från danmark och den gäller det danska systemet? Förstår du problemet som finns med ett parti som lägger fram en lång radda problem och förslag till lösningar i media, men sen inte gör ett dugg i respektive fullmäktigeförsamlingar och DESSUTOM har mage att skylla på att de blir utfrysta?

Det jag snackar om nu är samma saker som jag snackade om i början av tråden. Alla andra har fattat vad det är jag säger och jag tror att i princip alla förstod redan från början också. Jag påstår inte att alla håller med mig eller att dom ska när det gäller om vad SD:s värde, men det underlättar om någon faktiskt LÄSER inläggen innan han babblar.

Bolio
2006-09-18, 12:03
Ja, det är lite kul hur man får "vänta in" Baan; ge honom lite tid att sprattla omkring och utdela några helt irrelevanta smällar, tills han till slut hänger med i diskussionen...

Mantus
2006-09-18, 12:31
En fråga bara jwzrd. Kan du ge mig namnet på källan/källorna till ditt påståénde? Måste säga att jag inte har följt sverigedemokratsdebatten särskilt bra så vore intressant med lite läsning.

jwzrd
2006-09-18, 12:35
En fråga bara jwzrd. Kan du ge mig namnet på källan/källorna till ditt påståénde? Måste säga att jag inte har följt sverigedemokratsdebatten särskilt bra så vore intressant med lite läsning.

http://www.expo.se/

130kg finsk sisu
2006-09-18, 13:59
http://www.mol.fi/mol/se/99_pdf/se/04_migration/08_invandr_statistik/karl_ru.pdf#search=%22invandringen%20i%20Finland%2 0%2B%20statistik%22

Där är statistik i över invandringen i Finland.
-Diagramet "asylsökande i norden 95-05" är intressant. Skillnaden mellan länderna är ju markant. Men Danmark är numera de facto strängare än Finland!

-Angående Bosnier så har ca.20000 från fd. Jugoslavien vilket stora flertalet torde vara bosnier.

tano
2006-09-18, 14:23
Jag har tyvärr inga siffror på brottsligheten Finland vs. Sverige. Men jag tror eller har den bilden att den är avsevärt mycket mindre i Finland. Visst har vi misshandel här också. Men oftast är det 2 personer som gör upp. Vi har väldigt liten gängbildning.
Men jag vet som inte riktigt varför mina åsikter och tankegångar väcker så stor förtret. Visst är jag konservativ, men jag bildar mina åsikter om förhållandet i Sverige på basis av svensk media. (Och fast det myglas speciellt mycket om invandringen och er historia berörs ju inte alls.)


Undrar om det är så? att ni har mindre misshandel alltså.

Hursomhelst kan alla konstatera att invandringspolitiken/integreringspolitiken varit ett misslyckande, verkar som de flesta håller med där. men det enda som finns att göra är att förbättra just integreringen, få mindre motsättningar etc. Knappast som SD öka motsättningarna, verkligen ett skämt.
FP är mycket för integreringsfrågor så vi får hoppas det blir bättre nu med alliansen.

En annan sak är knusslandet vid disskussioner om invandring. Många får känslan att de är rasister så fort de pratar om problemen, det är ju också totalt löjligt. Hur ska man lösa problem om man inte kan prata om dem?

DaCvI
2006-09-18, 14:39
http://www.expo.se/

bra att du väljer en väldigt objektiv källa..! *screwy*

Då skulle man ju lika gärna kunna länka till www.info14.com när folk ber att få en bild av Vänster grupper..

DaCvI
2006-09-18, 14:43
Ja man önskar att nån god förebild a lá Adolf kunde ta över detta land, ta ifrån oss alla våra rättigheter och bygga lite koncentrationsläger där de kunde stoppa in alla blattar eftersom alla bara rånar och våldtar (det vet ju alla).

Det hade ju varit skönt.*rolleyes*

ja för det är ju precis det SD vill göra med sin politik! :thumbup:

Noodles
2006-09-18, 14:46
bra att du väljer en väldigt objektiv källa..! *screwy*


Menar du att det som står där är ren lögn? Klart att Expo är vinklat men har du källa på att de inte talar sanning?

DaCvI
2006-09-18, 14:51
Alla här borde ta och läsa igenom SDs politik innan ni kommer med smutkastning.
Ingen inom den "nationella" rörelsen (ND, NSF, SMR och tex. Blood and Honour) är positiva till SD.
Varför? Jo därför att SD är för integration av invandrare NEJ VAD HEMSKT! På många sätt anser man att SD är ännu värre fara för det svenska folket än tex Sossarna helt enkelt för att om SD får sin politik igenom kommer den "ursvenska" befolkningen att förgöras ännu snabbare än i ett sosse samhälle där segregation och klyftor gör att invandrare och svenskar slipper umgås.

DaCvI
2006-09-18, 14:53
Menar du att det som står där är ren lögn? Klart att Expo är vinklat men har du källa på att de inte talar sanning?
Inte ren lögn, men väldigt väldigt vinklat hursomhelst.

Menar du att det som står på info14 är ren lögn? Har du källa på att de inte talar sanning?

jwzrd
2006-09-18, 14:53
bra att du väljer en väldigt objektiv källa..! *screwy*

Då skulle man ju lika gärna kunna länka till www.info14.com när folk ber att få en bild av Vänster grupper..

Vad är inte objektivt med den källan? Vilka saker de påstår är felaktiga? Att expo bland annat ger sig på SD och att SD ogillar detta gör inte expo till en subjektiv förening. Du kan inte avskriva det dem säger bara för att SD själva tycker illa om expo för det gör dig till en liten stjärtslav under SD. Du gör och tycker precis som SD vill.

DaCvI
2006-09-18, 15:07
Vad är inte objektivt med den källan? Vilka saker de påstår är felaktiga? Att expo bland annat ger sig på SD och att SD ogillar detta gör inte expo till en subjektiv förening. Du kan inte avskriva det dem säger bara för att SD själva tycker illa om expo för det gör dig till en liten stjärtslav under SD. Du gör och tycker precis som SD vill.

Ja. vi kan ju börja med att berätta att expo grundades av bland annat gamla AFA medlemmar. ni vet.. dom där som går runt och krossar skyltfönster och använder andra icke demokratiska medel.

Expo är extremt en extremt vänster vriden tidning som knappast ger en objektiv bild av tex. SD.

jwzrd
2006-09-18, 15:08
Ja. vi kan ju börja med att berätta att expo grundades av bland annat gamla AFA medlemmar. ni vet.. dom där som går runt och krossar skyltfönster och använder andra icke demokratiska medel.

Expo är extremt en extremt vänster vriden tidning som knappast ger en objektiv bild av tex. SD.

Men då kanske vi kan berätta vilka som grundade SD också, vill du börja?

DaCvI
2006-09-18, 15:13
Men då kanske vi kan berätta vilka som grundade SD också, vill du börja?

Vad gör det för skillnad?

Vi skulle ju däremot kunna påpeka att 2001 så bildades ett politiskt parti vid namn Nationaldemokraterna som ett utbrytar parti ifrån SD.
Och att även om SD hade individer med rasistiska åsikter i partiet innan, har alla eller dom flesta av dessa rensats ur.

jwzrd
2006-09-18, 15:19
Vad gör det för skillnad?

Vi skulle ju däremot kunna påpeka att 2001 så bildades ett politiskt parti vid namn Nationaldemokraterna som ett utbrytar parti ifrån SD.
Och att även om SD hade individer med rasistiska åsikter i partiet innan, har alla eller dom flesta av dessa rensats ur.

Så om du vill säga att grundarna av en förenings politiska läggning inte betyder något för dig när det gäller SD så ser jag inte varför det ska spela någon roll i fallet med expo. Jag väntar fortfarande på något som visar på att expo är subjektiva i den mening du antyder.

Baan
2006-09-18, 16:57
http://www.mol.fi/mol/se/99_pdf/se/04_migration/08_invandr_statistik/karl_ru.pdf#search=%22invandringen%20i%20Finland%2 0%2B%20statistik%22

Där är statistik i över invandringen i Finland.
-Diagramet "asylsökande i norden 95-05" är intressant. Skillnaden mellan länderna är ju markant. Men Danmark är numera de facto strängare än Finland!

-Angående Bosnier så har ca.20000 från fd. Jugoslavien vilket stora flertalet torde vara bosnier.

Det var inte många ni tagit emot :) Det mesta verkar vara ungefär en tiondel av vad vi har i Sverige. Jag kan förstå att Finland är ett befolknignsmässigt mindre land och inte lika riktt land, men nog kunde ni tagit emot några fler.

Plastkasse
2006-09-18, 17:15
SD kan ha tagit 282 kommunala mandat

Enligt preliminära beräkningar kan sverigedemokraterna ha tagit upp till 282 mandat i 137 kommuner. I flera av dessa kommuner har Sd saknat kandidater, och där kan personer som skrivits in på valsedeln komma att väljas.

Kommuner och maximalt antal mandat:

1. Landskrona 12
2. Karlskrona 8
3. Kristianstad 8
4. Trelleborg 7
5. Eslöv 6
6. Helsingborg 6
7. Kävlinge 6
8. Svedala 6
9. Bjuv 5
10. Malmö 5
11. Svalöv 5
12. Sölvesborg 5
13. Tomelilla 5
14. Bromölla 4
15. Hässleholm 4
16. Höör 4
17. Karlshamn 4
18. Klippan 4
19. Mölndal 4
20. Gävle 3
21. Perstorp 3
22. Ronneby 3
23. Sjöbo 3
24. Skurup 3
25. Söderhamn 3
26. Ystad 3
27. Åstorp 3
28. Ängelholm 3
29. Örkelljunga 3
30. Arvika 2
31. Borlänge 2
32. Falkenberg 2
33. Falköping 2
34. Forshaga 2
35. Gislaved 2
36. Hallsberg 2
37. Hallstahammar 2
38. Halmstad 2
39. Haninge 2
40. Huddinge 2
41. Hultsfred 2
42. Härjedalen 2
43. Höganäs 2
44. Högsby 2
45. Hörby 2
46. Kalmar 2
47. Karlstad 2
48. Kumla 2
49. Ljusnarsberg 2
50. Lomma 2
51. Lund 2
52. Motala 2
53. Norrköping 2
54. Olofström 2
55. Osby 2
56. Oskarshamn 2
57. Simrishamn 2
58. Sundsvall 2
59. Sunne 2
60. Tierp 2
61. Timrå 2
62. Varberg 2
63. Älvkarleby 2
64. Örebro 2
65. Östra Göinge 2
66. Ale 1
67. Askersund 1
68. Bollebygd 1
69. Bollnäs 1
70. Borås 1
71. Botkyrka 1
72. Båstad 1
73. Enköping 1
74. Eskilstuna 1
75. Filipstad 1
76. Färgelanda 1
77. Gnosjö 1
78. Gällivare 1
79. Göteborg 1
80. Hagfors 1
81. Heby 1
82. Hedemora 1
83. Hofors 1
84. Härryda 1
85. Järfälla 1
86. Jönköping 1
87. Kil 1
88. Kristinehamn 1
89. Kungälv 1
90. Köping 1
91. Laholm 1
92. Lekeberg 1
93. Lerum 1
94. Lilla Edet 1
95. Lindesberg 1
96. Ludvika 1
97. Mariestad 1
98. Markaryd 1
99. Mellerud 1
100. Munkedal 1
101. Munkfors 1
102. Mörbylånga 1
103. Nora 1
104. Nordanstig 1
105. Nykvarn 1
106. Nyköping 1
107. Nynäshamn 1
108. Orsa 1
109. Orust 1
110. Sigtuna 1
111. Skara 1
112. Skövde 1
113. Staffanstorp 1
114. Surahammar 1
115. Säffle 1
116. Säter 1
117. Sävsjö 1
118. Söderköping 1
119. Södertälje 1
120. Tidaholm 1
121. Tingsryd 1
122. Torsby 1
123. Tranemo 1
124. Trollhättan 1
125. Töreboda 1
126. Uddevalla 1
127. Ulricehamn 1
128. Upplands Väsby 1
129. Upplands-Bro 1
130. Uppsala 1
131. Vadstena 1
132. Vårgårda 1
133. Värmdö 1
134. Västerås 1
135. Ånge 1
136. Älmhult 1
137. Ödeshög 1

Mantus
2006-09-18, 18:06
SD kan ha tagit 282 kommunala mandat

Enligt preliminära beräkningar kan sverigedemokraterna ha tagit upp till 282 mandat i 137 kommuner. I flera av dessa kommuner har Sd saknat kandidater, och där kan personer som skrivits in på valsedeln komma att väljas.

Kommuner och maximalt antal mandat:

1. Landskrona 12
2. Karlskrona 8
3. Kristianstad 8
4. Trelleborg 7
5. Eslöv 6
6. Helsingborg 6
7. Kävlinge 6
8. Svedala 6
9. Bjuv 5
10. Malmö 5
11. Svalöv 5
12. Sölvesborg 5
13. Tomelilla 5
14. Bromölla 4
15. Hässleholm 4
16. Höör 4
17. Karlshamn 4
18. Klippan 4
19. Mölndal 4
20. Gävle 3
21. Perstorp 3
22. Ronneby 3
23. Sjöbo 3
24. Skurup 3
25. Söderhamn 3
26. Ystad 3
27. Åstorp 3
28. Ängelholm 3
29. Örkelljunga 3
30. Arvika 2
31. Borlänge 2
32. Falkenberg 2
33. Falköping 2
34. Forshaga 2
35. Gislaved 2
36. Hallsberg 2
37. Hallstahammar 2
38. Halmstad 2
39. Haninge 2
40. Huddinge 2
41. Hultsfred 2
42. Härjedalen 2
43. Höganäs 2
44. Högsby 2
45. Hörby 2
46. Kalmar 2
47. Karlstad 2
48. Kumla 2
49. Ljusnarsberg 2
50. Lomma 2
51. Lund 2
52. Motala 2
53. Norrköping 2
54. Olofström 2
55. Osby 2
56. Oskarshamn 2
57. Simrishamn 2
58. Sundsvall 2
59. Sunne 2
60. Tierp 2
61. Timrå 2
62. Varberg 2
63. Älvkarleby 2
64. Örebro 2
65. Östra Göinge 2
66. Ale 1
67. Askersund 1
68. Bollebygd 1
69. Bollnäs 1
70. Borås 1
71. Botkyrka 1
72. Båstad 1
73. Enköping 1
74. Eskilstuna 1
75. Filipstad 1
76. Färgelanda 1
77. Gnosjö 1
78. Gällivare 1
79. Göteborg 1
80. Hagfors 1
81. Heby 1
82. Hedemora 1
83. Hofors 1
84. Härryda 1
85. Järfälla 1
86. Jönköping 1
87. Kil 1
88. Kristinehamn 1
89. Kungälv 1
90. Köping 1
91. Laholm 1
92. Lekeberg 1
93. Lerum 1
94. Lilla Edet 1
95. Lindesberg 1
96. Ludvika 1
97. Mariestad 1
98. Markaryd 1
99. Mellerud 1
100. Munkedal 1
101. Munkfors 1
102. Mörbylånga 1
103. Nora 1
104. Nordanstig 1
105. Nykvarn 1
106. Nyköping 1
107. Nynäshamn 1
108. Orsa 1
109. Orust 1
110. Sigtuna 1
111. Skara 1
112. Skövde 1
113. Staffanstorp 1
114. Surahammar 1
115. Säffle 1
116. Säter 1
117. Sävsjö 1
118. Söderköping 1
119. Södertälje 1
120. Tidaholm 1
121. Tingsryd 1
122. Torsby 1
123. Tranemo 1
124. Trollhättan 1
125. Töreboda 1
126. Uddevalla 1
127. Ulricehamn 1
128. Upplands Väsby 1
129. Upplands-Bro 1
130. Uppsala 1
131. Vadstena 1
132. Vårgårda 1
133. Värmdö 1
134. Västerås 1
135. Ånge 1
136. Älmhult 1
137. Ödeshög 1


Fan har sd chans till ett mandat i Ödeshög?:( Förvånar mig inte dock, finns en del bonnlurkar som har lite tråkiga åsikter där.

paddanboy
2006-09-18, 18:10
Det som NyDemokrati ville förändra finns idag på våra riksdagspartiers olika partiprogram. Så extrema var dem när de kom till...

Rockhard
2006-09-18, 19:43
Vad menas då med att man får ett mandat i en kommun?

130kg finsk sisu
2006-09-18, 19:44
Men vad pipar min lille Baan om? Ursäkta mej för uttalet. Men hur vet du att Sverige är rikare än Finland? Detta är nog en del av gamla storebrors mentaliteten från er svenskar. Jag vet inte med BNP hur det ligger till. Men att det skulle vara någon markasnt skillnad mellan ländernas ekonomi har jag svårt att tro.

Ankarby
2006-09-18, 19:46
Så nu är det klargjort genom vittnen att det var ett invandrargäng.

Vidare blir frågan om vilka på forumet som var klyftiga nog att inse det från början samt vilka som var dumma och motsatte sig faktumet.

Svaret på intelligensen bland forumets medlemmar finns genom tråden.

Cilia
2006-09-18, 19:47
Vad menas då med att man får ett mandat i en kommun?
Vad menar du?
Det innebär att man innehar en röst i fullmäktige
eller var det ngt annat du menade?

Cilia
2006-09-18, 19:48
Så nu är det klargjort genom vittnen att det var ett invandrargäng.

Vidare blir frågan om vilka på forumet som var klyftiga nog att inse det från början samt vilka som var dumma och motsatte sig faktumet.

Svaret på intelligensen bland forumets medlemmar finns genom tråden.
Vad hade du gjort om det varit ett gäng "svenskar"?
Hade du då velat bli av med alla svenskar?

Rockhard
2006-09-18, 19:49
Vad menar du?
Det innebär att man innehar en röst i fullmäktige
eller var det ngt annat du menade?

Nej ungefär så :). Hur många mandat eller röster finns det då i en kommun?

Ankarby
2006-09-18, 19:51
Vad hade du gjort om det varit ett gäng "svenskar"?
Hade du då velat bli av med alla svenskar?

Tycker bara det är kul att man trotts alla fakta som Fittja, gäng på 10 personer mm vägrar inse att det handlar om invandrare, noll koll på verkligheten...

Cilia
2006-09-18, 19:52
Nej ungefär så :). Hur många mandat eller röster finns det då i en kommun?
Det varierar från kommun till kommun.
Det har och göra med hur stor den är. Du vår nog gå in på resp kommuns hemsida för att hitta den infon. Vet inte om ngn sammanställning. Iofs har nog scb det om du letar.

Stockholms stad har 101 ledamöter men det är med all säkerhet flest i landet.

Cilia
2006-09-18, 19:52
Nej.
du tycker då inte att din logik haltar?

Grisen
2006-09-18, 19:53
Men vad pipar min lille Baan om? Ursäkta mej för uttalet. Men hur vet du att Sverige är rikare än Finland? Detta är nog en del av gamla storebrors mentaliteten från er svenskar. Jag vet inte med BNP hur det ligger till. Men att det skulle vara någon markasnt skillnad mellan ländernas ekonomi har jag svårt att tro.


Sveriges BNP per capita: $29,800 (2005 est.)

GDP (purchasing power parity):
$268 billion (2005 est.)

Finlands BNP per capita: $30,900 (2005 est.)

GDP (purchasing power parity):
$161.5 billion (2005 est.)

Enligt: https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/

Rockhard
2006-09-18, 19:56
Det varierar från kommun till kommun.
Det har och göra med hur stor den är. Du vår nog gå in på resp kommuns hemsida för att hitta den infon. Vet inte om ngn sammanställning. Iofs har nog scb det om du letar.

Stockholms stad har 101 ledamöter men det är med all säkerhet flest i landet.

Jaha. Det var så jag misstänkte då kan man inte dra några slutsatser av den där listan det kanske var 50% som röstade SD i ödeshög men att dom har väldigt få ledamöter...

Baan
2006-09-18, 19:56
Men vad pipar min lille Baan om? Ursäkta mej för uttalet. Men hur vet du att Sverige är rikare än Finland? Detta är nog en del av gamla storebrors mentaliteten från er svenskar. Jag vet inte med BNP hur det ligger till. Men att det skulle vara någon markasnt skillnad mellan ländernas ekonomi har jag svårt att tro.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A4nder_efter_BNP

Jag försöker bara försvara er lite som att ni är fattigare och inte kan ta emot lika många utlänningar. Sluta gapa och håll med istället så framstår ni inte som lika kalla :)

Ankarby
2006-09-18, 19:58
du tycker då inte att din logik haltar?


Logiken handlar inte om SD utan om hur dum man måste vara om man vägrar inse att det handlar om invandrare när plats och situation tyder på det.

Som att säga att inga tyskar deltog i andra världskriget...

Vad tror du?

Cilia
2006-09-18, 19:59
Jaha. Det var så jag misstänkte då kan man inte dra några slutsatser av den där listan det kanske var 50% som röstade SD i ödeshög men att dom har väldigt få ledamöter...
precis det är just därför man redovisar % i valet *L*

men ödeshög har 41 platser

Cilia
2006-09-18, 20:00
Logiken handlar inte om SD utan om hur dum man måste vara om man vägrar inse att det handlar om invandrare när plats och situation tyder på det.

Som att säga att inga tyskar deltog i andra världskriget...

Vad tror du?
Jag vet inte
jag har inte för vana att spekulera i vem som begår olika brott

Ankarby
2006-09-18, 20:02
Jag vet inte
jag har inte för vana att spekulera i vem som begår olika brott

Många andra gör det vilket visar sig genom trådens start.

mini
2006-09-18, 20:03
Många andra gör det vilket visar sig genom trådens start.
Jag får fortfarande inte ihop det med ditt uttalande om intelligens.

Ankarby
2006-09-18, 20:04
Jag får fortfarande inte ihop det med ditt uttalande om intelligens.

Tänka sig... ;)

mini
2006-09-18, 20:06
Nej men berätta. Hur definierar du intelligens först och främst?

Ame
2006-09-18, 20:07
Tänka sig... ;)
Försöker du säga att det var helt otänkbart att det faktiskt var icke-invandrare som gjort det?

Ankarby
2006-09-18, 20:11
Nej men berätta. Hur definierar du intelligens först och främst?


Sunt förnuft kanske är bättre passat.

Läser du tex i aftonbladet om en fortkörare som blåst förbi snuten i 300 knyck tänker sig väl de flesta en snabb riktigt grym bil på en bred väg.

Andra verkar få upp en bild i skallen av en kombi med släp farandes på en slingrig skogsväg.

Handlar väl om att koppla situation med vad som är rimligt.

Ankarby
2006-09-18, 20:12
Försöker du säga att det var helt otänkbart att det faktiskt var icke-invandrare som gjort det?

Exemplet jag nämnt, erkänn att du ser kombin framför dig?

NiXPhoenix
2006-09-18, 20:45
Linda ****** test etst

Mantus
2006-09-18, 20:57
precis det är just därför man redovisar % i valet *L*

men ödeshög har 41 platser

Ja, så litet är inte Ödeshög det finns faktiskt ca 3-4 tusen invånare om jag inte missminner mig:D Finns dock inte ett enda vettigt gym där:(

jwzrd
2006-09-18, 20:57
Så nu är det klargjort genom vittnen att det var ett invandrargäng.

Vidare blir frågan om vilka på forumet som var klyftiga nog att inse det från början samt vilka som var dumma och motsatte sig faktumet.

Svaret på intelligensen bland forumets medlemmar finns genom tråden.

Den intelligens som blir intressant för mätning blir din egen med tanke på att du fokuserar mer på att gänget just var invandrare och inte vad dom gjorde. Hur fan tänker man då egentligen, hjälp mig förstå. "Ok, ett gäng där alla heter Sven-Olof spöade 18 pers. Men det är ok. Men faaan ta dom om dom hade hetat Yussuf och varit bruna, då jävlar!"

petersson
2006-09-18, 20:59
Den intelligens som blir intressant för mätning blir din egen med tanke på att du fokuserar mer på att gänget just var invandrare och inte vad dom gjorde. Hur fan tänker man då egentligen, hjälp mig förstå. "Ok, ett gäng där alla heter Sven-Olof spöade 18 pers. Men det är ok. Men faaan ta dom om dom hade hetat Yussuf och varit bruna, då jävlar!"

Jag trodde dom hette Serkan :/

jwzrd
2006-09-18, 21:06
Jag trodde dom hette Serkan :/

:/

WheyProtein
2006-09-18, 21:22
Men faaan ta dom om dom hade hetat Yussuf och varit bruna, då jävlar!"
Ja, för de hör inte hemma här! Fint sätt att visa sin tacksamhet för att få komma till Sverige....

EDIT: det är klart att det inte är ok bara för att det är svenskar som beter sej illa.

mini
2006-09-18, 21:23
Ja, för de hör inte hemma här! Fint sätt att visa sin tacksamhet för att få komma till Sverige....

EDIT: det är klart att det inte är ok bara för att det är svenskar som beter sej illa.
Bestämmer du vem som hör hemma här?

WheyProtein
2006-09-18, 21:35
Bestämmer du vem som hör hemma här?
Du tycker att de hör hemma här?
De som är födda här hör hemma här anser jag.
Jag tycker Yussuf hör hemma i sitt hemland, är det något konstigt med det?

jwzrd
2006-09-18, 21:40
Ja, för de hör inte hemma här! Fint sätt att visa sin tacksamhet för att få komma till Sverige....

EDIT: det är klart att det inte är ok bara för att det är svenskar som beter sej illa.

Hur kommer det sig att du inte kan skilja brottet från hudfärgen/namnet?

mini
2006-09-18, 21:42
Inget konstigt, men inte så självklart heller. Vi är nog fler än, ja, en som inte håller med dig? Jag äger inte en centimeter land. Gör du? Vill du ha möjlighet att flytta runt i världen om du skulle vilja? Tycker du dina nära och kära ska ha möjligheten? Skulle du vilja ha en fristad om du var hotad i ditt land? Och vart går gränserna för vem som hör hemma var? Varför begränsa det till länder, varför inte städer? Eller pratar vi världsdelar? Har det med hur mycket man betalat i skatt för att få rätt att bo någonstans? Jag förstår inte.

Trance
2006-09-18, 21:46
Inget konstigt, men inte så självklart heller. Vi är nog fler än, ja, en som inte håller med dig? Jag äger inte en centimeter land. Gör du? Vill du ha möjlighet att flytta runt i världen om du skulle vilja? Tycker du dina nära och kära ska ha möjligheten? Skulle du vilja ha en fristad om du var hotad i ditt land? Och vart går gränserna för vem som hör hemma var? Varför begränsa det till länder, varför inte städer? Eller pratar vi världsdelar? Har det med hur mycket man betalat i skatt för att få rätt att bo någonstans? Jag förstår inte.

Lite OT nu, men vi kan inte ha fri vandring över gränserna. Ja, det är synd att vissa länder är fattiga och kassa men lite skulle förbättras om vi tog emot låt oss säga 5 miljoner fattiga människor och med andra ord gjorde Sverige kasst också.

Livet är ju inte alltid rättvist...

mini
2006-09-18, 21:53
Lite OT nu, men vi kan inte ha fri vandring över gränserna. Ja, det är synd att vissa länder är fattiga och kassa men lite skulle förbättras om vi tog emot låt oss säga 5 miljoner fattiga människor och med andra ord gjorde Sverige kasst också.

Livet är ju inte alltid rättvist...
Men det är väl inte det vi pratar om heller?

Trance
2006-09-18, 22:01
Men det är väl inte det vi pratar om heller?

Nja, det var lite OT. Men vem som har rätt att bo där man har handlar om tur och i vilket land man är född i och vilken policy det och andra länder har. Så enkelt är det.

mini
2006-09-18, 22:03
Nja, det var lite OT. Men vem som har rätt att bo där man har handlar om tur och i vilket land man är född i och vilken policy det och andra länder har. Så enkelt är det.
Och den policyn är att WheyProtein bestämmer vem som hör hemma någonstans enkom baserat på etnicitet?

Mantus
2006-09-18, 22:12
Du tycker att de hör hemma här?
De som är födda här hör hemma här anser jag.
Jag tycker Yussuf hör hemma i sitt hemland, är det något konstigt med det?

Om Yussuf var född i Sverige hör han hemma här då? Eller diskvalificerar namnet honom från att höra hemma i Sverige?

Trance
2006-09-18, 22:19
Och den policyn är att WheyProtein bestämmer vem som hör hemma någonstans enkom baserat på etnicitet?

Jag orkar mig inte sätta mig in i hans tankar, men tanken var väl inte etnicitet utan invandrare och icke invandrare. Hur som helst är det väl dumt antar jag.

Fangface
2006-09-18, 22:23
Jag fattar inte att ni vägrar se verkligheten....
Hur ska man komma till rätta med ett problem om man hela tiden förnekar det?
Ni hävdar alltså att t ex Landskronas situation inte alls är relaterat till invandringen? Skulle inte förvåna mig isåfall...
Ni får kalla mig rasist eller vad f*n ni vill, det skiter jag fullständigt i, men det måste ju finnas en anledning att SD går så starkt framåt i sydsverige. Och nej, det beror inte på att det bor mer idioter med lägre IQ här nere.

Gängbildningen ÄR ett problem, och i många av fallen ÄR den invandrarelaterad. Punkt slut.

Baan
2006-09-18, 22:25
Jag fattar inte att ni vägrar se verkligheten....
Hur ska man komma till rätta med ett problem om man hela tiden förnekar det?
Ni hävdar alltså att t ex Landskronas situation inte alls är relaterat till invandringen? Skulle inte förvåna mig isåfall...
Ni får kalla mig rasist eller vad f*n ni vill, det skiter jag fullständigt i, men det måste ju finnas en anledning att SD går så starkt framåt i sydsverige. Och nej, det beror inte på att det bor mer idioter med lägre IQ här nere.

Gängbildningen ÄR ett problem, och i många av fallen ÄR den invandrarelaterad. Punkt slut.

Jag har faktiskt inte sett att SD har några verkliga lösningar på problemen med dom existerande invandrarna. Mycket är snack om att inte ta in så många fler, men vi tar ju knappt i några egentligen. Att folk försöker komma hit är inget vi kan stoppa.

Fangface
2006-09-18, 22:28
Jag har faktiskt inte sett att SD har några verkliga lösningar på problemen med dom existerande invandrarna. Mycket är snack om att inte ta in så många fler, men vi tar ju knappt i några egentligen. Att folk försöker komma hit är inget vi kan stoppa.

Dom inser ju iaf problemen och vill disskutera. Det är ju en bra bit på väg.
Tar vi inte in några? Vad sägs om 65 000 år 2005....
Att folk försöker komma hit kan vi inte stoppa, nej. Men vi kan se till så att de som verkligen BEHÖVER komma hit gör det.

Baan
2006-09-18, 22:33
Dom inser ju iaf problemen och vill disskutera. Det är ju en bra bit på väg.
Tar vi inte in några? Vad sägs om 65 000 år 2005....
Att folk försöker komma hit kan vi inte stoppa, nej. Men vi kan se till så att de som verkligen BEHÖVER komma hit gör det.

http://www.migrationsverket.se/pdffiler/statistik/statistik_2_2005.pdf <-- kolla antalet beviljade asylärenden.

Baan
2006-09-18, 22:36
De andra partierna har ju lösningar. Vinnarna i valet vill ju ha fler jobb till alla. Det är lösningen på många problem, bl a invandrarproblemen. Vilka lösningar har SD på att förbättra sitautionen för invandrarna som faktiskt bor i Sverige?

Fangface
2006-09-18, 22:38
http://www.migrationsverket.se/pdffiler/statistik/statistik_2_2005.pdf <-- kolla antalet beviljade asylärenden.

Asyl ja....

Kurash
2006-09-18, 22:38
Som jag ser det borde man se invandrare som en tillgång/möjlighet istället för ett problem. Det är väl det som mest skiljer SD från andra partier. Hade alla samma rättigheter och möjligheter på arbetsmarknaden och i vanliga livet skulle dessa attityder vi ser idag drastiskt minska. Det finns givetvis rötägg överallt som tyvärr drar till sig mediauppmärksamhet. Världen vore en bättre plats om alla bara tog fram lite av den medmänsklighet som finns inombords. Det vi ser idag är stor frustration grundat på utanförskap. Det är det vi måste bekämpa, inte främja.

Stoltz
2006-09-18, 22:39
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,888916,00.html

...Skärpning...

Baan
2006-09-18, 22:41
Ja, och siffran du drar till med inkluderar tyska utbytesstudenter, folk från EU-länder och massa sånt. Anhörighetsinvandringen är också stor, men räkna med att den droppar ganska rejält då vi inte får in särskilt många längre. Anhörighetsinvandringen har varit på tapeten hos vissa partier, men jag ser inte riktigt hotet när Ahmed 40, hämtar hit sin gamle far. Jag tror inte hans far kommer gängråna random fjortisar i Landskrona. Att han kostar lite skattepengar kan jag leva med.

Fangface
2006-09-18, 22:41
De andra partierna har ju lösningar. Vinnarna i valet vill ju ha fler jobb till alla. Det är lösningen på många problem, bl a invandrarproblemen. Vilka lösningar har SD på att förbättra sitautionen för invandrarna som faktiskt bor i Sverige?

En bra sak att börja med kan ju vara att lugna ner sig lite och ta tag i problemen istället för att fortsätta ta in folk. Det blir ju inte bättre av att låta de segregerade områderna bli än mer invandrartäta.
Ursäkta om jag drar mig tillbaks lite....ska mumsa tacos....:eating:

Baan
2006-09-18, 22:43
En bra sak att börja med kan ju vara att lugna ner sig lite och ta tag i problemen istället för att fortsätta ta in folk. Det blir ju inte bättre av att låta de segregerade områderna bli än mer invandrartäta.
Ursäkta om jag drar mig tillbaks lite....ska mumsa tacos....:eating:

Hela min poäng är att vi inte alls tar in mycket folk. Jämför med säg 1993 då vi hade krig på Balkan och man fick uppehållstillstånd hur lätt som helst, nu skickar dom i regel 90% tillbaks till Serbien (t ex).

egge
2006-09-19, 13:11
Lite bakom flötet verkar dom allt vara (Sd alltså):http://www.blt.se/print_article.php?args=793135,102;151;0;0&comments=yes

- Jag hade inte för avsikt att göra politisk karriär, utan hamnade på listan för att de behövde folk som hade en rumsren bakgrund, säger Nils Johansson, 69.

Röda_Lacket
2006-09-19, 13:48
Hoppas alliansen lyckas bättre med problemen inom detta område som vi endå har än vad sossarna gjort.

nim
2006-09-19, 14:49
Som jag ser det borde man se invandrare som en tillgång/möjlighet istället för ett problem. Det är väl det som mest skiljer SD från andra partier. Hade alla samma rättigheter och möjligheter på arbetsmarknaden och i vanliga livet skulle dessa attityder vi ser idag drastiskt minska. Det finns givetvis rötägg överallt som tyvärr drar till sig mediauppmärksamhet. Världen vore en bättre plats om alla bara tog fram lite av den medmänsklighet som finns inombords. Det vi ser idag är stor frustration grundat på utanförskap. Det är det vi måste bekämpa, inte främja.

På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?

Kurash
2006-09-19, 15:06
På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?

Det finns otaliga invandrare med spetskompetens inom IT, sjukvård, ekonomi osv. Hur kom du ens på tanken att hela mellanöstern består av illa skötta företag? Eller är du ironisk? Skulle folk utanför sverige generellt vara sämre på att driva företag?

jwzrd
2006-09-19, 15:13
På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?

Haha du är fan mer än lovligt kort om pommes på tallriken. Om invånarna där är så pass pantade som du säger så kunde väl du joina dom, det är uppenbart att du platsar.

Bolio
2006-09-19, 15:15
På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?

Jag är från Mellanöstern och en större tillgång för Sverige än vad du är. :)

jwzrd
2006-09-19, 15:18
Jag är från Mellanöstern och en större tillgång för Sverige än vad du är. :)

Det är detta som stör mig. Typer som nim som tror att just dem är lite mer svenska och något bättre svenskar än andra och vill bestämma vad som ska gälla här. JAG vill inte ha nim-typer i mitt sverige och jag är svensk.

Nina L
2006-09-19, 15:19
Jag är från Mellanöstern och en större tillgång för Sverige än vad du är. :)
http://xergio.net/imagen-1507-2/0wned.jpg

PS alla: Ni måste läsa den här artikeln:
http://www.blt.se/print_article.php?args=793135,102;151;0;0&comments=yes lol!

Trance
2006-09-19, 15:23
På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?

Mellanöstern eller t.ex. delar av afrika är inte framgångsrika tekniskt sett nej. I många av de oljerika länderna sköter gästarbetare mycket av det tekniskt avancerade arbetet och utbildningsnivån generellt är låg. Ett annat problem är att det skrivs väldigt få böcker och en väldigt stor del av dessa är religiösa. Dock så finns det faktiskt universitet och högutbildade också, till och med kvinnor i många länder. Ett av problemen vid konflikter och när extrema styr är att de intellektuella flyr landet tyvärr, så det är väl rätt troligt att vi har tagit emot en större del intellektuella procentuellt sett än vad som finns i landet.

Sedan hur svårt är det att utbilda sig till något, ta en två-årig yrkesutbildning så kan du något hantverk hyfsat sen antar jag etc. De flesta är inte ens närheten så extrema som de man ser på tv heller faktiskt. Har blivit undersökt av en kvinnlig läkare från någon mellanösternland(såg ut så i alla fall och hon bröt) och hon hade varken slöja eller offrade mig i Islams namn.

För jag hoppas väl att du inte säger att det ligger i generna...

JJ
2006-09-19, 15:25
Det är detta som stör mig. Typer som nim som tror att just dem är lite mer svenska och något bättre svenskar än andra och vill bestämma vad som ska gälla här. JAG vill inte ha nim-typer i mitt sverige och jag är svensk.

Tillåt mig att instämma.

Bolio
2006-09-19, 15:25
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Swedish_scientists

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Scientists

Tricklev
2006-09-19, 15:29
Varför vill varenda Iranier bli physician? :MrT:

Men ja, som sagt; Nim är korkad, det vet vi ju redan.

Baan
2006-09-19, 15:29
Invandrarna som kommit dom senaste 20 åren är inte bara från mellanöstern. Vi har ett ganska stort gäng från Europa med.

Baan
2006-09-19, 15:30
Varför vill varenda Iranier bli physician? :MrT:

Men ja, som sagt; Nim är korkad, det vet vi ju redan.

Det är status överallt med utbildning, men vad jag förstått är det extra mycket status i Iran :) En möjlig förklaring ;)

Nina L
2006-09-19, 15:32
Det är status överallt med utbildning, men vad jag förstått är det extra mycket status i Iran :) En möjlig förklaring ;)Iranier "måste" vara framgångsrika och gärna högutbildade. De är snobbar!
Var det rasistiskt sagt av mig? :D

Bolio
2006-09-19, 15:33
Ja, i Iran är utbildning det enda som betyder något i princip. Är man inte läkare eller ingenjör så får man ingen respekt i de iranska förorterna.

OggeP
2006-09-19, 15:34
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Swedish_scientists

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Scientists

Oj, det var ett gäng. Men frågan är vilket land den största av dem största, Sören Holmberg, kommer ifrån.

Baan
2006-09-19, 15:34
Blir det inte ett problem när man faktiskt måste ha folk som gör skitjobben? ;)

jwzrd
2006-09-19, 15:34
Invandrarna som kommit dom senaste 20 åren är inte bara från mellanöstern. Vi har ett ganska stort gäng från Europa med.

Men dom är väl bilskojare hela bunten? :)

Nina L
2006-09-19, 15:35
Men dom är väl bilskojare hela bunten? :)Man skojar inte om de bosniska bilarna.

jwzrd
2006-09-19, 15:36
Man skojar inte om de bosniska bilarna. *grr*

:/

Kommer Bronko, Branko och Dejan att vilja massera mina knäskålar med en skiftnyckel nu?

Baan
2006-09-19, 15:37
Man skojar inte om de bosniska bilarna.

Absolut inte.

Pimp my ride i Serbien

http://www.teuva.fi/~tanner/sport/zastava.jpg

Nina L
2006-09-19, 15:38
:/

Kommer Bronko, Branko och Dejan att vilja massera mina knäskålar med en skiftnyckel nu?da

jwzrd
2006-09-19, 15:56
da

jelp :/

egge
2006-09-19, 18:31
Fråga till er som röstade på SD: Varför i helvete röstar man in SD i landstinget? Sämre vård åt blattar?

P.S. Läs artikeln som Nina L postade för bövelen.

mistermr
2006-09-19, 18:41
På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?

Snälla!

Läs om Europas historia och kom sedan hit och predika. Hade det inte varit för Andalucien, så hade en stor del av kunskapen som utgör basen till dagens moderna vetenskap aldrig nått Europa. På den tiden förbjöd katolska kyrkan all vetenskap och tyckte att alla som sysslade med det var hedningar.

By the way är det inte denna olja som många vill lägga händerna på?

LÄS, TÄNK och SKRIV SEDAN!

mvh

nim
2006-09-19, 19:20
Jag är från Mellanöstern och en större tillgång för Sverige än vad du är. :)

På vilket sett och för vem?

nim
2006-09-19, 19:22
Det är detta som stör mig. Typer som nim som tror att just dem är lite mer svenska och något bättre svenskar än andra och vill bestämma vad som ska gälla här. JAG vill inte ha nim-typer i mitt sverige och jag är svensk.

Jag är bara halvt svensk. ;)

jwzrd
2006-09-19, 19:35
Jag är bara halvt svensk. ;)

Så med din egen logik om intelligens och svenskhet borde du egentligen sitta i något annat land?

strong-man
2006-09-19, 19:38
Jag fattar inte att ni vägrar se verkligheten....
Hur ska man komma till rätta med ett problem om man hela tiden förnekar det?
Ni hävdar alltså att t ex Landskronas situation inte alls är relaterat till invandringen? Skulle inte förvåna mig isåfall...
Ni får kalla mig rasist eller vad f*n ni vill, det skiter jag fullständigt i, men det måste ju finnas en anledning att SD går så starkt framåt i sydsverige. Och nej, det beror inte på att det bor mer idioter med lägre IQ här nere.

Gängbildningen ÄR ett problem, och i många av fallen ÄR den invandrarelaterad. Punkt slut.

Äntligen någon som förstår:thumbup: många andra i den här tråden verkar leva med både ögonbindel o hörselskydd på sig tragiskt

Stoltz
2006-09-19, 19:47
Äntligen någon som förstår:thumbup: många andra i den här tråden verkar leva med både ögonbindel o hörselskydd på sig tragiskt

Från min sida så tycker jag bara att din post var pinsam då artikeln inte gav någon som helst hint om gängmedlemmarnas etniska ursprung.
Då är det bara tarvligt och löjligt att säga "Ja, det var invandrare" - Liksom, du vet det på vilket sätt? Var du där? Isåfall, ring polisen och vittna.

Jag håller med att invandringen är relaterad till många gängproblem, men isåfall får man fan ta och titta på mer än bara att de är "invandrare", för fler faktorer spelar in.

Bolio
2006-09-19, 19:51
På vilket sett och för vem?

På alla möjliga sätt och för samhället i stort. Jag är bättre på svenska, har högre bildningsnivå, är smartare, mer innovativ och produktiv, etc. Helt enkelt en bättre människa. Det må vara stundtals brutalt hårda ord, men jag måste vara ärlig mot dig och säga som det är nim.

jwzrd
2006-09-19, 19:51
Äntligen någon som förstår:thumbup: många andra i den här tråden verkar leva med både ögonbindel o hörselskydd på sig tragiskt

Det är snarare så att du tycker att problemet är löst bara för att du konstaterar att det är invandrare som bråkar. Det är det inte.

Bolio
2006-09-19, 19:51
Jag är bara halvt svensk. ;)

Det heter "Jag är bara till hälften svensk" eller "Jag är halvsvensk". Ett litet tips i svenska från en helkurd. :)