handdator

Visa fullständig version : Billigt och bra!


Maaattias
2003-01-21, 13:25
Hej!

nån som kan ge mig tips om något kosttillskott som inte är allt för dyrt men ändå bra???

King Grub
2003-01-21, 13:34
Du får nog skriva vad du vill uppnå först.

Maaattias
2003-01-21, 13:39
Jag är ganska nybörjare på gym....:bpump:

Jag vill uppnå en bättre och snabbare muskeluppbyggnad än vad jag kan få med bara vanlig mat.....

stybb
2003-01-21, 13:41
Köp protte pulver och dextropur

King Grub
2003-01-21, 13:51
Då är proteinpulver som stybb sade det första du skall sikta in dig på. Ett vassleprotein direkt efter träningen, tillsammans med valfria snabba kolhydrater. Vassle är det enda protein som är snabbt nog efter träningen, när dina muskler vill ha byggstenar omedelbart.

EiseltUK
2003-01-21, 13:57
Enkelt så kan man säga att du tar en protein drink som mellanmål två gpnger dagligen. I övrgit så försöker du äta tre vanliga måltider per dag. Bra proteinpulver finns det ganska många av. Köp inget superduper, utan ta ett som har ett lagom pris och som innehåller hög procentandel protein. Tänk även på att kosttillskott bara är ett hjälpmedel. Det är träningen och maten som är grunden. För att bygga muskelvolym är det bäst att träna 3-4 dagar per vecka och aldrig mer än en timme per pass. Håll dig till basövningar i första hand och kör max 3 övningar per muskelgrupp. Det blir alltså aldirg mer än 9 set på en muskelgrupp. Faktum är att många tycker att de får ännu bättre resultat när antalet set per muskelgrupp ligger på 6-7 set.

Ur vårt sortiment skulle jag rekommendera Protec som är bra och prisvärt.

Mvh
Henrik

AnderssoN
2003-01-21, 14:06
Jag får dåligt samvete när jag läser Eiselts råd om längd på träningspass och antal övningar och set.

Mina pass tar alltid 1 ½ timme, och det blir nog 9-14 set per muskelgrupp, fördelat över 4-5 övningar.

Undrar om jag någonsin kommer våga gå ned på 9 set på samtliga muskelgrupper... :em:

aron
2003-01-21, 14:17
haha, instämmer helt med Andersson, förutom när det gäller biceps...då blir det väl kring 9 set

EiseltUK
2003-01-21, 15:05
Originally posted by AnderssoN
Jag får dåligt samvete när jag läser Eiselts råd om längd på träningspass och antal övningar och set.

Mina pass tar alltid 1 ½ timme, och det blir nog 9-14 set per muskelgrupp, fördelat över 4-5 övningar.

Undrar om jag någonsin kommer våga gå ned på 9 set på samtliga muskelgrupper... :em:


Får du bra resultat med så mycket träning? Eller känns det bara bra?
/ Henrik

AnderssoN
2003-01-21, 15:25
Det är svårt att jämföra mina resultat med något annat, eftersom jag alltid haft ungefär samma upplägg.

Men visst, jag lägger på mig hyffsat med muskelmassa och det känns helt OK träningsmässigt också.

Jag kanske går ned i antalet set så småningom, bara för att ha något att jämföra med.

EiseltUK
2003-01-21, 15:41
Originally posted by AnderssoN
Det är svårt att jämföra mina resultat med något annat, eftersom jag alltid haft ungefär samma upplägg.

Men visst, jag lägger på mig hyffsat med muskelmassa och det känns helt OK träningsmässigt också.

Jag kanske går ned i antalet set så småningom, bara för att ha något att jämföra med.

Jag skulle rekommendera att du testar en månad för att se hur det känns. Ofta blir man lite beroende av träning och ju mer man tränar desto mer "seriös" känner man sig. att dra ned på träningen tar ofta emot när man är van att träna mycket, men jag tror aldrig att jag har varit med om att det funkar sämre med mindre träning. Enda undantaget är de som tar otillåtna preparat som kan träna mer.

Mvh
Henrik

Steff
2003-01-21, 21:08
Tycker Whey Class+ är ett extremt prisvärt protein.
Eller växer man bara om man käkar eiselts produkter?

King Grub
2003-01-21, 21:24
Beror på vem man frågar. :D