handdator

Visa fullständig version : Har ni haft en tjej som varit otrogen?


shut teh face
2006-09-16, 22:02
Tycker mig läsa sådana fall på de flesta forum.

Det jag undrar är över erat förhållande den period hon var otrogen. Alla som skrivit att deras ex varit otrogen kan väl inte påstå att förhållandet varit på topp när det hände? Lite nyfiken...

AlexGBG
2006-09-16, 22:03
inte vad jag vet, tror inte nån har behövt vara otrogen, men kan ju finnas dom som har varit det utan min vetskap.

Cilia
2006-09-16, 22:06
inte vad jag vet, tror inte nån har behövt vara otrogen, men kan ju finnas dom som har varit det utan min vetskap.
Hur behöver man vara otrogen?
Kan vara bra att veta i framtiden menar jag

AlexGBG
2006-09-16, 22:08
Hur behöver man vara otrogen?
Kan vara bra att veta i framtiden menar jag

behöver å behöver.. de planerade otroheterna är väl för det mesta orsakade av att den otrogna personen är missnöjd med den sexuella situationen i förhållandet.

Slartibartfast
2006-09-16, 22:08
Jo, jag uppmuntrar det.

Min favoritsite är Please Bang my Wife.

edit: seriöst. Nä. Inte vad jag vet. Alla mina vänner har varit otrogna mot sina tjejer dock. :D

shut teh face
2006-09-16, 22:08
Hur behöver man vara otrogen?
Kan vara bra att veta i framtiden menar jag
Han menar väl att han inte har gett någon tjej en anledning att vara otrogen.

shut teh face
2006-09-16, 22:10
behöver å behöver.. de planerade otroheterna är väl för det mesta orsakade av att den otrogna personen är missnöjd med den sexuella situationen i förhållandet.
Visserligen kan den sexuella situationen vara viktig för en tjej och är den i obalans så blir förhållandet dåligt. Men jag tror att en grund för att någon ska vara otrogen är att förhållandet är VÄLDIGT dåligt i sig, oavsett sex eller inte. Sen finns det fårskallar som är otrogna för sin lust ....

mini
2006-09-16, 22:22
Ingen flickvän som varit otrogen. En pojkvän som varit det dock. Fick inte veta förrän det var slut mellan oss.
Vårt förhållande var inte dåligt, men hade stagnerat och var ganska tråkigt. Vi ville dessutom lite olika saker med framtiden.
Jag ser inte otrohet nödvändigtvis som ett symptom för en dålig relation.

AlexGBG
2006-09-16, 22:23
Visserligen kan den sexuella situationen vara viktig för en tjej och är den i obalans så blir förhållandet dåligt. Men jag tror att en grund för att någon ska vara otrogen är att förhållandet är VÄLDIGT dåligt i sig, oavsett sex eller inte. Sen finns det fårskallar som är otrogna för sin lust ....

och är sexet väldigt viktigt för tjejens i övriga funktioner, (typ sova, arbeta, träna), och det inte funkar med killen hon är ihop med så kanske hon är otrogen, men vill ändå ha kvar sin pojkväns andra egenskaper.

Cilia
2006-09-16, 22:25
Han menar väl att han inte har gett någon tjej en anledning att vara otrogen.
men då tar man ju på sig skulden själv?
hon är otrogen för att han har gjort något

Slartibartfast
2006-09-16, 22:26
Jag ser inte otrohet nödvändigtvis som ett symptom för en dålig relation.

Inte? Vad är det då?

Själv skulle jag aldrig vara otrogen men har full förståelse för dem som är det.

AlexGBG
2006-09-16, 22:28
men då tar man ju på sig skulden själv?
hon är otrogen för att han har gjort något


är jag tillsammans med en tjej å inte ger henne det hon vill ha, trots att hon berättar vad hon vill ha så får jag ju skylla mig själv lite..

Cilia
2006-09-16, 22:29
är jag tillsammans med en tjej å inte ger henne det hon vill ha, trots att hon berättar vad hon vill ha så får jag ju skylla mig själv lite..
borde ni inte göra slut då?

mini
2006-09-16, 22:30
Inte? Vad är det då?

Själv skulle jag aldrig vara otrogen men har full förståelse för dem som är det.
Ja du. Dåligt omdöme, bekräftelsebehov, jag vet inte. Jag tycker det är att göra det lätt för sig att säga att det beror på relationen. Då beror det på en omständighet som till viss del ligger utanför ens egen fulla kontroll. En otrohet beror på att ena parten i en relation bestämmer sig för att bryta en överenskommelse.

AlexGBG
2006-09-16, 22:30
borde ni inte göra slut då?

"ni"? jag har inte haft några sådana problem.

edit: ett par med sådana problem bör göra slut, ja. däremot som jag skrev tidigare så kanske tjejen som är otrogen ändå vill ha kvar killen för hans andra egenskaper men orkar inte med att inte få sin sexuallitet tillfredställd.

Cilia
2006-09-16, 22:32
"ni"? jag har inte haft några sådana problem.
men nu var det ju du som tog dig själv som exempel
jag utgick ifrån att det var hypotetiskt så jag fortsatte i dom termerna men du kanske inte kan tänka abstrakt?

Pingu
2006-09-16, 22:33
Inte vad jag vet

AlexGBG
2006-09-16, 22:34
men nu var det ju du som tog dig själv som exempel
jag utgick ifrån att det var hypotetiskt så jag fortsatte i dom termerna men du kanske inte kan tänka abstrakt?

bra svar på resten av inlägget...

Slartibartfast
2006-09-16, 22:45
Ja du. Dåligt omdöme, bekräftelsebehov, jag vet inte. Jag tycker det är att göra det lätt för sig att säga att det beror på relationen. Då beror det på en omständighet som till viss del ligger utanför ens egen fulla kontroll. En otrohet beror på att ena parten i en relation bestämmer sig för att bryta en överenskommelse.

Detdär håller jag inte med om alls. Går man och knylar nån annan så är det nåt fel på förhållandet. Så enkelt är det. Är förhållandet bra kan man stå emot vilka impulser som helst.

SWETiger
2006-09-16, 22:49
Otrohet är själviskt och visar på brist på respekt för sin partner, en relation utan ömsesidig respekt är inget som håller i längden.

Diggler
2006-09-16, 22:53
Läste nånstans att 50% av alla kvinnor och 40% av alla män har varit otrogna, så utifrån det gissar jag att de flesta här som haft två eller fler förhållanden har blivit bedragna.

SWETiger
2006-09-16, 23:00
Läste nånstans att 50% av alla kvinnor och 40% av alla män har varit otrogna, så utifrån det gissar jag att de flesta här som haft två eller fler förhållanden har blivit bedragna.
Eller så dras de som berar till varandra. Personkemi. ;)

mini
2006-09-16, 23:03
Detdär håller jag inte med om alls. Går man och knylar nån annan så är det nåt fel på förhållandet. Så enkelt är det. Är förhållandet bra kan man stå emot vilka impulser som helst.
När du säger Så enkelt är det undrar jag hur du vet det? Så fungerar jag kanske är frasen du söker? Dessutom tror jag du missade poängen med mitt inlägg.

dynamo
2006-09-16, 23:10
Jag tror en tjej var det. Hon sa att hon inte hade varit det. Vi bröt upp och flyttade isär iaf.

AlexGBG
2006-09-16, 23:12
När du säger Så enkelt är det undrar jag hur du vet det? Så fungerar jag kanske är frasen du söker? Dessutom tror jag du missade poängen med mitt inlägg.

jag tror att DU missade frasen "så fungerar jag" i ditt tidigare inlägg.

sissa
2006-09-16, 23:14
Detdär håller jag inte med om alls. Går man och knylar nån annan så är det nåt fel på förhållandet. Så enkelt är det. Är förhållandet bra kan man stå emot vilka impulser som helst.


Betyder det att om förhållandet är dåligt så kan man inte stå emot vilka impulser som helst? Så då är det liksom okej att vara otrogen, för vad annars kunde man göra liksom?

Jag tror definitivt inte att allt beror på förhållandet. Varför skulle det bara bero på det för?Man är ju i en relation fortfarande två individer också, man är inte bara ett par.

Snake
2006-09-16, 23:15
Hur definierar ni otrohet? Hångel, knüllning, känslor?

Trance
2006-09-16, 23:18
Hur definierar ni otrohet? Hångel, knüllning, känslor?

När hon sneglar på en annan kille genom sin burka, hon kan förneka det men jag vet allt. Typiskt horigt beteende.

dynamo
2006-09-16, 23:18
Hur definierar ni otrohet? Hångel, knüllning, känslor?

Inte känslor, men resten. Om känslorna är starkare för någon annan kan det kanske vara värt att byta partner (på ett snyggt sätt).

mini
2006-09-16, 23:24
Otrohet definierar man tillsammans i relationen.

shadowfire
2006-09-16, 23:25
Jo, jag uppmuntrar det.

Min favoritsite är Please Bang my Wife.

edit: seriöst. Nä. Inte vad jag vet. Alla mina vänner har varit otrogna mot sina tjejer dock. :D
Då kan jag stå som kontrast o säga att ingen av mina vänner har varit otrogna sina partners - någonsin.

Sedan håller jag inte med om att det måste vara något dåligt i förhållandet, en del har bara större bekräftelsebehov än att hålla sig till en partner. Andra människor blir helt försatta ur balans av alkohol och ytterligare människor har svårt o skilja mellan enbart hålla sig till fantasi - och att genomföra sina fantasier.

Jensa82
2006-09-16, 23:25
Hur definierar ni otrohet? Hångel, knüllning, känslor?

Ligger hon med en annan så är hon otrogen. Skulle inte bli så glad om hon hånglade med nån annan heller. Men var hon pissfull när hon hånglade å väldig ångerfull efteråt skulle det inte göra så mycket.

mini
2006-09-16, 23:25
jag tror att DU missade frasen "så fungerar jag" i ditt tidigare inlägg.
Hur menar du nu?

Snake
2006-09-16, 23:26
Otrohet definierar man tillsammans i relationen.

Och vad kom du och jag fram till? Jag minns inte :confused:

mini
2006-09-16, 23:27
Och vad kom du och jag fram till? Jag minns inte :confused:
Jag får ligga med andra. Du får ta det pga dina brister som älskare. Jag är däremot bra i sängen, så du får hålla till godo med mig.

Snake
2006-09-16, 23:27
Ligger hon med en annan så är hon otrogen. Skulle inte bli så glad om hon hånglade med nån annan heller. Men var hon pissfull när hon hånglade å väldig ångerfull efteråt skulle det inte göra så mycket.

Hon får ångra sig bäst fan hon vill. Att skylla på sprit funkar inte, och om hon gör en sån korkad grej på fyllan så säger det det mesta.
Lite stolthet har man väl i kroppen.

shut teh face
2006-09-16, 23:28
Det verkar minst sagt som åsikterna är delade och anledningarna till otrohet skiljer sig kanske likadant.

Jag delar dock upp otrohet i två olika fack.

1. Man är dum i huvudet
2. Förhållandet man är i fungerar inte, men man vågar inte göra slut (man kanske har varit tillsammans väldigt länge)

Förresten; tror ni alla är benägna till otrohet, oberoende på ett bra eller dåligt förhållande?

Jag tror alkohol kan göra de flesta till idioter (se 1). Sedan kan man vara så full att man inte ens fattar vad man gör, men man borde ju ha koll på vad man gör ända in till det att man är utslagen? Eller?

Snake
2006-09-16, 23:29
Jag får ligga med andra. Du får ta det pga dina brister som älskare. Jag är däremot bra i sängen, så du får hålla till godo med mig.

Hårda bud. :)

shadowfire
2006-09-16, 23:40
Förresten; tror ni alla är benägna till otrohet, oberoende på ett bra eller dåligt förhållande?

Jag tror alkohol kan göra de flesta till idioter (se 1). Sedan kan man vara så full att man inte ens fattar vad man gör, men man borde ju ha koll på vad man gör ända in till det att man är utslagen? Eller?
Kan bara tala för mig själv och jag kan bli lite väl rapp i truten på fyllan o säga saker jag kanske inte menat, men jag agerar alltid enligt mina grundvärderingar och moraliska principer och går aldrig över någon gräns. Därmed är otrohet uteslutet hur full jag än blir, det ingår i ramarna av det som hjärnan vet är FEL.

När jag var yngre var det större risk att jag skulle vara otrogen i en relation, men med åren så kommer också visdom som gör att man nu i första hand reder upp förhållandet - eller gör slut. Otrohet är inte en option.

Fjod0r
2006-09-16, 23:56
Detdär håller jag inte med om alls. Går man och knylar nån annan så är det nåt fel på förhållandet. Så enkelt är det. Är förhållandet bra kan man stå emot vilka impulser som helst.

Tror du verkligen det? De som INTE är otrogna trotts att förhållandet suger då? de som ÄR otrogna trotts ett bra förhållande? Jag har stått imot ett par riktig fina förslag trors att det vart jäkligt dåligt mellan mig och flickvännen.

Fjod0r
2006-09-17, 00:00
Kan bara tala för mig själv och jag kan bli lite väl rapp i truten på fyllan o säga saker jag kanske inte menat, men jag agerar alltid enligt mina grundvärderingar och moraliska principer och går aldrig över någon gräns. Därmed är otrohet uteslutet hur full jag än blir, det ingår i ramarna av det som hjärnan vet är FEL.

När jag var yngre var det större risk att jag skulle vara otrogen i en relation, men med åren så kommer också visdom som gör att man nu i första hand reder upp förhållandet - eller gör slut. Otrohet är inte en option.

+1


Jag skulle ALLDRIG vara otrogen. Jag skulle bli så jävla sårad om det hände mig så jag vill inte utsätta någon annan för det. Då gör jag hellre slut om jag känner att min lusta för andra är så stor att jag måste göra det.

blekfet2
2006-09-17, 00:01
Läste nånstans att 50% av alla kvinnor och 40% av alla män har varit otrogna, så utifrån det gissar jag att de flesta här som haft två eller fler förhållanden har blivit bedragna.



*host *aftonbladet *host*

hum
2006-09-17, 00:11
Mig veterligen har ingen varit otrogen mot mig, men vafan vet jag.
Själv har jag inte varit det iallafall.

Mattedextrin
2006-09-17, 00:43
När hon sneglar på en annan kille genom sin burka, hon kan förneka det men jag vet allt. Typiskt horigt beteende.

hehehe tack du är alltid den som förjyller kolozzeum underbart keep up the work as its good eheh :thumbup:

mangemani
2006-09-17, 01:03
jepp.
bara 2 utav mina x som har haft lite vett i sej och inte gjort något.

L-Sami
2006-09-17, 01:25
Har inte haft nån som har varit det, inte vad jag vet i allafall. Tror nog otrohet kan bero på flera olika faktorer, men tror nog att kärnan till otrohet ligger ändå i att det är nåt strul i ett förhållandet.
Allting kan inte vara som det ska om man går o kn*llar med nån annan.

fat_joe
2006-09-17, 02:10
Detdär håller jag inte med om alls. Går man och knylar nån annan så är det nåt fel på förhållandet. Så enkelt är det. Är förhållandet bra kan man stå emot vilka impulser som helst.


Nej , även om jag har en flickvän som jag älskar så vill jag endå kn**** andra tjejer, vare sig det är dåligt i förhållandet eller inte. Förstår inte riktigt din koppling ?

Diana
2006-09-17, 08:13
Kan bara tala för mig själv och jag kan bli lite väl rapp i truten på fyllan o säga saker jag kanske inte menat, men jag agerar alltid enligt mina grundvärderingar och moraliska principer och går aldrig över någon gräns. Därmed är otrohet uteslutet hur full jag än blir, det ingår i ramarna av det som hjärnan vet är FEL.
.
Det där tror jag stenhårt på.

Lika lite som jag skulle få för mej att sticka kniv i någon på fylla, skulle jag få för mej att vara otrogen. I min värld är alkohol som 'ursäkt' rent jvla bs.

Jensa82
2006-09-17, 08:27
Hon får ångra sig bäst fan hon vill. Att skylla på sprit funkar inte, och om hon gör en sån korkad grej på fyllan så säger det det mesta.
Lite stolthet har man väl i kroppen.


Hångla skulle jag iaf inte göra så stor grej av.

Sofia4_4
2006-09-17, 08:38
Man är otrogen för att:

Man är en fegis och vågar inte prata ut med sin partner att nåt är fel.
Man har dåligt förhållande - för mycket rutiner/för lite romanitk, spontanitet.
Man känner sig som 80-åring i förhållandet medan man är bara 25 (för lite uppmärksamhet, komplimanger av parntern).
Man har blivit en mamma i förhållandet.
Man har blivit tonåringen i förhållandet och behöver rebella (konstigt ord).
Man har vuxit i sin karriär och utvecklad sig medan ens partner håller på att förvandlas till soff-potatis.
Man är osäker, otrygg i sin egen kropp, arbete, liv och tror att man behöver bevisa sig genom att inte tacka nej till sex från vem som helst.
Sexet har kommit till fasen "in-ut-sprut" som utförs under BigBrother eller Idol...

Har själv varit dum och otrogen förr och har lärt mig att det funkar inte.

LarsK
2006-09-17, 08:43
I min värld är alkohol som 'ursäkt' rent jvla bs.
Det är det i allas värld. Dock var det en accepterad ursäkt i Sverige för en massa år sen om man hamnade i svårigheter. Fråga inte om källa eller när, för det har jag ingen aning om var man kan hitta. Mor min har jobbat inom rättsväsenet i över 20 år.

Slartibartfast
2006-09-17, 09:01
Nej , även om jag har en flickvän som jag älskar så vill jag endå kn**** andra tjejer, vare sig det är dåligt i förhållandet eller inte. Förstår inte riktigt din koppling ?

Det är skillnad på att få impulser och att handla i enlighet med dem. Men kanske inte i din värld?

Mattedextrin
2006-09-17, 09:02
Det är skillnad på att få impulser och att handla i enlighet med dem. Men kanske inte i din värld?

hehe du har rätt värderar man ett förhållande så ska man kunna styra impulser och slå bort tankar som är orätt eller vad man nu ska säga varför ska man riskera sitt förhållande

Diana
2006-09-17, 09:07
Det är det i allas värld. Dock var det en accepterad ursäkt i Sverige för en massa år sen om man hamnade i svårigheter. Fråga inte om källa eller när, för det har jag ingen aning om var man kan hitta. Mor min har jobbat inom rättsväsenet i över 20 år.
Tro mej det finns mååånga som anser att alkohol är giltig ursäkt för otrohet...

Haha, hade jag inte en aning om.

LarsK
2006-09-17, 09:23
Tro mej det finns mååånga som anser att alkohol är giltig ursäkt för otrohet...
Jag vet......

Melker
2006-09-17, 09:40
Ja, när jag gjorde lumpen.

Jag trodde att förhållandet var på topp men så fel man hade.

mr ruhl
2006-09-17, 10:19
ja det har jag.. 2st en som det inte gjorde så mycket, kände inget för henne iaf men den andra var lite jobbigare..

mrburns
2006-09-17, 10:29
1, Jag tror inte anledningen till varför folk är otrogna är p.g.a. att sexet med sin nuvarande partner är dåligt. Eller att förhållandet är dåligt. Men det hjälper förmodligen till genom att personen i fråga bryr sig mindre om sin partner och känner att den är utbytbar eller liknande.

2, Jag tror personer som har varit otrogna är de som kommer att vara otrogen igen. Säkerligen finns det situationer där väldigt få personer kan säga nej t.ex. då förhållandet har en svacka, man är bortrest, druckit några öl och en 10 poängare berättar hur han/hon vill göra allt du vill och ingen kommer att få reda på det. Men jag tycker det handlar om vilken situation man väljer att sätta sig i, så det finns aldrig en ursäkt. Spenderar man man varje dag flörtandes eller umgås väldigt mycket med någon 1on1 som man finner atraktiv så ökar ju risken. Och då man känner att risken har ökat och man blir mer och mer sugen så måste man ju där göra ett val och sluta umgås så mycket som "kompisar" eller till slut göra något dumt. Uppenbart val.
HUr som helst, till poängen. De personer som jag vet har varit otrogna har varit det flera ggr. Vissa är nototiskt otrogna. Jag hade t.ex. en flickvän för en massa år sedan som var otrogen mot mig och det skadade mitt känsloliv i 3 år typ och jag tror inte jag kommit över det fullkomligt (6 år sen nu?). Litar inte på tjejer 100% längre. Första halvåret var dock värst och jag kom inte riktigt över det värsta förrän hon var otrogen med mig mot en ny pojkvän och jag verkligen kunde tänka att hon var en usel människa och det inte var mitt fel på något vis.

Hur som helst var förhållandet på sin topp då det hände, men hon var utomlands. Det som fuckade upp mig, att det just var så bra så jag inte längre kunde lita på mig själv och mina val. Men hon hade varit otrogen mot alla sina 4-5 pojkvänner så i efterhand några år senare så var det kanske inte så konstigt. Hon ville ha mig i ett halvår efter ändå och jag fick henne att gråta hur många ggr som helst. Det förändrade mig totalt som person i.a.f. Till det sämre.

3. Att vara trogen är lätt. Jag har aldrig haft några problem att vara trogen även i slutet på förhållanden som blivit så dåliga att man efteråt inte förstod varför man inte gjorde slut 1 månad tidigare. Detta tycker jag styrker punkt 1 om att det är personen som är otrogen som är problemet och inte förhållandet. Är något så himla fel så bör man göra slut. Men det är ju lite grymt att man har flest tjejer efter sig då man redan har tjej. Om Gud finns är han sadist ;)


4. Någon skrev tidigare ungefär att man får skylla sig själv om man inte ger tjejen vad hon behöver.. Gäller det då i.s.f. att tjejen får skylla sig själv om hon inte ger vad killen behöver? För killar är ju också otrogna. Men hur svårt är det att vara dålig som tjej liksom, och killar är otrogna ändå ;) (skulle vara att ligger som en död fisk bara då eller killen inte tycker hon är attraktiv, men varför är de då ihop... =)

5. Alkoholen gör endast så att man tänker mindre på konsikvensen av grejer man gör. Man gör inget man inte vill göra i fyllan. Alkoholen gör en bara lite modigare skulle man kunna säga. Så är man otrogen i fyllan är man det för man ville vara det men inte vågade nykter.

shadowfire
2006-09-17, 10:29
Det där tror jag stenhårt på.

Lika lite som jag skulle få för mej att sticka kniv i någon på fylla, skulle jag få för mej att vara otrogen. I min värld är alkohol som 'ursäkt' rent jvla bs.
Asså alkohol, är man extremt principfast i nyktert tillstånd och tänker "otrohet - NEJ, aldrig i livet!" så påverkar troligtvis inte alkohol speciellt mkt, men om man tar det lättsammare i vardagslivet "äh, händer det så händer det" så lovar jag att alkohol får dig som människa o trilla över gränsen extremt lätt.

Det är därför många kriminella, drogberoende osv begår dåd med just alkohol i kroppen, gränserna är redan försvagade i nyktert tillstånd och alkoholen får dem direkt att tippa över.

Så ifall jag hade haft en fru/sambo och hon hade "fyllehånglat" med någon annan så hade jag inte varit dummare än att jag insett att hon kan inte ta speciellt allvarligt på förhållandet i nyktert tillstånd heller.

Diana
2006-09-17, 11:54
mrburns: Det där stämmer så väl. Har också sett det bevisas mer än en gång - 'once a cheater osv..' Säger inte att folk inte kan förändras... Men om någon man är intresserad av visar sej ha bedragit eller ljugit öht. i sitt förflutna gör man sej nog en rejäl otjänst om man inte tänker igenom det hela noga innan man ger sej in på något med denne. Personligen klipper jag direkt.

Trist det som hände dej..



Så ifall jag hade haft en fru/sambo och hon hade "fyllehånglat" med någon annan så hade jag inte varit dummare än att jag insett att hon kan inte ta speciellt allvarligt på förhållandet i nyktert tillstånd heller.

Det var precis det jag menade :thumbup: fast jag kanske formulerade mej aningen tvetydigt.

Björn S
2006-09-17, 12:03
Nuvarande tjejen var i italien..... En sån där sliskig Don Juan började bjuda henne på allt hon ville ha, sedan fick han sig lite svensk tunga i käften efter ett par timmar. Lite vackra ord och slickad frisyr så föll hon direkt. Så mycket för 1,5år förhållande.. Det var nu i sommar. Jag pallar inte bry mig så mycket, men hon har nog aldrig gråtit så mycket som då :D
Tar väl slut tids nog ändå!:thumbup:

Cilia
2006-09-17, 12:06
Nuvarande tjejen var i italien..... En sån där sliskig Don Juan började bjuda henne på allt hon ville ha, sedan fick han sig lite svensk tunga i käften efter ett par timmar. Lite vackra ord och slickad frisyr så föll hon direkt. Så mycket för 1,5år förhållande.. Det var nu i sommar. Jag pallar inte bry mig så mycket, men hon har nog aldrig gråtit så mycket som då :D
Tar väl slut tids nog ändå!:thumbup:
Varför är du tillsammans med någon du inte orkar bry dig om vad hon gör?

Björn S
2006-09-17, 12:07
Varför är du tillsammans med någon du inte orkar bry dig om vad hon gör?

Hon är revolutionär :D Haha... Nä, men jag bryr mig på något sätt.... Det är bara inte så super sedan det hände och jag har hittat andra prioriteringar nu.

Cilia
2006-09-17, 12:16
Det är bara inte så super sedan det hände och jag har hittat andra prioriteringar nu.
Klart det inte är men är det inte falskt både gentemot dig och henne att fortsätta?
Låter som om du bara är kvar tills du hittar något bättre för att det är bekvämt att inte vara själv.
Är det dessutom så att hon är extremt lojal nu för att hon har "gjort bort sig"?

OggeP
2006-09-17, 12:19
Nej det har jag inte, tack och lov.

shadowfire
2006-09-17, 12:26
Hon är revolutionär :D Haha... Nä, men jag bryr mig på något sätt.... Det är bara inte så super sedan det hände och jag har hittat andra prioriteringar nu.
Amen vafan, kamma luggen och dumpa. Sådan där inställning kan du ju inte ha i ett förhållande! :smash:

Björn S
2006-09-17, 12:35
Klart det inte är men är det inte falskt både gentemot dig och henne att fortsätta?
Låter som om du bara är kvar tills du hittar något bättre för att det är bekvämt att inte vara själv.
Är det dessutom så att hon är extremt lojal nu för att hon har "gjort bort sig"?
Hon är snäll nu, haha.. Men det är egentligen mest att vi tappat den fysiska biten. Vi är väl egentligen som det där klassiska paret på tv som varit ihop 20 år.. Haha!

Amen vafan, kamma luggen och dumpa. Sådan där inställning kan du ju inte ha i ett förhållande!

Det kommer säkert förr eller senare. Men just nu behövs förhållandet nästan för att vi ska klara oss..

Och dessutom försöker jag låta luggen växa ut lite nu så att jag kan skaffa sån skitcool emo-frisyr som alla flickor tycker om!!! :D

fat_joe
2006-09-17, 12:46
Det är skillnad på att få impulser och att handla i enlighet med dem. Men kanske inte i din värld?

Det jag menar är att handlar jag efter mina impulser, så handlar det inte om att jag har det bra eller dåligt i mitt förhållande... utan beror nog snarare på mitt dåliga omdöme

Slartibartfast
2006-09-17, 12:59
Feeble, du borde fan ha en propp! Vad fan är detdär för inställning? Gör slut med bruden om du inte bryr dig i vad hon gör! *screwy*

shut teh face
2006-09-17, 13:14
:(

Chaan
2009-10-03, 04:26
Jag tror att min sambo var otrogen. Det var inget vidare.

Vad jag vet är att hon blev smekt ordentligt på brösten av sin danspartner, som också varit hennes sexpartner, när jag och hon varit ihop en månad. Men jag tror att hon hade regelrätt sex med någon annan långt långt senare. Första gången hade hon inte helt flyttat in hos mig men senare bodde vi helt enkelt ihop. Värdelöst - ingen tjej jag vill träffa igen direkt. Det jävliga var att hennes regel till mig var att jag inte ens fick vara otrogen i tanken - dvs fick inte tänka på andra tjejer. Själv hade hon betydligt mer svängrum. Ska det verkligen vara så - själva Sverker Olofsson hade stoppat henne i soptunnan *spy*

Mourten
2009-10-03, 06:52
Gammal tråd ^^ Intressant dock.
För att fortsätta OnT tror jag inte någon tjej vart otrogen, men hur ska man vet de?
Ingen av mina X tror nog jag var otrogen, men vad vet dom egentligen?

LillSkalman
2009-10-03, 08:11
Kom igen nu Mourten! Nån måste dra till med de stora siffrorna. :D

coxie
2009-10-03, 08:18
Tror inte det men man kan aldrig vara helt säker utan att leka Fritzl. Jag själv har inte varit otrogen och tvivlar på att jag någonsin kommer vara det, jag föredrar att göra slut/bli dumpad innan jag byter madrass.

JustinCredible
2009-10-03, 08:19
Ja. Sen gjorde hon slut med mig för att fortsätta vara med honom vilket var lite latjo eftersom vi delade ställe och jag hade ingen annanstans att ta vägen. Trevlig också att hon tog dit honom hela tiden. Trevligt trevligt...

Mourten
2009-10-03, 08:43
Kom igen nu Mourten! Nån måste dra till med de stora siffrorna. :D

Haha jag har många X å de finns säkert massa spioner här oxå, så jag väljer att va politiskt korrekt :devil:

Cilia
2009-10-03, 09:52
Jag tror att min sambo var otrogen. Det var inget vidare.

Vad jag vet är att hon blev smekt ordentligt på brösten av sin danspartner, som också varit hennes sexpartner, när jag och hon varit ihop en månad. Men jag tror att hon hade regelrätt sex med någon annan långt långt senare. Första gången hade hon inte helt flyttat in hos mig men senare bodde vi helt enkelt ihop. Värdelöst - ingen tjej jag vill träffa igen direkt. Det jävliga var att hennes regel till mig var att jag inte ens fick vara otrogen i tanken - dvs fick inte tänka på andra tjejer. Själv hade hon betydligt mer svängrum. Ska det verkligen vara så - själva Sverker Olofsson hade stoppat henne i soptunnan *spy*
Vad hade du för regler mot henne? Man kanske känner andra som man känner sig själv och eftersom hon inte litade på sig själv fick du hårda regler.

kemm
2009-10-03, 10:05
Inte vad jag vet nej. Men har själv gått hem från krogen med en massa tjejer som haft
pojkvänner och som sedan bortförklarat allt för sin godtrogne pojkvän dagen efter.

Så tror mörkerantalet är ofantligt mycket större än vad man tror.

stevebc
2009-10-03, 11:19
Nej, inte i den bemärkelsen att vi underförstått eller förstått lovat varandra något som hon sedan brutit. Det har aldrig hänt, så jag har klarat mig väldigt bra mot sånt.

bulldozer
2009-10-03, 11:30
behöver å behöver.. de planerade otroheterna är väl för det mesta orsakade av att den otrogna personen är missnöjd med den sexuella situationen i förhållandet.

Nja, tror man kan stå ut med lite sexuell frustration om man i övrigt har ett
ok förhållande. Tror de planerade otroheterna är ett tecken på att man är
missnöjd i relationen och inte ger ett skit faktiskt.. Men det kanske för att
jag är tjej och står ut med sexuell frustration bättre? (eller ventilerar det
genom att träna hårt?)

tsp
2009-10-03, 11:56
Japp!

Lelle Pelle
2009-10-03, 13:28
Japp! Det har nog de flesta.

sundvall
2009-10-03, 14:12
Nej. Dock haft sex med en hel del tjejer som undangömt det faktum att dom varit upptagna, till akten är över. Åldersgrupp 18-22.

Mourten
2009-10-03, 14:17
Nej. Dock haft sex med en hel del tjejer som undangömt det faktum att dom varit upptagna, till akten är över. Åldersgrupp 18-22.

Vadå undangömt, varför skulle man bry sig om dom har kille lr inte när man borrar dom? Inte ens problem direkt.

sundvall
2009-10-03, 14:30
Vadå undangömt, varför skulle man bry sig om dom har kille lr inte när man borrar dom? Inte ens problem direkt.

Haha, jag syftar mer på det faktum att det är DOM som kanske tror dom "förlorar en chans" om dom nämner det. Förövrigt gillar jag inte att sätta andra killars tjejer, känns bara skumt.

stevebc
2009-10-03, 14:39
Vadå undangömt, varför skulle man bry sig om dom har kille lr inte när man borrar dom? Inte ens problem direkt.Tror det finns oerhört många som inte skulle gjort det om de visste att tjejen hade en kille, sen så vet jag inte direkt vad tjejen tjänar på att säga att hon har kille. Har ingen relevans om hon ändå vill vara otrogen, lika bra då för henne att hålla tyst om det.

Shakemynuts
2009-10-03, 14:40
Yes yes, jag har ett ex som var otrogen med 3 killar på samma kväll. Inte samtidigt däremot. :D
Men jag antar att det bara räknas som 1, eftersom förhållandet var slut efter första änfast vi inte direkt sa det till varann just då, jag orkade inte bry mig om henne och lät henne sköta sitt och tänkte att jag pratar med henne då vi är nyktra istället.

Christyle
2009-10-03, 14:43
Jo, jag uppmuntrar det.

Min favoritsite är Please Bang my Wife.

edit: seriöst. Nä. Inte vad jag vet. Alla mina vänner har varit otrogna mot sina tjejer dock. :D

please bang my wife är helt uppgjort

Cilia
2009-10-03, 14:47
please bang my wife är helt uppgjort

nähä?
faaaan, nu föll hela min illusion.

Stoltz
2009-10-03, 15:01
please bang my wife är helt uppgjort

va..? Nu slaknar vi ju direkt!

coxie
2009-10-03, 15:04
va..? Nu slaknar vi ju direkt!

Tur att vi kan fortsätta leva med vetskapen att även om Bang my Wife är uppgjort så är det sant att du få ha sex med snygga brudar om du arbetar som pizzabud/hantverkare och struntar i kalsonger.

Stoltz
2009-10-03, 15:17
Tur att vi kan fortsätta leva med vetskapen att även om Bang my Wife är uppgjort så är det sant att du få ha sex med snygga brudar om du arbetar som pizzabud/hantverkare och struntar i kalsonger.

Jag brukar köra runt i en svart minibus... Det kommer snart, fy fan alltså...!

stevebc
2009-10-03, 15:57
please bang my wife är helt uppgjorthttp://www.slashfilm.com/wp/wp-content/images/ragetoon.jpg

Verbatim
2009-10-03, 15:59
Nåja, Big Sausage Pizza är inte uppgjord iaf.

MrBoris
2009-10-03, 19:32
Jag misstänker att ett ex var otrogen, men orka tänka på saken för då mår jag bara sämre...

Jure
2009-10-03, 19:38
Donno, dont care. Har någon av dom varit det, så har dom. Inget jag kan göra något åt nu. Eller lägga energi. Man ska blicka framåt :)

KlopFer
2009-10-03, 20:13
Ja. Sen gjorde hon slut med mig för att fortsätta vara med honom vilket var lite latjo eftersom vi delade ställe och jag hade ingen annanstans att ta vägen. Trevlig också att hon tog dit honom hela tiden. Trevligt trevligt...

That was just incredible =/

ont: Jag har nog inte haft någon som varit otrogen och kommer jag ha det i framtiden så blir det att höja handen bara.

stevebc
2009-10-03, 20:13
Nåja, Big Sausage Pizza är inte uppgjord iaf.Menar det...

Ja. Sen gjorde hon slut med mig för att fortsätta vara med honom vilket var lite latjo eftersom vi delade ställe och jag hade ingen annanstans att ta vägen. Trevlig också att hon tog dit honom hela tiden. Trevligt trevligt...Åh fy fan, det där är ju nästan sjukt. Att ha så lite socialt vett i skallen. Det är fan inte normalt.

jontet
2009-10-03, 20:14
haft en brud som var otrogen och sedan lämnade en efter ett tag. Jävla tur det så man slipper dras med en brud med så låg etik

Status Quo
2009-10-03, 21:30
Nej, jag har aldrig haft en tjej. Jag är ofrivillig oskuld.

Tricce
2009-10-03, 22:52
Donno, dont care. Har någon av dom varit det, så har dom. Inget jag kan göra något åt nu. Eller lägga energi. Man ska blicka framåt :)

:thumbup: visa ord!

Ignatius72
2009-10-03, 22:54
Jag har alltid sagt till flickvänner att om de är otrogna så får det fan sköta det snyggt. Jag vill inget veta. Jag tror dock inte att någon varit det :D

Unsub
2009-10-05, 15:52
Har haft en tjej som varit otrogen. ingen big deal direkt blev mer iriterad på den person som jag betraktade som vän, som dumpade henne efter ett par veckor.

Okej i krig och kärlek är allt okej men han kan knappast ha älskat henne så det irriterade mig. För honom var det bara vad...lite förströelse, vad vet jag.
han var min vän, snyft....

Nitrometan
2009-10-05, 16:45
Jag brukar köra runt i en svart minibus... Det kommer snart, fy fan alltså...!

Jag trodde din van var röd?

http://i37.tinypic.com/14bp088.jpg

hultman
2009-10-05, 17:22
Jag trodde din van var röd?

http://i37.tinypic.com/14bp088.jpg

Haha. Jag fick en idé...

backflash
2009-10-05, 18:21
Jag trodde din van var röd?

http://i37.tinypic.com/14bp088.jpg

min :em:

Jacksatan
2009-10-05, 18:33
Man är otrogen för att:

Man är en fegis och vågar inte prata ut med sin partner att nåt är fel.
Man har dåligt förhållande - för mycket rutiner/för lite romanitk, spontanitet.
Man känner sig som 80-åring i förhållandet medan man är bara 25 (för lite uppmärksamhet, komplimanger av parntern).
Man har blivit en mamma i förhållandet.
Man har blivit tonåringen i förhållandet och behöver rebella (konstigt ord).
Man har vuxit i sin karriär och utvecklad sig medan ens partner håller på att förvandlas till soff-potatis.
Man är osäker, otrygg i sin egen kropp, arbete, liv och tror att man behöver bevisa sig genom att inte tacka nej till sex från vem som helst.
Sexet har kommit till fasen "in-ut-sprut" som utförs under BigBrother eller Idol...

Har själv varit dum och otrogen förr och har lärt mig att det funkar inte.
Eller så är allt bra med partnern men man blir attraherad av någon annan och bestämmer sig för att ge utlopp för sina lustar. Det behöver inte vara mer komplicerat ibland.

shut teh face
2009-10-05, 18:44
Eller så är allt bra med partnern men man blir attraherad av någon annan och bestämmer sig för att ge utlopp för sina lustar. Det behöver inte vara mer komplicerat ibland.
Visst är det så men tror nog det bara är samhällets drägg med låg moral som verkligen gör det också.

Lellan
2009-10-05, 20:02
När jag var 18 flyttade jag till en annan stad för att plugga, utan att jag och killen diskuterat igenom det hela riktigt.. Han klagade över att han hade tråkigt, jag kände en tjej i hans trappuppgång, söt storbystad blondin, som jag presenterade honom för. Ändå blev jag helt chockad när han ringde och berättade att deras privata lilla fest slutat 6igt.

När jag var 23 dejtade jag en kille som jobbade sjukt mkt. Han hade hund (faaan va jag saknar den jycken.. *cupid*) som jag passade de nätter han jobbade natt. Minns att jag tyckte att det inte gjorde något att han delat vinflaskan jag haft med mig med sin syrra när hon kommit över o varit lite låg. Osv osv in absurdum. Hon glömde visst sina trosor där också när hon hade duschat där.
En kväll när jag var där och passade hans hund ringde en tjej och berättade att hon var gravid med hans barn. När han kom hem och fick veta bröt han ihop, jag var tydligen den flickvän han presenterade för familj och vänner - medans han hade 3 till varav han halvt bodde hos en (när jag hundvaktade). Det har aldrig varit så lätt att komma över ngn kan jag säga, och jag tackade nej till att följa med honom på behandling för hans sexmissbruk - men hoppas han fick bukt med det.

Är fortfarande sjukt dålig på att bli svartsjuk, orka liksom. Däremot har jag förstått att man nog ska bubbla lite om förväntningar och vart ens gränser går. Men det skulle vara sjukt lätt att bedra mig igen, å andra sidan fattar jag inte varför man skulle vilja. :D

MilkmaN
2009-10-05, 20:32
Hmm, jo det har jag haft. Det var väl dömt att ske egentligen.

Det var såhär, träffades i 3 månader, blev tillsammans och var det i 6 månader, sanslöst förälskade. Sen så hade vi båda sedan länge planerat att åka ut och resa. Hon åkte till Australien, jag åkte till Kanada. Vi gjorde slut, men blev tillsammans på distans (om man nu kan bli det) efter 2 månader, och bokade biljetter så att vi skulle ses, dock först 4 månader senare. 2 månader senare så har hon träffat en annan snubbe nere i Australien, samtidigt som alla hennes tjejkompisar också träffar killar ur samma gäng.

Jag är personligen övertygad om att det aldrig hade hänt om vi var "tillsammans", och inte bara pratade på telefon och mail.

Jag var mycket övertygad om detta, och åkte självsäkert ifrån Kanada till Australien, och försökte fixa det. Det gick åt skogen ganska fort, dock. Ett jävla äventyr var det iaf :D

stevebc
2009-10-05, 21:19
Eller så är allt bra med partnern men man blir attraherad av någon annan och bestämmer sig för att ge utlopp för sina lustar. Det behöver inte vara mer komplicerat ibland.Tack. Det är inte svårare än så i många fall. Jag onanerar ju inte direkt för att fylla upp tomrummet efter mitt inre barn, eller valfri klyscha.

Tricce
2009-10-05, 22:38
minns att jag tyckte att det inte gjorde något att han delat vinflaskan jag haft med mig med sin syrra när hon kommit över o varit lite låg. Osv osv in absurdum. hon glömde visst sina trosor där också när hon hade duschat där.

wat?!

Mongar
2009-10-05, 23:12
wat?!

:smash:

Trapper Buzz
2009-10-05, 23:15
Problemet är sällan otrohet, som jag ser det, utan svartsjuka.
Den triggar det förstnämnda.

Lellan
2009-10-05, 23:28
wat?!

Ja, så hade man ju kunnat reagera, men i efterhand insåg jag kanske att det logiska var att det var ngn av de andra flickvännerna.. ;) Som drack upp mitt vin också.

Jäkla gott vin, Tarrango, försvann ur sortimentet strax efter vilket ju är det mest upprörande. Tror jag.

Lellan
2009-10-05, 23:33
Problemet är sällan otrohet, som jag ser det, utan svartsjuka.
Den triggar det förstnämnda.

Inga regler utan undantag, jag är det osvartsjukaste som finns vilket båda de där killarna sa sig ta som en icke-komplimang. Man kan tydligen vara provocerande osvartsjuk också, men jösses - att man tror att någon inte skulle bedra en handlar väl inte om att man inte tror att den skulle kunna (typ att de inte har värde på marknaden), utan just att man inte är svartis. Helt enkelt.

Trapper Buzz
2009-10-05, 23:35
Jag har spräckt två förhållanden med egna barn inblandade, spräckta pga min svartsjuka.
Min nuvarande tycker jag är för lite svartsjuk. Har liksom avprogrammerat mig.
Självklart har man en gräns; men då går man ju bara, om den andra gör nåt tok.

shut teh face
2009-10-06, 05:02
Jag har spräckt två förhållanden med egna barn inblandade, spräckta pga min svartsjuka.

Känner en del folk som känner likadant. Fast i de fallen så har tjejerna i fråga verkligen betett sig underligt så svartsjuka/utfrågning i de fallen tror jag var ett måste. Men det finns en fin gräns.

Jag själv har lite problem med svartsjuka, det klassiska svaret är ju att detta bottnar i dåligt självförtroende men man måste väl gå till en psykolog för att få reda på det till 100%. :)

lauria
2009-10-06, 07:58
Vadå undangömt, varför skulle man bry sig om dom har kille lr inte när man borrar dom? Inte ens problem direkt.

Det säger du, tills du själv blir utsatt för det av din tjej/flickvän/sambo/fru

Man har väl ändå respekt för sin medmänniskor.

Nitrometan
2009-10-06, 08:52
Jäkla gott vin, Tarrango, försvann ur sortimentet strax efter vilket ju är det mest upprörande. Tror jag.
De upptäckte att det vinet befrämjade otrohet. De valde att ta bort det. *gah!*

Loca
2009-10-06, 11:54
En kväll när jag var där och passade hans hund ringde en tjej och berättade att hon var gravid med hans barn. När han kom hem och fick veta bröt han ihop, jag var tydligen den flickvän han presenterade för familj och vänner - medans han hade 3 till varav han halvt bodde hos en (när jag hundvaktade). Det har aldrig varit så lätt att komma över ngn kan jag säga, och jag tackade nej till att följa med honom på behandling för hans sexmissbruk - men hoppas han fick bukt med det.

Men herreguuuuuud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag fick ont i magen :(

Lellan
2009-10-06, 13:40
Men herreguuuuuud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag fick ont i magen :(

Den mest bizarra perioden i mitt liv, och då har jag inte ens nämt konstigheterna, men tackolov drar jag inte till mig fullt lite mkt strul nuförtiden. :) Magen är glad!

Men som sagt, kan sakna vinet lite - men nu förstår jag ju varför det drogs tillbaks.

Loca
2009-10-06, 15:23
Den mest bizarra perioden i mitt liv, och då har jag inte ens nämt konstigheterna, men tackolov drar jag inte till mig fullt lite mkt strul nuförtiden. :) Magen är glad!

Men som sagt, kan sakna vinet lite - men nu förstår jag ju varför det drogs tillbaks.

Jag vet inte hur jag hade hanterat en sådan sak... men gud alltså lellan :/

Tur att du iaf kan se tillbaka på det och inte vara bitter.

rooz
2009-10-06, 15:29
Den mest bizarra perioden i mitt liv, och då har jag inte ens nämt konstigheterna, men tackolov drar jag inte till mig fullt lite mkt strul nuförtiden. :) Magen är glad!

Men som sagt, kan sakna vinet lite - men nu förstår jag ju varför det drogs tillbaks.

Psykbryt deluxe*screwy*

Nej, har klarat mig undan;)

Lellan
2009-10-06, 16:31
Jag vet inte hur jag hade hanterat en sådan sak... men gud alltså lellan :/

Tur att du iaf kan se tillbaka på det och inte vara bitter.

Bitter är katabolt.. ;) Äh, tänkte först om jag kunde gjort ngt annorlunda men kom fram till att svartsjuka å att vara bitter bara drabbar en själv, att det är bra att vara naiv för då mår man fint. :D

Onödigt att bli det över en sån ärkenöt dessutom, är någon tillräckligt nötig minns jag det och lämnar honom därhän, om inte minns jag bara det som var bra! Kom bara att tänka på det iom tråden och då ploppade andra mer skruvade minnen också upp, kanske borde skriva en bok.. eller så glömmer vi, intressantare saker har hänt. :)

stevebc
2009-10-06, 21:11
Behandla sexmissbruk? Räknas det som en psykisk sjukdom, eller används det ofta som en undanflykt - typ "åh nej jag kan inte styra mig, jag är sexmissbrukare, jag måste vara otrogen". Jag har hört en del om det men BS-klockorna inom mig ringer ändå för fullt. Jag har svårt att ta det på allvar eller känna någon som helst sympati för sådant. Det finns väl för fan ingen som är otrogen fast han/hon inte vill det?

Slartibartfast
2009-10-07, 07:27
Jag tror jag klarat mig undan.

Har iofs "bara" haft två riktiga förhållanden också.

mattilainen
2009-10-07, 09:20
jag har haft en tjej som varit otrogen. Detta var någon vecka in iförhållandet och vi gjorde slut men blev sedan tillsammans någon/några veckor senare och glömde allt. Var tillsammans i 3.5 år efter det.

Sen dess har det inte hänt men som sagt, har precis inlett mitt andra förhållande precis.

Yes
2009-10-07, 09:30
En gift kvinna och sen försökte en polares tjej få till det en gång. Vet inte om det räknas.

Lellan
2009-10-07, 10:11
Behandla sexmissbruk? Räknas det som en psykisk sjukdom, eller används det ofta som en undanflykt - typ "åh nej jag kan inte styra mig, jag är sexmissbrukare, jag måste vara otrogen". Jag har hört en del om det men BS-klockorna inom mig ringer ändå för fullt. Jag har svårt att ta det på allvar eller känna någon som helst sympati för sådant. Det finns väl för fan ingen som är otrogen fast han/hon inte vill det?

Han hade iaf kontakt med beroendeenheten på lasarettet, men hade inte beviljats behandling iom att han inte ansågs motiverad. För att delta skulle han delta med en ev fast partner el inte "missbruka" under tiden. Han visade papper från lasarettet (klart man kan förfalska sånt, även om det är långsökt) men visst är det en form av missbruk om man tvångsmässigt har sex/kärleksförhållanden. Kanske verkar fel av mig att inte ställa upp, men jag ville helt enkelt inte. Hoppas dock som sagt att han kom tillrätta med det.