handdator

Visa fullständig version : Nytt valstugereportage


sabenada
2006-09-16, 17:54
Tror inte någon blir förvånad men det var intressant läsning ändå *popcorn*

http://www.expressen.se/index.jsp?a=685720

paddanboy
2006-09-16, 18:27
Ja man behöver ju inte vara raketforskare för att klättra inom S verkar det som....

Baan
2006-09-16, 18:47
Ja man behöver ju inte vara raketforskare för att klättra inom S verkar det som....

till skillnad från...?

aliquis
2006-09-16, 21:59
till skillnad från...?Wörd, vad är fördelen med att samma gamla människor sitter kvar i politiken och att inga nya släpps in? Klart vem som helst skall få engagera sig politiskt och kunna se att de kan påverka.

Jag tror mest paddan ville kritisera S.

paddanboy
2006-09-16, 22:03
Wörd, vad är fördelen med att samma gamla människor sitter kvar i politiken och att inga nya släpps in? Klart vem som helst skall få engagera sig politiskt och kunna se att de kan påverka.

Jag tror mest paddan ville kritisera S.

Nej, men hela S med satelitorganisationer är en stor apparat. Lyckas man komma in på högkvarter och närma HSB på någon vecka kan man undra vad de har för krav egentligen.

Inte tala på om valarbetarens politiska erfarenhet eller ambitioner.

Allan
2006-09-16, 22:03
Det var väl bra att Expressen gjorde ett reportage om hur det är att jobba inom ett parti under en valrörelse. Och om nån trodde att de skulle finna slavisk underdånighet mot Persson tror de garanterat fel - jag vet inte hur det funkar i andra partier, men det är inte tyst och lydigt inom sossarna om nån nu trodde det.


allan

paddanboy
2006-09-16, 22:10
Nej kanske inte det. Men det snacket som Expressen menar S-arbetare sagt bidrar med all säkerhet inte till något konstruktivt.

Så vitt jag vet så bidrar ju inte skvaller och skitsnack till ökad sammanhållning.

Pez
2006-09-16, 22:41
Så vitt jag vet så bidrar ju inte skvaller och skitsnack till ökad sammanhållning.
You'd be wrong.