handdator

Visa fullständig version : Dumpad


HajduMan
2006-09-16, 17:22
Idag blev jag dumpad av min brud som jag varit tillsammans med i 3 år, anledningen var att hon på fredag kvällen legat med en arbetskompis.
Jag har ingen lust att vara singel och gå ut o ragga på krogen igen, fan va livet suger. Varje minut känns som 3 dagar. Hur fan ska detta gå, alla konstiga tanka snurrar i huvet, vi har gått igenom så sjukt mycket på dessa 3 åren, vi har hjälpt och stöttat varandra i svåra lägen, och hur fan kan en person göra nått sånt, jag själv skulle ALDRIG någonsin kunna vara otrogen!!!!!!!!! *cry*


Jag kan lätt påstå att livet suger just nu och säkert ett par månader framöver *cry*

Ryska_raketen
2006-09-16, 17:24
Tråkigt att höra mannen! Kötta på gymmet så ordnar det sig. Brudar är suboptimala.

Tricklev
2006-09-16, 17:25
Din eller hennes arbetskompis?

Surt som fan iaf, närmsta månaderna kommer inte vara roliga.

Nithian
2006-09-16, 17:28
Jag har inte haft ett seriöst förhållande i en sån lång tid, kan tänka mig
att det är jävligt jobbigt. Kvinnor och logik hör INTE ihop.

HajduMan
2006-09-16, 17:29
nä kvinnor kan dra åt helvete, ska bli bög!!!!!!! :(



-hennes arbetskompis


p.s gymmet är min enda vän

Wennerberg
2006-09-16, 17:30
vilket as

Deceiver85
2006-09-16, 17:32
Trisst att höra :(

Piranha
2006-09-16, 17:33
nä kvinnor kan dra åt helvete, ska bli bög!!!!!!! :(



-hennes arbetskompis


p.s gymmet är min enda vän


Nej fan, bög å bitter går inte bra ihop.

Lägg energin på träningen och polarna och sen så småningom hittar du alltid en vettig trogen tjej.


Beklagar ändå.... trist :(

Starkar
2006-09-16, 17:33
Skit i brudar och greppa stålet, det sviker dig aldrig.*flex*

Bolio
2006-09-16, 17:33
Skittråkigt att höra. :(

Det enda tips jag kan ge dig är att skita i henne och vara glad att du blev av med henne nu när det har kommit fram vilken slags tjej hon är, innan det blev allvarligt och typ giftemål eller liknande.

Och så tycker jag att du ska gå ut och fixa fett med brudar om du får lust, ligga med vem du vill (nej, bli inte gay :/) och ha kul. En av mina bästa vänners liv har precis börjat efter han gjort slut med sin tjej efter flera år. De första veckorna var jobbiga som fan, men sen såg han att han kan få hur mycket fina och intressanta tjejer som helst, och nu är det mycket roligare att leva. Om du är smart och stark så blir det på samma sätt för dig. :)

Börja gärna med styrkelyft också. Det är alltid bra!

krilleh
2006-09-16, 17:34
shiiit :( Kan inte tänka mig hur ont de kan göra.

Ääh, gå under jorden några månader.. träna,ät,sov. all you need

Bolio
2006-09-16, 17:35
Förresten blev du inte dumpad. Hon var full och begick ett stort misstag. Därefter fick hon dåligt samvete och var så pass feg att hon flydde situationen genom att göra slut. Det är det mest sannolika.

mathor
2006-09-16, 17:36
Bli bitter, cynisk och väderbiten. Det är vad som gör oss till män.

Piranha
2006-09-16, 17:37
Bli bitter, cynisk och väderbiten. Det är vad som gör oss till män.


Väderbiten ?

Genesis
2006-09-16, 17:37
Det ordnar sig. Du är ju grov.

HajduMan
2006-09-16, 17:38
De gör ont som fan, och det blir nog till att gå under jorden....och jag tänkte även på att det var bättre nu än sen....


men fan! FALSKA JÄVLA MÄNNISKA!!!:furious:

Bolio
2006-09-16, 17:38
Väderbiten ?

Att man går ut mycket typ.

Piranha
2006-09-16, 17:39
Att man går ut mycket typ.

Jao men sammanhanget, jo jag var lite nere så jag stog ute i stormen i 3 timmar.

Bolio
2006-09-16, 17:40
Jao men sammanhanget, jo jag var lite nere så jag stog ute i stormen i 3 timmar.

Jo, mathor försöker som vanligt att vara rolig med sitt deppiga snack.

krilleh
2006-09-16, 17:41
De gör ont som fan, och det blir nog till att gå under jorden....och jag tänkte även på att det var bättre nu än sen....


men fan! FALSKA JÄVLA MÄNNISKA!!!:furious:

att gå under jorden är inte så dåligt heller ;) fast visst lär de kännas tungt ett par månader framåt. Jag vet själv hur de känns, tänker på den personen HELA tiden. Fast ifs hade inte jag något långvarigt förhållande som du hade.

Snake
2006-09-16, 17:41
Bittert bittert....

...men jag kan trösta dig med att när du kommit över den slynan (om man får kalla henne så nu?) så kommer du vara en starkare människa. Inget ont som inte har något gott med sig.

HajduMan
2006-09-16, 17:43
så sant...

mathor
2006-09-16, 17:44
Väderbiten ?

Härdad, skinn på näsan, hårdhudad. Tråkig, men nyttig erfarenhet är det jag vill framföra.

mangemani
2006-09-16, 17:47
människan har ju visat sitt "rätta" ansikte,falsk och är kapabel till att vara otrogen,dvs ett riktigt jävla svin(sorry för det men jag väljer att kalla sådana individer för det(eller tom värre typ som jag väljer att kalla mina otrogna x för)).
inget att lägga ner energin på,vare sej att vara arg eller sörja över,inte ens känna sympati för hennes problem..inte värt det.

så,gå vidare med livet och tänk ej mer på det.

HajduMan
2006-09-16, 17:57
människan har ju visat sitt "rätta" ansikte,falsk och är kapabel till att vara otrogen,dvs ett riktigt jävla svin(sorry för det men jag väljer att kalla sådana individer för det(eller tom värre typ som jag väljer att kalla mina otrogna x för)).
inget att lägga ner energin på,vare sej att vara arg eller sörja över,inte ens känna sympati för hennes problem..inte värt det.

så,gå vidare med livet och tänk ej mer på det.



allting är så sant men ändå så sjukt svårt

mangemani
2006-09-16, 18:00
allting är så sant men ändå så sjukt svårt


mm,men du ska se,om nån vecka/månad så sitter du där igen,raggandes på nya tjejer eller har tagit en paus från det hela och koncentrerar dej på annat.
bara att kämpa sej igenom tyvär.
det som inte dödar det härdar väldigt mycket samt ger en erfarenhets boost som heter duga.

mathor
2006-09-16, 18:03
det som inte dödar det härdar väldigt mycket samt ger en erfarenhetsboost som heter duga.

Precis. Det är inte bara nyttigt, det är nödvändigt för den personliga utvecklingen.

HajduMan
2006-09-16, 18:08
Precis. Det är inte bara nyttigt, det är nödvändigt för den personliga utvecklingen.



jag hoppas ni har rätt:(

Jense
2006-09-16, 18:14
slå han på käften så ser hon att du är mannen i huset.

Richard85
2006-09-16, 18:14
Tycker du borde slå in flabben på killen..

krilleh
2006-09-16, 18:17
Tycker du borde slå in flabben på killen..

eller tjejen? inte ens säkert killen visste att hon var upptagen. herregud. Ta ut din ilska på henne ist.

grabben i skogen
2006-09-16, 18:19
Tycker du borde slå in flabben på killen..

jovisst hjälper det för felet var väl hans eller? nej just det. slå in flabben på tjejen istället det är ju hon som är kräket.

Barkbiten
2006-09-16, 18:24
Jag är hemskt ledsen, vet typ hur det känns. Det kommer kännas skit ett tag nu, men det kommer gå över, jag lovar. Tiden läker alla sår säger man ju, och det stämmer nog rätt bra.

HajduMan
2006-09-16, 18:26
Han visste om att vi var tillsammans, och jag har god lust att avreagera mig på han, men vet inte hur han ser ut, var han bor, eller vad han heter i efternamn. Och sen efter lite fundering så tar förnuftet över, det var båda som var med på det, det var ju ingen våldtäkt.


Sen så tänkte jag att ju mindre tid jag spenderar på SKIIITET *cry*
ju mer äger jag henne



p.s hon har ringt och skickat sms som jag inte svarar på, där hon fortfarande vill vara kompisar och att jag får ringa henne när jag vill!

- sjuk i huvet

The Somberlain
2006-09-16, 18:27
Blev Du dumpad för att Hon var otrogen? Inte tvärtom?

Arf Pingvin
2006-09-16, 18:27
Han gjorde dig en tjänst. Hon svek dig.

Pingu
2006-09-16, 18:31
Idag blev jag dumpad av min brud som jag varit tillsammans med i 3 år, anledningen var att hon på fredag kvällen legat med en arbetskompis.
Jag har ingen lust att vara singel och gå ut o ragga på krogen igen, fan va livet suger. Varje minut känns som 3 dagar. Hur fan ska detta gå, alla konstiga tanka snurrar i huvet, vi har gått igenom så sjukt mycket på dessa 3 åren, vi har hjälpt och stöttat varandra i svåra lägen, och hur fan kan en person göra nått sånt, jag själv skulle ALDRIG någonsin kunna vara otrogen!!!!!!!!! *cry*


Jag kan lätt påstå att livet suger just nu och säkert ett par månader framöver *cry*


Fy faan alltså, lider med dig.

Hon var inte värd dig helt enkelt och jag lovar, du hittar en ny bättre dam

HajduMan
2006-09-16, 18:31
Blev Du dumpad för att Hon var otrogen? Inte tvärtom?

ja, hon gjorde slut för att hon behövde uppehåll före jag visste vad som hänt igår. Anledningen att hon behövde uppehåll var för att hon behövde "hitta sig själv". Men vad hon behövde hitta var nog QK

HajduMan
2006-09-16, 18:31
tack för allt medlidande, det hjälper faktiskt även om det enbart är text på ett forum :)

krilleh
2006-09-16, 18:32
Han visste om att vi var tillsammans, och jag har god lust att avreagera mig på han, men vet inte hur han ser ut, var han bor, eller vad han heter i efternamn. Och sen efter lite fundering så tar förnuftet över, det var båda som var med på det, det var ju ingen våldtäkt.


Sen så tänkte jag att ju mindre tid jag spenderar på SKIIITET *cry*
ju mer äger jag henne



p.s hon har ringt och skickat sms som jag inte svarar på, där hon fortfarande vill vara kompisar och att jag får ringa henne när jag vill!

- sjuk i huvet

hahaha.. ja hon verkar va lite störd o tror att allt kan vara 'ok' efter otrogenhet.

Sånt där är rätt skrämmande ibland. Har en kompis som var tillsammans med en brud i 9 månader. Men hon var för bossig och lekte runt med honom så han gjorde slut. Hon kunde inte riktigt acceptera det där så hon ringde och skickade sms varje timma typ. Riktigt skrämmande. Blev säkert 10 sms per dag samt X antal försök att ringa.

HajduMan
2006-09-16, 18:33
hahaha.. ja hon verkar va lite störd o tror att allt kan vara 'ok' efter otrogenhet.

Sånt där är rätt skrämmande ibland. Har en kompis som var tillsammans med en brud i 9 månader. Men hon var för bossig och lekte runt med honom så han gjorde slut. Hon kunde inte riktigt acceptera det där så hon ringde och skickade sms varje timma typ. Riktigt skrämmande. Blev säkert 10 sms per dag samt X antal försök att ringa.


fel kvinnor kan skapa stora sår :(

Slartibartfast
2006-09-16, 18:37
Trist som fan, mannen! Lider med dig.

Men jag förstår inte, varför blir alla ihop med så rubbade brudar??

Bolio
2006-09-16, 18:38
Trist som fan, mannen! Lider med dig.

Men jag förstår inte, varför blir alla ihop med så rubbade brudar??

Dels för att det är de fallen man hör om, och dels för att alla brudar är rubbade. :)

Henkan
2006-09-16, 18:40
Känner igen mig så jävla väl i det du skriver...Hade också 3år tillsammans me tjejen..tog slut i Juni 06 och då ville jag bara dö. Ibland blir jag så ledsen på livet och henne att hon gjorde som hon gjorde och bara slängde bort allt det fina vi delat och att jag gjorde allting för henne....utan att vara en toffel alltså. Visade min kärlek på ett sätt ja aldrig visat någon. Hon sa alltid att de alltid var hon o jag o att hon aldrig kunde a otrogen. Hon visade motsatsen och alltig blev skit. Dock börjar allting ordna upp sig igen. Haft 2 träffar me nya tjejer sen dess men ingen har varit värt att satsa på...o i dagsläget känner ja nog för o va själv lite till. Förstår precis hur du känner....men de som tröstat mig är "hellre nu än ännu senare"...vore värre om man haft ungar o massa annat ihop. Saken är att den man trodde HON var visade sig inte stämma o personen var falsk helt enkelt. Är mkt känslig som person o allting tog mig hårt. Men jag kan garantera dig att om jag klarade det..vilket jag gör och gjort trots att det kan komma upp ibland så kommer du klara det. Tro mig. Vill du prata mer om det så får du gärna skicka ett PM eller msn eller så....För mig hjälpte de att prata ut iaf.
Har planerat lite i framtiden o åker till USA 1 månad i våren 07 med en polare. Sätt upp saker som man kan se fram emot..sånt hjälper mig.

Lycka till....du fixar det.

HajduMan
2006-09-16, 18:42
Dels för att det är de fallen man hör om, och dels för att alla brudar är rubbade. :)



tummenupp




slarti: man träffar nån, innan man vet hur hon fungerar så sitter man fast
och är man då för vek som mig så kan man inte ta sig ur på ett snabbt sätt.

HajduMan
2006-09-16, 18:44
Känner igen mig så jävla väl i det du skriver...Hade också 3år tillsammans me tjejen..tog slut i Juni 06 och då ville jag bara dö. Ibland blir jag så ledsen på livet och henne att hon gjorde som hon gjorde och bara slängde bort allt det fina vi delat och att jag gjorde allting för henne....utan att vara en toffel alltså. Visade min kärlek på ett sätt ja aldrig visat någon. Hon sa alltid att de alltid var hon o jag o att hon aldrig kunde a otrogen. Hon visade motsatsen och alltig blev skit. Dock börjar allting ordna upp sig igen. Haft 2 träffar me nya tjejer sen dess men ingen har varit värt att satsa på...o i dagsläget känner ja nog för o va själv lite till. Förstår precis hur du känner....men de som tröstat mig är "hellre nu än ännu senare"...vore värre om man haft ungar o massa annat ihop. Saken är att den man trodde HON var visade sig inte stämma o personen var falsk helt enkelt. Är mkt känslig som person o allting tog mig hårt. Men jag kan garantera dig att om jag klarade det..vilket jag gör och gjort trots att det kan komma upp ibland så kommer du klara det. Tro mig. Vill du prata mer om det så får du gärna skicka ett PM eller msn eller så....För mig hjälpte de att prata ut iaf.
Har planerat lite i framtiden o åker till USA 1 månad i våren 07 med en polare. Sätt upp saker som man kan se fram emot..sånt hjälper mig.

Lycka till....du fixar det.



Det där var en ren beskrivning av vårt förhållande, lider med dig i den skala du gjorde dagen efter det tog slut :(

Hades
2006-09-16, 18:44
Jävligt tråkigt att höra. Det är helt ok att vara deppig och nere ett tag, det finns ingen anledning att bara stänga av känslorna, det tär ännu mer på psyket. Men att bryta kontakten med henne är nog klokt, hon förtjänar inte att prata med dig.

grabben i skogen
2006-09-16, 18:45
Dels för att det är de fallen man hör om, och dels för att alla brudar är rubbade. :)


nääää inte ytterligare en tråd som mini och cilia ska in och härja i.

HajduMan
2006-09-16, 18:46
Jävligt tråkigt att höra. Det är helt ok att vara deppig och nere ett tag, det finns ingen anledning att bara stänga av känslorna, det tär ännu mer på psyket. Men att bryta kontakten med henne är nog klokt, hon förtjänar inte att prata med dig.

tack, nä jag försöker ta det hela i så stor smäll som möjligt och inte hålla det inne...



p.s bör tilläggas att jag inte gråter på utsidan för de gör inte en riktig man han lipar på insidan :D

Brooklyn
2006-09-16, 18:48
vet hur de känns, sitter/satt i samma sits!
may the force be with you, och glöm nu inte att greppa stålet för bövelen!

mangemani
2006-09-16, 18:54
p.s hon har ringt och skickat sms som jag inte svarar på, där hon fortfarande vill vara kompisar och att jag får ringa henne när jag vill!

- sjuk i huvet


ursäkta om jag åter igen använder mej utav ett elakt ord om ditt x igen,men är hon helt puckad?

tjej varit otrogen...kille blir ledsen....tjej tänker/resonerar "men vi kan väl vara vänner iaf,det var väl inte så farligt det jag gjorde"....kille ignonerar och skakar på huvudet åt tjejs totalt iq befriade förslag...tjej fattar ej varför*screwy* *screwy*

Baan
2006-09-16, 18:56
Tråkigt det där. Att hon inte kunde hålla sig innan hon gjorde slut. Mogen brud.

Cilia
2006-09-16, 19:10
Tråkigt, jag känner verkligen med dig. Vet hur ont det gör trots att jag är tjej. Det finns killar som slänger bort förhållanden med.

Att vara otrogen är väldigt lågt och dåligt. Men hon tog iaf konsekvensen av det och gjorde slut istället för att dölja eller få det överslätat. Så hon är ju inte helt kass. Sen ska du skita i killen. Det var inte han som var otrogen och den som ska ha på käften. Det är hon som svek dig.

Låt dig själv sörja och försök inte bara komma över det. Gråta är inte illa det hjälper till att hela och gör dig itne till en mindre man. Ta hand om dig.

MrBulk
2006-09-16, 19:13
Det din tjej gjorde är nog det värsta man kan råka ut för, har själv råkat ut för liknande saker ett par gånger nu senast i sommras men fick reda på allt av hennes kompis nu en månad efter det brejka och jag kan säga att hon har inte varit dåligt flitig med andra killar under tiden jag och hon träffades. Visserligen var vi bara ihop i 3-4 månader men under den tiden lyckades jag ju kära ner mig totalt.
Man tappar all aptit (bra om man deffar iof), omöjligt att tänka på annat och känner sig extremt ensam. *cry*

Men det fanns ett liv innan henne och det finns ett liv efter och förhoppningvis ett bättre liv.

HajduMan
2006-09-16, 19:17
I princip var hennes resonemang följande (tidsram inom 1 vecka):


honan i förhållandet säger till hanen att hon behöver tid att finna sig själv, honan tar på eget initiativ ett uppehåll i förhållandet utan bådas tillstånd, hon ansåg då att hon var fri att göra vad hon ville, (inte likt henne).
Allt känns falskt


Im fucked..

HajduMan
2006-09-16, 19:18
Det din tjej gjorde är nog det värsta man kan råka ut för, har själv råkat ut för liknande saker ett par gånger nu senast i sommras men fick reda på allt av hennes kompis nu en månad efter det brejka och jag kan säga att hon har inte varit dåligt flitig med andra killar under tiden jag och hon träffades. Visserligen var vi bara ihop i 3-4 månader men under den tiden lyckades jag ju kära ner mig totalt.
Man tappar all aptit (bra om man deffar iof), omöjligt att tänka på annat och känner sig extremt ensam. *cry*

Men det fanns ett liv innan henne och det finns ett liv efter och förhoppningvis ett bättre liv.



de låter så jävla tragiskt när man lyssnar på lika händelser och hur jävla vanligt det e, kärlek e fan den vanligaste smärtan!




p.s fuck love

mangemani
2006-09-16, 19:22
same old story....

tjej möter kille,kille blir kär i tjej,allt är så putti nuttigt i början,långsamt men säkert visas dom negativa sidorna,förhållandet blir allt sämre och sämre med tiden,känslorna börjar försvinna,tillslut får en nog och gör nått dumt(som detta) eller gör slut...

same old story....

bara en tidsfråga

HajduMan
2006-09-16, 19:24
same old story....

tjej möter kille,kille blir kär i tjej,allt är så putti nuttigt i början,långsamt men säkert visas dom negativa sidorna,förhållandet blir allt sämre och sämre med tiden,känslorna börjar försvinna,tillslut får en nog och gör nått dumt(som detta) eller gör slut...

same old story....

bara en tidsfråga


ja...:(

mangemani
2006-09-16, 19:24
ja...:(


tyvär=/

Hades
2006-09-16, 19:26
same old story....

tjej möter kille,kille blir kär i tjej,allt är så putti nuttigt i början,långsamt men säkert visas dom negativa sidorna,förhållandet blir allt sämre och sämre med tiden,känslorna börjar försvinna,tillslut får en nog och gör nått dumt(som detta) eller gör slut...

same old story....

bara en tidsfråga
"Men ja é inte bitter"

mangemani
2006-09-16, 19:27
"Men ja é inte bitter"


good for you

Hades
2006-09-16, 19:29
good for you
Du har inte sett Robert Gustafssons tolkning av Tony Rickardsson, antar jag? Syftade på att du verkar vara väldigt bitter.

mangemani
2006-09-16, 19:30
Du har inte sett Robert Gustafssons tolkning av Tony Rickardsson, antar jag? Syftade på att du verkar vara väldigt bitter.


jag=/?nä,inte ett dugg bitter

hultman
2006-09-16, 20:13
Vet hur det känns att bli stampad på av en företrädare för det kvinnliga könet. Men håll i dig - det löser sig. Tänk på allt dåligt med henne, och hur jävla fittig (ursäkta ordvalet) hon är som var otrogen mot dig.

Bli ingen drama queen och snacka aldrig mer med henne. Känns nog jobbigt i början, men det är garanterat bäst i det långa loppet.

Lyssna på några sorgliga låtar och deppa i några dagar, sen är det dags att göra dig mer tilldragande på tjejfronten och köra hårt. Offensiv är bästa defensiv.

shadowfire
2006-09-16, 20:18
äähh, du förtjänar bättre, låt det kännas förjävligt några dagar nu och återhämta stoltheten, sen fokuserar du på att det är du som är vinnaren - och hon förloraren.

Cilia
2006-09-16, 20:22
I princip var hennes resonemang följande (tidsram inom 1 vecka):


honan i förhållandet säger till hanen att hon behöver tid att finna sig själv, honan tar på eget initiativ ett uppehåll i förhållandet utan bådas tillstånd, hon ansåg då att hon var fri att göra vad hon ville, (inte likt henne).
Allt känns falskt


Im fucked..
hade hon begärt "time out" innan hon var otrogen?

Diana
2006-09-16, 20:33
Fan så trist...
Världen är full av skitmänniskor, förjävligt att guldkornen verkar vara så få. Hoppas du klarar fokusera energin på något konstruktivt nu så det inte blir en onödigt lång nedåtspiral för dej. Det är bra att få ut känslorna men aaaalldeles för lätt att snöa in...

Klyschor som tål att upprepas:

Det som inte dödar härdar.
Tiden läker alla sår.

Snake
2006-09-16, 20:38
Tiden läker alla sår.

Bullshit! Men man lär sig att leva med dem, och de "fadar" ut mer och mer med tiden.

Coldsmith
2006-09-16, 20:40
nä kvinnor kan dra åt helvete, ska bli bög!!!!!!! :(


:naughty: jag är också nydumpad :naughty:

Kvinnor är knasiga. Och hur man kan göra nåt så puckat att gå och nuppa på en arbetskompis när man har dig hemma. Obegripligt *screwy*

Men som det sagts tidigare, kvinnor är inte logiska. Det är därför jag blev bög.:cool:

Diana
2006-09-16, 20:44
Bullshit! Men man lär sig att leva med dem, och de "fadar" ut mer och mer med tiden.
Ja de fadar/läker, men vem faan har sagt at sår inte lämnar ärr. *rolleyes*

Coldsmith
2006-09-16, 20:46
Du kan ju vara skadeglad och tänka att hon kommer alltid sakna nåt som hon aldrig kommer få igen. Din kropp bland annat ;).
Varje gång hon är med nån kille kommer hon tänka "fan så h an ser ut under skjortan.. tänk om dom kunde se ut som XXXXX"

Kay
2006-09-16, 20:56
honan i förhållandet säger till hanen att hon behöver tid att finna sig själv, honan tar på eget initiativ ett uppehåll i förhållandet utan bådas tillstånd, hon ansåg då att hon var fri att göra vad hon ville

Allvarlig? Förstår inte varför hon skall ha ditt tillstånd...

Snake
2006-09-16, 21:15
Ja de fadar/läker, men vem faan har sagt at sår inte lämnar ärr. *rolleyes*


Du har! :)

Kwon
2006-09-16, 21:24
Du har! :)

Glocalnet-lågt! :laugh:

Kwon
2006-09-16, 21:25
Men som det sagts tidigare, kvinnor är inte logiska. Det är därför jag blev bög.:cool:

Är det det enda skälet till varför du konverterade?

MrBulk
2006-09-16, 21:28
Det värsta är ju att man kan ju aldrig förhindra att man utsätts för det igen, finns för många idioter där ute som inte går att lita på och så är alkoholen en fet faktor att sånt händer. *grr27*

Bolio
2006-09-17, 04:08
Du kan ju vara skadeglad och tänka att hon kommer alltid sakna nåt som hon aldrig kommer få igen. Din kropp bland annat ;).
Varje gång hon är med nån kille kommer hon tänka "fan så h an ser ut under skjortan.. tänk om dom kunde se ut som XXXXX"

Jag tror HajduMan bara skojade om att bli bög. Don't get your hopes up bro. :)

Diana
2006-09-17, 07:53
Du har! :)
Puss! :)

raZmus
2006-09-17, 08:18
I princip var hennes resonemang följande (tidsram inom 1 vecka):


honan i förhållandet säger till hanen att hon behöver tid att finna sig själv, honan tar på eget initiativ ett uppehåll i förhållandet utan bådas tillstånd, hon ansåg då att hon var fri att göra vad hon ville, (inte likt henne).
Allt känns falskt


Im fucked..

Det gör det ju nästan ännu värre, här har vi ju ett fall av överlagd otrogehnhet verkar det som :/

LarsK
2006-09-17, 08:36
tack, nä jag försöker ta det hela i så stor smäll som möjligt och inte hålla det inne...

p.s bör tilläggas att jag inte gråter på utsidan för de gör inte en riktig man han lipar på insidan :D
[Min tolkning av hur du känner dig] Du är ledsen över att hon var otrogen mot dig, och undrar hur hon kunde göra det åt dig. Du är inte ledsen över att bli dumpad, för du är bara förbannad på henne. [/Min tolkning av hur du känner dig]

"Ta det inte personligt" tänker jag säga. Du kommer protestera. Men, om hon var otrogen mot dig, vad säger att hon inte hade varit det även om hon varit tillsammans med en annan man? Det kanske ligger i hennes natur? Glöm henne, glöm att alla kvinnor är otrogna i tid och otid. Ta din tid och sup med polarna, träna på gymmet, njut av livet som singel. Ganska snart sitter du där med fru och barn och ungkarlslivet är borta. Då kan du inte packa ditt pick och pack och dra och leva ungkarlslivet. DET SKA DU GÖRA NU!

Sen ska jag tillägga, det är absolut inte omanligt att gråta. Det är bara macho BS! Känslor måste komma ut, oavsett vad som händer. Och jag kan lova dig, du kommer lipa otroligt mycket när ditt första barn är fött. Gör du inte det så är du ingen man.

LarsK
2006-09-17, 08:37
:naughty: jag är också nydumpad :naughty:

Kvinnor är knasiga. Och hur man kan göra nåt så puckat att gå och nuppa på en arbetskompis när man har dig hemma. Obegripligt *screwy*

Men som det sagts tidigare, kvinnor är inte logiska. Det är därför jag blev bög.:cool:
Min teori stämmer. Den ända män som förstår kvinnor är de som konverterar till homosexualitet.

mini
2006-09-17, 08:38
Alltså, jag fattar inte delen med att hon har signalerat att hon inte är tillfreds med relationen och velat ha ett uppehåll men inte fått tillstånd?

Jense
2006-09-17, 08:51
Alltså, jag fattar inte delen med att hon har signalerat att hon inte är tillfreds med relationen och velat ha ett uppehåll men inte fått tillstånd?


jag tror hon tog ett uppehåll utan att ha signalerat att hon ville ha ett uppehåll. hon knullade alltså sönder ett 3 år långt förhållande, den jävla slynan.

Mattedextrin
2006-09-17, 09:05
Idag blev jag dumpad av min brud som jag varit tillsammans med i 3 år, anledningen var att hon på fredag kvällen legat med en arbetskompis.
Jag har ingen lust att vara singel och gå ut o ragga på krogen igen, fan va livet suger. Varje minut känns som 3 dagar. Hur fan ska detta gå, alla konstiga tanka snurrar i huvet, vi har gått igenom så sjukt mycket på dessa 3 åren, vi har hjälpt och stöttat varandra i svåra lägen, och hur fan kan en person göra nått sånt, jag själv skulle ALDRIG någonsin kunna vara otrogen!!!!!!!!! *cry*


Jag kan lätt påstå att livet suger just nu och säkert ett par månader framöver *cry*

hehe det måste funnits en anledning till hennes agerande men undervärdera inte dig själv för det här såna tjejer är farliga för en :(

bladhet
2006-09-17, 10:46
Nästa gång hon ringer eller messar så svarar du enkelt att du är glad att detta hände nu och inte ännu senare för nu kan jag lämna dig bakom i livet och fokusera på framtiden med en fin och älskande dam som aldrig skulle svika dig...

Säg också att du aldrig aldrig vill ha mer med henne att göra......


Det kommer svida på henne,, må hon brinna i he.....

HajduMan
2006-09-17, 11:03
Den här slampan har fått ett jobb för 6 veckor sedan där hon jobbar natt, jag var skit glad för henne för hon mådde inte bra när hon var arbetslös självklart, och under tiden då hon var arbetslös så blev det en del småirritationer från hennes sida för att jag inte gjorde si och så. Exempelvis så träffades vi varjde dag hela tiden, men ibland var jag helt slut efter jobb och orkade helt enkelt inte hitta på något och det blev stort uppror över detta, men när hon fått jobb var hon slut varje dag och hon ville då inte träffas lika ofta som innan. Det var mer acceptabelt att hon var trött än om jag var det, detta är bara ett av få liknande exempel.

Men det bör även tilläggas att vårt förhållande inte bara var ett förhållande som det låter, vårt förhållande var speciellt för oss båda. Starka känslor och hela faderittan, men jag har ingen lust att ta upp och tänka på alla fina minnen eftersom jag helst vill glömma dom helt.

Men iaf...under tiden hon jobbade så sov hon på dagen och vissa dagar orkade hon inte hitta på nått och sa det klart och tydligt till mig och jag tyckte att jag fick acceptera det då hon var slut efter nattjobbande, men hon accepterade inte att jag accepterade det för det var konstigt enligt henne för då innebar det att jag ju inte ville träffa henne typ och hon kunde bli grinig över detta.

Vi hade planer på att leta lägenhet ihopa efter nyår och vi båda tyckte att det just nu inte skulle leta då jag går på lärling lön och hon inte har A-kassa försäkringen tryggad ifall hon skulle få sparken. Men det varierade från dag till dag från hennes sida eftersom att ena dagen ville hon flytta ihopa direkt och nästa nått helt annat så hon kunde gå o irritera sig på att jag inte tog tag i nått osv. Osså hade hon bil men inte jag för jag precis avslutat en utbildning och jobbat i 4 månader, och hon kunde tydligen inte stå ut med det.

Enligt mig bör en partner ställa upp för den andre partnern i alla väder, det är vad jag gjort för henne. känner mig sviken.


För 4 veckor sedan hade hon suttit i hans bil i 7 timmar efter jobb och snackat om allt möjligt, och då blev jag jävligt förvirrad och tyckte det var jäääävligt weird. Men han var bara rolig att prata med sa hon då, "ok".


Söndagen 2 veckor sedan satt jag hemma framför datorn då jag precis kommit hem från en helg med henne, direkt på msn börjar hon gnälla över att jag inte flyttar in hos henne, då hon några timmar sedan under dagen som senast hade sagt att hon inte velat de, och jag kan inte bo där då jag inte kan ta mig till jobb då och när jag lagar mina 500 matlådor så gnäller hon, och när jag lånar bilen gnällde hon osv. Jag hade blivit en jävla fånge i den lägenheten om jag bott där då jag inte hunnit få igång min ekonomi. Dessutom kan man inte begära något som man inte välkommnar tycker jag :(
Vi avslutade som arga på varann men sen ringde hon mig på tisdagen och vi var igång igen, träffades hela veckan fram till fredag då hon sa att hon behövde uppehåll för att finna sig själv, vad nu det betyder. När jag frågade visste hon inte.



Sen ringde hon mig på lördag morgon. Vi snackade och hon berättade att hon suttit hemma hos han och lagat middag till han och dom hade druckit vin. Hon går på zoloft och med mig skulle hon inte druckit vin.


Jag blev innombords jävligt besviken för hon har hela tiden under dessa 3 åren sagt att hon inte skulle kunna vara otrogen IGEN, som hon var med sitt ex, men hon hade en jävligt bra förklaring till varför hon var otrogen mot han tyckte jag, hon fick det iaf att låta bra, men nu vet jag att det inte finns nån som helst förklaring till otrohet, det är så JÄVLA SVINIT!
Jag sa till henne att man inte brukar göra sånt med "kompisar" och hon höll med men jag reagerade mest inombords och hon tyckte det var konstigt att jag inte reagerade starkare! störd i huvet! dum i huvet som jag var fortsatte jag med henne, vi träffades umgicks hade jävligt roligt, pratade och allt kändes så jävla bra (uppehållet var inget uppehåll längre). "ja jag vet jag e dum i huvet"



Det blev söndag för 1 vecka sen, hon ville verkligen ha uppehåll igen för att jag vet inte, det var väll inte bra mellan oss, det var inte så som hon ville leva. Men jag har tänkt lite och förstått att det finns ingen som skulle passa ihop med henne egentligen, utan problemen ligger på hennes sida, det är hon som inte blir riktigt nöjd och kommer antagligen aldrig att bli det. Och jag tror att det kommer att bli svårt för henne att hitta nån som har de positiva och viktiga egenskaper som hon ansåg att jag hade och det känns bra, exempelivs så röker jag inte, och dricker inte och en massa annat skit som vi båda hade som kan vara svårt att hitta hos andra (ska börja dricka dock, hoho, iaf nån gång varannan
månad).


Både jag och hon stod ut hela veckan men sen på fredag klarade jag inte mer (jag hade sagt till henne att jag inte förstod varför hon ville ha uppehåll, varför inte "bara" göra slut? men de fanns inget snack om de så det blev uppehåll, osså sa jag att ta kontakt med mig så fort du känner dig redo), jag stod inte ut mer på fredagen så jag ringde o ringde men hon svarade ej och så skrev jag sms att jag saknade henne etc etc. hon skickade tillbax "vi har uppehåll, sluta ringa".

sen nån timme senare skrev hon att jag var kall som inte hade några känslor för att jag inte ringde henne förräns på fredagen, och det var under denna dagen hon hade sattit på han. inte trodde jag att man skulle finna sig själv genom att sätta på arbetskompisen. För till mig förklarade hon de så fint att hon var osäker och visste inte vem hon var längre och helt förvirrad och visste inte vad hon ville så då höll hon kvar mig i en tråd och skulle ha tillbaka mig när hon knullat färdigt. varför inte göra slut helt och inte snärja fast mig.


Detta kanske för allt att klarna men jag anseer iaf att det var fel att göra som hon gjorde och att det var otrohet eftersom att vi skulle ha fortsatt närr hon "funnit sig, LOL".

Men iaf så har hon nog inte kunnat sova inatt för hon har ringt och sms:at vid 3-4 tiden. Hon ber om förlåtelse och säger att allt e oförlåtligt och att det hon gjorde inte var planerat, och det var inte att hon föll för frestelsen men utan hon gjorde de mer som nånting mot mig av nån anledningen som hon inte vet. Och hon ber mig minnas alla fina stunde...... hm hon menar dom 3 år som hon helt och hållet PISSSAT på för ett pipp med ett JÄVLA FRAGGEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



AAAAAHHHHHHHHHHH!!!!

men iaf,...skönt att slippa henne, jag får iaf inreda min egen lägenhet, hoho, jag får sätta på vem jag vill! jag slipper hennes irritationer när hon sminkar sig och jag står 5 meter för nära! jag slipper psykkriget!
jag slipper hennes egoistiska sida! jag slipper låna hennes spis !
jag slipper hennes allmänna gnäll som uppstår av ingenting!


*cry*



Jag vill även säga att känslor kan hjärntvätta en person och få en attacceptera överdrivet mycket! ni vet.....



Mvh David

mystic[-_-]
2006-09-17, 11:11
Har hon varit otrogen en gång innan så förstod du väll vad hon går för?

Tråkigt när sånt här händer men finns inget att göra förutom att gå vidare och ignorera hennes pinsamma försök till kontakt igen.

shadowfire
2006-09-17, 11:12
Fråga: hur gammal är du? hur gammal är hon?
No offence, men ingen av er verkar ha speciellt mkt erfarenhet av ett förhållande, jag ser mängder av saker i din berättelser som får mig o skaka på huvudet. Hade det inte tagit slut nu så hade det tagit slut längre fram, var glad ni inte hann få barn osv bara.

Edit: jag får känslan av att ni är unga båda två, antagligen under 20? ... åtminstone verkar förhållandet ha legat på den nivån i om och mycket.

Snake
2006-09-17, 11:15
Störd brud.

Yip_man
2006-09-17, 11:20
Visste arbetskamraten om att du var ihop med henne? isåfall kanske det är bättre för känslorna om du ger han lite stryk. Var stark och ta för allt vad du gör inte tillbaka denna flicka/dam. Var stark och egoistisk ett tag nu tills du är redo för nått nytt.

HajduMan
2006-09-17, 11:22
vi är båda 21 år

kommer aldrig mer prata/träffa henne


kan tillägas att hon just nu ringer och smsar, svarar ej

HajduMan
2006-09-17, 11:25
läser hennes sms... men jag borde inte för det e jävligt psykande *cry*

ramagoen
2006-09-17, 11:42
Be strong man. Vet inte vad jag ska säga. Men skit i henne. Hon förtjänar knappast dig. Hon förtjänar ingen om hon gjort så som du skrivit!

Jense
2006-09-17, 11:47
eller så ger du henne en chans till, alla kan bättra sig. om du verkligen vill ha henne tillbaka dvs

shadowfire
2006-09-17, 11:48
vi är båda 21 år

kommer aldrig mer prata/träffa henne


kan tillägas att hon just nu ringer och smsar, svarar ej
Inte för att jag är ngn dr.phil, men jag tycker mig se en hel del omogna saker kring den där relationen och beteendet omkring. Inte konstigt om ni är 21 båda två heller, men du är ung och har hela livet framför dig, så det är det som är mest positivit.

Prata med henne och träffa henne igen, well, det kanske du kommer vara mogen för i framtiden, det går trots allt när allt är lagt till det förflutna o träffas o prata som folk, men i nuläget så hade jag nog gjort som dig och brutit all kontakt.

Jag tror du går starkast ut ur detta genom o stå på egna ben nu, hissa stolthetsflaggan och visa att du äger ditt eget liv - och att du förtjänar bättre. Jag tror också att du i en framtida relation kommer dra lärdom av denna relation och hantera vissa saker på ett bättre sätt, till exempel ert gnabb om jobb, ekonomi och allt det där.

shadowfire
2006-09-17, 11:49
eller så ger du henne en chans till, alla kan bättra sig. om du verkligen vill ha henne tillbaka dvs
jag tycker det låter så fint när alla säger sådär, men i praktiken tycker jag sällan se att det fungerar... det blir bra en kort period och sedan krashar det igen. Varför såra sig själv dubbelt?

Jense
2006-09-17, 11:52
jag tycker det låter så fint när alla säger sådär, men i praktiken tycker jag sällan se att det fungerar... det blir bra en kort period och sedan krashar det igen. Varför såra sig själv dubbelt?



för att det kan fungera. är det värt risken så gör man det

Brooklyn
2006-09-17, 11:53
jag tycker det låter så fint när alla säger sådär, men i praktiken tycker jag sällan se att det fungerar... det blir bra en kort period och sedan krashar det igen. Varför såra sig själv dubbelt?
+1

shadowfire
2006-09-17, 12:00
för att det kan fungera. är det värt risken så gör man det
Utifrån egna erfarenhet och min omgivnings erfarenheter så är det statistiskt sett en minimal chans att faktiskt få det att fungera i praktiken igen, att såren läker och man kan gå tillbaka till som det var innan.
Jag påstår inte att det är omöjligt, den potentiella chansen finns att lyckas, men den är minimal.

Dessutom kan man väga in andra faktorer som att grabben bara är 21 år, han kan om han vill träffa hundratals brudar under sin väg de kommande åren så jag skulle vilja påstå att chansen att han blir lycklig med en ny partner är större än chansen att reparera o komma igen med sin gamla.

Valet är dock hans givetvis, jag skulle bara ge rådet att tänka på att gemene man/kvinna förtjänar något bättre än olycklig kärlek.

Cilia
2006-09-17, 12:01
Jag tycker det låter som om hon har en hel del att reda upp inom sig själv innan hon kan ha en stadig relation. Förstår att du är kär i henne men hon måste mogna mer först innan hon kan vara med någon annan. Nu är man iofs två i en relation och vi har bara hört din sida. Men den där veligheten är psykande.

Jag hoppas du kan förlåta henne i framtiden och minnas det fina ni hade ihop. Att hata äter bara upp dig och ger dig inget positivt.

Hades
2006-09-17, 12:02
FREAK SHOW!

Allvarligt, utifrån det du skriver så verkar hon helt otroligt störd, opålitlig och otrevlig. Good riddance!

Überbiffen
2006-09-17, 12:02
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1761315&postcount=49

Som bolio skrev, lägg energin på polarna och träning.

shut teh face
2006-09-17, 12:21
Det VÄRSTA med en otrohet är inte att någon varit det. Det är efteråt ifall man börjar komma in på tankarna: men jag älskar henne, ska jag inte förlåta henne. Det är skadligt. När jag läste din text så var det mycket frågetecken där, hon är en störd brud mannen, inget o ha.

Diana
2006-09-17, 12:33
Altså.. min första tanke hur fn kan man ens bli/vara kär i en sån människa med så mkt egoism och bekräftelse-törst. Hon har ju behandlat dej som en toffel ffs. AttentionhoeDELUXE praktexemplar - tittar man noga skiner de tecknen alltid igenom även i början när man precis lär känna någon. Nu är du förhoppningsvis bättre utrustad att se.

Du verkar ha bestämt dej 100% på att inte ta tillbaka henne, hoppas verkligen att du håller fast vid det. Hoppas också som cilia skrev att hon tar tag och jobbar med sejsjälv innan hon ger sej på någon ny. (Dock tvivlar jag starkt på att hon har nog med självinsikt till det men men.)

shadowfire
2006-09-17, 12:34
Altså.. min första tanke hur fn kan man ens bli/vara kär i en sån människa med så mkt egoism och bekräftelse-törst. Hon har ju behandlat dej som en toffel ffs. AttentionhoeDELUXE praktexemplar - tittar man noga skiner de tecknen alltid igenom även i början när man precis lär känna någon. Nu är du förhoppningsvis bättre utrustad att se.

Du verkar ha bestämt dej 100% på att inte ta tillbaka henne, bra hoppas verkligen du håller fast vid det. Hoppas också som cilia skrev att hon tar tag och jobbar med sejsjälv innan hon ger sej på någon ny. (Dock tvivlar jag starkt på att hon har nog med självinsikt till det men men.)
Iofs har vi bara hört en sida av historien och i det senaste långa utlägget så finner jag en hel del förbättringspotential i Hajdumans agerande i ett förhållande med. Så länge man inte har hört hela historien/båda sidor så ska man nog inte vara för tidig med att döma, men det går helt klart att kritisera hennes beteende ja.

Trance
2006-09-17, 12:44
Fanns en tråd om en kille på flashback som hanterade detta så bra. Deras sök är sönder typ så jag orkar inte försöka leta upp den. Hur som helst var det ungefär detta han gjorde:

Först ville han bara hämnas, typ slå sönder killen och vara aselak mot tjejen och skrika etc. Men istället så när de snackade över telefon så sade han saker som. "Jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskat dig, men nu har du förstört alla minnen vi hade tillsammans" "Jag skulle aldrig kunna vara otrogen mot dig" ungefär så, helt lugn. Massa sådant, skuldkänslor ftw som man säger. Mycket elakare än om man skäller och ger henne en anledning att tänka att hennes handlande var rätt.

fast nu kanske du inte ville vara elak, isåfall bara strunta i henne.

Yankeee
2006-09-17, 12:46
Även om det hon gjorde sårade dig kommer du aldrig att tjäna på att ha negativa tankar om henne.

Bolio
2006-09-17, 12:50
Fanns en tråd om en kille på flashback som hanterade detta så bra. Deras sök är sönder typ så jag orkar inte försöka leta upp den. Hur som helst var det ungefär detta han gjorde:

Först ville han bara hämnas, typ slå sönder killen och vara aselak mot tjejen och skrika etc. Men istället så när de snackade över telefon så sade han saker som. "Jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskat dig, men nu har du förstört alla minnen vi hade tillsammans" "Jag skulle aldrig kunna vara otrogen mot dig" ungefär så, helt lugn. Massa sådant, skuldkänslor ftw som man säger. Mycket elakare än om man skäller och ger henne en anledning att tänka att hennes handlande var rätt.

fast nu kanske du inte ville vara elak, isåfall bara strunta i henne.

Ressentiment är inte bra Trance. *slap*

Trance
2006-09-17, 12:51
Ressentiment är inte bra Trance. *slap*

Jag är verkligen ingen övermänniska nej, det skall vara en vacker hämd och sedan går man vidare glad som en lärka.

Diana
2006-09-17, 12:57
Iofs har vi bara hört en sida av historien och i det senaste långa utlägget så finner jag en hel del förbättringspotential i Hajdumans agerande i ett förhållande med. Så länge man inte har hört hela historien/båda sidor så ska man nog inte vara för tidig med att döma, men det går helt klart att kritisera hennes beteende ja.
Visst ligger det något i det du säger. *popcorn*

Men i min bedömning av henne utgår jag altså ifrån att det han skrev är sant och ger min åsikt därefter. Jag är av åsikten att oavsett hur någon annan beter sej mot mej så kan det aldrig stå som ursäkt för saker jag gör. Alla har ansvar för sina egna handlingar oavsett upprinnelsen till dessa. Jag har känt/känner fler än en av den här typen av människor(henne) och sett dem försöka men inte lyckas förändras. De faller helatiden tillbaka i gamla spår. Just bekräftelsebehov och den typen av omogen egoism verkar vara såpass inrotat i personligheten.. Säger inte att det inte går att förändras men i mitt tycke slutade hon vara något att ha i samma stund hon var otrogen.

shadowfire
2006-09-17, 12:59
Visst ligger det något i det du säger. *popcorn*

Men i min bedömning av henne utgår jag altså ifrån att det han skrev är sant och ger min åsikt därefter. Jag är av åsikten att oavsett hur någon annan beter sej mot mej så kan det aldrig stå som ursäkt för saker jag gör. Alla har ansvar för sina egna handlingar oavsett upprinnelsen till dessa. Jag har känt/känner fler än en av den här typen av människor(henne) och sett dem försöka men inte lyckas förändras. De faller helatiden tillbaka i gamla spår. Just bekräftelsebehov och den typen av omogen egoism verkar vara såpass inrotat i personligheten.. Säger inte att det inte går att förändras men i mitt tycke slutade hon vara något att ha i samma stund hon var otrogen.
aa, jag tycker ordet "omogen" genomsyrar rätt mkt i just detta specifika exempel, men som sagt, jag tror Hajduman kommer erfara en annan nivå på förhållanden längre fram.

Bolio
2006-09-17, 13:09
Jag är verkligen ingen övermänniska nej, det skall vara en vacker hämd och sedan går man vidare glad som en lärka.

Vill man hämnas är det mycket klokare ifall man tar itu med sitt psykiska problem istället för att hämnas. Hämnd är vad ressentimentsmänniskor sysslar med.

Trance
2006-09-17, 13:11
Vill man hämnas är det mycket klokare ifall man tar itu med sitt psykiska problem istället för att hämnas. Hämnd är vad ressentimentsmänniskor sysslar med.

Helt klart, men jag är nöjd med det. Inte förstöra eller vara elak, bara pracka på lite skuldkänslor om man blivit bedragen så. Om det inte skadar mig eller gör att jag skulle göra olagliga saker så ser jag inte varför jag skulle behöva ändra mig.

Sedan är nog alla ressentimentsmänniskor, mer eller mindre.

Yankeee
2006-09-17, 13:12
Helt klart, men jag är nöjd med det. Inte förstöra eller vara elak, bara pracka på lite skuldkänslor om man blivit bedragen så. Om det inte skadar mig eller gör att jag skulle göra olagliga saker så ser jag inte varför jag skulle behöva ändra mig.

Verkar bättre att utnyttja situationen till att lära känna sig själv, att utveckla sig själv, sitt beteende osv än att falla i samma idiotspår som större delen av befolkningen gör.

Cilia
2006-09-17, 13:16
Verkar bättre att utnyttja situationen till att lära känna sig själv, att utveckla sig själv, sitt beteende osv än att falla i samma idiotspår som större delen av befolkningen gör.
Å andra sidan kanske han var ärlig?
Egentligen är det ju så att man blev ledsen och att det inte går att förlåta och att man är ledsen över att det dom hade var förlorat

Bolio
2006-09-17, 13:18
Helt klart, men jag är nöjd med det. Inte förstöra eller vara elak, bara pracka på lite skuldkänslor om man blivit bedragen så. Om det inte skadar mig eller gör att jag skulle göra olagliga saker så ser jag inte varför jag skulle behöva ändra mig.

Sedan är nog alla ressentimentsmänniskor, mer eller mindre.

Vad vinner du på att pracka på henne skuldkänslor?

Yankeee
2006-09-17, 13:19
Å andra sidan kanske han var ärlig?
Egentligen är det ju så att man blev ledsen och att det inte går att förlåta och att man är ledsen över att det dom hade var förlorat

Vad blir annorlunda om han var ärlig?

mini
2006-09-17, 13:22
Alltså, vad betyder ett avbrott i förhållandet? Kan man vara otrogen under ett avbrott?
Jag skulle aldrig ta någon paus i något förhållande. Antingen är man tillsammans eller inte. Då slipper man dylika kaotiska situationer.

DTH
2006-09-17, 13:26
:-( :-( Man ska inte låta någon leka med en. Såna kvinnor som gör sådant är inte värd din tid. Kvinnor är roten till allt ont. Jag vet precis hur det känns när man har känslor och kärlek som är starkare än alla lidelser. Men då får man göra ett klokt Beslut i sin hjärna o skita i henne fast det kan ta ett tag o kväva en stark kärlek. I livet slutar det inte lyckligt som i alla filmer. Men halva jordens befolkning består utav kvinnor... ;-) Du kommer att finna en bättre som har ett hjärta också.

Diana
2006-09-17, 13:34
aa, jag tycker ordet "omogen" genomsyrar rätt mkt i just detta specifika exempel, men som sagt, jag tror Hajduman kommer erfara en annan nivå på förhållanden längre fram.
Precis.

Det är verkligen som natt och dag.

Trance
2006-09-17, 13:43
Vad vinner du på att pracka på henne skuldkänslor?

Lite lycka och lättare att gå vidare, en form av terapi.


Verkar bättre att utnyttja situationen till att lära känna sig själv, att utveckla sig själv, sitt beteende osv än att falla i samma idiotspår som större delen av befolkningen gör.

För man är människa, så enkelt är det.

Yankeee
2006-09-17, 13:45
För man är människa, så enkelt är det.

Uselt jävla svar :)

Bolio
2006-09-17, 13:45
Ressentimentsmänniska menar du. Jag mår inte bra av att hämnas. Jag mår bra av att vara framgångsrik. Den energin du lägger på att vilja hämnas och hämnas, lägger jag på att bli starkare, smartare och bättre.

Trance
2006-09-17, 13:48
Uselt jävla svar :)

Nej, inte direkt. Innan jag ser någon som inte följer det spåret med att lite då och då visa besvikelse, ilska etc på ett onödigt sätt så kan jag ge dig en poäng. Men innan det så är det bara en teoretisk modell.

Har inte du ibland skrivit svar på detta forumet som varit otrevliga? Vilket syfte har det t.ex.?

Bolio
2006-09-17, 13:50
Nej, inte direkt. Innan jag ser någon som inte följer det spåret med att lite då och då visa besvikelse, ilska etc på ett onödigt sätt så kan jag ge dig en poäng. Men innan det så är det bara en teoretisk modell.

Har inte du ibland skrivit svar på detta forumet som varit otrevliga? Vilket syfte har det t.ex.?

Är det hämnd att tillrättavisa någon?

Trance
2006-09-17, 13:52
Är det hämnd att tillrättavisa någon?

Nej, helt kanske inte. Men då kan man se min "hämd" som ett tillrättavisande. Ett sätt för henne att lära sig för framtiden.

Yankeee
2006-09-17, 13:52
Nej, inte direkt. Innan jag ser någon som inte följer det spåret med att lite då och då visa besvikelse, ilska etc på ett onödigt sätt så kan jag ge dig en poäng. Men innan det så är det bara en teoretisk modell.

Har inte du ibland skrivit svar på detta forumet som varit otrevliga? Vilket syfte har det t.ex.?

Jag förstår inte riktigt "andra gör det då kan jag också göra det"-resonemanget. Det är alltid bättre att sträva efter ett positivt tänkesätt, att inte använda ilska för att uttrycka känslor (om man inte är hotad till livet eller annan extrem situation då det kan vara användbart) och att försöka lära sig och utveckla sig själv. Även om det inte i längden kommer att innebära att man helt kan stänga ute alla sorters negativa känslor så är det ett bra mål.

Det jag skriver på forumet har inget med mitt tankesätt att göra. Jag ser inte problemet med att skriva något mindre trevligt trots att man har ett positivt tänkande.

Trance
2006-09-17, 13:54
Men att hämnas ett svek ger mig positivt tänkade. Då är det ju bra.

Yankeee
2006-09-17, 13:55
Men att hämnas ett svek ger mig positivt tänkade. Då är det ju bra.

Nej det gör det inte.

Trance
2006-09-17, 13:56
Nej det gör det inte.

Skillnaden mot att du kallar en annan en idiot på forumet är?

Yankeee
2006-09-17, 13:57
Skillnaden mot att du kallar en annan en idiot på forumet är?

Var har jag gjort det den senaste tiden?

Trance
2006-09-17, 14:00
Var har jag gjort det den senaste tiden?

Det vet jag inte om du har om jag skall vara ärlig. Bara tog upp det som exempel. Vad jag menar är att det kanske är bra att aldrig säga något elakt om någon och aldrig bli arg. Men jag har aldrig mött en sådan person, så varför fördömma om andra gör det?

Yankeee
2006-09-17, 14:02
Det vet jag inte om du har om jag skall vara ärlig. Bara tog upp det som exempel. Vad jag menar är att det kanske är bra att aldrig säga något elakt om någon och aldrig bli arg. Men jag har aldrig mött en sådan person, så varför fördömma om andra gör det?

Att påpeka att man kan hantera en situation på ett annat sätt är knappast att fördöma. Hur kom du fram till det?

Bolio
2006-09-17, 14:06
Nej, helt kanske inte. Men då kan man se min "hämd" som ett tillrättavisande. Ett sätt för henne att lära sig för framtiden.

Ja det kan man, om det nu var på det sättet, men det var det ju inte utan det var ren och skär hämnd för att du blev maktad.

Trance
2006-09-17, 14:07
Att påpeka att man kan hantera en situation på ett annat sätt är knappast att fördöma. Hur kom du fram till det?

Du sade ju att mitt sätt att hantera situationen var fel på ett nedvärderande sätt. (ironiskt nog)

Fast nu spammar vi i någon annans tråd, även om det är rätt relevant.

Yankeee
2006-09-17, 14:09
Du sade ju att mitt sätt att hantera situationen var fel på ett nedvärderande sätt. (ironiskt nog)

Fast nu spammar vi i någon annans tråd, även om det är rätt relevant.

Inte mycket jag kan göra åt att du tolkar det som nedvärderande :/
Vad är ironiskt med att du tolkar det jag skriver på ett sätt som det inte är menat?

Groggen
2006-09-17, 14:09
Hämnd är bland de naturligaste reaktionerna/känslorna vi har. Det är en RE-aktion på ngn annans aktion. Det är alltså ngn annan som varit dum/gjort ngt först.

Trance
2006-09-17, 14:10
Ja det kan man, om det nu var på det sättet, men det var det ju inte utan det var ren och skär hämnd för att du blev maktad.

Mitt var bara ett teoretiskt exempel, inget jag gjort. Däremot tyckte jag att det var en bra sak att göra ja. Men nej, jag tror ärligt talat att varken du eller Yankeee lever som ni lär. T.ex. hur du behandlat allan eller baan i vissa trådar tyder ju på att du inte direkt glömmer gamla trådar och orättvisor.

Sedan är ju gränsen mellan hämnd och tillrättavisande rätt vagt i detta fallet, om man lägger upp hämnden som jag gör så lär hon ju sig en läxa. Tycker jag är trevligt och bra, alla vinner på det.

Trance
2006-09-17, 14:12
Inte mycket jag kan göra åt att du tolkar det som nedvärderande :/
Vad är ironiskt med att du tolkar det jag skriver på ett sätt som det inte är menat?

"Verkar bättre att utnyttja situationen till att lära känna sig själv, att utveckla sig själv, sitt beteende osv än att falla i samma idiotspår som större delen av befolkningen gör."

Här säger du ju rakt ut att det jag gör är idiotiskt.

Yankeee
2006-09-17, 14:13
Här säger du ju rakt ut att det jag gör är idiotiskt.

Är det samma sak som att jag dömer och nedvärderar ditt agerande?

Groggen
2006-09-17, 14:14
Är det samma sak som att jag dömer och nedvärderar ditt agerande?

Klart att det är nedvärderande att kalla nåns agerande för idiotiskt. Eller är det smickrande?

Trance
2006-09-17, 14:15
Är det samma sak som att jag dömer och nedvärderar ditt agerande?

Yep

nikasp
2006-09-17, 14:16
Alt. "what doesn't kill you only makes you pissed off". *grr*

Också nydumpad för en månad sen men det gick ganska fort att komma över. Jag hade själv lite tveksamheter innan ang. att hon inte gillade att träna, vara ute i bushen osv = sånt jag tycker är viktigt ibland - för mycket bekväma saker och drinkar hela tiden. Såklart var man för kär för att det skulle innebära nåt.

Vi var på RIB-båtstur, min födelsedagspresent, 3 dagar innan hon brejkade + att hon lurade mig att vara hemma när hon skulle göra slut så jag var grymt arg i 3-4 dar. Skickade några idiot-SMS för att sänka hennes självkänsla, som också tog mitt i prick. Ångrade det som fan och sen snackade vi en gång till live och nu ses vi inte mer om vi inte springer på varandra. End of story. Kör lite på SprayDate nu och var faktiskt på tröstdate redan 10 dar efter = lite skumt kändes det. Nu är förhållandet glömt och jag siktar på nån annan tjej och försöker att inte vara desperat. Det här hann bara hålla 4 månader men 3 år osv. måste vara blytungt...


Det som inte dödar härdar. Tiden läker alla sår.

Yankeee
2006-09-17, 14:16
Klart att det är nedvärderande att kalla ngn agerande för idiotiskt. Eller är det smickrande?

Det är ett mindre bra agerande. Att ni sen tolkar det som ni gör får stå för er.

Groggen
2006-09-17, 14:24
Det är ett mindre bra agerande. Att ni sen tolkar det som ni gör får stå för er.


Ja ändrar du det från ett "idiotspår" till "ett mindre bra agerande", så är det ju klart att man inte upplever desssa två på samma sätt. Vad det beror på är ju just för att du ändrat dina ord.

Mindre bra och idiotiskt :)

Yankeee
2006-09-17, 14:27
Ja ändrar du det från ett "idiotspår" till "ett mindre bra agerande", så är det ju klart att man inte upplever desssa två på samma sätt. Vad det beror på är ju just för att du ändrat dina ord.

Mindre bra och idiotiskt :)

Ni hängde upp er för mycket på idiot. Ett dumt beteende är lika dumt oavsett vilket ord man använder för att beskriva det. Att ni sen inte ser bakom orden kan jag inte göra något åt.

mangemani
2006-09-17, 14:34
Den här slampan har fått ett jobb för 6 veckor sedan där hon jobbar natt, jag var skit glad för henne för hon mådde inte bra när hon var arbetslös självklart, och under tiden då hon var arbetslös så blev det en del småirritationer från hennes sida för att jag inte gjorde si och så. Exempelvis så träffades vi varjde dag hela tiden, men ibland var jag helt slut efter jobb och orkade helt enkelt inte hitta på något och det blev stort uppror över detta, men när hon fått jobb var hon slut varje dag och hon ville då inte träffas lika ofta som innan. Det var mer acceptabelt att hon var trött än om jag var det, detta är bara ett av få liknande exempel.




känner igen mej lite i det där i ett utav mina förhållanden.
alltså den där orättvisa delen.

tjejen hade sin ridning och jag hade min styrketräning.
jag följde med henne på alla jävla tävlingar som hon hade,stog och väntade på henne i nån timme medans hon höll på med hästarna,följde med henne till stallet så gott som varje gång hon skulle dit(vilket var väldigt ofta) och jag klagade ej,jag försökte tom visa ett intresse för det hon höll på med(även fast det var boring as hell).
men när jag själv skulle iväg och träna så blev det ett helvetes liv(speciellt på dom dagar hon var ledig och ville hitta på nått),varje gång vi hade pratats vid och lagt på luren osv så hade hon ALLTID gett en dåligt samvete över att man ej "ville"(som hon valde att kalla det för) träffas...hon stöttade mej aldrig och visade nada intresse för min hobby.

hur tänker dessa individer egentligen=/

så jävla skönt att det förhållandet är över:)

Groggen
2006-09-17, 14:45
Ni hängde upp er för mycket på idiot. Ett dumt beteende är lika dumt oavsett vilket ord man använder för att beskriva det. Att ni sen inte ser bakom orden kan jag inte göra något åt.

Orden är det enda vi har att gå på här, vi kan inte räkna med att du menar ngt annat än det du skriver.

Men nu vet iaf vad du menade :)

Mattedextrin
2006-09-17, 14:46
Yep

ehehe trance du är en vass argumentis det är det som förgyller vår tillvaro här på kolozzeum.com/forum :thumbup: :hbang:

nikasp
2006-09-17, 15:23
Jag som är ny på det här forumet skulle säga att såna där extremt långdragna argumentationer, långt från ämnet, gör att man inte orkar läsa många trådar. Jag har läst ganska mycket här och tycker att det är väldigt vanligt förekommande och oftast bara intressant för de inblandade (= använd PM men det är förmodligen inte lika "kul"). Men det kanske bara är jag?

ehehe trance du är en vass argumentis det är det som förgyller vår tillvaro här på kolozzeum.com/forum :thumbup: :hbang:

Yankeee
2006-09-17, 15:28
Jag som är ny på det här forumet skulle säga att såna där extremt långdragna argumentationer, långt från ämnet, gör att man inte orkar läsa många trådar. Jag har läst ganska mycket här och tycker att det är väldigt vanligt förekommande och oftast bara intressant för de inblandade (= använd PM men det är förmodligen inte lika "kul"). Men det kanske bara är jag?

Du menar alltså att "ah mannen ****** en ny brud gl hf" ger dig mer än en djupare diskussion om ämnet?

L-Sami
2006-09-17, 16:07
Jag blir arg av sånt.. bankar på bordet *grr* . Kommer nog ta en tid innan du lär lita på tjejer men ta den tid du behöver.

Fatalist
2006-09-17, 16:09
lång text

Mvh David

Beklagar att du stött på en sån störd, fullkomlig jubelidiot. Bättre lycka i framtiden! :)

nikasp
2006-09-17, 16:15
Jag gissar på att du missförstår mig med mening. Trådarna blir djävulskt långa utan att det tillför så mycket mer än att några pennfightas med varandra om en formulering eller liknande. Sen kommer ju svaren med ca 3 minuters mellanrum. Sorry, ny här så jag ska inte göra mig omöjlig. Carry on ;)

Du menar alltså att "ah mannen ****** en ny brud gl hf" ger dig mer än en djupare diskussion om ämnet?

mini
2006-09-17, 16:30
Att kalla någon idiot och att hämnas är inte samma sak. Wikipedia om hämnd. (http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4mnd)

Zakath
2006-09-17, 16:33
Jag gissar på att du missförstår mig med mening. Trådarna blir djävulskt långa utan att det tillför så mycket mer än att några pennfightas med varandra om en formulering eller liknande. Sen kommer ju svaren med ca 3 minuters mellanrum. Sorry, ny här så jag ska inte göra mig omöjlig. Carry on ;)

Trådarna i allmänt brukar tyvärr inte innehålla mer än det du beskriver. Vill du ha något mer innehållsrikt så håll dig till de andra forumen.

Trance
2006-09-17, 16:33
Att kalla någon idiot och att hämnas är inte samma sak. Wikipedia om hämnd. (http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4mnd)

Inte i detta fallet nej, det var inte syftet dock. Ämnet spred sig snabbt utanför hämnd och handlade om negativa gärningar överlag. Sedan håller jag väl med nikasp lite antar jag, f'låt.

Pingu
2006-09-17, 16:38
vi är båda 21 år

kommer aldrig mer prata/träffa henne


kan tillägas att hon just nu ringer och smsar, svarar ej

Håll dig långt från henne, för hon kommer bara att få dig att må piss.

Nä gör som Bolio sa, va med polarna och träna

chidde
2006-09-17, 17:57
hrm, tråkigt att höra hajdu
det är lätt för folk att skriva en massa saker som att glömma, skit i, bajsa på osv... men vafan, ta det i din egen takt

såg ju på sommarbilderna att det var en söt tjej, klart alla killar är ute efter henne. förr eller senare kommer du få reda på vem killen är på ett eller annat sätt, och kom ihåg: VÅLD LÖSER INGA PROBLEM, glöm aldrig

jag vill inte läsa om dig på hd sen att en kille i 20-årsåldern misshandlade en man av okänd anledning och att gärningsmannen hade styrketräning som hobby *slap*

om du verkligen vill ge igen (vilket jag inte rekommenderar) så kan du alltid börja flirta med hennes kompisar, gärna hennes bästa kompis om det går :cool:

annars hade väl de andra kommit med bra tips, träffa polarna... träna osv. då hoppas jag för din egen skull att du fortf har kontakt med några polare så du inte bara har varit med henne under de senaste 3 åren

AFanatic
2006-09-17, 18:23
Ressentimentsmänniska menar du. Jag mår inte bra av att hämnas. Jag mår bra av att vara framgångsrik. Den energin du lägger på att vilja hämnas och hämnas, lägger jag på att bli starkare, smartare och bättre.


Ibland Bolio, ibland slår du huvudet på spiken med en gång och sprider inspiration omkring dig.

HajduMan
2006-09-17, 18:57
Jag har faktiskt inte haft en tanke på hämnd...
Och jag kommer inte ge henne några fler chanser.
Angående min förklaring av historian så har jag försökt få det så rättvist som möjligt och inte vinklat de åt mitt håll





hrm, tråkigt att höra hajdu
det är lätt för folk att skriva en massa saker som att glömma, skit i, bajsa på osv... men vafan, ta det i din egen takt

såg ju på sommarbilderna att det var en söt tjej, klart alla killar är ute efter henne. förr eller senare kommer du få reda på vem killen är på ett eller annat sätt, och kom ihåg: VÅLD LÖSER INGA PROBLEM, glöm aldrig

jag vill inte läsa om dig på hd sen att en kille i 20-årsåldern misshandlade en man av okänd anledning och att gärningsmannen hade styrketräning som hobby *slap*

om du verkligen vill ge igen (vilket jag inte rekommenderar) så kan du alltid börja flirta med hennes kompisar, gärna hennes bästa kompis om det går :cool:

annars hade väl de andra kommit med bra tips, träffa polarna... träna osv. då hoppas jag för din egen skull att du fortf har kontakt med några polare så du inte bara har varit med henne under de senaste 3 åren


Jodå det finns ett par polare kvar, angående hennes polare så e dom upptagna och fula

shadowfire
2006-09-17, 19:05
Du menar alltså att "ah mannen ****** en ny brud gl hf" ger dig mer än en djupare diskussion om ämnet?
Han har iofs en poäng, men den kanske var för svår för dig att förstå?
Hajdumans tråd blev ju rätt fett kapad.

Yankeee
2006-09-17, 19:10
Han har iofs en poäng, men den kanske var för svår för dig att förstå?
Hajdumans tråd blev ju rätt fett kapad.

Vad var hans poäng? Att inte låta folk fortsätta diskutera ett relavant ämne och istället låta folk komma med hjärndöda kommenterar i 23 sidor?

shadowfire
2006-09-17, 19:16
Vad var hans poäng? Att inte låta folk fortsätta diskutera ett relavant ämne och istället låta folk komma med hjärndöda kommenterar i 23 sidor?
Hans poäng är ju glasklar; att det går utmärkt o starta en ny tråd för det ämne du, trance mfl kom in på och hålla det till den nya tråden. Sedan kan du ju visa en lite bättre attityd än o flame'a nykomlingen på forumet, han var varken otrevlig eller gjorde något påhopp gentemot dig, men det är min åsikt. Jag är varken moderator eller forumpoliswannabe... tycker bara man ska kramas lite mera på kolo. *kissass*

Yankeee
2006-09-17, 19:18
Hans poäng är ju glasklar; att det går utmärkt o starta en ny tråd för det ämne du, trance mfl kom in på och hålla det till den nya tråden. Sedan kan du ju visa en lite bättre attityd än o flame'a nykomlingen på forumet, han var varken otrevlig eller gjorde något påhopp gentemot dig, men det är min åsikt. Jag är varken moderator eller forumpoliswannabe... tycker bara man ska kramas lite mera på kolo. *kissass*

Det kom ju en ny tråd efter ett tag.
Är det att flame:a att ställa en fråga om hans preferenser?

Jacksatan
2006-09-17, 19:19
Jag vet hur det känns. Men jag lovar dig, det kommer kännas bättre om ett tag. Tillåt dig själv att må jävligt dåligt ett tag istället för att vifta bort det. Som sagt, det blir bättre och man börjar se ljusning i livet efter ett tag.
Jävligt dåligt av henne att vara otrogen, men det kan dock hjälpa dig att komma över henne också. Lättare att komma över någon man tycker behandlat en som skit.

nikasp
2006-09-17, 19:19
Jag svarar själv, ligger hemma efter en halsmandeloperation och har hur mycket tid som helst över... Jag tycker att ni fullständigt mördade tråden med gnabb er emellan som hade passat bättre i PM. Inget annat.

Vad var hans poäng? Att inte låta folk fortsätta diskutera ett relavant ämne och istället låta folk komma med hjärndöda kommenterar i 23 sidor?

Yankeee
2006-09-17, 19:21
Jag svarar själv, ligger hemma efter en halsmandeloperation och har hur mycket tid som helst över... Jag tycker att ni fullständigt mördade tråden med gnabb er emellan som hade passat bättre i PM. Inget annat.

Det är ett forum. Diskussioner brukar av naturliga skäl driva iväg från ett ämne till ett annat när det första blir urvattnat. Jag ser inte direkt problemet.

Groggen
2006-09-17, 19:23
Att kalla någon idiot och att hämnas är inte samma sak.


Det kan det ju vara, om personen man kallar idiot sagt dumskalle eller ngt liknande först.

nikasp
2006-09-17, 19:45
Vi får helt enkelt dö oense ;) Jag hade gärna sett fler smaskiga anekdoter o.dyl. Va fasen, nu bidrar jag själv till kapningen!

Det är ett forum. Diskussioner brukar av naturliga skäl driva iväg från ett ämne till ett annat när det första blir urvattnat. Jag ser inte direkt problemet.