handdator

Visa fullständig version : Deff enbart på tillskott?


Lalla
2006-09-16, 12:51
Är det någon som testat att deffa enbart på kosttillskott?
Resultat...?

Ex.
Vassle/kaseindrink på morronen.
Kaseindrink med olja 4ggr/dag.
Vassledrink med kolhydrater direkt efter träningen.

Hur skulle detta fungera mentalt tro? blir väl fruktansvärt enformigt...
Hur skulle kroppen, kanske främst magen ta detta?

Kostnaden skulle dock bli ganska låg per portion/drink och man slipper en massa stök med matlagning. :eating:

maRRtin
2006-09-16, 13:39
Ska du inte få i dig någon näring?

Cerberus
2006-09-16, 13:41
Ohälsosamt skulle jag säga. Självklart att det går, men sen då? Antar att du vill äta normalt sen, bättre o lära sig fixa bra mat istället tycker jag.

Longshot
2006-09-16, 13:50
Ohälsosamt som folk nämnt ovan. Sen kommer du utsätta dig själv för ren tortyr. Är det verkligen värt det?

ramagoen
2006-09-16, 14:12
låter ju som velocity diet. :P googla på det så.

Sniggel
2006-09-16, 15:07
Kan va kul att få i sig vitamin A, D, E, K samt C och de 8 B-vitaminerna samt alla mineraler om man vill undvika dödliga bristsjukdomar *innocent*

Lalla
2006-09-16, 16:31
Bara för att förtydliga...
Jag hade inte tänkt köra en sån diet, bara nyfiken.
Dessutom har jag bra koll på kost, så jag är inte ny på området.

En sak som glöms av ovan kommentarer är att detta är en dietplan för en deff, inte en livsstil... alla dieter är mer eller mindre extrema och skall aldrig köras under lång tid!

Det mest negativa skulle vara vitaminbrist alltså. Då löser man det med vitamin och mineraltillskott i så fall, som de flesta för övrigt äter ändå.

Förresten, kolla in... (den som söker skall finna)*popcorn*
http://forum.body.se/showthread.php?t=6155

Fartman
2006-09-16, 16:57
Magen lär inte må någe vidare bra med bara flytande föda

Cerberus
2006-09-16, 18:48
Magen lär inte må någe vidare bra med bara flytande föda

plus att iaf jag skulle va hungrig som en idiot HELA TIDEN. Måste ha fast föda...

Yes
2006-09-16, 18:56
För att inte tala om vilka sjuka proteinfisar man skulle få av att bara leva på vassle och kasein...

L-Sami
2006-09-17, 01:07
Kroppen kommer vänja sig, men onödigt att gå hungrig hela tiden när man inte behöver det.

Longshot
2006-09-17, 12:09
Förresten, kolla in... (den som söker skall finna)*popcorn*
http://forum.body.se/showthread.php?t=6155

Han åt inte bara kosttillskott

Klojm:Man måste fråga annars får man inget veta!
Tycker bara det är kul när folk frågar lite och jag får hjälpa till efter min förmåga.
Mitt mål sedan jag tog "efter"bilderna har varit att bli lite större men det är en jobbig kamp och jag har inte lagt på mig jättemycket muskler men liiiite iallafall,men skam den som ger sig!!
EAS grejorna är kosttillsott och tog dem också som det,dvs kost-tillskott.
Jag åt 3 vanliga mål om dagen och ersatte 3 med tillskott.
Maten bestod mest av kyckling,äggvitor,kalkon,tonfisk,lax,torsk,grönsak er av olika slag,frukt,pasta,ris,bröd,potatis,havregryn och nötter.
Drömform vet jag inte men jag var ganska nöjd men tack för dom vänliga orden!:emo-thumb

Lalla
2006-09-17, 12:35
Aaah...
Sedär, kanske borde läsa också. Inte bara drömma...:em:

ribby_girl
2006-09-17, 16:56
Har en bekant som lever på tonfisk och micrad kycklingfile när han deffar, han deffar väl kanske en vecka i månaden.
Kanske inte heller så smart