handdator

Visa fullständig version : IKSU Umeå


Krampus
2006-09-16, 12:06
Jag kommer troligen att åka upp.
Vilka på forumet tränar där?

Jag har fått intrycket av att det mest är SL-folk på IKSU, känner till tävlande inom AF och BB också.
Vore tacksam om någon kan ge en liten bild av vad det råder för stämmning på gymmet.
(Det här gäller jobb).

Fartman
2006-09-16, 12:09
Det är en massa "vanligt folk", dvs studenter. Sedan spelas det löjlig musik. I övrigt(utrustningsmässigt) är gymmet dock bra.
EDIT: Ja, alltså. Jag tränar där numera.

Snafu
2006-09-16, 12:09
Jag tränade där ett par år när jag pluggade. Det är ett ganska vanligt gym faktiskt. Jag tror majoriteten är vanliga motionärer, inga BBare och ibland sent på kvällen släntrar det in någon SL-typ som står och lyfter tunga mark barfota. Den absoluta majoriteten dock är studenter plus en del innebandylag och skidåkare.

Allting fanns dock där i flera uppsättningar och jag har inte riktigt hittat något bättre gym.

Krampus
2006-09-16, 12:11
Mycket intressant. Ge mig mer.:)

Fartman
2006-09-16, 12:14
Ja en sak till, nu vet jag inte om det bara är jag. Men det känns ibland som om antalet fria vikter inte riktigt är proportionerligt till antalet stänger/maskiner som finns.. det brukar dock inte vara något problem, men jag kan tänka mig att om någon stark snubbe kör benpress och en annan vadpress samt att det är hyfsat med folk på andra viktplattekrävande grejer så kan det bli jobbigt.

delta_mats
2006-09-16, 12:14
Vad jag förstått tränar de flesta på sporthallen.

skaparn
2006-09-16, 12:15
Mycket intressant. Ge mig mer.:)

Duschen i mitten i herrarnas omklädningsrum närmast badet kan vara lite knepig och har ganska dåligt tryck, så man måste duscha länge för att skölja schampot ur håret, om man ens får igång den vill säga. I det andra omklädningsrummet måste man trycka på knappen väldigt många gånger under en normal duschning eftersom det går sabla fort innan den stängs av efter ett tryck.

Akta dig för alla studenter.

Krampus
2006-09-16, 12:16
Vad jag förstått tränar de flesta på sporthallen.

Not of interest. Iksu only now. :)

Snafu
2006-09-16, 12:19
jag hoppas att du skall vara med på något av spinningpassen också Krampus?

Du kommer att få olika klientel (såklart) beroende på när du går dit. Skulle kanske föreslå att besöka dag- och kvällstid om du vill göra en pulscheck.

Krampus
2006-09-16, 12:20
jag hoppas att du skall vara med på något av spinningpassen också Krampus?

Du kommer att få olika klientel (såklart) beroende på när du går dit. Skulle kanske föreslå att besöka dag- och kvällstid om du vill göra en pulscheck.
Hehe ;)

Krampus
2006-09-16, 12:21
Perfekt, jag fick precis vad jag ville ha.
Men fyll gärna på i tråden om ni har mer att säga. :)

Tolkia
2006-09-16, 12:34
jag hoppas att du skall vara med på något av spinningpassen också Krampus?
Nej, gympa förstås; kärringgympa ftw! :D

Håller med om att benpressen kan vara en flaskhals, samma sak för bensparken. När det gäller fria vikter har jag alldeles för dålig koll; in i det hörnet vågar jag mig bara under tider/dagar med väldigt låg besöksfrekvens ...

sunkan
2006-09-16, 12:35
Jag kommer troligen att åka upp.
Vilka på forumet tränar där?

Jag har fått intrycket av att det mest är SL-folk på IKSU, känner till tävlande inom AF och BB också.
Vore tacksam om någon kan ge en liten bild av vad det råder för stämmning på gymmet.
(Det här gäller jobb).

Näe på sporthallen

Elwyndaz
2006-09-16, 13:01
Jag har för mig att det är mer hardcorestämpel på sporthallen, och iksu är för de som vill ha långa och slanka muckler!*rolleyes* men jag har dock inte tränat mycket på iksu.

Fartman
2006-09-16, 13:07
Jag har för mig att det är mer hardcorestämpel på sporthallen, och iksu är för de som vill ha långa och slanka muckler!*rolleyes* men jag har dock inte tränat mycket på iksu.
Varför tror du krampus frågar om just iksu då? ;)

Tolkia
2006-09-16, 13:08
Det kan ligga mycket i att det är en helt annan hardcorestämpel på Sporthallen än på IKSU. Å andra sidan har jag aldrig sett att en "cool" attityd byggt vare sig stora eller små muskler än så länge ... ;)

Bolio
2006-09-16, 13:13
Det kan ligga mycket i att det är en helt annan hardcorestämpel på Sporthallen än på IKSU. Å andra sidan har jag aldrig sett att en "cool" attityd byggt vare sig stora eller små muskler än så länge ... ;)

Ibland är du bara för mycket Tolkia. :)

Hades
2006-09-16, 13:14
Det kan ligga mycket i att det är en helt annan hardcorestämpel på Sporthallen än på IKSU. Å andra sidan har jag aldrig sett att en "cool" attityd byggt vare sig stora eller små muskler än så länge ... ;)
Image is EVERYTHING!

Tolkia
2006-09-16, 13:32
Ibland är du bara för mycket Tolkia. :)
Intresseklubben antecknar.

HenrY
2006-09-16, 13:43
Makk, min brorsa, tränar där!*flex*

Bolio
2006-09-16, 13:52
Intresseklubben antecknar.

:)

henke_in_training
2006-09-16, 17:07
fint gym kan jag säga samt många andra möjligheter till annan idrott inom samma lokaler. Det är mycket rehab träning för äldre å så samt en otrolig mängd studenter där. Men allt som allt så har de det som behövs för att göra ett bra gym (förutom musiken). Ett tips är att träna måndag/tisdag kväll... om du vill stå i kö till allt dvs fast samtidigt se mycket fint ;)

Bobbokrull
2006-09-16, 18:44
Jag kommer troligen att åka upp.
Vilka på forumet tränar där?

Vore tacksam om någon kan ge en liten bild av vad det råder för stämmning på gymmet.


Jag brukar varva sporthallens gym med att träna tiiidiga morgonpass på IKSU, 06.30! *flex*

Stämningen då är i det närmaste optimal! Lite folk och man får verkligen träna precis på vilket sätt man vill. Fram emot eftermiddag och kvällen så är det fullsmockat med studenter av alla de slag...gillar man trängsel och är en social tränande individ så passar det ypperligt att träna på den tiden.

Men IKSU är helt okey som gym.

Grisen
2006-09-16, 18:46
Värdelösa Casallvikter och stänger.

bedlam
2006-09-16, 21:22
stämningen på gymmet är det väll inget fel på, men inte är det sådär att alla känner alla då det är sjukt mkt folk springer ut och in där varje dag.

paddanboy
2006-09-16, 21:59
Fräscht gym, IKSU har annars mycket stort utbud.

flubbe
2006-09-16, 22:39
Ett litet tillägg kan vara att duschen längst åt höger har bäst tryck och att duschen längst till vänster alltid(?) är iskall.

Makk
2006-09-17, 22:13
Ja jag tränar, som min klena bror sa, på IKSU sen ett par veckor tillbaka.
Gillar faktist gymmet, bra utbud av det mesta!
Kan vara ganska trångt vid de fria vikterna men de flesta använder inte alltför tunga vikter så dom brukar för det mesta vara lediga.

Sen är ju utbudet av andra aktiviteter gryymt bra, all drop-in konditions idrott är ju skit bra! 32626x roligare att spela fotboll, bandy eller nått än att sätta sig på en cykel och trampa.

Ello
2008-03-15, 19:48
BUMP!

Vilka tränar på IKSU nu för tiden?

Jag flyttade till Umeå i höstas och kan inte annat än lovorda IKSU! Gymmet är ju riktigt schysst, hoppas på mer fria vikter när ombyggnade blir klar bara...

Handcuff
2008-03-15, 19:50
Jag *mini (ville bara få använda denna nya)

Imni
2008-03-15, 22:02
Jag. Och stället äger. Bra med vikter, dock kommer den nya ombyggnaden (som är lika stor eller större än vissa gym) att göra gott. Dessutom är det rikligt med brudar där. Bästa "icke-hardcore-gymmet" i Sverige.*flex*

Ello
2008-03-15, 22:24
Absolut!! Det senaste jag hörde angående ombyggnaden var dok att det inte blir klart förrän till hösten. Nån som sitter inne på lite fakta?

Tolkia
2008-03-15, 22:36
Nej, men med tanke på att inget varit klart på utsatt tid sedan de började bygga ut (vilket är ett bra tag sedan) skulle jag inte sätta alltför stor tilltro till förhandstipsen ... :D

Det vore f.ö. sjukt bra med en större yta för bollträning/stretch/jojjande i dragapparat etc.; som det är nu är den oerhört underdimensionerad.

Athlete
2008-10-13, 00:51
Bumpi *rolleyes*

Någon som prövat hinderbanan i kamphallen på IKSU? Hur ser den ut?

sascha
2008-10-13, 04:24
Vill inte någon träna med mig? Jag känner mig så ensam.

Ellis Wyatt
2008-10-13, 06:15
Gymmet är bra. Personalen är dock otrevliga, osympatiska och ohjälpsamma. Tyvärr.

Prankie
2008-10-13, 06:40
Bumpi *rolleyes*

Någon som prövat hinderbanan i kamphallen på IKSU? Hur ser den ut?

Den för polis eller AF? Stretcha jämt i kamphallen så jag har sett ena och lekt lite med den andra.

Handcuff
2008-10-13, 08:37
Den för polis eller AF? Stretcha jämt i kamphallen så jag har sett ena och lekt lite med den andra.

Finns väl bara en..iaf om du menar i kaphallen. Sen så använder man de olika om det är AF/Polis.

Prankie
2008-10-13, 08:53
Finns väl bara en..iaf om du menar i kaphallen. Sen så använder man de olika om det är AF/Polis.

Jo, precis. Det är det jag menar. :) Samma hall men olika innehåll i deras innehåll av hinderbana. Polisernas är lite lättare men längre tycker jag.

Athlete
2008-10-13, 12:28
Jag vet bara det som står på IKSUs hemsida. Men vilken hinderbana som helst som man får använda om man köper guldkort! Vad är det för sorts hinder typ?

Pingu
2008-10-14, 21:59
Vill inte någon träna med mig? Jag känner mig så ensam.

Pingu köra med dig :whipped:

Athlete
2008-10-23, 09:25
Är det nån som har tips på hur man kan köra situps med mycket lutning (så mycket uppochned som går, utan att hänga i knäveckan och få ont pga det) på IKSU Gym?? Jag hittar ju för tusan inget därinne! Var där för nån dag sen och bara gick omkring förvirrat, sen gav jag upp av ren frustration.. *gah!*

Fuark
2013-09-02, 17:25
Nån som vet om det är personal där hela tiden? Det ska ha öppet till 23:00 idag och jag tänkte svänga förbi och köpa ett helårskort

Bobbokrull
2013-09-02, 17:29
Jepps...alltid bemannad reception under öppentiderna!

Mersault
2013-09-02, 17:30
Nån som vet om det är personal där hela tiden? Det ska ha öppet till 23:00 idag och jag tänkte svänga förbi och köpa ett helårskort

Inte säker men tror att receptionen är bemannad under ordinarie öppettider, tror aldrig jag varit där utan att det varit folk i receptionen...

Edit: Pucktvåa

henrikl
2013-09-02, 17:31
Personal hela öppettiden. Tänk på att du måste vara registrerad på kurser för att få studentrabatten har jag för mig. Kostar då 3800kr ist för 5700 (guldkort).

Fuark
2013-09-02, 17:42
Är registrerad på kurs redan. Men jag tänkte om man ska försöka ordna med kårrabatten också? eller är det onödigt?

3500 blir det utan kårrabatt och student, för silver, man får väl simma på silver?