handdator

Visa fullständig version : Sharp 37"


aitamaa
2006-09-15, 19:57
Var och kikade idag på denna tv:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/681646/details

Någon som har några egna erfarenheter av denna tv?
Försäljaren på Elgiganten rekomenderade den, och vi höll på jämföra fram och tillbaka.. Och jag tyckte den verkade bra.

Ska använda den som tv/data skärm. Blir nog inköp av Tv i början av nästa vecka, så tips på övriga tv-apparater tas tacksamt emot.

Krav, LCD ,hd-ready min 37" runt 10-15papp.

Gandalf
2006-09-15, 20:03
Själv skulle jag vänta till HD-tv skärmarna kommer och dom är ju på ingående om ett halvår eller så enligt Ny Teknik som jag läste för ett tag sedan.
Att det står att dom är HDTV-kompatibel betyder inte att dom har samma bild som en HD-tv och givetvis så vill tv-handlarna sälja ut tv-skärmarna som kommer att vara omoderna om ett halvår.
Men tycker du att HD-TV inte är så mycket att ha så är det ju ett bra köp.

aliquis
2006-09-15, 20:36
Själv skulle jag vänta till HD-tv skärmarna kommer och dom är ju på ingående om ett halvår eller så enligt Ny Teknik som jag läste för ett tag sedan.
Att det står att dom är HDTV-kompatibel betyder inte att dom har samma bild som en HD-tv och givetvis så vill tv-handlarna sälja ut tv-skärmarna som kommer att vara omoderna om ett halvår.
Men tycker du att HD-TV inte är så mycket att ha så är det ju ett bra köp.Den klarade ju 720p så det är ju en hdtv.

Vad du menar är nog skärmar som även klarar 1080i/p.

Du snackar för mycket skit om saker du inte vet något om.

Dessutom uppdateras 1080i bara hälften så ofta så upplösningen / bild / pixlar per sekund är LÄGRE än på 720p.

NiXPhoenix
2006-09-15, 21:42
Tycker ändå Gandalf har en poäng, de "HDTV-klara" apparaterna som säljs idag klarar endast den enklare standarden 720p. Det är en väldig skillnad på 1080p och 720p. Sen återstår det att se hur mycket material som kommer i den högsta upplösningen, kanske blir det mest bara filmer som man hyr/köper.


Det har börjat komma en del skärmar som har 1920*1080 punkters upplösning, men än så länge är de ganska få och rätt dyra. Men läget ser ändå helt annorlunda ut än vad det gjorde för säg ett år sen, då fanns det bara någon enstaka 1080-tv som gick på 50-100 000. Nu har produktionen av de mer högupplösta 1080-panelerna börjat komma igång och vi lär se fler och fler framöver.