handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om Michael Schumacher?


Mccartney
2006-09-15, 18:16
Efter denna säsong lägger schumacher av vad tycker ni om denna F1 förare?

Jag kan säga att Alain Prost och Senna var vida överlägsen Schumacher som förare.

När Senna dog och prost slutade tog Schumacher vid och jag tycker inte han har haft samma konkurrens som det Prost och Senna hade under sin tid.

HenrY
2006-09-15, 18:33
För att översätta frågan: Är verkligen Beatles världens bästa band genom tiderna??

L-Sami
2006-09-15, 18:58
Han tjänar för mycket pengar.

Yes
2006-09-15, 19:03
Att göra sådana jämförelser är nog alldeles för komplicerat. Prost, Senna och Skomakarn är/var alla ohemult bra. För en jämförelse måste vi se till konkurrensen, meriterna, teamen, hur sporten har förändrats etc. Sen kan man ju också fråga sig hur långt Senna hade nått om han varit kvar i livet. Jag tror han hade kunnat bli betydligt bättre än han var, och då var han ändå redan... bäst. Men det är ju bara spekulationer. Helt klart tycker jag dock inte att Skomakarn kan förringas på något sätt. Det finns väl trots allt ingen som vunnit mer än han?

Hades
2006-09-15, 19:12
Tycker nog att John McEnroe, Mats Wilander och Paul McCartney är bättre än Schumacher. Men det är min åsikt, och den har jag rätt till!

Yes
2006-09-15, 19:15
Nej, dom körde inte F1 och är därför inga riktiga män.

b_61
2006-09-15, 19:36
Beror väl på hur man definerar en förare, Schumacher är grym på att köra en F1 dessutom är han mycket duktigt på att ställa in sin bil. Att kunna ställa bilen är i dagens motorsport en mycket stor del av det hela. Så det är rätt svårt att jämföra dessa förare. Även som saker som psyke, vinnarskalle och arbetsvilja är viktigt för en förare.

Vi måste även komma ihåg att då Schumacher böt till Ferrari tog han ingen titel under åren 96 till 99 på grund av en för kass bil. Det var Schumacher som grunden lade till Ferraris överlägsenhet under många år.

Som sagt handlar F1 mer än att bara kunna köra en bilen, lär vara en god kombination av alla styrkor som gjort honom till den störste genom tiderna.

Tycker det känns bra att han lämnar F1 som en vinnare troligtvis, sporten kommer bli intressant även utan skomakaren. Fast det hade varit kul att får sett honom tillsammans med Raikkonen i Ferrari.

Fatalist
2006-09-15, 19:44
Beror väl på hur man definerar en förare, Schumacher är grym på att köra en F1 dessutom är han mycket duktigt på att ställa in sin bil. Att kunna ställa bilen är i dagens motorsport en mycket stor del av det hela. Så det är rätt svårt att jämföra dessa förare. Även som saker som psyke, vinnarskalle och arbetsvilja är viktigt för en förare.

Vi måste även komma ihåg att då Schumacher böt till Ferrari tog han ingen titel under åren 96 till 99 på grund av en för kass bil. Det var Schumacher som grunden lade till Ferraris överlägsenhet under många år.

Som sagt handlar F1 mer än att bara kunna köra en bilen, lär vara en god kombination av alla styrkor som gjort honom till den störste genom tiderna.

Tycker det känns bra att han lämnar F1 som en vinnare troligtvis, sporten kommer bli intressant även utan skomakaren. Fast det hade varit kul att får sett honom tillsammans med Raikkonen i Ferrari.

Du menar att det inte skulle funkat om han hade en förlorarskalle?

Vilken nukleotidsekvens svarar för denna fenotyp?????++

ETK_TIS
2006-09-15, 19:57
Väldigt duktig förare , jag hoppas att vi får se han i andra motorsport tävlingar .

b_61
2006-09-15, 20:00
Du menar att det inte skulle funkat om han hade en förlorarskalle?

Har du någonsin hållit på med motorsport? Om du har det vet du vad jag snackar om.

Pumpitup
2006-09-15, 20:02
Gillar inte den här typen av spekulationer, respektera varje årtionde för sig, punkt slut.

ETK_TIS
2006-09-16, 11:13
Om ni gillar Historia , så finns detta

http://www.formula1.com/archive/

Arf Pingvin
2006-09-16, 11:57
Han har vunnit mest. Har i princip alla rekord inom F1. Enligt mig är han den störste genom tiderna. Jag tror inte på en sekund att konkurrensen var hårdare förut.

Det jag uppskattar hos Shumi är kombinationen av förartalang och taktiker. Det senare har han visat många gånger när saker hänt under lopp och de har kört helt annan taktik än alla andra, han är kanske den smartaste föraren i F1. Men det är kanske enklare att gilla någon som Senna som också var en fruktansvärd förartalang (antal poles säger lite om det, men shumi har vunnit mer av loppen han startade). Men jag kommer ihåg lopp när Shumi körde för Benetton i regnet... alla andra blev redigt skolade. Den där förmågan att köra på gränsen men fortfarande med marginal är hans starka sida. Den förmågan har gjort att han kunnat lägga in ett stopp med en tung bil och hålla samma fart som de andra när de tagit två, eller tagit två stopp och kört lätt bil som en furie när de andra tagit ett.

Yes
2006-09-16, 12:43
Regn brukar ju vara det som skiljer pojkar från män. Om jag inte minns helt fel tog Senna sin första seger i just regn, där han var överlägsen. :)

Bolio
2006-09-16, 12:45
Jag gillar Nietzsche mer. Och jag har som vanligt full rätt till min alldeles personliga åsikt, helt utan att hänvisa till källor!

Arf Pingvin
2006-09-16, 12:49
Regn brukar ju vara det som skiljer pojkar från män. Om jag inte minns helt fel tog Senna sin första seger i just regn, där han var överlägsen. :)

Och?

Yes
2006-09-16, 13:18
Och?
Och... vad är ditt problem?

trasan
2006-09-16, 14:18
Omöjligt att svara på, fenomenal förare, men det finns d flera av! Jävligt trevlig dock!

DTH
2006-09-16, 14:28
Schumi är nog en av de bästa helt klart men vem som verkligen är BÄST kan vi aldrig få reda på. Att Schumacher har haft en överlägsen bil i många år också får vi inte glömma. Mika Häkkinen vann ju 98 o 99 o sen började bilen bli sämra o sämre med massa motorproblem osv. Kimi Räikkönen var nära o vinna 2003 då Shumi vann med 1poäng. O 2005 hadeMcLaren massa motorproblem +otur så Alonso vann istället. Men nästa säsong skall Kimi vinna och Heikki Kovalainen komma tvåa. :-P Hoppas jag... är ju finne.

Sen finns det många Sennafans som säger att han är överlägset bäst och att Prost suger m.m. Men det e inte många som vet att Alain Prost fick mer poäng än Senna både 88 o 89 när de körde i samma stall. Men 88 så räknade man antalet vinster och inte poäng o då vann Senna med EN vinst mer än Prost. INGEN har fått mer poäng än Prost i samma stall förutom Niki Lauda 84 tror jag det var som vann men en HALV poäng. ^^

Arf Pingvin
2006-09-16, 15:08
Och... vad är ditt problem?

Vad hade det med tråden att göra.

Yes
2006-09-16, 15:19
Vad hade det med tråden att göra.
Tja, du nämnde Schumacher och regn, jag tillade att duktiga förare brukar utmärka sig i just regn. Jag ser inte riktigt poängen i att svara med en dryg fråga.

Arf Pingvin
2006-09-16, 15:31
Tja, du nämnde Schumacher och regn, jag tillade att duktiga förare brukar utmärka sig i just regn. Jag ser inte riktigt poängen i att svara med en dryg fråga.

Men om du snipar tråden sådär så måste du mena nånting med det, annars var det bara en dryg kommentar. Klart att duktiga förare utmärker sig i regn, jag använde det för att påvisa en egenskap hos Shumi som tillsammans med förmågan att lägga upp eller ändra strategi under ett lopp gör honom till den bäste i mina ögon. Samtidigt gör han ytterst få misstag, vilket gjort att han vunnit så stor andel av de lopp han startat.

Yes
2006-09-16, 15:34
Jösses, det var ett litet inlägg bara, ett påpekande. Du blev visst upprörd av det...

Arf Pingvin
2006-09-16, 16:04
Nej jag blir inte upprörd. Back on topic nudå.

Yes
2006-09-16, 16:16
Brabra, då tycker jag vi kollar på Villeneuve och Arnoux, Dijon -79:
http://video.google.com/videoplay?docid=-17994254184349724&q=Dijon+79

Det här klippet är omöjligt att tröttna på, och grabbarna skall i varje fall ha ett hedersomnämnande i en tråd om F1-hjältar.

Yes
2006-09-16, 16:56
Lite Schumacher och regn...
http://video.google.com/videoplay?docid=8421644483642064411&q=Schumacher+rain

Yes
2006-09-16, 16:58
Senna gör en snygg omkörning i regn:
http://video.google.com/videoplay?docid=2716435171583952229&q=Senna+rain

"The Toleman team was small in comparison to larger teams of that time like Williams, McLaren, or Brabham. Despite this, the team built a ... all » decent car powered by Hart Turbo engines and it was to be in this car where Senna's talents soon started to attract notice. He scored his first World Championship point on April 7, 1984 at the South African Grand Prix at Kyalami. Three races and two points later came the high watermark of Senna's debut season when he really impressed at the Monaco GP. Rain had plagued the event come Sunday where he started 13th on the grid, but after the start of the race, he soon was picking his way through the field in the wet on a circuit not known for overtaking in the dry. By Lap 19, he passed second place man (a double, and later triple World Champion) Niki Lauda and soon chased after race leader Alain Prost. However, the rain started lashing harder and on Lap 31 the race was stopped. (This would have unfortunate consequences for Prost. Half points for a win was less than full points for the second place he would have earned if the event had continued to two-thirds distance, enough to be counted full race."

Mccartney
2006-09-17, 15:27
Jag har följt formula one sedan början av 80talet...och jag får säga att Prost och Senna är i en klass för sig. Inte ens schumacher kommer i närheten av dem.

Prost...han kunde ställa in sin bil...han kallas för professorn...den enda föraren som vägrat köra för att det regnade.

Senna...vs Prost då kunde man gå upp på natten och bara sitta o njuta. På den tiden gick det till och med att köra om. Senna var bättre en prost på vått underlag. Prost var den säkrare föraren som aldrig tog risker.

Gille villneuve var tillsammans med Senna en av dem största talangerna som någonsin funnits.Han körde också tyvärr ihjäl sig.

Men man ska inte glömma förare som Jacki Stewart och Niki Lauda.

1993 utklassade Prost allt och alla....efter ett par varv ledde han med 40sek....Willams var överlägsna då. Tyvärr var det samma bil som Senna omkom året efter i.

Den största förlusten någon sin för motorsporten och Prost sa att han aldrig skulle sätta sig i en F1 bil igen efter den tragiska olyckan.

Vad hade vi för förare på 80 talet...Mansell, Nelson P, Lauda, Prost, Senna, Rosberg, vad hade dem för bilar...mitten av 80 körde dem turbo bilar....det kallar jag F1 bilar.....

ETK_TIS
2006-09-17, 17:03
En förare som är högt aktad bland förarna ( dåtid ) var Ronnie Pettersson .

Mccartney
2006-09-17, 17:12
Ronnie Pettersson var bra...men jag tror vi svenskar överskattar nog honom lite. Inget snack om saken att han är sveriges bästa förarere någonsin.

ETK_TIS
2006-09-17, 17:19
Ronnie Pettersson var bra...men jag tror vi svenskar överskattar nog honom lite. Inget snack om saken att han är sveriges bästa förarere någonsin.

Nja det håller jag inte med om , mera så att förarna från den tiden uppskattade Ronnie mer än vad vi kan tänka oss.