handdator

Visa fullständig version : Styrketräna med öroninflammation?


martynj
2006-09-15, 15:28
Hallå!
Går det bra att styrketräna med öroninflammation? Förutom inflammerat mellanöra och hörselgång (tror det var den gången..?) så mår jag toppen. Ingen feber och knappt förkyld.

Har inte tränat på några dagar nu och börjar få abstinens. Vad tror ni, kan jag sticka ner till gymmet?

martynj
2006-09-15, 15:35
Bör tilläggas att jag inte tar någon medicin, så jag har inga skumma preparat i kroppen som kanske skulle påverka om jag kunde träna eller ej.

kyla
2006-09-15, 15:36
Nejnejnej... träna aldrig med en infektion i kroppen! Inflammationen kan sprida sig till hjärnan och då kanske du aldrig mer får träna.

martynj
2006-09-15, 15:38
Nejnejnej... träna aldrig med en infektion i kroppen! Inflammationen kan sprida sig till hjärnan och då kanske du aldrig mer får träna.

Ajdå, är det så illa? :(
Jag får panik av att bara sitta stilla och se på tv!

kyla
2006-09-15, 15:39
Kanske inte så illa, men man ska inte chansa, för risken finns. Men du bör nog fråga en läkare, på ett forum finns inte de rätta personerna att svara på en sån här fråga.

King Grub
2006-09-15, 15:43
på ett forum finns inte de rätta personerna att svara på en sån här fråga.

Jo, det gör det. Med en infektion i kroppen tränar man inte, punkt.

Sedan dyker det alltid upp någon hardcoretomte och säger att han tränar med både halsont, förkylning och malaria, och det är ju upp till honom - det är hans kropp. Det är dock rent destruktivt och farligt att göra det - även om det inte blir några skadliga efterspel i 99 fall av 100 vet man aldrig när det sker, och det är inte säkert att det blir tillfälle 100 heller, utan kan lika gärna vara tillfälle 17 eller t o m första tillfället, och det gynnar knappast träningsresultaten att träna sjuk.

martynj
2006-09-15, 15:47
Jo, det gör det. Med en infektion i kroppen tränar man inte, punkt.

Sedan dyker det alltid upp någon hardcoretomte och säger att han tränar med både halsont, förkylning och malaria, och det är ju upp till honom - det är hans kropp. Det är dock rent destruktivt och farligt att göra det - även om det inte blir några skadliga efterspel i 99 fall av 100 vet man aldrig när det sker, och det är inte säkert att det blir tillfälle 100 heller, utan kan lika gärna vara tillfälle 17 eller t o m första tillfället, och det gynnar knappast träningsresultaten att träna sjuk.

Tack för svaret. :thumbup: Jag avstår nog från att träna då. Varför finns dessa förbannade sjukdomar?! :(

BigForre
2006-09-15, 16:19
Tack för svaret. :thumbup: Jag avstår nog från att träna då. Varför finns dessa förbannade sjukdomar?! :(

För att det hade varit så tråkigt om allt varit så förbannat enkelt ;)

blekfet2
2006-09-15, 16:25
förstår inte riktigt vad man tror att man ska få ut av ett träningspass om man är risig i kroppen?

bubbe
2006-09-15, 16:36
Jag tränar ofta fastän jag inte är helt frisk, mest för jag tycker det är roligt och vill hålla igång tekniken, men då med lättare vikter och mindre volym.

martynj
2006-09-15, 16:44
förstår inte riktigt vad man tror att man ska få ut av ett träningspass om man är risig i kroppen?

Grejen är att jag känner mig jättefrisk, bara det att örat värker så förbannat och att jag är lite småsnuvig. Annars har jag sån brutal överskottsenergi att jag känner för att springa en halvmara. :)

blekfet2
2006-09-15, 16:54
Grejen är att jag känner mig jättefrisk, bara det att örat värker så förbannat och att jag är lite småsnuvig. Annars har jag sån brutal överskottsenergi att jag känner för att springa en halvmara. :)


ett litet tips, lås in dig på ett rumm och spela en truddelutt på skinnflöjten :D

Gpajpen
2006-09-15, 16:59
även om det gick att träna riskfritt med en infektion i kroppen så är det i princip lönlöst.
kroppen kommer _inte_ att prioritera att bygga muskler, utan kommer lägga arbete på att bli frisk.

regus
2006-09-15, 17:00
ett litet tips, lås in dig på ett rumm och spela en truddelutt på skinnflöjten :D

stå på händerna(handen) samtidigt..

Sånt är jobbigt:naughty:

martynj
2006-09-15, 17:06
ett litet tips, lås in dig på ett rumm och spela en truddelutt på skinnflöjten :D

:D

blekfet2
2006-09-15, 20:40
:D


funkar utmärkt :D

barkiiis
2014-10-16, 07:16
Har nu fått en liten öron inflammation och läkaren här i Australien sa att det var okej att träna, bara att jag skulle hålla mig borta ifrån att simma.

Så blev ganska ställd när jag undersökt eftersom alla svenskar på internet säger att man inte ska träna medans de engelska sidorna tycker det är helt okej.

Vad tycker/tror ni om det ? Var läkaren ute och cyklade eller är det kanske okej att träna ? Fick även antibiotika av läkaren.

King Grub
2014-10-16, 07:52
http://fyss.se/wp-content/uploads/2011/02/9.-Infektioner-och-idrott.pdf