handdator

Visa fullständig version : Träningsverk i flera dagar?


Mushan
2006-09-15, 14:27
Hej, har en snabb fråga bara..

Brukar ni få träningsverk i flera dagar? Har haft det nu i bröst och triceps, sen i tisdags. Gör t.o.m ont. Började träna i tisdags, efter en lång paus.

Vad kan det bero på? Tränat för hårt? Kanske skulle börjat lite lättare..

Tack på förhand.

King Grub
2006-09-15, 14:28
Inget konstigt alls att du fortfarande har träningsvärk sedan i tisdags, om du haft en frånvaro. Upp till en vecka är inte ovanligt i sådana fall.

Arf Pingvin
2006-09-15, 14:31
Det kan hålla i sig 4-5 dar om man kört riktigt hårt efter uppehåll, inget ovanligt. Trappa upp lite lugnare bara, lite träningsvärk är inte farligt men det är svårt att träna om man har ont.

Popeye
2006-09-15, 14:44
Hehe, jag kan knappt gå idag efter ett pass i onsdags.
Hade slappat till redigt under semestern/sommaren och onsdagspasset var det första efter en tids uppehåll.
Körde lätta vikter typ böj 100kg och sumo mark 100kg men det verkar inte spela någon större roll. Benen är helt körda och jag kan knappt röra mg.

Sensmoralen -> Man behöver inte köra tungt för att få sjuk träningsvärk efter ett uppehåll. och den kan hålla i sig läääänge, har haft känningar i upp till 1½vecka.

Mushan
2006-09-15, 14:53
Okej, tack för alla svaren, ska tänka på det nästa gång när jag ska börja träna efter uppehåll! :)