handdator

Visa fullständig version : Böj på benen


wannabe_nr1
2006-09-15, 08:34
hejsan

jag tränar min rumpa för att den ska bli större, skall börja gå ut oc jogga på morgonen nu också för lite plattare mage. men när man tränar rumpan tränar man ju samtidigt benen, nästan mer än rumpan. jag gör övningar som utfall och knäböj, rumpan har blivit lite större kanske men låren har liksom böjt sig. det är bara för det är msukler där, så framsida låren böjer sig framåt och så har jag en liten putrumpa därbak, är det så det skall vara? ser det inte lite okvinnligt ut? finns det inget sätt man BARA kan träna rumpan utan att träna låren?
//tacksam för svar

L-Sami
2006-09-15, 09:24
Den här övningen tar på Gluteus Maximus (rumpan) + Hamstrings (Baksida lår)

http://www.nismat.org/orthocor/programs/lowbody/lowbd6.gif

mangs
2006-09-15, 09:27
Att springa kommer inte ge dig någon nämnvärd muskeltiilväxt varken på rumpan eller benen.

Det är styrketräningen som kommer ge dig muskeltillväxt. Det är svårt att bara träna rumpan och inte benen men om du kör typ, djuupa knäböj, utfall, lårcurl (mycket) och raka marklyft så får du mer träning på baksida lår och rumpan än på framsida lår. Dock är det ju inte fel att även bygga upp låren. Lycka till!

mini
2006-09-15, 10:17
Jag tycker välförmade muskulösa lår är både skitsnyggt och kvinnligt, så mitt subjektiva tips är att fortsätta som du gör.

Tricklev
2006-09-15, 10:36
Jag tycker välförmade muskulösa lår är både skitsnyggt och kvinnligt, så mitt subjektiva tips är att fortsätta som du gör.

+1