handdator

Visa fullständig version : Ogillar tjejers spel och hemlighetsmakeri


Sidor : [1] 2

shadowfire
2006-09-14, 17:50
Jag fattar inte varför kvinnor tycker det är så otroligt roligt med alla spel och lekar i början då man ses.

Jag har ännu en gång hamnat i en sådan här lek där man inte fattar riktigt hur man ska bete sig.

Vi har hånglat på en fest och det kändes som om det var något i luften och båda vill ses igen. Så mycket vet jag. Så fort jag försöker göra något så ofantligt offensivt som att ge henne en komplimang eller flirta lite, så ryggar hon tillbaka och besvarar den inte. Ligger jag lågt och hör inte av mig så är hon som galen och bombar mig med sms och mail och flirtar på hejvilt. Sen så fort jag besvarar flirten försiktigt så gömmer hon sig igen.

Jag begriper inte varför kvinnor gör på detta sättet!
Vad är det som är så roligt? Ena dagen tror jag inte hon vill ett skit, andra dagen är jag helt övertygad om att hon är seriöst intresserad och tredje dagen tror jag bara hon vill träffas en till gång för att löpa linan ut...

Jag blir så trött på sådana här lekar att jag tappar intresset istället.
Ungtuppen du verkade ha koll på sådant här?

Tricklev
2006-09-14, 17:52
Nej ungtuppen har inte koll på detta, men jag ska ge dig några råd.

Detta är INGEN slags tjej som du bygger upp ett förhållande med, spela leken med henne, sätt på henne och gå vidare, det är inte svårare än så.

shadowfire
2006-09-14, 17:53
Nej ungtuppen har inte koll på detta, men jag ska ge dig några råd.

Detta är INGEN slags tjej som du bygger upp ett förhållande med, spela leken med henne, sätt på henne och gå vidare, det är inte svårare än så.
Den optionen finns då hon dessutom bor i Norge (lagomt lyckat o hångla med en emigrerad svenska).
Typiskt att tjejer ska hålla på o leka med grabbars känslor dock.. :confused:

Trance
2006-09-14, 17:54
Cilia - Vilka är alla dessa tjejer?

mini - Det är så löjligt med spel, umgås du bara med fjortonåringar eller.

Ungtuppen - Kvinnor är så lättlästa, börja med en neg. Sedan en trefemma för att få henne på kroken sedan är det bara att köra lite florj innan du slutar med en klosh.

jwzrd - Ungtuppen, du är oskuld.

Kwon - Irrelevant bild.

L-Sami
2006-09-14, 17:54
Lämna ifred såna tjejer om du inte själv är leksugen och vill spela. Du ödslar bara din tid annars.

Grahn
2006-09-14, 17:55
Tja du kan ju alltid bli homo och se om de har det bättre?

Pudzianovski
2006-09-14, 17:56
Cilia - Vilka är alla dessa tjejer?

mini - Det är så löjligt med spel, umgås du bara med fjortonåringar eller.

Ungtuppen - Kvinnor är så lättlästa, börja med en neg. Sedan en trefemma för att få henne på kroken sedan är det bara att köra lite florj innan du slutar med en klosh.

jwzrd - Ungtuppen, du är oskuld.

Kwon - Irrelevant bild.

Haha :D

Baan
2006-09-14, 17:56
Det var ganska längesen lösningsförslaget gavs, men jag säger det nu, ge henne en PROPP.

Kwon
2006-09-14, 17:57
Cilia - Vilka är alla dessa tjejer?

mini - Det är så löjligt med spel, umgås du bara med fjortonåringar eller.

Ungtuppen - Kvinnor är så lättlästa, börja med en neg. Sedan en trefemma för att få henne på kroken sedan är det bara att köra lite florj innan du slutar med en klosh.

jwzrd - Ungtuppen, du är oskuld.

Kwon - Irrelevant bild.

LOL! :laugh: :thumbup:

Genesis
2006-09-14, 17:59
Trance: :laugh:

Enligt Ungtuppen så är du allt en kåt och desperat jävel. Tjejen vill jaga sitt byte.

:n00b

Kwon
2006-09-14, 18:01
Alla dessa games och lekar med känslor kanske var kul när man var 18-20 men inte nuförtiden.

Rakt på sak och inga charader.

Hur gammal är damen?

Bild

Baan
2006-09-14, 18:03
Alla dessa games och lekar med känslor kanske var kul när man var 18-20 men inte nuförtiden.

Rakt på sak och inga charader.

Hur gammal är damen?

Bild

Du tänker på Big Butts?

Kwon
2006-09-14, 18:04
Du tänker på Big Butts?

Nä, jag menar undvika alla dessa spel och tala ur skägget istället.

shadowfire
2006-09-14, 18:05
Alla dessa games och lekar med känslor kanske var kul när man var 18-20 men inte nuförtiden.

Rakt på sak och inga charader.

Hur gammal är damen?

Bild
Damen är 29... så hon borde ju ha växt upp från sådant kan man tycka.

Baan
2006-09-14, 18:06
Nä, jag menar undvika alla dessa spel och tala ur skägget istället.

Men lite skit kan man få tåla om vikten är väldisponerad?

shadowfire
2006-09-14, 18:06
Cilia - Vilka är alla dessa tjejer?

mini - Det är så löjligt med spel, umgås du bara med fjortonåringar eller.

Ungtuppen - Kvinnor är så lättlästa, börja med en neg. Sedan en trefemma för att få henne på kroken sedan är det bara att köra lite florj innan du slutar med en klosh.

jwzrd - Ungtuppen, du är oskuld.

Kwon - Irrelevant bild.
:laugh: :hbang:
bästa inlägget på kolo på länge..

Yes
2006-09-14, 18:07
Prova gå rakt på sak och fråga vad hon vill egentligen?

Baan
2006-09-14, 18:07
Prova gå rakt på sak och fråga vad hon vill egentligen?

Han är ju inte homosexuell vad jag förstår.

Kwon
2006-09-14, 18:10
Damen är 29... så hon borde ju ha växt upp från sådant kan man tycka.

Jaså. Hon verkar fortfarande ha barnasinnet kvar dock.

Är hon verkligen värd allt detta besvär tycker du?

ManuelIT
2006-09-14, 18:10
Cilia - Vilka är alla dessa tjejer?

mini - Det är så löjligt med spel, umgås du bara med fjortonåringar eller.

Ungtuppen - Kvinnor är så lättlästa, börja med en neg. Sedan en trefemma för att få henne på kroken sedan är det bara att köra lite florj innan du slutar med en klosh.

jwzrd - Ungtuppen, du är oskuld.

Kwon - Irrelevant bild.

Hahahaha!:laugh:

shadowfire
2006-09-14, 18:12
Jaså. Hon verkar fortfarande ha barnasinnet kvar dock.

Är hon verkligen värd allt detta besvär tycker du?
Jag vet inte, det kändes OK till en början (vi ska ses nästa helg) men jag känner att jag tappar intresset nu bara. Skulle det vara så att hon verkligen HAR seriösa intentioner så har hon ju minst sagt sabbat för sig själv... och känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna hålla truten, utan jag lär väl läxa upp henne och sen var den kontakten bruten haha..

Fed up
2006-09-14, 18:13
Äh bullshit att alla tjejer är sådär.
Jag hatar alla sådana spel, jag är nog snarare för öppen och ärlig än sådan. Jag vet fler tjejer som inte heller håller på sådär.

Otur? Dåligt val? Jag vet inte.

sundvall
2006-09-14, 18:13
Gah. Det är många många tjejer som är såhär. Hon är säkert en riktigt toppentjej innerst inne men det verkar vara så att vissa bara är såhär till en början, de flesta tammefan.

Hon vill troligtvis se hur lätt du är att få egentligen, därav dessa flirtar. När du besvarar dessa bekräftar du bara för henne att hon har dig på kroken och att hon kan göra tammefan vad hon vill nu, hon har bollen och kan bestämma om ni ska gå vidare och då brukar även intresset vissna litegrann.

Det är liksom inte så att dom bestämmer sig för att "Muhaha, nu jävlar ska jag leka med denna lille pojkes känslor".

Mini och cilia jag skiter i vad ni säger, jakten är faktiskt hos de flesta en del av det roliga och om man måste kämpa lite för bytet så blir det fan så mycket godare sen.

Ett tips skulle kunna vara att inte besvara hennes jävla flirt-grejjer, var bara som vanligt och behandla henne som en kompis och inget annat. Jag är nästan säker på att hon bara kommer bli värre och värre då, till slut kommer hon fråga dig rakt upp och ner om du är intresserad i något mer än en vänskapsrelation - Då är det DU som bestämmer, svara då med något liknande "kanske det, jag är den som gärna tar tid på mig och lär känna personen riktigt först så jag vet att hon är min typ" ... Fortfarande du som har kontrollen.

Dra ut på det ett tag och endra kommer hon till slut att slänga sig på dig, eller så får det helt enkelt ta den tid det tar. Vem vet du kanske inte gillar henne efter du lärt känna henne lite bättre?

Säg för bövelen aldrig rätt ut att du är intresserad i henne, gör aldrig det... visa det istället, när tillfället är som bäst.

Hades
2006-09-14, 18:14
Killar som visar att de har bättre saker för sig än att svansa efter tjejer och ge dem komplimanger framstår som mer intressanta, helt enkelt. Det är ju inte direkt någon nyhet att många helst av allt vill ha något som är svårt att få. Jag vill även påstå att det som kallas "spel" av många, egentligen är en urskiljningsprocess där många killar sorteras bort eftersom de inte är tillräckligt självständiga och/eller självsäkra.

Kwon
2006-09-14, 18:14
Jag vet inte, det kändes OK till en början (vi ska ses nästa helg) men jag känner att jag tappar intresset nu bara. Skulle det vara så att hon verkligen HAR seriösa intentioner så har hon ju minst sagt sabbat för sig själv... och känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna hålla truten, utan jag lär väl läxa upp henne och sen var den kontakten bruten haha..

Kanske lika bra att du märkt/upptäckt/känner detta nu istället för senare?

shadowfire
2006-09-14, 18:14
Prova gå rakt på sak och fråga vad hon vill egentligen?
Tänker göra det då vi ses.. känns som om jag börjar få horn i pannan dock mer än fjärilar i magen, hmmz...

Herkulez
2006-09-14, 18:16
Cilia - Vilka är alla dessa tjejer?

mini - Det är så löjligt med spel, umgås du bara med fjortonåringar eller.

Ungtuppen - Kvinnor är så lättlästa, börja med en neg. Sedan en trefemma för att få henne på kroken sedan är det bara att köra lite florj innan du slutar med en klosh.

jwzrd - Ungtuppen, du är oskuld.

Kwon - Irrelevant bild.
:D

sundvall
2006-09-14, 18:17
Killar som visar att de har bättre saker för sig än att svansa efter tjejer och ge dem komplimanger framstår som mer intressanta, helt enkelt. Det är ju inte direkt någon nyhet att många helst av allt vill ha något som är svårt att få. Jag vill även påstå att det som kallas "spel" av många, egentligen är en urskiljningsprocess där många killar sorteras bort eftersom de inte är tillräckligt självständiga och/eller självsäkra.

Jävligt bra inlägg!

shadowfire
2006-09-14, 18:17
Killar som visar att de har bättre saker för sig än att svansa efter tjejer och ge dem komplimanger framstår som mer intressanta, helt enkelt. Det är ju inte direkt någon nyhet att många helst av allt vill ha något som är svårt att få. Jag vill även påstå att det som kallas "spel" av många, egentligen är en urskiljningsprocess där många killar sorteras bort eftersom de inte är tillräckligt självständiga och/eller självsäkra.
Man kan iofs tycka det är rätt naturligt då man visat intresse för varandra genom diverse köttsliga aktiviteter i samma sovsäck (dock porrades det inget tack gudskelov) och sedan har bestämt för att ses igen att det vore fullt naturligt att ge varandra komplimanger (självklart i lagom dos). Det blir ju lite galet om man låtsas som att inget har hänt när båda två har hånglat skiten ur varandra, uppenbarligen fullt attraherade. Det är där jag inte förstår vad spelet kommer in i bilden, det blir ju som att ta avstånd från det som hänt men ändå inte?

shadowfire
2006-09-14, 18:18
Kanske lika bra att du märkt/upptäckt/känner detta nu istället för senare?
Mjo iofs, det är bra med personer som avslöjar sig själva i ett tidigt skede så kan man lägga tid, energi och pengar på annat ist. :D

Kwon
2006-09-14, 18:19
Mjo iofs, det är bra med personer som avslöjar sig själva i ett tidigt skede så kan man lägga tid, energi och pengar på annat ist. :D

Annars blir det bara jobbigt och waste of time, energy and resources.

Yes
2006-09-14, 18:19
Tänker göra det då vi ses.. känns som om jag börjar få horn i pannan dock mer än fjärilar i magen, hmmz...
Låter bra. :thumbup:

Fast det är å andra sidan bevisat att om man vill få kvinnor på fall skall man inte göra som Yes. :D

Fed up
2006-09-14, 18:21
Hon kanske är frikyrklig och dras mellan lust och moral?
Eller är hon kanske sjukt bränd från tidigare relationer och drar sig tillbaka så fort du visar tecken på intresse, men ångrar sig när du slutar?
Eller är hon kanske manodepressiv?
Eller bara jävligt tröttsam?

Som tjej tycker jag att man får "lära" sig att man ska göra sådär av typ frida och vecorevyn, minns alla såna "ring aldrig tillbaka" "vänta alltid 3 dagar innan du ringer" "låt honom undra och längta" osv. Jag sket högaktningsfullt i sån skit även som femtonåring, men det vore ju underligt om alla vore lika begåvade som jag. :D

Richard85
2006-09-14, 18:21
Som ngn sade, sätt på henne och gå vidare..

shadowfire
2006-09-14, 18:22
Annars blir det bara jobbigt och waste of time, energy and resources.
Kwon - alltid lika vis, du är lite som en Roosewelt för mig. :D

shadowfire
2006-09-14, 18:24
Hon kanske är frikyrklig och dras mellan lust och moral?
Eller är hon kanske sjukt bränd från tidigare relationer och drar sig tillbaka så fort du visar tecken på intresse, men ångrar sig när du slutar?
Eller är hon kanske manodepressiv?
Eller bara jävligt tröttsam?

Som tjej tycker jag att man får "lära" sig att man ska göra sådär av typ frida och vecorevyn, minns alla såna "ring aldrig tillbaka" "vänta alltid 3 dagar innan du ringer" "låt honom undra och längta" osv. Jag sket högaktningsfullt i sån skit även som femtonåring, men det vore ju underligt om alla vore lika begåvade som jag. :D
Lite sådant kan jag köpa, att man inte är för "på" osv. Behöver ju inte höras av varje dag och så, utan lite distans ska man absolut ha i början innan man vet vad det leder till...

Oavsett hennes anledningar så blir jag bara så tröööööööööööött på sådant här... trams är vad det är. :(

Fed up
2006-09-14, 18:25
Lite sådant kan jag köpa, att man inte är för "på" osv. Behöver ju inte höras av varje dag och så, utan lite distans ska man absolut ha i början innan man vet vad det leder till...

Oavsett hennes anledningar så blir jag bara så tröööööööööööött på sådant här... trams är vad det är. :(

Nej man behöver ju inte ringa tre gånger om dan och böla ut att man älskar den andra, typ, men det är ju skillnad på att spela spel och bara vara lite vettig.

Hades
2006-09-14, 18:25
Man kan iofs tycka det är rätt naturligt då man visat intresse för varandra genom diverse köttsliga aktiviteter i samma sovsäck (dock porrades det inget tack gudskelov) och sedan har bestämt för att ses igen att det vore fullt naturligt att ge varandra komplimanger (självklart i lagom dos). Det blir ju lite galet om man låtsas som att inget har hänt när båda två har hånglat skiten ur varandra, uppenbarligen fullt attraherade. Det är där jag inte förstår vad spelet kommer in i bilden, det blir ju som att ta avstånd från det som hänt men ändå inte?
"Urskiljningsprocessen" fortgår säkert ett bra tag innan hon bestämt sig för att du faktiskt är något att satsa på. Att ge komplimanger tidigt kan från hennes sida ses som ett tecken på att du faktiskt bryr dig om ifall du får henne eller ej (i det här läget ger du henne komplimanger för din egen vinnings skull - tror jag). Och då blir du mindre intressant, enligt tidigare resonemang.

bubbe
2006-09-14, 18:25
Kan ge mig på att hon har något oavslutat hemma i norge, men är ändå intresserad av dig. Så när du ger signaler om att du vill mer, så blir det oroligt och samvetet tränger sig på.

Kwon
2006-09-14, 18:26
Kwon - alltid lika vis, du är lite som en Roosewelt för mig. :D

Jag vill påstå att det är bättre och du mår bättre om det känns bra redan vid första början och allting flyter på.

Om det förändrar sig senare är ju en annan femma, men att hoppa in i något med förhoppningen om att det skall förändras när det känns dumt och osäkert vid början, det är en investering jag inte skulle göra.

För din egen skull alltså, men du gör som du vill!

Livet är för kort för detta!

Baan
2006-09-14, 18:26
Känns lite "biologisk klocka" över det hela faktiskt. Du blir helt galen efter tre dagar att du inte får tydliga bud om det faktiskt blir några ungar, 2x volvos, en labrador, stuga... etc, you get the point!

Kwon
2006-09-14, 18:27
Kan ge mig på att hon har något oavslutat hemma i norge, men är ändå intresserad av dig. Så när du ger signaler om att du vill mer, så blir det oroligt och samvetet tränger sig på.

Detta är helt klart en mycket trolig situation.

shadowfire
2006-09-14, 18:31
Kan ge mig på att hon har något oavslutat hemma i norge, men är ändå intresserad av dig. Så när du ger signaler om att du vill mer, så blir det oroligt och samvetet tränger sig på.
Den är ju faktiskt inte helt omöjlig och sådant är ack så svårt att ta reda på med.

Kwon
2006-09-14, 18:33
Den är ju faktiskt inte helt omöjlig och sådant är ack så svårt att ta reda på med.

Ja om du är orolig över detta så, antingen anlitar du en privatdetektiv, snor hennes mobil, konfronterar henne eller så skiter du i henne och letar nytt.

shadowfire
2006-09-14, 18:33
Känns lite "biologisk klocka" över det hela faktiskt. Du blir helt galen efter tre dagar att du inte får tydliga bud om det faktiskt blir några ungar, 2x volvos, en labrador, stuga... etc, you get the point!
Det där hängde jag dock inte med på?
Det stämmer i varje fall inte in på mig, jag är mer eller mindre livrädd för att bilda familj, i varje fall med fel person. Ohnej, sakta i backarna, men däremot vill jag veta om man datear eller inte, annars kan jag ju öppna dörren till annat kvinnofolk på närmare håll som visar intresse just nu.

Fattar inte varför kvinnor ska anfalla i flock heller för den delen, när man söker med ljus o lykta så hittar man inte en enda och när man skiter i vilket så kommer de, men alltid alla på en o samma gång? Å så måste man dissa någon o välja en annan o givetvis väljer man fel...

shadowfire
2006-09-14, 18:34
Ja om du är orolig över detta så, antingen anlitar du en privatdetektiv, snor hennes mobil, konfronterar henne eller så skiter du i henne och letar nytt.
lol, det sista alternativet är väl det som hägrar isf.. :)
om jag skulle ändra mig så får du traktamente om du stalkar henne lite.. :P

sundvall
2006-09-14, 18:35
Alltså, jag förstår inte. Varför ger ni tjejerna komplimanger? Vad fan tjänar ni på det? Tror ni att dom gillar er mer för att ni säger att dom har söta tänder? Det enda ni gör är att höjja deras värde och sänka erat eget. Spar det tills ni är tillsammans för i helvete, och överös henne inte då heller. Visa henne istället vilken fantastisk jävla kille du är. Jag lovar, förstår hon det, så kommer hon inte släppa taget om dig bara för att du inte kommenterar hennes fina ansikte.

bubbe
2006-09-14, 18:35
Fattar inte varför kvinnor ska anfalla i flock heller för den delen, när man söker med ljus o lykta så hittar man inte en enda och när man skiter i vilket så kommer de, men alltid alla på en o samma gång? Å så måste man dissa någon o välja en annan o givetvis väljer man fel...

monogami är överskattat?

Kwon
2006-09-14, 18:35
Du har söta tänder Sundvall! :D

Baan
2006-09-14, 18:36
Det var väl inte jätteseriöst menat, men det finns ju en del killar som inte vill ha oseriösa förhållanden, självklart fler bland 28-åriga killar än 18-åriga. Då kanske man inte vill slösa bort tid på sega förhållanden som ändå inte leder någonstanns eller något sånt.

Kwon
2006-09-14, 18:36
Det var väl inte jätteseriöst menat, men det finns ju en del killar som inte vill ha oseriösa förhållanden, självklart fler bland 28-åriga killar än 18-åriga. Då kanske man inte vill slösa bort tid på sega förhållanden som ändå inte leder någonstanns eller något sånt.

Vem fan vill slösa bort tid på ett "segt" förhållande och allt vad det innebär Bosnio? :laugh:

shadowfire
2006-09-14, 18:36
"Urskiljningsprocessen" fortgår säkert ett bra tag innan hon bestämt sig för att du faktiskt är något att satsa på. Att ge komplimanger tidigt kan från hennes sida ses som ett tecken på att du faktiskt bryr dig om ifall du får henne eller ej (i det här läget ger du henne komplimanger för din egen vinnings skull - tror jag). Och då blir du mindre intressant, enligt tidigare resonemang.
Komplimangerna är ju iofs inte överdrivet stora eller många, utan mer ett försök från min sida att få det bekräftat att man är på samma nivå. Eftersom det var hon som föreslog att vi skulle ses just nästa helg och hon ska fara ner hit så vill jag redan nu veta lite hennes baktanke. Därav provade jag lite försiktigt för att se hennes reaktion, men då blev det helt tyst. Sen sket jag i vilket och då halgar det smör från hennes håll. Weird shit.

shadowfire
2006-09-14, 18:38
Det var väl inte jätteseriöst menat, men det finns ju en del killar som inte vill ha oseriösa förhållanden, självklart fler bland 28-åriga killar än 18-åriga. Då kanske man inte vill slösa bort tid på sega förhållanden som ändå inte leder någonstanns eller något sånt.
Nej men det är väl en självklarhet mer eller mindre, det torde inte inte påverka situationen. Möjligen om jag hade varit 28 och tjejen 18, då hade jag mer sett dilemmat.

Baan
2006-09-14, 18:38
Vem fan vill slösa bort tid på ett "segt" förhållande och allt vad det innebär Bosnio? :laugh:

Jag har fan inte bråttom. Jag är ung. Desperat också. Desperate Bosnians, kanske något för SVT?

Kwon
2006-09-14, 18:39
Jag har fan inte bråttom. Jag är ung. Desperat också. Desperate Bosnians, kanske något för SVT?

Du är ju en youngsta! Alla är ju inte lika unga som dig längre... :D

Ikväll visar vi Desperate Housewives samt Desperate Bosnians direkt efter!

shadowfire
2006-09-14, 18:40
Alltså, jag förstår inte. Varför ger ni tjejerna komplimanger? Vad fan tjänar ni på det? Tror ni att dom gillar er mer för att ni säger att dom har söta tänder? Det enda ni gör är att höjja deras värde och sänka erat eget. Spar det tills ni är tillsammans för i helvete, och överös henne inte då heller. Visa henne istället vilken fantastisk jävla kille du är. Jag lovar, förstår hon det, så kommer hon inte släppa taget om dig bara för att du inte kommenterar hennes fina ansikte.
Det är för att se att man är på samma spår, givetvis med diskretion och försiktighet. Är inte direkt så jag öser komplimanger eller kärleksförklaringar som om jag vore 14 år på nytt, men det kallas för att söka och få bekräftelse. En slags avstämning att båda är med på banan, fullkomligt naturligt om man datear.
Risken är annars att man tas för att bara vara ute efter en sak, totalt känslolös o bara knullsugen.

Baan
2006-09-14, 18:40
Nej men det är väl en självklarhet mer eller mindre, det torde inte inte påverka situationen. Möjligen om jag hade varit 28 och tjejen 18, då hade jag mer sett dilemmat.

Det jag menar egentligen är att du kanske är typen som har bråttom. Av det du skrivit låter det mer som det är fel på henne, men ja, där har du i alla fall en angreppspunkt (någon måste ju försvara kvinnan!).

shadowfire
2006-09-14, 18:40
monogami är överskattat?
:laugh:
kanske dags o prova ngt nytt :P

sundvall
2006-09-14, 18:41
Du har söta tänder Sundvall! :D

Tack :em: Tyvär kommer vi inte hamna i säng nu för jag vet att jag har dig i min hand nu och min attraktion försvinner =(

Kwon
2006-09-14, 18:42
En analys av om man är på samma våglängd är ju aldrig fel, men det verkar som att denna dams våglängder varierar enormt. (på grund av förståeliga skäl kanske?)

Kwon
2006-09-14, 18:42
Tack :em: Tyvär kommer vi inte hamna i säng nu för jag vet att jag har dig i min hand nu och min attraktion försvinner =(

YOU WISH! :laugh:

sundvall
2006-09-14, 18:43
Det är för att se att man är på samma spår, givetvis med diskretion och försiktighet. Är inte direkt så jag öser komplimanger eller kärleksförklaringar som om jag vore 14 år på nytt, men det kallas för att söka och få bekräftelse. En slags avstämning att båda är med på banan, fullkomligt naturligt om man datear.
Risken är annars att man tas för att bara vara ute efter en sak, totalt känslolös o bara knullsugen.

Ta nu mitt tips och sluta ge henne komplimanger, måste du absolut göra det så säg någonting om hennes personlighet, något som hon kanske inte fått höra så många gånger?

shadowfire
2006-09-14, 18:43
Det jag menar egentligen är att du kanske är typen som har bråttom. Av det du skrivit låter det mer som det är fel på henne, men ja, där har du i alla fall en angreppspunkt (någon måste ju försvara kvinnan!).
haha, bråttom har jag nog inte, men det är en fördel om man vet "status".
Jag har väl mer kontrollbehov isåfall, hatar att befinna mig i en intim situation där jag inte känner att jag har kontroll på läget. Är det bara o porra hon vill så fine, då vet jag det och kan agera utifrån det. :)

sundvall
2006-09-14, 18:44
YOU WISH! :laugh:

Oh fawk! Nu blev du helt plötsligt ointresserad i mig märker jag! Nu styvnade Hugo igen... vad måste jag göra för att få dig?

shadowfire
2006-09-14, 18:44
Ta nu mitt tips och sluta ge henne komplimanger, måste du absolut göra det så säg någonting om hennes personlighet, något som hon kanske inte fått höra så många gånger?
Har redan slutat säga något i huvudtaget till henne just med tanke på att jag inte fattar mig på hur spelet ska spelas - och inte har ngn lust för spel.

Kwon
2006-09-14, 18:45
Shadow, jag har en känsla av att bubbe är 99 % på rätt spår!

Tänk inte så mycket, grunna inte så mycket.

Du lär märka what's what när hon hälsar på dig.

Kwon
2006-09-14, 18:46
Oh fawk! Nu blev du helt plötsligt ointresserad i mig märker jag! Nu styvnade Hugo igen... vad måste jag göra för att få dig?

"The Game" is alive and well i see... :laugh:

shadowfire
2006-09-14, 18:46
Shadow, jag har en känsla av att bubbe är 99 % på rätt spår!

Tänk inte så mycket, grunna inte så mycket.

Du lär märka what's what när hon hälsar på dig.
Mjo jag har också en känsla av att han satte huvudet på spiken.

Fast jag känner mig nästan att ni har gett mig horn i pannan nu.
Kanske skulle vända på steken så det blir jag som leker med henne? :devil:

Kwon
2006-09-14, 18:47
Mjo jag har också en känsla av att han satte huvudet på spiken.

Fast jag känner mig nästan att ni har gett mig horn i pannan nu.
Kanske skulle vända på steken så det blir jag som leker med henne? :devil:

Hur du vill göra med steken är helt upp till dig, men det viktiga är ju att du får ro och sinnesfrid.

Du måste tänka att

You are Number # 1! Ingen annan!

Go get em Tiger! :thumbup:

sundvall
2006-09-14, 18:47
Har redan slutat säga något i huvudtaget till henne just med tanke på att jag inte fattar mig på hur spelet ska spelas - och inte har ngn lust för spel.

Vad menar du med "spel" ?

Så här är det ju ofta. Tjejen får oss intresserade (vilket är jävligt lätt), även hon är intresserad, vi är alldeles för lättillgängliga, hennes intresse dör och vi säger "hon är en slyna!".

Piranha
2006-09-14, 18:48
Kanske skulle vända på steken så det blir jag som leker med henne? :devil:


Ha ha sånt där blir det lätt backfire, var inte bruden 29 bast?

Hon borde vara rätt rutinerad på detta och antagligen bara ut efter bekräftelse.

Lägg bara eländet bakom dig och låssas som det regnar, inte värt å lägga ner nån tid på.

Yes
2006-09-14, 18:50
Alltså, jag förstår inte. Varför ger ni tjejerna komplimanger?
För att man vill? Och vadfan, om tjejens intresse försvinner av att jag ger henne en komplimang är hon sannolikt dum i huvudet.

shadowfire
2006-09-14, 18:51
Hur du vill göra med steken är helt upp till dig, men det viktiga är ju att du får ro och sinnesfrid.

Du måste tänka att

You are Number # 1! Ingen annan!

Go get em Tiger! :thumbup:
haha du är ju för skön...
frågan är bara vadfan man ska hitta på då hon kommer, undrar vad hon har för förväntningar. Hon kanske förväntar sig levande ljus och oxfilét då hon vet att jag är en jävel i köket.
Undrar om jag ska chocka henne med 2st Mc'Feast.

Papi
2006-09-14, 18:51
Låter som slöseri med tid i mina öron.
Om du inte orkar "spela spelet", så lägg ner och gå vidare.

Kwon
2006-09-14, 18:52
haha du är ju för skön...
frågan är bara vadfan man ska hitta på då hon kommer, undrar vad hon har för förväntningar. Hon kanske förväntar sig levande ljus och oxfilét då hon vet att jag är en jävel i köket.
Undrar om jag ska chocka henne med 2st Mc'Feast.

Frågan är ju, vad du vill ha ut av besöket?

Baan
2006-09-14, 18:53
Frågan är ju, vad du vill ha ut av besöket?

McD?

shadowfire
2006-09-14, 18:53
Låter som slöseri med tid i mina öron.
Om du inte orkar "spela spelet", så lägg ner och gå vidare.
Förstår bara inte varför man ska ha spel i huvudtaget.
Kan hon inte bara säga "jag vill ******" om det nu är det hon vill så vet man det liksom o kan agera därefter.
Önskar tjejer hade lite mer stake o kunde tala ur skägget ibland.

sundvall
2006-09-14, 18:53
För att man vill? Och vadfan, om tjejens intresse försvinner av att jag ger henne en komplimang är hon sannolikt dum i huvudet.

Ja och då var vi där igen. "TJEJEN ÄR JU DUM I HUVUDET!" Förklaringen nummer ett som vi killar använder oss utav när vi blir dissade av brudarna. Jag tror inte att dom rår för att deras intresse dör faktiskt, det är knappast något dom kan kontrollera till 100%.

shadowfire
2006-09-14, 18:55
Frågan är ju, vad du vill ha ut av besöket?
Inte en susning.
Det var ju väldigt nära att linan löpte hela vägen ut sist, så en del av mig vill väl fullborda det. :kinky:
Å andra sidan så är det bara det som gäller så har jag redan säkra kort på andra håll, så det känns inte så intressant.

Känns som om hon har något i baktanke så tror jag ska vara laidback bara o se vad hon får för sig. Kanske rentav dissa henne helt om hon försöker något? :devil:

Baan
2006-09-14, 18:55
Klart det finns brudar som bara leker och tröttnar när fisken nappar sas (eller när torsken nappar som Angel brukar säga, men det kanske var mer en fackterm?) men det är löjligt att generalisera att det skulle vara så överlag. Låter som unga tjejer för mig.

sundvall
2006-09-14, 18:57
Inte en susning.
Det var ju väldigt nära att linan löpte hela vägen ut sist, så en del av mig vill väl fullborda det. :kinky:
Å andra sidan så är det bara det som gäller så har jag redan säkra kort på andra håll, så det känns inte så intressant.

Känns som om hon har något i baktanke så tror jag ska vara laidback bara o se vad hon får för sig. Kanske rentav dissa henne helt om hon försöker något? :devil:

Ja, var laidback. Hon har "lekt" som du kallar det med dig nu, nu är det din tur att dryga lite. Så får du åtminstonde se vart du har henne.

sundvall
2006-09-14, 19:04
Nej ungtuppen har inte koll på detta, men jag ska ge dig några råd.

Detta är INGEN slags tjej som du bygger upp ett förhållande med, spela leken med henne, sätt på henne och gå vidare, det är inte svårare än så.

Ungtuppen hade rätt i mycket av det han sa.

Diana
2006-09-14, 19:06
Det finns olika typer av tjejer och vill man ha den här typen(attentionhoeDELUXE) så är det tyvärr den leken man får leka, spela svår.. Shadowfire fråga dej först och främst om det verkligen är den här typen du vill ha. För trooo mej hennes bekräftelsebehov kommer osa igenom i fler områden väl inne i förhållandet. Jag skulle fn inte stå ut iaf. Tycker det låter som om du förtjänar nåt bättre och mognare exemplar, den här sorten är inte värt besväret ens imo.
Förstår bara inte varför man ska ha spel i huvudtaget.
.
Alla människor med lågt självvärde hittar ju sina egna sätt att få bekräftelse. Detta är bara ett i mängden. *popcorn*



Trance: :laugh:

Yes
2006-09-14, 19:08
Ja och då var vi där igen. "TJEJEN ÄR JU DUM I HUVUDET!" Förklaringen nummer ett som vi killar använder oss utav när vi blir dissade av brudarna. Jag tror inte att dom rår för att deras intresse dör faktiskt, det är knappast något dom kan kontrollera till 100%.
Eh, jo, det kan dom visst kontrollera. Antingen tycker de att det är trevligt när någon visar sin uppskattning, eller så gör de inte det. Förutsatt att denna uppskattning inte visas på ett olämpligt sätt(ex. "höhö, schyssta lökar!") eller går till överdrift och blir påfrestande, så måste man onekligen vara rätt dum om man inte gillar att uppskattas.

För övrigt använder jag mig inte av den förklaringen om jag blir dissad, annat än om den råkar vara befogad.

Yes
2006-09-14, 19:11
haha du är ju för skön...
frågan är bara vadfan man ska hitta på då hon kommer, undrar vad hon har för förväntningar. Hon kanske förväntar sig levande ljus och oxfilét då hon vet att jag är en jävel i köket.
Undrar om jag ska chocka henne med 2st Mc'Feast.
Duka upp ett par flaskor sprit, senaste numret av Aktuellt Rapport och en tallrick kalla makaroner med ketchup. Öppna dörren endast iklädd morgonrock och hälsa med; "Oj... ehm... var det idag du skulle komma?".

Då har du fått till en perfekt "negg" och hon kommer åtrå dig som aldrig förr. ;)

Diana
2006-09-14, 19:13
Eh, jo, det kan dom visst kontrollera. Antingen tycker de att det är trevligt när någon visar sin uppskattning, eller så gör de inte det. Förutsatt att denna uppskattning inte visas på ett olämpligt sätt(ex. "höhö, schyssta lökar!") eller går till överdrift och blir påfrestande, så måste man onekligen vara rätt dum om man inte gillar att uppskattas.
.
Precis.

Det är därför det inte är ÄKTA intresse hos den här typen. Det är bara sökande efter uppskattning, skulle inte förvåna mej ett dugg om hon har fler på kroken på gång sammtidigt. Blir man intresserad av någon på riktigt riskerar man helt enkelt inte att förlora den med dessa fåniga jvla spel.

shadowfire
2006-09-14, 19:15
Duka upp ett par flaskor sprit, senaste numret av Aktuellt Rapport och en tallrick kalla makaroner med ketchup. Öppna dörren endast iklädd morgonrock och hälsa med; "Oj... ehm... var det idag du skulle komma?".

Då har du fått till en perfekt "negg" och hon kommer åtrå dig som aldrig förr. ;)
:laugh: :laugh:
Fresta mig inte! :devil:

sundvall
2006-09-14, 19:15
Eh, jo, det kan dom visst kontrollera. Antingen tycker de att det är trevligt när någon visar sin uppskattning, eller så gör de inte det. Förutsatt att denna uppskattning inte visas på ett olämpligt sätt(ex. "höhö, schyssta lökar!") eller går till överdrift och blir påfrestande, så måste man onekligen vara rätt dum om man inte gillar att uppskattas.

För övrigt använder jag mig inte av den förklaringen om jag blir dissad, annat än om den råkar vara befogad.

Amen, du kan väl inte stå 100% seriös och säga att man kan kontrollera sitt intresse för någon?

Ja, i sånna fall är dom väl "dum i huvudet" då, kanske dags att lägga in dem på psyk hela bunten?

Är dom någorlunda snygg så kan du ge dig på att dom får nog med komplimanger ändå. Förstår inte vad som är idén att bli ännu en i mängden som påpekar hur söt dom är.

"Vad snygg du är i håret ; )" - "taaack :em: " slutt

shadowfire
2006-09-14, 19:16
Det finns olika typer av tjejer och vill man ha den här typen(attentionhoeDELUXE) så är det tyvärr den leken man får leka, spela svår.. Shadowfire fråga dej först och främst om det verkligen är den här typen du vill ha. För trooo mej hennes bekräftelsebehov kommer osa igenom i fler områden väl inne i förhållandet. Jag skulle fn inte stå ut iaf. Tycker det låter som om du förtjänar nåt bättre och mognare exemplar, den här sorten är inte värt besväret ens imo.

Alla människor med lågt självvärde hittar ju sina egna sätt att få bekräftelse. Detta är bara ett i mängden. *popcorn*



Trance: :laugh:
Klokt inlägg som alltid Diana.
Går väl inte mer att konstatera att denna bruden har sumpat sin chans iaf, så nu återstrå bara o rista ännu ett streck på väggen för "avklarat kapitel".

Kwon
2006-09-14, 19:17
Precis.

Det är därför det inte är ÄKTA intresse hos den här typen. Det är bara sökande efter uppskattning, skulle inte förvåna mej ett dugg om hon har fler på kroken på gång sammtidigt. Blir man intresserad av någon på riktigt riskerar man helt enkelt inte att förlora den med dessa fåniga jvla spel.

Diana är allt en klok flicka!

AttentionhoeDELUXE! :laugh: :thumbup:

Helena B
2006-09-14, 19:17
Förstår bara inte varför man ska ha spel i huvudtaget.
Kan hon inte bara säga "jag vill ******" om det nu är det hon vill så vet man det liksom o kan agera därefter.
Önskar tjejer hade lite mer stake o kunde tala ur skägget ibland.

Förstår inte jag heller...

Men om hon nu inte gör det så får du väl bara fråga henne? Jag förstår inte problemet, visa lite stake själv och konfrontera henne istället. Fråga vad hon vill och varför hon agerar som hon gör, svårare än så är det inte.

Diana
2006-09-14, 19:30
Klokt inlägg som alltid Diana.
Går väl inte mer att konstatera att denna bruden har sumpat sin chans iaf, så nu återstrå bara o rista ännu ett streck på väggen för "avklarat kapitel".
Bra tänkt.

Gäller att se det fina i skit oxå. Nästa gång du råkar på denna typ kommer du ju garanterat kunna avläsa beteendet långt tidigare. :thumbup:

Diana är allt en klok flicka!

AttentionhoeDELUXE! :laugh: :thumbup:
:D

Trist nog tror jag inte det är något dem mognar ifrån heller. Det är nog mer av ett personlighetsdrag än en mognadsgrejj.

Har faktiskt en släkting på 50+ som kör liknande.

Kwon
2006-09-14, 19:32
Trist nog tror jag inte det är något dem mognar ifrån heller. Det är nog mer av ett personlighetsdrag än en mognadsgrejj.

Har faktiskt en släkting på 50+ som kör liknande.

Detta är ett fenomen man kan betrakta i de flesta åldersgrupper, men oftast så brukar det ju vara så att de mognar när de blir äldre :D

shadowfire
2006-09-14, 19:35
Förstår inte jag heller...

Men om hon nu inte gör det så får du väl bara fråga henne? Jag förstår inte problemet, visa lite stake själv och konfrontera henne istället. Fråga vad hon vill och varför hon agerar som hon gör, svårare än så är det inte.
Jo fast jag tycker det ska inte behövas.
Jag som grabb ska inte behöva fråga "vafan är det bara ****** du vill eller vad vill du?", låter bara som värsta bocken då.
Därför man sköter det på en finare nivå med "ticks" och bekräftelse, men eftersom hon nu inte kan hantera det utan att leka så ja, jag kommer ställa henne mot väggen. Det får bli öga mot öga, dock känns det som att hennes svar kan kvitta typ.

Det känns bra tråkigt att behöva konfrontera någon man bara träffat ett dygn, det kallar jag inte för smidig interaktion mellan två människor iaf.

Kwon
2006-09-14, 19:38
Det känns bra tråkigt att behöva konfrontera någon man bara träffat ett dygn, det kallar jag inte för smidig interaktion mellan två människor iaf.

En interaktion mellan två mogna människor utan spel kan ju te sig mycket enklare.

Cilia
2006-09-14, 19:38
Jag måste väl göra ett inlägg eftersom det efterfrågas (särskilt av Sundsvall)

Jag anser som vanligt inte att det här har att göra med tjejer. Jag upplever ofta att killar är precis på samma sätt och det är totalt ointressant. Sen kan man som vissa här hävda att det är jakten och spelet som är själva grejen och det kanske man tycker när man är 17 år gammal. Men uppenbarligen gör vi inte alla det och då behöver inte det vara fel. Sen kanske det gör det svårare när man inte vill spela spelet. Men i min värld är det jävligt tråkigt.

summan av kardemumman. Killar är precis likadana, det är personlighetsbundet och inte könsbundet. Det verkar finnas hur många som helst (om man läser dom som skriver här på forumet) där ute som gillar skiten

Kwon
2006-09-14, 19:40
Det verkar finnas hur många som helst (om man läser dom som skriver här på forumet) där ute som gillar skiten

Some people even live for the game!
No game, no fun etc

Bolio
2006-09-14, 19:41
Mycket låg nivå på allas råd (särskilt Cilias, som vanligt) och - som vanligt - mycket hög nivå på Hades inlägg.

Yes
2006-09-14, 19:41
Amen, du kan väl inte stå 100% seriös och säga att man kan kontrollera sitt intresse för någon?

Ja, i sånna fall är dom väl "dum i huvudet" då, kanske dags att lägga in dem på psyk hela bunten?

Är dom någorlunda snygg så kan du ge dig på att dom får nog med komplimanger ändå. Förstår inte vad som är idén att bli ännu en i mängden som påpekar hur söt dom är.

"Vad snygg du är i håret ; )" - "taaack :em: " slutt
Intresset beror på den personens värderingar, något man visst har kontroll över.

Tror du eventuella komplimanger är det som skulle skilja mig från mängden? Jag tror faktiskt min personlighet sträcker sig längre än så.

Diana
2006-09-14, 19:42
Detta är ett fenomen man kan betrakta i de flesta åldersgrupper, men oftast så brukar det ju vara så att de mognar när de blir äldre :D
Vet inte om jag håller med där... Många gånger mognar dem men långt ifrån oftast. De hittar gärna nya bekräftelse källor (oxå destruktiva på ett eller annat sätt) och det vill jag akta mej för att kalla 'mognad' *popcorn*

shadowfire
2006-09-14, 19:50
Mycket låg nivå på allas råd (särskilt Cilias, som vanligt) och - som vanligt - mycket hög nivå på Hades inlägg.
Å andra sidan tillförde inte ditt inlägg speciellt mkt heller mer än att du just uttryckt din reflektion av det hela. Jag trodde för ett ögonblick att min käre Bolio hade något o tillföra?

Helena B
2006-09-14, 19:52
Det känns bra tråkigt att behöva konfrontera någon man bara träffat ett dygn, det kallar jag inte för smidig interaktion mellan två människor iaf.

Det förstår jag, det ska inte behövas. Men om du bara har träffat henne ett dygn så känner du henne inte eller vet alls hur hon är. Om du verkligen vill något med den här kvinnan så tycker jag att du ska ge henne mer än en dag iaf för att visa hur hon är (hon kanske bara har en dålig dag). Okej om hon beter sig så här i långa loppet, men att döma henne efter en dags bekantskap är väl ändå lite snålt.

Uppfattade att ni hade hållt på och bekantat er några veckor iaf.

sundvall
2006-09-14, 19:52
Jag måste väl göra ett inlägg eftersom det efterfrågas (särskilt av Sundsvall)

Jag anser som vanligt inte att det här har att göra med tjejer. Jag upplever ofta att killar är precis på samma sätt och det är totalt ointressant. Sen kan man som vissa här hävda att det är jakten och spelet som är själva grejen och det kanske man tycker när man är 17 år gammal. Men uppenbarligen gör vi inte alla det och då behöver inte det vara fel. Sen kanske det gör det svårare när man inte vill spela spelet. Men i min värld är det jävligt tråkigt.

summan av kardemumman. Killar är precis likadana, det är personlighetsbundet och inte könsbundet. Det verkar finnas hur många som helst (om man läser dom som skriver här på forumet) där ute som gillar skiten

Jag tror inte att vi killar är lik tjejer när det gäller sånt här.

Det är klart att jakten för många (ja även 30åringar) är skojj. Uppskattar du inte saker mer om du får kämpa lite extra för dom?

sundvall
2006-09-14, 19:55
Intresset beror på den personens värderingar, något man visst har kontroll över.

Tror du eventuella komplimanger är det som skulle skilja mig från mängden? Jag tror faktiskt min personlighet sträcker sig längre än så.

Oh well. Du har väl rätt då, kör på med din stil du - det tänker inte jag göra.

Orkar inte argumentera mer om detta, jag är trots allt bara en vilsen 19åring som inte vet vad jag pratar om.

shadowfire
2006-09-14, 19:58
Det förstår jag, det ska inte behövas. Men om du bara har träffat henne ett dygn så känner du henne inte eller vet alls hur hon är. Om du verkligen vill något med den här kvinnan så tycker jag att du ska ge henne mer än en dag iaf för att visa hur hon är (hon kanske bara har en dålig dag). Okej om hon beter sig så här i långa loppet, men att döma henne efter en dags bekantskap är väl ändå lite snålt.

Uppfattade att ni hade hållt på och bekantat er några veckor iaf.
Mja, vi sågs för 2 veckor sedan och det klickade som det kändes, men sedan dess har hon varit skitskum. Dock hennes initiativ o ses nästa helg. Jag hade förväntat mig en annan nivå på hennes sätt o kommunicera om hon nu haft seriösa intentioner dock.

Bolio
2006-09-14, 19:59
Å andra sidan tillförde inte ditt inlägg speciellt mkt heller mer än att du just uttryckt din reflektion av det hela. Jag trodde för ett ögonblick att min käre Bolio hade något o tillföra?

Det finns inte så mycket att säga. Jag tycker om såna tjejer. Jag tycker att det är kul att leka. Tycker du inte om att leka utan bara vara kär eller bara bli avsugen/slicka henne etc. så finns det ju andra tjejer. Passa henne vidare till mig då. :cool:

Cerberus
2006-09-14, 20:02
Varför inte bara dissa henne och börja dejta någon annan? Behöver inte ens va ngn snygg, då kommer hon ålandes efter dig :D

Skicka inte SMS till henne, bete dig som du har 10 tjejer på g. Du säger ju redan att hon bombarderar dig med SMS om du inte e på. Du har ju redan lösningen??

Cilia
2006-09-14, 20:06
Jag tror inte att vi killar är lik tjejer när det gäller sånt här.

Det är klart att jakten för många (ja även 30åringar) är skojj. Uppskattar du inte saker mer om du får kämpa lite extra för dom?
klart du har rätt
alla är precis lika hela tiden och alla är som du är.
va knäpp jag var, förlåt

Helena B
2006-09-14, 20:07
Det finns inte så mycket att säga. Jag tycker om såna tjejer. Jag tycker att det är kul att leka. Tycker du inte om att leka utan bara vara kär eller bara bli avsugen/slicka henne etc. så finns det ju andra tjejer. Passa henne vidare till mig då. :cool:

Men det är ju underbart. Grejen är att det finns sådana tjejer (tydligen) och det finns tjejer som absolut inte spelar spel.

Så i fortsättningen...Har ni frågor om tjejer som spelar spel fråga Sundsvall och Bolio.

Har ni frågor om tjejer som inte spelar spel fråga Yes eller någon annan som inte går efter den där boken.

Jag har personligen aldrig träffat en tjej som spelar spel så jag har så svårt att förstå det och sätta mig in i det. Men jag tycker det är skönt att vi är så olika, så det finns tjejer/killar till alla.

shadowfire
2006-09-14, 20:08
Varför inte bara dissa henne och börja dejta någon annan? Behöver inte ens va ngn snygg, då kommer hon ålandes efter dig :D

Skicka inte SMS till henne, bete dig som du har 10 tjejer på g. Du säger ju redan att hon bombarderar dig med SMS om du inte e på. Du har ju redan lösningen??
Ja fast den rollen passar mig bättre som 20-åring än som 30-åring :)
Är väl inte i den fasen i livet att jag är speciellt road av att spela sådana spel, inte heller att köra på bigamilinjen... :)

Bolio, ge mig adress så kommer hon!

sundvall
2006-09-14, 20:09
Eh, jo, det kan dom visst kontrollera. Antingen tycker de att det är trevligt när någon visar sin uppskattning, eller så gör de inte det. Förutsatt att denna uppskattning inte visas på ett olämpligt sätt(ex. "höhö, schyssta lökar!") eller går till överdrift och blir påfrestande, så måste man onekligen vara rätt dum om man inte gillar att uppskattas.

För övrigt använder jag mig inte av den förklaringen om jag blir dissad, annat än om den råkar vara befogad.

Hon vill inte ha någon jävla uppskattning, hon vill känna sig attraherad.

Helena B
2006-09-14, 20:10
Mja, vi sågs för 2 veckor sedan och det klickade som det kändes, men sedan dess har hon varit skitskum. Dock hennes initiativ o ses nästa helg. Jag hade förväntat mig en annan nivå på hennes sätt o kommunicera om hon nu haft seriösa intentioner dock.

Okej, men invänta till efter helgen och se då var du står. Vill du fortfarande fortsätta träffa henne så berätta hur du känner bara.

Sedan får du återkomma i denna tråd och berätta hur det gick :)

Helena B
2006-09-14, 20:11
Hon vill inte ha någon jävla uppskattning, hon vill känna sig attraherad.

Trodde man ville ha båda, eller måste man välja?

Cerberus
2006-09-14, 20:11
Ja fast den rollen passar mig bättre som 20-åring än som 30-åring :)
Är väl inte i den fasen i livet att jag är speciellt road av att spela sådana spel, inte heller att köra på bigamilinjen... :)

Bolio, ge mig adress så kommer hon!

äh för fan, slå av den där åldersrollen! Du är så gammal som du TROR du är!

Att man måste va på ett speciellt sätt för att man e i en viss ålder e bara knäppt tycker jag. Om du vill ha den här tjejen så får du ju faktiskt pröva på nåt annat. :)

sundvall
2006-09-14, 20:13
klart du har rätt
alla är precis lika hela tiden och alla är som du är.
va knäpp jag var, förlåt

Nope, won't forgive ya! :devil:

Blev du tänd nu? :em:

Bolio
2006-09-14, 20:14
Lägg bara ner sundvall. :)

Mackdaddy efter att ha läst en bok. :)

Trance
2006-09-14, 20:16
Skriv "iddqd" och skicka. Fast det funkar bara om hon är gammal spelnörd, är medveten att hon spelar spel nu och förstår hinten.

Eller så skriker du att hon är cp i böööögen och stoppar ner byxorna i sockarna och springer gråtande där ifrån.

Jag är lätt singel dock.. ..

Nej men vad skall man göra. Som våra tjejer här intygar så finns det inget spel, du behöver bara inte vara för på eller för av. Samt vara lite charmig och fånga hennes intresse.

Cilia
2006-09-14, 20:16
Ja fast den rollen passar mig bättre som 20-åring än som 30-åring :)
Är väl inte i den fasen i livet att jag är speciellt road av att spela sådana spel, inte heller att köra på bigamilinjen... :)
Du har fel
Du älskar eg spelet du vet bara inte om det.

sundvall
2006-09-14, 20:17
Lägg bara ner sundvall. :)

Mackdaddy efter att ha läst en bok. :)

Tsss, 34354465st minst. :naughty:

Yes
2006-09-14, 20:19
Har ni frågor om tjejer som inte spelar spel fråga Yes...

Sakta i backarna nu! Jag vet ingenting om hur man faktiskt får tjejer, mer än av någon slags lyckligt slump. Däremot menar jag att tjejer vars intresse försvinner av att jag är snäll och trevlig gärna får söka sig till sundvall och Ungtuppen istället. :D

Hon vill inte ha någon jävla uppskattning, hon vill känna sig attraherad.
Vem?

Helena B
2006-09-14, 20:21
Sakta i backarna nu! Jag vet ingenting om hur man faktiskt får tjejer, mer än av någon slags lyckligt slump. Däremot menar jag att tjejer vars intresse försvinner av att jag är snäll och trevlig gärna får söka sig till sundvall och Ungtuppen istället. :D


Vem?

Okej :D Men du vet iaf att det är inget fel att ge komplimanger, så du är på god väg.

Cerberus
2006-09-14, 20:22
Okej :D Men du vet iaf att det är inget fel att ge komplimanger, så du är på god väg.

e väl inget FEL i att ge komplimanger, but shit like that fungerar inte på snygga tjejer(inte dom som vet om det iaf) :D

Cilia
2006-09-14, 20:23
e väl inget FEL i att ge komplimanger,
jag gillar att få komplimanger
tycker det tyder på att han är säker i sig själv och vet vad han tycker.

Det är sån brist på killar/män som är trygga i sig själva och inte behöver hävda sig.
Det konstiga är att när jag väl träffar dom där sällsynta och utrotningshotade objekten så brukar dom gilla mig.

Angel
2006-09-14, 20:25
Har en kille på tråden som spelar också, lovar och lovar, hör inte av sig, ringer sedan 02.30 på lörkvällarna. Men ändå är det inte ´"det" han e ute efter....gaah

Hades
2006-09-14, 20:27
Tack Bolio.

Tankefelet som många här gör (speciellt flera av tjejerna, med Diana och Cilia i spetsen) är att ni förutsätter att attraktion och känslor sker på en medveten nivå där man har ett val och bestämmer vad man ska tycka om. Jag vill påstå att det mesta sker automatiskt och undermedvetet och att tjejer ofta sorterar bort killar helt utan att de ens tänker på det på det sättet.
Att tjejer "testar" killar för att de vill ha uppmärksamhet eller bekräftelse är kanske sant i vissa fall, men jag tror att det är sällan, åtminstone efter tonåren. Däremot är jag helt övertygad om att många tester sker omedvetet och att det är ett sätt för tjejer att bedöma hurvida en kille är intressant som partner eller inte.

Tankegången är som följer: Tjejens beteende (i det här fallet att hon visar intresse) triggar en reaktion hos killen (i det här fallet att han besvarar intresset genom att ge en komplimang - eftersom han tror att tjejen kommer att reagera som han själv gör när han får komplimanger). Hans reaktion bedöms på en undermedveten nivå av tjejen och analyseras utifrån kriterierna för en lämplig partner. I det här fallet blir slutsatsen att killens smicker betyder att han kanske har svårt att hitta en partner (och därför, på ett lite desperat sätt, måste ta till komplimanger för att få tjejers uppmärksamhet) och tjejens undermedvetna ifrågasätter därför hans lämplighet - "är det något fel på honom eftersom han måste anstränga sig så får att få mig intresserad?"

Skulle en kille som vet att han är en lämplig partner känna ett behov av att ge en tjej komplimanger för att hon ska bli intresserad? Självklart inte. En mer laid back inställning, däremot, får motsatt effekt, något som du själv (shadowfire) har noterat. En sådan attityd är motsatsen till desperation och mycket mer attraktivt (åtminstone för det undermedvetna).

Nu vill jag att ni (framförallt damerna) läser och försöker förstå vad det är jag skriver, innan ni hugger och säger "men alla är inte så - inte jag i alla fall".

Cerberus
2006-09-14, 20:27
jag gillar att få komplimanger
tycker det tyder på att han är säker i sig själv och vet vad han tycker.

Det är sån brist på killar/män som är trygga i sig själva och inte behöver hävda sig.
Det konstiga är att när jag väl träffar dom där sällsynta och utrotningshotade objekten så brukar dom gilla mig.

Men jag vill inte ha dig :D haha

Kwon
2006-09-14, 20:29
Men jag vill inte ha dig :D haha

LOL! Taskig du e mot Sillen nu Cerb! :laugh:

Bolio
2006-09-14, 20:29
Jag kan ge dig lite tips på hur jag tycker att du ska göra.

Få ett psykologiskt övertag. Använd hennes metod mot henne, fast utveckla den. Psykologisk krigföring handlar i det här fallet om att vara jättesnäll och charmig mot henne, för att i nästa sekund vara dissande mot henne. Det här är blott en fråga om fingertoppskänsla. Det handlar om att du ska få henne att bli beroende av dig. Detta gör du genom att få henne att tycka om dig samtidigt som hon känner sig underlägsen gentemot dig. Var snäll - dissa - var snäll - dissa - var snäll. Metoden funkar alltid lika bra, bara man vet vad man gör. Börja med att dissa henne lite "snällt". Du utvecklar dissarna och snällheterna att bli extremare allteftersom. Ju djupare dissar och snällheter, desto djupare beroendeskap och besatthet.

Få dig själv att framstå som intressant. Detta gör du genom att visa för henne att du är en mycket mångsidig person. Här har du som person flera fördelar. Du tränar - det är manligt och tufft. Du är smart - det är charmigt och bra. Du är snäll - det är tryggt och fint. Använd dessa egenskaper. Visa att du är en tuff (men snäll, såklart) kille som tränar och att du samtidigt är smart som fan och charmig. Killar som bara är smarta, tuffa eller snälla är tråkiga som fan. Det vet alla tjejer om. Killar som är mångsidiga är coola och sådana vill man ha.

Utgå alltid från att det är hon som ska vilja ha dig. Du är snygg (jag har sett bilder) och du är smart (jag har sett dig skriva) och så har du ett mycket bra jobb. Hon bör vilja ha dig. Skitenkelt egentligen.

Var inte otrevlig, kaxig, mallig, stroppig, nördig, töntig eller barnslig.

Prova leka lite. Det är faktiskt rätt kul. Vad har du att förlora? Tid? Du kan försöka fixa en annan brud samtidigt om det handlar om det. Psyka inte dig själv nu med att sitta och fråga dig själv till förbannelse vad det är hon vill. Så gör svaga småflickor. Du är man, du kör knäböj - alltså ska du tänka att du antingen vill leka eller att hon är töntig som leker, inte att du blir psykad av leken!

sundvall
2006-09-14, 20:30
jag gillar att få komplimanger
tycker det tyder på att han är säker i sig själv och vet vad han tycker.

Det är sån brist på killar/män som är trygga i sig själva och inte behöver hävda sig.
Det konstiga är att när jag väl träffar dom där sällsynta och utrotningshotade objekten så brukar dom gilla mig.

Eh? Vadå säker i sig själv? Vilket jävla skitsnack!

Jag vet inget om ditt utseende (varför ser man ALDRIG nån bild på dig?) men är man väldigt attraktiv som tjej i dagens samhälle så får man komplimanger hela jävla tiden, jag skulle bara tycka det blev tröttsamt. Och jag tror knappast att alla dessa killar som ger komplimanger är "säkra i sig själva" blabla...

Bolio
2006-09-14, 20:33
Eh? Vadå säker i sig själv? Vilket jävla skitsnack!

Jag vet inget om ditt utseende (varför ser man ALDRIG nån bild på dig?) men är man väldigt attraktiv som tjej i dagens samhälle så får man komplimanger hela jävla tiden, jag skulle bara tycka det blev tröttsamt. Och jag tror knappast att alla dessa killar som ger komplimanger är "säkra i sig själva" blabla...

Lägg ner nu sundvall. Det räcker.

sundvall
2006-09-14, 20:34
Tack Bolio.

Tankefelet som många här gör (speciellt flera av tjejerna, med Diana och Cilia i spetsen) är att ni förutsätter att attraktion och känslor sker på en medveten nivå där man har ett val och bestämmer vad man ska tycka om. Jag vill påstå att det mesta sker automatiskt och undermedvetet och att tjejer ofta sorterar bort killar helt utan att de ens tänker på det på det sättet.
Att tjejer "testar" killar för att de vill ha uppmärksamhet eller bekräftelse är kanske sant i vissa fall, men jag tror att det är sällan, åtminstone efter tonåren. Däremot är jag helt övertygad om att många tester sker omedvetet och att det är ett sätt för tjejer att bedöma hurvida en kille är intressant som partner eller inte.

Tankegången är som följer: Tjejens beteende (i det här fallet att hon visar intresse) triggar en reaktion hos killen (i det här fallet att han besvarar intresset genom att ge en komplimang - eftersom han tror att tjejen kommer att reagera som han själv gör när han får komplimanger). Hans reaktion bedöms på en undermedveten nivå av tjejen och analyseras utifrån kriterierna för en lämplig partner. I det här fallet blir slutsatsen att killens smicker betyder att han kanske har svårt att hitta en partner (och därför, på ett lite desperat sätt, måste ta till komplimanger för att få tjejers uppmärksamhet) och tjejens undermedvetna ifrågasätter därför hans lämplighet - "är det något fel på honom eftersom han måste anstränga sig så får att få mig intresserad?"

Skulle en kille som vet att han är en lämplig partner känna ett behov av att ge en tjej komplimanger för att hon ska bli intresserad? Självklart inte. En mer laid back inställning, däremot, får motsatt effekt, något som du själv (shadowfire) har noterat. En sådan attityd är motsatsen till desperation och mycket mer attraktivt (åtminstone för det undermedvetna).

Nu vill jag att ni (framförallt damerna) läser och försöker förstå vad det är jag skriver, innan ni hugger och säger "men alla är inte så - inte jag i alla fall".

:bow:

Alltså vafan! Du tar orden ur min mun, grejjen är att du är typ en miljon ggr bättre på att framföra det i text än mig. Får jag gifta mig med dig?

Lyssna nu på Hades för fan!

Cilia
2006-09-14, 20:35
Tack Bolio.

Tankefelet som många här gör (speciellt flera av tjejerna, med Diana och Cilia i spetsen) är att ni förutsätter att attraktion och känslor sker på en medveten nivå där man har ett val och bestämmer vad man ska tycka om. Jag vill påstå att det mesta sker automatiskt och undermedvetet och att tjejer ofta sorterar bort killar helt utan att de ens tänker på det på det sättet.
Att tjejer "testar" killar för att de vill ha uppmärksamhet eller bekräftelse är kanske sant i vissa fall, men jag tror att det är sällan, åtminstone efter tonåren. Däremot är jag helt övertygad om att många tester sker omedvetet och att det är ett sätt för tjejer att bedöma hurvida en kille är intressant som partner eller inte.

Tankegången är som följer: Tjejens beteende (i det här fallet att hon visar intresse) triggar en reaktion hos killen (i det här fallet att han besvarar intresset genom att ge en komplimang - eftersom han tror att tjejen kommer att reagera som han själv gör när han får komplimanger). Hans reaktion bedöms på en undermedveten nivå av tjejen och analyseras utifrån kriterierna för en lämplig partner. I det här fallet blir slutsatsen att killens smicker betyder att han kanske har svårt att hitta en partner (och därför, på ett lite desperat sätt, måste ta till komplimanger för att få tjejers uppmärksamhet) och tjejens undermedvetna ifrågasätter därför hans lämplighet - "är det något fel på honom eftersom han måste anstränga sig så får att få mig intresserad?"

Skulle en kille som vet att han är en lämplig partner känna ett behov av att ge en tjej komplimanger för att hon ska bli intresserad? Självklart inte. En mer laid back inställning, däremot, får motsatt effekt, något som du själv (shadowfire) har noterat. En sådan attityd är motsatsen till desperation och mycket mer attraktivt (åtminstone för det undermedvetna).

Nu vill jag att ni (framförallt damerna) läser och försöker förstå vad det är jag skriver, innan ni hugger och säger "men alla är inte så - inte jag i alla fall".
Du kanske har rätt men hur kan du vara så säker på att jag inte vet vad jag vill och inte vill?
Hur kommer det sig att det är så många killar här på forumet som systematiskt förklarar att vi tjejer inte vet vad vi själva vill och att dom har mycket större koll på det?

sundvall
2006-09-14, 20:35
Lägg ner nu sundvall. Det räcker.

Ska bli Papa hest.

Bolio
2006-09-14, 20:37
Du kanske har rätt men hur kan du vara så säker på att jag inte vet vad jag vill och inte vill?
Hur kommer det sig att det är så många killar här på forumet som systematiskt förklarar att vi tjejer inte vet vad vi själva vill och att dom har mycket större koll på det?

Du har som vanligt inte läst inlägget du kommenterar eller inte förstått ett ord av vad som står i det.

Yes
2006-09-14, 20:37
Okej :D Men du vet iaf att det är inget fel att ge komplimanger, så du är på god väg.
Nu fattas bara att lära sig ge komplimanger lite oftare. :D

e väl inget FEL i att ge komplimanger, but shit like that fungerar inte på snygga tjejer(inte dom som vet om det iaf)
Funkar för vad? Få tjejen i säng? Förmodligen inte. Göra henne glad? Antagligen. Locka fram ett litet leende? Sannolikt.

Om det sen skall leda till något mer seriöst handlar det nog om att personkemin skall funka. Men då menar jag alltså inte att bli en framgångsrik "player".

Helena B
2006-09-14, 20:40
Felet är att det sker så mycket generaliseringar (särskilt här). Alla tjejer är olika, klart att det finns tjejer som inte vet vad dom vill, samtidigt som det finns tjejer som vet precis vad dom vill. Det är egentligen inget konstigt och det är klart att vi reagerar när ni påstår att tjejer inte vet vad dom vill (om man är en tjej som vet precis vad man vill).

Tänk vad enkelt allt vore om man kunde kontrollera vem man fick känslor för.

Cerberus
2006-09-14, 20:40
Nu fattas bara att lära sig ge komplimanger lite oftare. :D


Funkar för vad? Få tjejen i säng? Förmodligen inte. Göra henne glad? Antagligen. Locka fram ett litet leende? Sannolikt.

Om det sen skall leda till något mer seriöst handlar det nog om att personkemin skall funka. Men då menar jag alltså inte att bli en framgångsrik "player".

Jo men man lär inte få visa henne sin personkemi om man inte får hänga med henne om man klänger som en fästing.

E väl trevligt att ge komplimanger så hon blir glad, om du vill bli hennes kompis.

Cilia
2006-09-14, 20:40
Men jag vill inte ha dig :D haha
ooohh äntligen är vi överens om något älskling


Eh? Vadå säker i sig själv? Vilket jävla skitsnack!

Du förstår inte vad jag menar och jag förväntade mig inte det heller. Jag pratar om en inre trygghet som väldigt få har.

Hades
2006-09-14, 20:41
Du kanske har rätt men hur kan du vara så säker på att jag inte vet vad jag vill och inte vill?
Hur kommer det sig att det är så många killar här på forumet som systematiskt förklarar att vi tjejer inte vet vad vi själva vill och att dom har mycket större koll på det?
Jag lade fram en teori, jag vet inget med säkerhet. Men det är en teori som stämmer mycket bättre överens med verkligheten (åtminstone min verklighet) än din teori om att tjejer faktiskt oftast vet vad de vill. Tycker du att det verkar orimligt? Att du (och 95% av alla tjejer) tycker att du vet vad du vill motsäger på intet sätt min teori.

sundvall
2006-09-14, 20:46
ooohh äntligen är vi överens om något älskling



Du förstår inte vad jag menar och jag förväntade mig inte det heller. Jag pratar om en inre trygghet som väldigt få har.

Du säger att killar som ger komplimanger visar att dom är säkra i sig själva. Det är ren BS.

Klart du inte förväntade dig det, har du själv en inre trygghet?

shadowfire
2006-09-14, 20:46
men lolroflmao vilka tips och råd jag får, nu ska jag alltså börja med psykologisk krigsföring som någon skrev?... hahah, detta blir ju bara för galet.

shadowfire
2006-09-14, 20:47
Tänk vad enkelt allt vore om man kunde kontrollera vem man fick känslor för.
Vågar dock påstå att jag har rätt god koll på o stänga av känslor iaf, konsten verkar vara o kunna slå på dem igen bara. :)

Kwon
2006-09-14, 20:49
men lolroflmao vilka tips och råd jag får, nu ska jag alltså börja med psykologisk krigsföring som någon skrev?... hahah, detta blir ju bara för galet.

Tänk inte så mycket Shadow, gör det du känner för.

Gör det inte mer komplicerat än vad det (redan) är.

Du får känna och se när hon besöker dig helt enkelt.

Yes
2006-09-14, 20:50
Jo men man lär inte få visa henne sin personkemi om man inte får hänga med henne om man klänger som en fästing.

E väl trevligt att ge komplimanger så hon blir glad, om du vill bli hennes kompis.
Jag förutsätter givetvis att man kommit tillräckligt långt för att föra en vettig konversation.

Bolio
2006-09-14, 20:50
Tänk inte så mycket Shadow, gör det du känner för.

Gör det inte mer komplicerat än vad det (redan) är.

Du får känna och se när hon besöker dig helt enkelt.

Bra tips tycker jag. Antingen har man det eller inte. Att försöka få det när man inte har det är en mycket svår uppgift.

Hades
2006-09-14, 20:50
:bow:

Alltså vafan! Du tar orden ur min mun, grejjen är att du är typ en miljon ggr bättre på att framföra det i text än mig. Får jag gifta mig med dig?

Lyssna nu på Hades för fan!
Jag gifter mig bara med vackra damer som jag sedan placerar i mitt källar-harem. Men du kan få hyra ett rum.

Trance
2006-09-14, 20:50
Du förstår inte vad jag menar och jag förväntade mig inte det heller. Jag pratar om en inre trygghet som väldigt få har.

Yep, få män är alfahannar på riktigt. Jobbigt dock att du skall dras till dem va.. ;)

Helena B
2006-09-14, 20:51
Är det meningen så är det meningen.

sundvall
2006-09-14, 20:52
Jag gifter mig bara med vackra damer som jag sedan placerar i mitt källar-harem. Men du kan få hyra ett rum.

Jag kan göra en köns och plastikoperation :em:

Kwon
2006-09-14, 20:53
Jag kan göra en köns och plastikoperation :em:

Du har söta tänder sundvall! :D :devil:

Cilia
2006-09-14, 20:54
Yep, få män är alfahannar på riktigt. Jobbigt dock att du skall dras till dem va.. ;)
varför då?
dom beter sig iaf inte som dom tips som ges på det här forumet.


Shadowfire du förstår inte vad som är bäst för dig. Tycker du ska lyssna på alla visa tonåringar som ger dig bra tips

sundvall
2006-09-14, 20:55
varför då?
dom beter sig iaf inte som dom tips som ges på det här forumet.


Shadowfire du förstår inte vad som är bäst för dig. Tycker du ska lyssna på alla visa tonåringar som ger dig bra tips

Lite suris? :)

Bolio
2006-09-14, 20:56
Alfahannar är inte snälla. Alfahannar beter sig precis som alfahannar vill. Det kan även innebära att alfahannen - hur omoraliskt det än må tyckas - slår ut tänderna på sin söta lilla flicka. Det kan faktiskt hända. :)

Trance
2006-09-14, 20:56
varför då?
dom beter sig iaf inte som dom tips som ges på det här forumet.


Beror väl på vilka tips du menar, de leker väl inte lekar med mobiltlefoner kanske. Men får dig att känna dig trygg, verkar alltid ha kontroll över tillvaron, kompetenta, charmiga och du har inte fullständig koll på dem?

Bolio
2006-09-14, 20:57
Lite suris? :)

Ja, fast det är nog inte så mycket på oss tonåringar med bra tips utan betydligt allvarligare saker. :)

shadowfire
2006-09-14, 20:58
Hmm, nu handlade ju denna tråden om kärlek, så jag tycker ni ska försoningskramas istället...
Kan inte låta bli o gosa lite jag med *gruppkram med trance o kwon*

Cilia
2006-09-14, 21:01
Beror väl på vilka tips du menar, de leker väl inte lekar med mobiltlefoner kanske. Men får dig att känna dig trygg, verkar alltid ha kontroll över tillvaron, kompetenta, charmiga och du har inte fullständig koll på dem?
inte direkt
dom behöver inte vara på samma och eller är inte det heller.
vad jag menar nu är inte bara män som partner utan som vän/kompis.
I min värld är inte alla lika och alla gillar inte alla.
Det stör inte mig att alla inte gillar mig men jag har också märkt att en viss typ av människor inte gillar mig och att andra typer gör det. Det är inte svårare än så.

Kwon
2006-09-14, 21:04
Hmm, nu handlade ju denna tråden om kärlek, så jag tycker ni ska försoningskramas istället...
Kan inte låta bli o gosa lite jag med *gruppkram med trance o kwon*

Haha thanks bro

Önskar dig lycka till på "besöket".

Antingen har ni personkemi och hon föredrar dig över norrmannen eller så funkar det inte helt enkelt, rostbiff och champagne eller McD till trots! :laugh: :thumbup:

Helena B
2006-09-14, 21:05
Tjejer som spelar spel, spelar dom spel även i själva förhållandet?

Jag har svårt att tro att tjejer som väljer att spela inte är ute efter ett seriöst förhållande.

Trance
2006-09-14, 21:05
inte direkt
dom behöver inte vara på samma och eller är inte det heller.
vad jag menar nu är inte bara män som partner utan som vän/kompis.
I min värld är inte alla lika och alla gillar inte alla.
Det stör inte mig att alla inte gillar mig men jag har också märkt att en viss typ av människor inte gillar mig och att andra typer gör det. Det är inte svårare än så.

Vad attraherar dig hos en man då? Om du försöker titta tillbaka då man aldrig vet vem som kan hetsa upp en i framtiden.

Cerberus
2006-09-14, 21:08
Tjejer som spelar spel, spelar dom spel även i själva förhållandet?

Jag har svårt att tro att tjejer som väljer att spela inte är ute efter ett seriöst förhållande.

Det är ju inget medvetet.

Bolio
2006-09-14, 21:09
Vad attraherar dig hos en man då? Om du försöker titta tillbaka då man aldrig vet vem som kan hetsa upp en i framtiden.

Att han kan gilla henne tillbaka, att han är snygg, att han är charmig och snäll, att han har stor snopp och att han är stabil. :)

Hades
2006-09-14, 21:10
Shadowfire du förstår inte vad som är bäst för dig. Tycker du ska lyssna på alla visa tonåringar som ger dig bra tips
Varför är du så nedlåtande? Om du har sorterat in alla som har teorier om attraktion i samma fack som Ungtuppen så har du gjort ett ganska rejält misstag. Läs vad som skrivs med ett öppet sinne och sluta vara så fördömande.

shadowfire
2006-09-14, 21:11
Tjejer som spelar spel, spelar dom spel även i själva förhållandet?

Jag har svårt att tro att tjejer som väljer att spela inte är ute efter ett seriöst förhållande.
Jag tror tjejer över lag är fega att prata känslor osv om inte de är riktigt djupt kära. Därför blir det mera spel, det ska liksom vara flummigt o lulligt och luddigt i tjejers värld tills att de känner sig komfortabla med en trygg relation och känner att det finns ömsesidig kärlek.

Det är ju sån klassiker annars, en kille som inte visar något intresse anses som tråkig o en kille som visar intresse blir för "på". Känns så komplext allt sånt där, varför kan man inte bara vara och säga hur man känner för stunden. Då ser man ju åt vilket håll allt går med.

Bolio
2006-09-14, 21:14
Varför är du så nedlåtande? Om du har sorterat in alla som har teorier om attraktion i samma fack som Ungtuppen så har du gjort ett ganska rejält misstag. Läs vad som skrivs med ett öppet sinne och sluta vara så fördömande.

Läs gärna tråden om greker, sista sidan. Inledningen på mitt långa inlägg där som handlar om ressentimentsmänniskor. :)

Helena B
2006-09-14, 21:15
Det är ju inget medvetet.

Trodde att spela var en medveten handling men tydligen inte...okej men hur kommer det sig att vissa inte spelar och vissa gör det (omedvetet)? Och är det ni killar som bestämmer att dom gör det eftersom dom är omedvetna om det?

Cerberus
2006-09-14, 21:20
Trodde att spela var en medveten handling men tydligen inte...okej men hur kommer det sig att vissa inte spelar och vissa gör det (omedvetet)? Och är det ni killar som bestämmer att dom gör det eftersom dom är omedvetna om det?

Jo så här är det :D*vetenskapsröst*
*trumvirvel*

De som inte spelar får inte bekräftelse annars, tänk dig själv hur en tjej som uppfattar sig "ful" får en kommentar att hon är "snygg" känner sig, kontra en som får höra det dagligen, många ggr dessutom.

Nu ska jag sluta leka psykolog och spela tvspel som den barnsliga unge jag e :n00b ;)

Helena B
2006-09-14, 21:22
Jag tror tjejer över lag är fega att prata känslor osv om inte de är riktigt djupt kära. Därför blir det mera spel, det ska liksom vara flummigt o lulligt och luddigt i tjejers värld tills att de känner sig komfortabla med en trygg relation och känner att det finns ömsesidig kärlek.

Det är ju sån klassiker annars, en kille som inte visar något intresse anses som tråkig o en kille som visar intresse blir för "på". Känns så komplext allt sånt där, varför kan man inte bara vara och säga hur man känner för stunden. Då ser man ju åt vilket håll allt går med.

Jag håller med. Men jag kan ju bara tala för mig själv, jag vet direkt om jag gillar en kille och vill något mer. Men när jag var yngre så var jag mer försiktig (gillar det ordet mer än lulligt) fast jag tror att det beror på osäkerhet och att man inte vill öppna sitt hjärta så där pang på och känna sig helt utlämnad, man kan ju aldrig vara 100 % säker.

Men det är klart att man känner om man vill något mer. Fast tjejen som tråden handlar om kanske har oavslutade kapitel eller har börjat läsa på flera böcker samtidigt som någon påstod. Då kan jag förstå att hon har det lite svårt och att hon inte vet vilken bok hon ska läsa helt ut.

Helena B
2006-09-14, 21:27
Jo så här är det :D*vetenskapsröst*
*trumvirvel*

De som inte spelar får inte bekräftelse annars, tänk dig själv hur en tjej som uppfattar sig "ful" får en kommentar att hon är "snygg" känner sig, kontra en som får höra det dagligen, många ggr dessutom.

Nu ska jag sluta leka psykolog och spela tvspel som den barnsliga unge jag e :n00b ;)

Nej du ska fortsätta leka tills jag förstår. Jag förstår inte "De som inte spelar får inte bekräftelse annars". Menar du att det bara är snygga tjejer som spelar spel eller tvärtom? Känns ju som att mindre attraktiva personer rent utseendemässigt behöver spelet mer än dom snygga, eller har jag fel?

shadowfire
2006-09-14, 21:29
...Fast tjejen som tråden handlar om kanske har oavslutade kapitel eller har börjat läsa på flera böcker samtidigt som någon påstod. Då kan jag förstå att hon har det lite svårt och att hon inte vet vilken bok hon ska läsa helt ut.
Är det så, då har jag verkligen tappat stinget nu på äldre dagar!
Annat var det då man var ung och viril, då slängde de eventuella andra prospekts åt sidan direkt. Hmpf!

Fortsättningen följer väl eller ngt, jag har väl mer eller mindre lagt det på hyllan i varje fall... men ska för den delen ändå träffa henne o blir det nu bara en dejavú och ett sjuhelsikes bra hångel över lite rödvin så fine, det har ingen människa dött av.

Helena B
2006-09-14, 21:32
Är det så, då har jag verkligen tappat stinget nu på äldre dagar!
Annat var det då man var ung och viril, då slängde de eventuella andra prospekts åt sidan direkt. Hmpf!

Fortsättningen följer väl eller ngt, jag har väl mer eller mindre lagt det på hyllan i varje fall... men ska för den delen ändå träffa henne o blir det nu bara en dejavú och ett sjuhelsikes bra hångel över lite rödvin så fine, det har ingen människa dött av.

Haha :D Visst är det bra med ett gott självförtroende, men man får vara lite realist oxå. Norrmän går ju helt klart före svenska killar.

Precis se vad som händer, du kan inte göra så mycket annat.

Hades
2006-09-14, 21:36
Läs gärna tråden om greker, sista sidan. Inledningen på mitt långa inlägg där som handlar om ressentimentsmänniskor. :)
Träffsäkert, verkligen applicerbart även i denna tråd.

Caixa**
2006-09-14, 21:46
Det här är inget typiskt tjej-beteende. De killar jag träffar kör precis samma spel..

Exempel:
Först jätteflirtig.. sen ingen kontakt på jättelänge..
sen lite hångel.. sen ingen kontakt(trots intiativ från min sida)..
jätte trevlig när man träffas på stan.. lite msn snack.. lite sex..
sen ingen kontakt igen, trots intiativ från min sida (jahapp, då var det det han ville! Ok för mig! Tänker jag..)
sen plötsligt skickar han meddelande: det var länge sen vi sågs! Vi borde träffas mycket mer i höst! saknar dig!
..sen ingen kontakt på ett par veckor (jag orkar inte vara intiativtagare länge, nu får han fan anstränga sig lite!!)
.. sen träffar man hans kompisar på krogen- jätte trevliga och gulliga (och inställsamma)! Av en händelse får jag ett meddelande samma kväll: hur är det med dig? Länge sen vi hördes. Saknar dig.
Träffar honom utanför skolan..jättetrevlig och gullig. Han insisterar: Vi måste ses!!!
Och nu? Ingenting.. fy fan vad patetisk man känner sig! Ändå är det han som tagit kontakt på nytt..flera ggr om, inte jag!

Vad vill killen??? Inte bara sex..då hade han nöjt sig första gången..inte fortsatt hålla kontakt så här.. Inte kk heller..eftersom han inte vågat bjuda in mig fler gånger. Inte vara kompisar.. då hade vi umgåtts istället!

Han verkar bli fruktansvärt angelägen så fort jag träffar hans kompisar (som f.ö. verkar gilla mig en del). Är det bara nåt ”imponera på polarna spel” han sysslar med? Eller är han helt enkelt rädd för mig? Rädd för hur han ska agera i mitt sällskap..inte göra bort sig? Jag fattar ingenting..dumma blåsta brud!*screwy*

shadowfire
2006-09-14, 21:49
Det här är inget typiskt tjej-beteende. De killar jag träffar kör precis samma spel..

Exempel:
Först jätteflirtig.. sen ingen kontakt på jättelänge..
sen lite hångel.. sen ingen kontakt(trots intiativ från min sida)..
jätte trevlig när man träffas på stan.. lite msn snack.. lite sex..
sen ingen kontakt igen, trots intiativ från min sida (jahapp, då var det det han ville! Ok för mig! Tänker jag..)
sen plötsligt skickar han meddelande: det var länge sen vi sågs! Vi borde träffas mycket mer i höst! saknar dig!
..sen ingen kontakt på ett par veckor (jag orkar inte vara intiativtagare länge, nu får han fan anstränga sig lite!!)
.. sen träffar man hans kompisar på krogen- jätte trevliga och gulliga (och inställsamma)! Av en händelse får jag ett meddelande samma kväll: hur är det med dig? Länge sen vi hördes. Saknar dig.
Träffar honom utanför skolan..jättetrevlig och gullig. Han insisterar: Vi måste ses!!!
Och nu? Ingenting.. fy fan vad patetisk man känner sig! Ändå är det han som tagit kontakt på nytt..flera ggr om, inte jag!

Vad vill killen??? Inte bara sex..då hade han nöjt sig första gången..inte fortsatt hålla kontakt så här.. Inte kk heller..eftersom han inte vågat bjuda in mig fler gånger. Inte vara kompisar.. då hade vi umgåtts istället!

Han verkar bli fruktansvärt angelägen så fort jag träffar hans kompisar (som f.ö. verkar gilla mig en del). Är det bara nåt ”imponera på polarna spel” han sysslar med? Eller är han helt enkelt rädd för mig? Rädd för hur han ska agera i mitt sällskap..inte göra bort sig? Jag fattar ingenting..dumma blåsta brud!*screwy*
Det där låter i mina ögon som enbart sex och inget annat. Skönt med ett kort i bakfickan om det trycker på lite o börjar väga tungt i påsen.

Bolio
2006-09-14, 21:49
Caixa och shadowfire kanske borde skicka PM till varandra. :)

shadowfire
2006-09-14, 21:51
Caixa och shadowfire kanske borde skicka PM till varandra. :)
Vadan detta? Bara för att ingen av oss orkar leka utan vill ha raka rör och konkreta besked? *slap*

Bolio
2006-09-14, 21:52
Vadan detta? Bara för att ingen av oss orkar leka utan vill ha raka rör och konkreta besked? *slap*

Precis. Och för att ni båda kanske gillar träning. :)

Caixa**
2006-09-14, 21:53
Caixa och shadowfire kanske borde skicka PM till varandra. :)

Ja..just det..och du kan få min morfars polska sjuksköterskas nummer:)

Bolio
2006-09-14, 21:55
Ja..just det..och du kan få min morfars polska sjuksköterskas nummer:)

Well, no. Jag fick ju varken det numret eller numret till din iranska kompis. :)

Caixa**
2006-09-14, 21:56
Det där låter i mina ögon som enbart sex och inget annat. Skönt med ett kort i bakfickan om det trycker på lite o börjar väga tungt i påsen.

Men..det skumma är att det inte alls verkar handla om det.. För att ha sex måste man liksom ta intim kontakt.. och killen här verkar supernöjd med att ha mig på lagomt msn-avstånd:)

Bolio
2006-09-14, 21:56
Men..det skumma är att det inte alls verkar handla om det.. För att ha sex måste man liksom ta intim kontakt.. och killen här verkar supernöjd med att ha mig på lagomt msn-avstånd:)

Ptja, många nöjer sig med webcam-striptease. ;)

Caixa**
2006-09-14, 21:56
Well, no. Jag fick ju varken det numret eller numret till din iranska kompis. :)

True*rolleyes* Men men.. det går att lösa på andra sätt med

Bolio
2006-09-14, 21:57
True*rolleyes* Men men.. det går att lösa på andra sätt med

Such as? *popcorn*

Caixa**
2006-09-14, 21:57
Ptja, många nöjer sig med webcam-striptease. ;)
:laugh: Är tyvär inte tillräckligt teknisk.. han borde nog byta tjej då!

shadowfire
2006-09-14, 21:58
Men..det skumma är att det inte alls verkar handla om det.. För att ha sex måste man liksom ta intim kontakt.. och killen här verkar supernöjd med att ha mig på lagomt msn-avstånd:)
Det kallas för sexuella fantasier.
Jag har själv haft en KK som jag tyckte det var mer intressant att ha på avstånd än själva akten. Med fantasier och att ta saken i egna händer kan man komma långt! :em:

Skämt åsido så är jag helt övertygad av att han vill ha dig i en liten ask o njuter av det. Trycker det på för honom en lördagskväll så kommer han definitivt höra av sig lite lägligt kring 01-snåret.

Det är i varje fall inte seriösa intentioner den gossen har.

Bolio
2006-09-14, 21:59
:laugh: Är tyvär inte tillräckligt teknisk.. han borde nog byta tjej då!

Eller komma hem till dig och installera en god damn webcam. :)

shadowfire
2006-09-14, 21:59
Precis. Och för att ni båda kanske gillar träning. :)
*slap* .. tvätta munnen gosse!
Annars avslöjar jag att jag sett dig naken i webcam.

Caixa**
2006-09-14, 21:59
Such as? *popcorn*
..eniro

Cerberus
2006-09-14, 21:59
Men..det skumma är att det inte alls verkar handla om det.. För att ha sex måste man liksom ta intim kontakt.. och killen här verkar supernöjd med att ha mig på lagomt msn-avstånd:)

kan det vara....din hygien?:laugh:

Bolio
2006-09-14, 21:59
*slap* .. tvätta munnen gosse!
Annars avslöjar jag att jag sett dig naken i webcam.

:em:

INTE SÅN TRÄNING! Ni kan köra knäböj och marklyft ihop? Det är väl romantiskt? :)

shadowfire
2006-09-14, 22:00
kan det vara....din hygien?:laugh:
ojoj, haha. :D
har han smugit ner en deodorant i din handväska så kan det ju vara ett tecken på det ja

Bolio
2006-09-14, 22:00
..eniro

"sexig polsk sköterska + iran" :/

Caixa**
2006-09-14, 22:02
Det kallas för sexuella fantasier.
Jag har själv haft en KK som jag tyckte det var mer intressant att ha på avstånd än själva akten. Med fantasier och att ta saken i egna händer kan man komma långt! :em:

Skämt åsido så är jag helt övertygad av att han vill ha dig i en liten ask o njuter av det. Trycker det på för honom en lördagskväll så kommer han definitivt höra av sig lite lägligt kring 01-snåret.

Det är i varje fall inte seriösa intentioner den gossen har.

Nej, det har jag nog också kommit fram till vid det här laget.. Tycker bara att han beter sig skumt.. Hade ju förstått om han ville vara kk.. men kanske finns folk som du säger som gillar avstånd:laugh:

Nej.. jag kommer nog aldrig förstå mig på killar

Bolio
2006-09-14, 22:04
Vill du ha en kk Caixa? :)

shadowfire
2006-09-14, 22:04
Nej, det har jag nog också kommit fram till vid det här laget.. Tycker bara att han beter sig skumt.. Hade ju förstått om han ville vara kk.. men kanske finns folk som du säger som gillar avstånd:laugh:

Nej.. jag kommer nog aldrig förstå mig på killar
Asså lite så kan jag känna det med jakt o grejs, om det INTE är tänkt att bli något seriösare... det är bra mkt roligare o "jaga" och se hur långt man kommer med tjejen, men om man väl löper linan ut så var det ju inte någe mer roligt med det. Särskilt inte om tjejen blir på sen och vill träffas mera, så är det inte lika roligt. Jag är dock ärlig o säger som det är innan det händer något, så är det upp till henne o ta konsekvenserna med isf..

Caixa**
2006-09-14, 22:07
Vill du ha en kk Caixa? :)
Var det ett erbjudande eller?;)

Nepp..lägger inte ut nån annons på kolozzeum iallafall!

Bolio
2006-09-14, 22:08
Var det ett erbjudande eller?;)

Nepp..lägger inte ut nån annons på kolozzeum iallafall!

Nej. :) Men du verkade angelägen om att nämna att han inte ens ville vara kk (vilket var mycket svårbegripligt). :)

Caixa**
2006-09-14, 22:12
Nej. :) Men du verkade angelägen om att nämna att han inte ens ville vara kk (vilket var mycket svårbegripligt). :)

Det var mera en analys av vad HAN ville. Det hade för mig varit mer begripligt om hans intentioner inte var mer än sex. Det är möjligt att jag inte hade gått med på ett sådant typ av förhållande, men då hade iallafall hans budskap varit tydligt. Som det är nu fattar jag ingenting:confused:

Bolio
2006-09-14, 22:14
Det var mera en analys av vad HAN ville. Det hade för mig varit mer begripligt om hans intentioner inte var mer än sex. Det är möjligt att jag inte hade gått med på ett sådant typ av förhållande, men då hade iallafall hans budskap varit tydligt. Som det är nu fattar jag ingenting:confused:

Det kanske är lite det som är meningen hunnybun. :)

Caixa**
2006-09-14, 22:15
Asså lite så kan jag känna det med jakt o grejs, om det INTE är tänkt att bli något seriösare... det är bra mkt roligare o "jaga" och se hur långt man kommer med tjejen, men om man väl löper linan ut så var det ju inte någe mer roligt med det. Särskilt inte om tjejen blir på sen och vill träffas mera, så är det inte lika roligt. Jag är dock ärlig o säger som det är innan det händer något, så är det upp till henne o ta konsekvenserna med isf..

Japp, förstår precis vad du menar! Bra att du är rak iallafall så spelet i så fall blir på bådas villkor.

Bolio
2006-09-14, 22:16
Har ni inte utbytt MSN ännu? *slap*

Caixa**
2006-09-14, 22:17
Det kanske är lite det som är meningen hunnybun. :)
Fan vad du retas! Jag känner mig inte klokare nu direkt. Äh, det är bara att lägga ner alltihop.. Går och lägger mig..

Bolio
2006-09-14, 22:19
Fan vad du retas! Jag känner mig inte klokare nu direkt. Äh, det är bara att lägga ner alltihop.. Går och lägger mig..

Jag retas inte, jag säger som det är. Det finns två typer av människor: de som ler njutningsfullt och resten som undrar vad det är som håller på och händer runtomkring dem.

Diggler
2006-09-14, 22:27
Cilia - Vilka är alla dessa tjejer?

mini - Det är så löjligt med spel, umgås du bara med fjortonåringar eller.

Ungtuppen - Kvinnor är så lättlästa, börja med en neg. Sedan en trefemma för att få henne på kroken sedan är det bara att köra lite florj innan du slutar med en klosh.

jwzrd - Ungtuppen, du är oskuld.

Kwon - Irrelevant bild.

hahaha:bow:

mini
2006-09-14, 22:43
Ibland är det skönt att ha missat 14 sidor menlös tråd som hade gett mig hjärnblödning om jag gett mig in i den. Tack Trance för ett gott försök att vara min stand in.

shadowfire
2006-09-14, 22:49
Jag retas inte, jag säger som det är. Det finns två typer av människor: de som ler njutningsfullt och resten som undrar vad det är som håller på och händer runtomkring dem.
Haha du är ju för skön bollen..

shadowfire
2006-09-14, 22:50
Ibland är det skönt att ha missat 14 sidor menlös tråd som hade gett mig hjärnblödning om jag gett mig in i den. Tack Trance för ett gott försök att vara min stand in.
Hoppas onekligen inte du menar att ämnet i tråden är menlöst bara. :MrT:

mini
2006-09-14, 23:05
Hoppas onekligen inte du menar att ämnet i tråden är menlöst bara. :MrT:
Klart jag gör. Du undrar varför just den där tjejen beter sig just sådär. Hur ska man kunna svara på det utan att veta något om henne mer än ålder, eller om dig för all del, eller hur du är mot/med henne. Din generalisering gör tråden menlös.

Bolio
2006-09-14, 23:06
Klart jag gör. Du undrar varför just den där tjejen beter sig just sådär. Hur ska man kunna svara på det utan att veta något om henne mer än ålder, eller om dig för all del, eller hur du är mot/med henne. Din generalisering gör tråden menlös.

Jag måste tyvärr hålla med min gamla kolozzeumflickvän förut. :/

Bolio
2006-09-14, 23:09
Min meningsuppbyggnad är så fin. :)

"Jag måste tyvärr hålla med min föredetta kolozzeumflickvän." :)

mini
2006-09-14, 23:11
Min meningsuppbyggnad är så fin. :)

"Jag måste tyvärr hålla med min föredetta kolozzeumflickvän." :)
Du är blatte. Det är okej. Ni är bäst ändå, allihopa.

Bolio
2006-09-14, 23:13
Du är blatte. Det är okej. Ni är bäst ändå, allihopa.

Vänta bara tills du blir med kurd. En blatte kommer att hjälpa dig och din kurdbebis på bussen. Och bara en blatte. :)

shadowfire
2006-09-14, 23:14
Klart jag gör. Du undrar varför just den där tjejen beter sig just sådär. Hur ska man kunna svara på det utan att veta något om henne mer än ålder, eller om dig för all del, eller hur du är mot/med henne. Din generalisering gör tråden menlös.
å andra sidan fungerade det ju eftersom det kom igenkännande kommentarer från båda kön, så då verkar det trots allt vara något som gäller generellt.

aliquis
2006-09-15, 00:23
Gå fram o kissa på henne, det borde göra henne het.

Kwon
2006-09-15, 00:24
Gå fram o kissa på henne, det borde göra henne het.

Iaf våt.

Nina L
2006-09-15, 07:03
Orkade inte läsa igenom tråden men here we go i alla fall. Det är inte säkert att hon gör det medvetet. Både tjejer och killar tenderar att bli extra intresserade när den andra parten inte är lika på, på samma sätt som man kan rygga när den andra är för på.

Tricklev
2006-09-15, 10:11
Jag är inne på Bolios inriktning, jag har aldrig läst någon bok, eller hängt på forum för att få ******, men jag ser det enda rätt simpelt.

Skaffa dig ett psykologiskt övertag, om det är du som kastar dig efter henne, som söker upp henne, och som ger henne komplimanger så är det du som sätter dig i ett underläge. Se till att få tillbaks det psykoligiska övertaget så får du ******, simpelt?

Dock så hatar jag "spelet", men vem bryr sig, jag får ******.:)

shadowfire
2006-09-25, 22:51
Jag blir fasiken bara förvirrad av detta.
Nu klipper jag nog helt kontakten tror jag och går glatt vidare.
Träffade tjejen i helgen utan att något hände mer än trevligt, glatt och roligt socialt umgänge. Verkligen en jätteunderlig människa, hur flirtig som helst under daten och sedan efteråt så innehållslösa och tillbakadragna sms. Detta måste jag klassa som en väldigt klumpig "player" till brud eller ja jag vet inte vad... det blir ingen fortsättning följer iaf.

Jag förstår mig fan inte på tjejer, det måste vara mörkermänniskors påfund med alla dessa lekar och hemliga regler!

Chiaro
2006-09-25, 23:02
shadowfire: Jag har inte följt hela tråden, men tenderar att hålla med Nina här ovan.

Är ni båda runt 29? Hur länge har ni setts? Pratat rakt ut om detta?

Groggen
2006-09-25, 23:30
Det är ju spelet som är själva grejen, det är ju det som gör att iaf jag kan bli extra intresserad. Men givetvis kan det vara frustrerande emellanåt ;)

Chiaro
2006-09-25, 23:40
Grymt oattraktivt med spelande, tycker jag! Om det inte är omedvetet helt...

Tramsigt och slöseri på energi...

Tricklev
2006-09-26, 00:58
Grymt oattraktivt med spelande, tycker jag! Om det inte är omedvetet helt...

Tramsigt och slöseri på energi...

+1

*Flash*
2006-09-26, 02:26
Ja det är då inte lätt att vara människa ibland..

Angel
2006-09-26, 06:36
Jag testade att köra med lite raka rör och säga som det var från början, att jag inte var intresserad av något annat än ev. ligga sig lite.

Alltid hört att det funkar. Men näääärå, tydligen vill alla tjejjer ha förhållande...

shadowfire
2006-09-26, 07:13
Det är ju spelet som är själva grejen, det är ju det som gör att iaf jag kan bli extra intresserad. Men givetvis kan det vara frustrerande emellanåt ;)
Frustrerande var fan förnamnet bara denna gång.. :)

shadowfire
2006-09-26, 07:25
shadowfire: Jag har inte följt hela tråden, men tenderar att hålla med Nina här ovan.

Är ni båda runt 29? Hur länge har ni setts? Pratat rakt ut om detta?
Jag 29, hon är något år yngre.
Inte pratat ut om något, har setts två gånger (ett fyllestrul som var lite utöver det vanliga, kändes som om det var något i luften) och nu en mer "vardagsdate" som jag inte vet hur jag ska tolka.

Alltså sådant här brukar vara så enkelt i vanliga fall, man säger något flirtigt eller skickar ett flirtigt sms och så får man en bekräftelse som säger antingen "stick o brinn!" eller "dito, det är ömsesidigt" och sedan fortgår man.... hon pratade om att vilja ses igen, men sänder samtidigt ut kalla vibbar nu.

Vågar nästan svära på att om jag inte hör av mig ett skit nu på en vecka - vilket jag inte kommer göra - så kommer hon öka smörighetsgraden i mail, sms, telefon o höra av sig igen....

Jag luskade lite i om det var så att det fanns en annan grabb vid sidan om, men fick mer eller mindre känslan av att hon bara vill leka. Ändå har hon haft flera seriösa förhållanden och känns "seriös".

Äh, sådant här är grymt oattraktivt, hon är härmed bänkad minst sagt.

Cilia
2006-09-26, 07:32
Jag vidhåller att det där inte är ngt typiskt för tjejer utan att det kan gälla personer oavsett kön. Vissa är sånna helt enkelt.

Annars vet jag inte hur jag ska förklara killar som beter sig likadant? Fast dom kanske var tjejer? Det var kanske det som var problemet?

Groggen
2006-09-26, 07:35
Jag vidhåller att det där inte är ngt typiskt för tjejer utan att det kan gälla personer oavsett kön. Vissa är sånna helt enkelt.

Annars vet jag inte hur jag ska förklara killar som beter sig likadant? Fast dom kanske var tjejer? Det var kanske det som var problemet?


Klart att vi beter oss likadant och många tjejer gillar det, även om de inte medger det.

För när man lyckas upprätthålla en viss spänning, så kommer man längre än om man är en öppen bok från första stund.

Mattedextrin
2006-09-26, 07:37
ja kan ge dig mitt mobnr om du vill prata ut om det jag kan inte sitta vid datorn nu måste strax dra att jobba men jag har erfarenheter och är beredd att ge dig hjäölpen som går att ge gör inget förhastat ännu :whipped: :naughty:

Chiaro
2006-09-26, 10:13
Klart att vi beter oss likadant och många tjejer gillar det, även om de inte medger det.

För när man lyckas upprätthålla en viss spänning, så kommer man längre än om man är en öppen bok från första stund.


Det är ju skillnad på att inte vara en öppen bok och att det står i pannan på han: "Jag har läst The Game och kämpar hårt med att spela svår!"

Om någon har ett eget liv och intressen, blir den automatiskt inte som en öppen bok... Om en person däremot fortsätter vara "en sluten bok" för länge blir det bara jobbigt... Möjligtvis kan det funka lite i början, men inte kul i längden.


TS: Vad är hon för sorts tjej? Alltså "typen"?

Tricklev
2006-09-26, 10:15
Jag testade att köra med lite raka rör och säga som det var från början, att jag inte var intresserad av något annat än ev. ligga sig lite.

Alltid hört att det funkar. Men näääärå, tydligen vill alla tjejjer ha förhållande...

Du har pm.:)

(Nej inte egentligen, jag är för feg.)

knazcandy
2006-09-26, 10:36
Vi gör det bara för att vi kan....
*kissass*
Killar är när det väl kommer till kritan, väldigt lätta att få runt fingret.

Cerberus
2006-09-26, 10:51
Vi gör det bara för att vi kan....
*kissass*
Killar är när det väl kommer till kritan, väldigt lätta att få runt fingret.

Inte alla.

Angel
2006-09-26, 10:57
Du har pm.:)

(Nej inte egentligen, jag är för feg.)



Tricklev
2006-09-26, 12:05


Tror du missade den nedersta texten.

Mattedextrin
2006-09-26, 12:08
nä var är din träningsdagbok finns den här nånstans eller är du bara här för att sitta 247 och chatta :Virro :confused: :furious:

Pez
2006-09-26, 12:45
var är din träningsdagbok finns den här nånstans eller är du bara här för att sitta 247 och chatta :Virro :confused: :furious:
Det är bra Mattedextrin - you tell her!
Nu är det bara runt 15000 medlemmar kvar att dissa för att dom inte har nån träningsdagbok. Get to it!

PS. Du kan börja med dig själv. Det är alltid en bra start.

Bolio
2006-09-26, 12:47
Killen har skrivit 14 inlägg och redan bidrar han med djupgående analyser av medlemmarna. :laugh:

Mattedextrin
2006-09-26, 12:58
Det är bra Mattedextrin - you tell her!
Nu är det bara runt 15000 medlemmar kvar att dissa för att dom inte har nån träningsdagbok. Get to it!

PS. Du kan börja med dig själv. Det är alltid en bra start.
va menar du? http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=1809772#post1809772


Killen har skrivit 14 inlägg och redan bidrar han med djupgående analyser av medlemmarna. :laugh:
nu räknar du lite fel gode herren va

Kwon
2006-09-26, 12:59
var är din träningsdagbok finns den här nånstans eller är du bara här för att sitta 247 och chatta :Virro :confused: :furious:

Var är dina Mr Olympia resultat?

Du stör dig på henne för att...?

Bolio
2006-09-26, 13:09
Hur gammal är du Mattedextrin? Du är säkert minst 5 år äldre än Angel. Vad har du för rätt att dissa henne så?

skaparn
2006-09-26, 13:17
Fanken att alla skulle hinna före mig att dissa Malte-Dextrin. Jag hade gärna delat ut ett par jabbar men nu känns det som köbildning till den liggande.

Nitrometan
2006-09-26, 13:25
Fanken att alla skulle hinna före mig att dissa Malte-Dextrin. Jag hade gärna delat ut ett par jabbar men nu känns det som köbildning till den liggande.
Du får också vara med. Han lyfter med eliten i SL så han tål det.

Cilia
2006-09-26, 13:25
var är din träningsdagbok finns den här nånstans eller är du bara här för att sitta 247 och chatta :Virro :confused: :furious:

va menar du? http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=1809772#post1809772
intressant att dagboken är påbörjad 50 min efter det att du dissade Angel.

Nitrometan
2006-09-26, 13:27
intressant att dagboken är påbörjad 50 min efter det att du dissade Angel.
Å dessutom är resultaten han visar där ganska häftiga jämfört med SL-rankingen i Sverige...

Cilia
2006-09-26, 13:29
Å dessutom är resultaten han visar där ganska häftiga jämfört med SL-rankingen i Sverige...
det måste dom ju vara om man ska dissa någon sådär!
Går ju inte att komma med några mesvikter då heller

Tricklev
2006-09-26, 13:34
Är man starkast i sverige har man rätt att vara stöddig, Mattedextrin:bow:

Taririi
2006-09-26, 13:34
Är det ingen som tänker på Mattedextrins känslor? Det här är säkert det sista vi ser av honom.

http://www.freehotgame.com/funnpictures/Good%20Bye.jpg


(Naaw, look what you made him do :(!)

Väldigt mycket OT :D

Angel
2006-09-26, 15:38
Jag tycker ofta ja blir dissad nu, jag raggar för mycket, jag har ingen träningsdagbok och jag sitter här och chattar för mycket.

Så nu skiter jag i det här och börjar chatta nånannastans, alt. sluta sitta vid datorn och göra något annat. Kanske går jag och filar på min träningsdagbok..

Pez
2006-09-26, 16:25
Jag tycker ofta ja blir dissad nu, jag raggar för mycket, jag har ingen träningsdagbok och jag sitter här och chattar för mycket.

Så nu skiter jag i det här och börjar chatta nånannastans, alt. sluta sitta vid datorn och göra något annat. Kanske går jag och filar på min träningsdagbok..
Du ska göra som du vill såklart.
Men du får nog ta åt dig lite av att halva kolo-ligan tutade till försvar å dina vägnar här nyss - uppenbarligen är du uppskattad här. :)