handdator

Visa fullständig version : Skaffa tre abonnemang


shut teh face
2006-09-14, 11:56
Jag är rätt illa tvungen att skaffa tre så jag kan ringa till min flickvän gratis. Senaste tre månaderna har jag ringt till henne hemifrån för närmare 3000 kr; vi gillar att prata länge.

Det finns ett abonnemang som heter 3Bomben Friend där man ringer gratis till alla inom 3, samt 69 öre till resten, 69 öre startavgift till alla.
För tre behöver jag såklart en tre mobil, vilket innebär en kostnad på 59 kr i månaden extra (18 månader) för en schysst LG mobil. Det blir alltså 128 kr i månaden. Tyvärr blir det sämre täckning med tre men det får jag ta, befinner mig oftast i sthlm ändå.

Lite frågor:
- Jag är över 18, de kmr utföra en kreditkontroll på mig. Innebär detta endast kolla betalningsanmärktningar eller behöver man en heltidsanställning? Jag studerar fortfarande och har inget fast jobb. Isf får jag sätta abonnemanget på någon närastående
- Finns det något lurt med detta? Typ oväntade avgifter eller tjafs? Jag slipper faktueringsavgiften på 15 kr i månaden om jag kör E-faktura, det är det enda jag vet gällande "andra avgifter".
- De här 69 kr i månadsavgift, får jag ringa för dem också? Står inget om det. Anledningen till att jag frågar är för att bektanta med 3 får ringa för sin månadskostnad.

Antosh
2006-09-14, 11:59
295 kr startavgift

är student och dom gjorde kreditkoll på mig

20 kr av de 69 får jag ringa för iaf..(woho liksom :))

Inte märkt av några andra avgifter

och bra täckning, iaf i göteborgsområdet

shut teh face
2006-09-14, 12:03
295 kr startavgift

är student och dom gjorde kreditkoll på mig

20 kr av de 69 får jag ringa för iaf..(woho liksom :))

Inte märkt av några andra avgifter

och bra täckning, iaf i göteborgsområdet
Tack för svaret. Jag har utfärdat en order som är klar och 250 kr startavgift var det för mig. :) De kanske blir 295 ändå med frakt på mobil etc!

Kör du med 3bomben? :)

Lasse Kongo
2006-09-14, 12:03
Tänkte bara flika in med att jag och min sambo tog 3 och varsin LGnalle för styvt en månad sedan, det fungerar helt kalas precis överallt, även ute i urskogen hos mina päron där inget annat funkar som det ska typ :thumbup:

Vi ringer typ varandra jämt så fort vi är ifrån varandra, jag tar kort p typ allt och skickar mms bara för att jag kan och att det är gratis :D