handdator

Visa fullständig version : Vad tänker ni på när ni väljer märke på kosttillskott?


Linnet
2003-01-20, 16:28
Jag undrar vad ni tycker är viktigast när ni väljer märke på era kosttillskott?

EiseltUK
2003-01-20, 16:40
Den var bra! :thumbup:

/ Henrik

King Grub
2003-01-20, 16:42
Kvalitet först och främst. Om inte den är hög spelar det andra ingen roll.

muskelbyggarn
2003-01-20, 16:48
Själv vill jag ha fråga 2 och 5,
ex. så köper jag de mesta i datorväg på Dustin, svindyrt är det, men servicen och kúndvänligheten fast de är så stora är grym. Inget snack om några problem inträffar. Kosttillskott köper jag bara av mig själv, litar inte på någon annan :D

Vänl,,,
Tobbe

spinkoo
2003-01-20, 16:52
Pris :smokin:

EiseltUK
2003-01-20, 16:54
Originally posted by spinkoo
Pris :smokin:

Då kan jag specialpacka en förpackning Specialprotein med 100 % vetemjöl till dig. Bara 125 kr per kg!!

/ Henrik

spinkoo
2003-01-20, 16:55
Om du ska ragga på mig måste du dela med dig av hur mycket jag måste handla för att få fri frakt :rolleyes:

Niclaaas
2003-01-20, 16:57
pris :smokin:

muskelbyggarn
2003-01-20, 16:59
Ok Spinkoo, Super Whey, garanterat svensk kvalite, 115 kr/kilo. Ett analyscertifikat från en annan produkt medföljer varje leverans :naughty: och fraktfritt vid 500:-

För bra för att vara sant? :D

Vänl,,,
Tobbe

Fartman
2003-01-20, 17:06
måste säga pris. man kan inte slänga dyra pengar på tillskott när man lever på 950kr i månaden, bor hemma och inte har en så värst bra kost i övrigt... när jag blir äldre och flyttar hemifrån samt tjänar pengar blir det nog andra bullar som gäller..

EiseltUK
2003-01-20, 17:11
Av resultaten kan man hittills dra slutsatsen att många tittar efter låga priser, men är kvalitetsaspekten även inräknad där?

Att köpa bara för att det är billigt verkar ju lite tokigt. Det skulle ju innebära att det marknaden för lurendrejare är större än för seriösa kosttillskott. Tänk vad mycket pengar man kan tjäna om man t ex använder gelatinprotein och säljer det som vassleprotein för 175 kr kilot!

Mvh
Henrik

Pecca
2003-01-20, 17:16
Jag vill ha ett kosttilskott där jag vet att kvalitén är god, ett kosttillskott som lätt åker ner i strupen utan att man behöver vara rädd för att spy. Jag vill gärna ha bra service och så ska priset ändå vara överkomligt..... Är detta omöjligt? Knappast!

Fartman
2003-01-20, 17:19
ja tyvärr skulle det nog gå rätt fint att göra på det viset. iallafall tills någon avslöjar bluffen..

Linnet
2003-01-20, 17:20
Pecca; givetvis är det inte omöjligt men om du bara får välja en sak vad är då viktigast? Personligen är pris viktigast, även om jag tycker att Kvalité och Service är väldigt viktiga också, sen är det givetvis en fördel om jag inte spyr av produkten. Måste jag välja en aspekt blir det dock priset.

Pecca
2003-01-20, 17:23
Då är kvalitén det viktigaste. Jag anser att jag hellre köper något där jag får ett bra innehåll SAMT ett innehåll som står på etiketten. En tia hit o en tia dit per vecka anser jag vara skitsamma.

Ondjultomte
2003-01-20, 17:27
Alla väljer ju givetvis kvalite inom ramarna för sin budget. Det är ens budget som begränsar. Vill man ha ett visst intag av proteintillskott per dag så kommer det kosta en viss summa, den får ju inte överstiga ens budget, men man väljer ju så bra kvalite man kan. Iaf jag ...

EiseltUK
2003-01-20, 17:32
Originally posted by Pecca
Då är kvalitén det viktigaste. Jag anser att jag hellre köper något där jag får ett bra innehåll SAMT ett innehåll som står på etiketten. En tia hit o en tia dit per vecka anser jag vara skitsamma.

Ja, ofta handlar det ju inte om så extrema summor om man slår ut det per dag. En kombination av skäligt pris och bra kvalitet borde ju vara det optimala.

Mvh
Henrik

Linnet
2003-01-20, 17:35
Måste instämma!

emmzan
2003-01-20, 17:41
Lite kluvet det här.
Det jag funderar på är hur mycket de olika märkena skiljer sig och hur stor variation i effekt de kan få på min träning.

Kommer verkligen det där ultrafiltreratsuperduperwhey för 300:-/kg vara bättre än betydligt billigare produkter. Kommer jag verkligen få bättre resultat av min träning om jag köper det, även om min kost- och träning inte sköts perfekt i övrigt...

Efter att ha provat en del olika märken kan jag också säga att smaken har betydelse. Det är inte kul att dricka en drink under passet som smakar uäck direkt.
Sen ska innehållsförteckningen och innehållet i burken stämma överrrens osså...

Priset avgör mycket.

spinkoo
2003-01-20, 17:45
Originally posted by muskelbyggarn
Ok Spinkoo, Super Whey, garanterat svensk kvalite, 115 kr/kilo. Ett analyscertifikat från en annan produkt medföljer varje leverans :naughty: och fraktfritt vid 500:-

För bra för att vara sant? :D

Vänl,,,
Tobbe


Nej inte alls för bra för att vara sant. Vart beställer man http://www.click-smilie.de/sammlung/liebe/liebe015.gif

z_bumbi
2003-01-20, 17:46
Originally posted by Pecca
Då är kvalitén det viktigaste. Jag anser att jag hellre köper något där jag får ett bra innehåll SAMT ett innehåll som står på etiketten. En tia hit o en tia dit per vecka anser jag vara skitsamma.

Det här var för bra för att missa...
Det märke du anser dig vara "Power by" har ju den nackdelen att de inte skriver ut vad som är i, så där kan du ju inte kolla på något sätt om innehållet stämmer :D

Förstår inte hur det går ihop riktigt ?

Pecca
2003-01-20, 17:46
Emmzan>
Visst, men säg så här: Du får välja på att käka 40g/dag av det jätte super duper perfekta proteinet, eller 60g /dag av det billiga proteinet som du inte har en aning om vad det är för något, det kan lika gärna vara smaksatt fiskrens eller smaksatt vetemjöl....

det är därför jag inte bryr mig så mycket om jag lägger ut 250kr/kg eller 300kr/kg

EiseltUK
2003-01-20, 17:49
Rent effektmässigt sett så tror jag inte att du märker någon extrem skillnad mellan olika märken på kort sikt. Men det råder inga tvivel om att billiga råvaror som oftast används i lågprisprodukter, inte har samma hållbarhet och stabilitet som de "finare" och dyrare råvarorna. Därtill har du ofta högre halter av olika tungmetaller och andra kemikalierester i de billigare råvarorna. Man ska inte lita på att vare sig tillverkarna av billiga råvaror eller kosttilllskottsfröetaget gör toxikologiska undersökningar, de är bara intresserade av att sälja så mycket som möjligt. Men man kan inte dra alla produkter över en kam utan måste titta på alla var för sig.

Mvh
Henrik

Pecca
2003-01-20, 17:49
Z_Bumbi>
Anledningen till att jag har den signaturen är för att jävlas lite med mallan:notme: . Jag använder mycket av det märket ja.... men det är inte det ända. Jag använder t o m hör o häpna Ast och eiselt.:)

Men även om jag vet att du bara vill ifrågasätta o vara jobbig så tror nog jag att du förstår mitt budskap?:cheers:

emmzan
2003-01-20, 18:14
Originally posted by EiseltUK
Rent effektmässigt sett så tror jag inte att du märker någon extrem skillnad mellan olika märken på kort sikt. Men det råder inga tvivel om att billiga råvaror som oftast används i lågprisprodukter, inte har samma hållbarhet och stabilitet som de "finare" och dyrare råvarorna. Därtill har du ofta högre halter av olika tungmetaller och andra kemikalierester i de billigare råvarorna. Man ska inte lita på att vare sig tillverkarna av billiga råvaror eller kosttilllskottsfröetaget gör toxikologiska undersökningar, de är bara intresserade av att sälja så mycket som möjligt. Men man kan inte dra alla produkter över en kam utan måste titta på alla var för sig.

Mvh
Henrik

Sälja så mycket som möjligt är väl dom flesta kosttillskottsföretag ute efter. Jag söker dessutom basera mitt näringsintag på riktig mat och inte tillskott så därför är frågan om tungmetallförgiftning kommer att bli aktuellt i mitt fall.

Sen köper jag å andra sidan inte grejor som kostar 50:-/kg heller.

z_bumbi
2003-01-20, 18:22
Pecca: Jobbig ? Jo jag ifrågasätter mycket vad gäller kosttillskott och hela industrin runt detta plus allt skitsnack som blir då ingen kan bevisa ett skvatt. Kallar du det att jag är jobbig så, visst är jag det.

Sen förstår jag din grundtanke också men jag litar inte mer på dyrare företag, om vissa företag skulle vara så måna om kunderna skulle de naturligtvis sälja sina produkter i större förpackningar än t ex 2 lbs för att kunna sänka priset...

Som nästa exempel kan man ta reklambudget, vad kostar en sådan ? Vilka företag har mest reklam osv osv osv....
Twinlab som anses vara störst har väl antagligen den största budgeten för reklam men har inte de bästa produkterna jämfört med det priset osv osv osv...

Tror faktiskt känslan av kvalitet beroende på pris inte betyder så mycket inom denna branch men det dröjer ju tills någon oberoende verkligen kollar upp alla märken tills vi får någon klarhet i detta.

Eiselt: Tungmetall, låter intressant. Vilka märken skulle det röra sig om då ? Finns väl bara några få lågprisföretag som säljer några större mängder på svenska marknaden..ungefär 2-3 stycken kan jag komma på i alla fall.

EiseltUK
2003-01-20, 18:23
Originally posted by emmzan
Sälja så mycket som möjligt är väl dom flesta kosttillskottsföretag ute efter. Jag söker dessutom basera mitt näringsintag på riktig mat och inte tillskott så därför är frågan om tungmetallförgiftning kommer att bli aktuellt i mitt fall.

Sen köper jag å andra sidan inte grejor som kostar 50:-/kg heller.

Ett företag som har bättre vinst kanske inte nödvändigtvis behöver sälja så mycket för att gå runt, medan ett lågprisföretag troligen tjänar mindre och då måste använda billigare råvaror och sälja mer för att kompensera det låga priset. Jag vet av erfarenhet att det inte går att arbeta riktigt seriöst om man inte tjänar tillräckligt med pengar. När jag började med kosttillskott trodde jag att det vara samma och tyckte att de dyra råvaruleverantörerna bara försökte tjäna pengar på en, men nu vet jag att stabiliteten på många kosttillskott, speciellt de kemiska, är ganska dålig på lågprisråvarorna.

Tungmetaller och andra potentiellt giftiga ämnen bör man alltid försöka undvika. Även om det flesta inte märker av dem så finns det alltid en slumpfaktor. Man behöver inte vara extrem i sitt val av kosttillskott. Köp något som kanske inte ä det billigaste eftersom det finns risk för att de innehåller sämre råvaror eller inte är kvalitetskontrollerade och undvik de dyraste eftersom det finns risk att det är ett överpris i förhållande till innehållet och den effekt de ger. M a o mycket resultat för pengarna, utan att kompromissa på kvalitet.

Mvh
Henrik

Pudzianovski
2003-01-20, 18:55
Den var lätt.

Smaken.

:)

Tompi
2003-01-20, 21:05
Behöver inte nödvändigtvis vara snuskigt billigt, men prisvärt.
Bra kvalitet till ett hyfsat pris.

:thumbup:

Pecca
2003-01-20, 21:27
Z_Bumbi>
Jag uppskattar att du är jobbig och ifrågasätter det mesta:thumbup: .
Framförallt eftersom du besitter en väldigt hög kompetens, men jag tycker också att du hela tiden försvarar ett visst märke samtidigt som du gärna rackar ner på några andra som bevisligen inte är sämre.
Sen håller jag med dig om att vissa dyrare märken inte alls är bättre, men vissa av dom märkena lämnar också ut hel del information vilket jag som mindre kompetent person inom området uppskattar.

z_bumbi
2003-01-20, 21:45
Pecca: Vet att du menar star.
Jag försvarar inte just det märket men eftersom alla är så kritiska och ingen kan få fram något sorts bevis så undrar jag alltid varför ? För att det är en konkurent eller för att det är något fel på produkterna, då ingen hittils konkret kan visa på några felaktigheter så drar jag mina egna slutsatser...

Muskelbyggarn har ju nu fört fram en synpunkt som jag håller på att kolla upp, stämmer den så är det ju sant att det är felaktiga etiketter samt i förlängningen innehåll.
Att jag just har hittat fel på bara vissa andra märken beror på en slump då jag började läsa på om kosttillskott just med de märkena.
Skulle mycket väl ha kunnat börja med några andra märken men mina fortsatta studier på innehåll i kosttillskott ligger nere då man har väldigt svårt att hitta bra information pga av dålig deklaration hos nästan alla återförsäljare.
Koncentrerar mig mer på fysiologin istället så länge tills alla återförsäljare har lärt sig deklarera sina produkter som man ska.

BTW Jag tror inte att Star är min favorit utom till smaken och just använder jag faktiskt produkter från Fairing av alla ställen, trots smaken....
Fast completchoklad vänjer man sig vid på något konstigt sätt, ungefär som att dricka sprit. I början är det inte gott men det växer med tiden :D

Fairing
2003-01-21, 07:28
z_bumbi!

Det är lite tanken med smaken på Complete att man inte skall tröttna utan tvärtom bli beroende:)

Det finns en hel del här på forumet som klagar på smaken på vissa av våra proteiner men tex Nutrtion Outlet Stockholm säljer hur mycket Complet och Rapid som helst just för att kunderna tycker smaken är KANON.

/Lasse

PS. det finns kunder som fakriskt är beroende av Whey-Hydro naturell:eek:

Mallan
2003-01-21, 08:27
Kvalitet!
Det är utan tvekan det viktigaste för mig. Träningen är bland det roligaste som finns och jag inbillar mig att med hjälp av bra produkter kan jag aterhämta mig snabbare, bli starkare, hjälpa immunsystemet....
:D

Servicen/hjälpen fran aterförsäljaren eller tillverkaren.
Kan min fraga besvaras pa ett vettigt och förstaeligt sätt växer mitt förtroende. Det finns sa mycket att välja pa i dagens läge och att prova alla skulle ta för lang tid och dessutom kosta en del.
Service i samband med leverans är ocksa viktigt (beställning via nätet). Att veta att min beställning tagits om hand och att produkten är pa väg.

Smaken da!?
Om jag vet eller tror pa att produkten hjälper mig att bli bättre (starkare, bättre aterhämtning...) kan jag nog vänja mig vid det mesta, men visst uppskattar jag om det dessutom smakar gott. :p

Priset. Det bör inte skilja sig alltför mycket jämfört med likvärdiga produkter.
Är det mycket billigare blir jag misstänksam.
Kollar man pa marknaden sa kostar kvalitet mer. Bör dock INTE betyda att dyrast är bäst.
Kanske har tillverkningen av produkten kostat sa mycket sa att man var tvungen att höja priset=paketeringen och utseendet kostar mer än "effekten" (?!!?)

Grahn
2003-01-21, 08:29
Snacka med en del handlare, de kan öka sin omsättning genom att höjja priset på en produkt. Eftersom folk oftast gör felet att likställa pris med kvalitet så blev plötsligt produkten i fråga mer åtråvärd vid högre pris.

Lite lustigt men så är det.

muskelbyggarn
2003-01-21, 09:04
>Grahn

Intressant det där faktiskt, ibland fungerar det, på vissa produkter! Över lag skulle det inte fungera, speciellt inte om konkurrens råder, men är man ensam om en speciell produkt så kan det nog fungera.

Ex. nu är nog sk. myostatinbindare som kostar runt 1000 här i sverige...


Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
2003-01-21, 09:25
Om man tänker på vad en krogkväll kostar !
Dvs förfesten innan man ens kommer ut med Öl/Vin/sprit eller vad man vill dricka… sen har vi taxi …inträde på krogen…sen skall vi supa vidare inne på krogen….. ut från krogen fyllehungrig och drar till McDonalds…sen taxi hem igen!

Sånt har folk inga problem med… man kan bränna en hel del pengar på bara en kväll utan att tycka det är dyrt sen kan man sitta och gnälla på att samma summa pengar på kosttillskott som säkert räcker för upp till en månad eller mer för vissa av er är dyrt! Det är väl det som är felet… man måste sätta i relevans mot något t.ex. en burk protein 300kronor vs några öl + inträde på krogen!

Jag köper produkter jag tror på

Fairing
2003-01-21, 09:31
Dwagen!!

Du lovade att skriva lite mer när du hade semester och den är väl över nu???

Har du bara sysslat med:love: och:naughty: eller?

The Dwag
2003-01-21, 09:38
Originally posted by Fairing
Dwagen!!

Du lovade att skriva lite mer när du hade semester och den är väl över nu???

Har du bara sysslat med:love: och:naughty: eller?

Vad det ser ut som 2003 så kommer det inte börja något projekt före vecka20! Så jag är nästan som en proffsbyggare nu...sitter och slö surfar med full lön och tränar på arbetstid :bpump: !

- Men jag skall och jobba en sväng i morrn Lasse så jag drar in lite av min månadslön tillbaka till företaget !

Dock så har jag påbörjat ett eget projekt vilket är att jag vill gå en 3 veckors kurs i USA igen... då de riktiga projekten inte kör igång än! Nu gäller det dock bara att få chefen att hosta upp stålarna. :D


Sen så dietar jag ju ner mig nu då jag skulle bli Kolozzeums badpojke 2003 se tidigare tråd ! så det passar mig bra att det bara kommer vara någon dag i veckan hit och dit och jobba!

Hösten kommer dock bli ett hel.... igen misstänker jag !

muskelbyggarn
2003-01-21, 11:03
Bra jämförelse Dwarfen!!!

Vänl,,,
Tobbe

z_bumbi
2003-01-21, 13:48
Originally posted by Fairing
z_bumbi!

Det är lite tanken med smaken på Complete att man inte skall tröttna utan tvärtom bli beroende:)


Med tanke på vad jag ska hämta på posten snart så kommer jag nog inte att använda completen på ett tag så jag får se om jag får abstinens :)

Fartman
2003-01-21, 17:05
Originally posted by The Dwag
Om man tänker på vad en krogkväll kostar !
Dvs förfesten innan man ens kommer ut med Öl/Vin/sprit eller vad man vill dricka… sen har vi taxi …inträde på krogen…sen skall vi supa vidare inne på krogen….. ut från krogen fyllehungrig och drar till McDonalds…sen taxi hem igen!

Sånt har folk inga problem med… man kan bränna en hel del pengar på bara en kväll utan att tycka det är dyrt sen kan man sitta och gnälla på att samma summa pengar på kosttillskott som säkert räcker för upp till en månad eller mer för vissa av er är dyrt! Det är väl det som är felet… man måste sätta i relevans mot något t.ex. en burk protein 300kronor vs några öl + inträde på krogen!

Jag köper produkter jag tror på

så sant så sant.. är säkert många som slänger ut mer pengar på bara godis en månad än vad dom lägger ner på kosttillskott...

-squat-
2003-01-21, 23:20
Själv håller jag mig till Eiselt och Twinlab då dessa produkter testas av hälsokostrådet. i och med det så är Innehållet i burkarna detsamma som står på etiketten. finns garanterat en hel del skitmärken som knappt innehåller hälften av vad som står på etiketten.
Fairing är ett märke jag använder nu också, då det känns som ett märke av hög kvalitet. dock skulle det var ett extra plus om deras produkter också testades.

en kombination av hög kvalitet och ett skapligt pris är vad jag vill ha. Dessutom bör produkterna vara någorlunda goda och lättlösliga. Tyvärr är inte Eiselts gainer nå vidare lättlöslig. Men jag hoppas mycket på deras nya gainer. Kan helt klart konkureraut super mass fuel. I alla fall hemma hos mig. :)


någon som vet om great body’s produkter är av god kvalitet?

ivandrago
2003-01-22, 10:25
jag svarade pris, men grundförutsättningen är givetvis att produkten innehåller det den ska innehålla. Kvalitet tänkte jag mer på om något var superultramegahyperinstantimikroniserat, vilket för mig inte spelar nån roll.

T.ex. köpte jag exell senast eftersom det var billigast och där jag var säker på kvaliteten, eftersom eiselt tillverkar det. Om det kom någon ryskt protein som kostade 100kr kilot skulle jag fortfarande köpa exell där jag är säker på kvaliteten. Men som sagt, bland erkända märken så tittar jag bara på priset.

z_bumbi
2003-01-22, 12:21
-squat_: Finns ju ett sk lågpris märke som också är testat av hälsokostrådet, då du ju sysslar med styrkelyft så borde Strenght Nutrition vara bekant ?
De är ju ganska stora sponsorer vad gäller både styrkelyft och (kanske framför allt) tyngdlyftning.

Ondjultomte
2003-01-22, 14:16
så strength nutrition kan man lite på dem me? även fast de är budget?

z_bumbi
2003-01-22, 14:40
Ondjultomte: Jag tror man kan lita på dem men inte bara för att de är testade av hälsokostrådet.

Ondjultomte
2003-01-22, 15:10
Men om något har testats så är det en extra "garanti" för att man får det man köper ...

z_bumbi
2003-01-22, 15:43
Ondjultomte: Jo det har du ju kanske rätt i.

EiseltUK
2003-01-22, 17:22
Originally posted by z_bumbi
-squat_: Finns ju ett sk lågpris märke som också är testat av hälsokostrådet, då du ju sysslar med styrkelyft så borde Strenght Nutrition vara bekant ?
De är ju ganska stora sponsorer vad gäller både styrkelyft och (kanske framför allt) tyngdlyftning.

Jag tror att vissa av deras produkter är testade och godkända i Hälsokostrådets produktkontroll, men inte alla. Att de är sponsorer till tyngdlyftning beror nog främst på att Gunnar på Strength är aktiv. Strength-grabbarna är schysta och har nog "rent mjöl" i påsen. Jag skulle tippa på att deras kvalitet är jämförbar med Skip (som också har en hel del produkter godkända i hälsokostrådets produktkontroll).

Mvh
Henrik

EiseltUK
2003-01-22, 17:29
Hälsokostrådets produktkontroll är inte fulländad eftersom man t ex inte testar varje batch. Många företag nöjer sig nog med den som endra kvalitetkontroll. Det är dock en liten garanti för att produkterna är hyffsat ok. Hälsokostrådet testar stickprovsmässigt bla aktiva substanser, tungmetaller, micoorganimser, pesticider, men gör än så länge inga tester på andra föroreningar och testar inte alla kativa subatanser (pga av tekniska begränsningar). Det optimala vore att testa t ex alla kemirester i kreatin, parapyruvat i Pyruvat, polymeriserat ALA, identifiering av proteinfraktioner osv. Det skulle dock kosta multum och de flesta företag skulle inte tycka att det var värt att testa produkterna så noga. Hälsokostrådet fokuserar nu på att börja dopingtesta produkter eftersom det, i samråd med dopinglabbet, ligger på högsta prioritet. Eiselt är givetvis ett föredöme! :)

Mvh
Henrik

goa_killen
2003-01-22, 17:56
Pris :smokin:

-squat-
2003-01-22, 18:12
Originally posted by z_bumbi
-squat_: Finns ju ett sk lågpris märke som också är testat av hälsokostrådet, då du ju sysslar med styrkelyft så borde Strenght Nutrition vara bekant ?
De är ju ganska stora sponsorer vad gäller både styrkelyft och (kanske framför allt) tyngdlyftning.


ok. låter bra.
dock tävlar jag inte i styrkelyft.
squat gör det. men inte jag som heter -squat-
finns alltså 2st squat här.

Langster
2003-01-24, 08:15
Originally posted by Fartman
måste säga pris. man kan inte slänga dyra pengar på tillskott när man lever på 950kr i månaden, bor hemma och inte har en så värst bra kost i övrigt... när jag blir äldre och flyttar hemifrån samt tjänar pengar blir det nog andra bullar som gäller..
Kul att se hur folk tror att de kommer ha BÄTTRE ekonomi när de flyttar hemifrån! :laugh:

Pudzianovski
2003-01-24, 16:31
Originally posted by Langster

Kul att se hur folk tror att de kommer ha BÄTTRE ekonomi när de flyttar hemifrån! :laugh:


Det har man...

:smokin:


:notme:

Fartman
2003-01-24, 19:19
Originally posted by Langster

Kul att se hur folk tror att de kommer ha BÄTTRE ekonomi när de flyttar hemifrån! :laugh:

heh, flyttar inte hemifrån före jag har ett stadigt jobb ;)
fast det är klart. man mste ju studera vidare.. och då blir man nyttig och fin.. en sträng diet på nudlar och öl blir det antagligen då :D

feldtarn
2003-01-26, 22:01
Dalblads?

riktigt bra priser o väldigt goda blandningar!


4kg 80% vassle för 600kr...


Åsikter på detta märke! kört med det ett tag o tycker det funkar bra....


Kalle

EiseltUK
2003-01-27, 13:31
Originally posted by feldtarn
Dalblads?

riktigt bra priser o väldigt goda blandningar!


4kg 80% vassle för 600kr...


Åsikter på detta märke! kört med det ett tag o tycker det funkar bra....


Kalle

Använd sökfunktionen så tror jag att du finner tidigare trådar där Dalblands har diskuterats.

Mvh
Henrik

Sven_b
2003-02-02, 12:58
Whey 80 leker!

Mr Zero
2003-03-31, 16:18
Är det bara priset som spelar roll har vi nog många sojaätare här...
Kvaliten är naturligtvis nr 1!

z_bumbi
2003-03-31, 16:23
Mr Zero: Vet inte om soja är så bra i så fall, räkna på upptagsprocent osv.
Sen gäller väl frågan om priset främst inom varje grupp av protein, varför betala 300 kr/kg när man kan få det för 160 kr/kg ?

Mr Zero
2003-03-31, 16:37
Menade bara att ett kg soja är vanligtvis billigare än ett kg vassle el dyl, inte att det var bra.

z_bumbi
2003-03-31, 16:54
Mr Zero: Nej men i sojans fall måste man ju räkna på vad kroppen tar upp samt hur komplet det är, detta är ju ingen fråga vad gäller olika typer av vassle eller olika typer av kassein osv.
Är lite underligt att protein med ungefär samma innehåll kan kosta så olika... ibland ser man ett direkt samband med hur mycket reklam märket har men inte alltid.

btw Har nog ingen åsikt i övrigt om soja utan att det smakar lätt murket :D

ETK_TIS
2003-03-31, 17:03
Kvalité, och service är det viktigaste , det ska gå att skicka E-brev och få svar i rimlig tid

Mr Zero
2003-03-31, 23:05
Pris kontra kvalitet=prisvärdhet, som jag tror att de allra flesta går på f.ö. Oftast köper man ju inte direkt av fabrikören utan av någon återförsäljare som förhoppningsvis kan svara på frågor o dyl om produkterna så det är nog deras serviceanda det hänger mer på.
Gäller kanske inte här på forumet med Fairing, Eiselt m.fl utan tänkte mer generellt.
z_bumbi: Tänker du på några speciella märken eller?

z_bumbi
2003-04-01, 11:41
Mr Zero: Jag skulle hellre köpa direkt från tillverkaren om jag får ner priset, det är samma sak i säckarna som man sedan får i burk men till en bråkdel av priset.

Jag tänker inte på något specielt märke då det ju oftast slutar i kaos :D Iofs har ju twinlab nämts tidigare och jag är lite fundersam över fler märken i övre priskategorin.
Det är ju bara att göra en prisjämförelse mellan olika märken och kolla vilka protein de innehåller så ser du ju själv väldigt underliga skillnader i pris.
Sen är ju frågan om typen av t ex vassle i ett protein har någon betydelse också för resultatet, min åsikt är att det inte har det men många andra tror ju att det har det.
Så här får man avgöra själv vad man väljer att lägga pengarna på, själv lägger jag hellre mellanskillnaden på några bitar gott kött, lite dyra grönsaker eller något annat kostrelaterat som jag tror är bättre i längden än att köpa ett hyperduperprotein som i de flesta fall inte har någon som helst betydelse för resultatet.

greken
2003-04-02, 17:21
så vilka märken kan man lita på enligt er, och vilka ska man hålla sig borta ifrån... lite åsikter och tankar...:confused:

mangemani
2003-04-09, 18:54
angående protec+:hur vet man hur mycket kcal det är i 3 skopor(skopan som följer med förpackningen)...står ju ej på burken.tänkte det kunde va bra och veta nu när man ska deffa.

tacksam för svar

Pez
2003-04-09, 20:41
Originally posted by mangemani
angående protec+:hur vet man hur mycket kcal det är i 3 skopor(skopan som följer med förpackningen)...står ju ej på burken.tänkte det kunde va bra och veta nu när man ska deffa.

tacksam för svar

Som med all mat/livsmedel - man väger innehållet och räknar ut det.

/pez

norpx
2003-04-10, 08:24
försöker variera mig för att hitta det som smakar bäst jag är inte så tjinkig de flesta är ju ungefär samma sak med olika smak känns det som. Men det får ju gärna vara billigt också men smaken avgar mycket.

mangemani
2003-04-14, 09:50
fy fan va äckligt protec+ smakar utblandat med vatten!*blää*

Grahn
2003-04-19, 08:26
Protec+ blandar sig bättre i mjölk......vissa har inga problem att blanda det säger Eiselt...du...Eiselt...kan det ha med vattentypen att göra?
Bara en tanke....

Örjan
2003-04-19, 23:15
Har Grahn äntligen löst mysteriet med Protec+? Jag tycker Eiselt borde utfärda belöning på 10.000kr för den som löser gåtan.

Mitt förslag är transporten. Det var någon som skrev att han långsamt pudrade ner pulvret i vattnet, och det var aldrig några klumpproblem. Att Eiselt själv inte har svårt att blanda, kan bero på att hans pulver inte har skakats om i en lastbil över hela Sverige.

Oxe
2003-04-27, 11:20
solklart en kombination av

1, 2, 4 och 5 .


konstigt nog på tanke på allt om mig borde säga att jag skulle rösta på 3an som jag fullständigt skiter i