handdator

Visa fullständig version : Plastikkirurgi


Misha
2006-09-13, 19:36
Fanns en tråd här för någon dag sen om hur man kunde få genomföra plastikkirurgiska ingrepp billigt i Thailand (i samarbete med svenska läkare), men tyvär försvann den:( Någon som minns adressen och kan skicka mig ett PM? (om det nu inte är tillåtet länka till andra företag mm. på forumet)

Har haft komplex för mina bröst enda sen puberteten och känner att det är dags att göra något åt det. Tänker inte låta någon sån liten detalj störa mitt liv längre. Någon här med erfarenhet av plastikkirurgiska ingrepp? Något speciellt man bör tänka på innan? Kolla upp läkare och så?

Rockhard
2006-09-13, 19:42
Inte så dyrt att göra i sverige heller. Och resan till tailand kostar ju en del...gör det här är mitt tips.

Empe
2006-09-13, 19:48
Om du verkligen inte har fula pattar så ska du inte göra det.

Misha
2006-09-13, 19:50
Inte så dyrt att göra i sverige heller. Och resan till tailand kostar ju en del...gör det här är mitt tips.

Fast då får man ju semestern på köpet;) Nej, jag tänkte mest att det skulle vara skönt att komma ifrån allt ett tag..slippa reaktioner från omgivningen.

Jag vet inte huruvida de har bättre eller sämre vård i jämförelse med Sverige. Eftersom de tar emot betydligt fler patienter borde de rimligtvis ha mer erfarenhet..men jag vet inte. Det är svårt, hemma känns alltid tryggare på något sätt..

Baan
2006-09-13, 19:52
Om det handlar om stora besparningar och att det ändå är bra kvalité på operationerna där nere så varför inte. Sen om du får njuta av thailand efter en sån operation vet jag inte, men det man sett på TV tyder på att man inte direkt hoppas upp från sängen och springer till stranden...

edit: Har du kollat i övriga Europa?

Misha
2006-09-13, 19:54
Om du verkligen inte har fula pattar så ska du inte göra det.

I mina ögon har jag verkligen fula pattar och känner att det är något jag bör göra något åt:em: Allt blir dessutom så uppenbart när jag jobbar med de andra tjejerna..

qwerty1
2006-09-13, 19:56
Klart du ska göra det om du vill, ditt liv, dina bröst. Tycker det är skönt att du vill ta tag i det faktiskt. Så du kan leva vidare, och förmodligen också, ha ett bättre liv. Gör det i Sverige. Mitt råd. Känns som det blir bättre kontakt med läkaren, p.g.a svensktalande och så.

Misha
2006-09-13, 19:57
Om det handlar om stora besparningar och att det ändå är bra kvalité på operationerna där nere så varför inte. Sen om du får njuta av thailand efter en sån operation vet jag inte, men det man sett på TV tyder på att man inte direkt hoppas upp från sängen och springer till stranden...

edit: Har du kollat i övriga Europa?

Jopp, har kollar runt en del. Utbudet är ganska stort i Europa, mer vanligt med den här typen av operationer i andra länder verkar det som. Men så måste försäkringar och sådant stämma med.. det var därför Thailand lät som ett bra alternativ..nu när de är i samarbete med svenska företag.

coxie
2006-09-13, 19:58
Jag hade gått till en välkänd och erkänd kirurg för ett sådant ingrepp, hade nog ångrat mig hela livet om jag snålade 5000 kr och i gengäld fick stora fula ärr eller andra men av operationen.

Dock tänker jag inte tala dig ur det, en bröstoperation kan säkert ge ditt självförtroende en bra boost. Dock borde du nog tänka efter en eller 5 gånger om det är stora porrbröst du skall skaffa *_*.

Cilia
2006-09-13, 20:04
I mina ögon har jag verkligen fula pattar och känner att det är något jag bör göra något åt:em: Allt blir dessutom så uppenbart när jag jobbar med de andra tjejerna..
vad jobbar du med där brösten är så viktiga?

Misha
2006-09-13, 20:05
Jag hade gått till en välkänd och erkänd kirurg för ett sådant ingrepp, hade nog ångrat mig hela livet om jag snålade 5000 kr och i gengäld fick stora fula ärr eller andra men av operationen.

Dock tänker jag inte tala dig ur det, en bröstoperation kan säkert ge ditt självförtroende en bra boost. Dock borde du nog tänka efter en eller 5 gånger om det är stora porrbröst du skall skaffa *_*.

Haha, nej, inga stora porrbröst här inte! Mer en "bröst rekonstruktion" kan man nog säga..har ingen fördel i att ha stora bröst. Pendlar just nu till spanien från och till och jobbar för ett litet modellföretag i granada. Där är det hyffsat små bröst som gäller faktiskt;) Tyvär är det ganska mycket konkurrens mellan oss tjejer där..alla defekter blir så uppenbara. Är i övrigt nöjd med mig själv men känner att det här skulle förstärka mitt självförtroende så mycket mer..

qwerty1
2006-09-13, 20:07
Then do it.. och bry dig inte vad andra säger. Det är för dig själv du gör det..

Empe
2006-09-13, 20:15
Jag såg på ett TV-program (vart fan ska man annars lära sig något om plastikkirurgi, ni som är kritiska mot vinklad television) där kirurgen i första hand försökte avråda plastikkirurgi även fast det gynnade hans egna företag ifall det blev operation.

Linnet
2006-09-13, 20:16
en nackdel med att operera sig i ett varmt land är en större infektionsrisk, har gjort en del ingrepp (dock ej plastik-kirurgiska) där läkarna senarelagt operationerna med motivation att det är en lägre infektionsrisk under hösten jämfört med under sommaren.

Misha
2006-09-13, 20:24
en nackdel med att operera sig i ett varmt land är en större infektionsrisk, har gjort en del ingrepp (dock ej plastik-kirurgiska) där läkarna senarelagt operationerna med motivation att det är en lägre infektionsrisk under hösten jämfört med under sommaren.

Aaaah..ok, det låter faktiskt inte helt orimligt.. De intervjuer jag hört om folk som låtit operera sig utomlands är överlag väldigt positiva..fast då vet jag inte vem som står bakom intervjuerna heller..

Ett vanligt antagande tycks vara att Sverige är det bästa land i världen då det gäller i princip allt.. även fast svenska läkare har många färre patienter än genomsnittsläkare i europa. Det viktigaste är nog ändå att kolla upp sjukhuset och kirurgerna innan, oavsett var man väljer att operera sig och se att ev. försäkringar gäller..

Misha
2006-09-13, 20:25
Ingen som kommer ihåg adressen till länken?

Caixa**
2006-09-14, 08:50
http://www.qvinna.info

Här kanske du kan hitta en del svar på dina frågor..