handdator

Visa fullständig version : Kosttilsskot=Bullshit?


liberty_aa
2006-09-13, 18:59
En polare och jag (som tränar båda två) har alltid haft olika åsikter när det gäller kosttillskott. Han anser att det bara är "bullshit", jag att det kan hjälpa att få ut det mesta ur sin träning. Jag förstår att det inte är något "magiskt" med kostillskott, men tycker det underlättar oerhört. Jag tar gainer då jag har svårt att gå upp i vikt, samt jag tycker det är svårt att få i sig tillräckligt med proteiner. Blir tokig på min kompis som tjatar om att det bara kommer göra mig tjock osv. "Det lägger sig bara på magen". Någon med lite kunskap som kan förklara vad som finns i en gainer? Jag vet redan att det innehåller vassleprotein och någon typ av snabb kolhydrat, men om någon kan gå in lite mer i detalj så skulle det vara schysst. Jag behöver stöd, han vägrar lyssna på mig. *rolleyes*

mangemani
2006-09-13, 19:12
vad yrar din kompis om?
ok om han hade syftat på alla "fettförbränande" produkter,då hade jag kunnat hålla med,men när han säger att kosttillskott(alltså allt) är bullshit,då är han nog ute och cyklar.
"gainers sätter sej direkt på magen":confused: ,det är så dumt sagt så det tänker jag inte ens kommentera.

be han regga sej här och be han sen läsa runt lite så kanske han kommer in på rätt spår.

krilleh
2006-09-13, 19:15
bry dig inte. har också sådana kompisar. Jag bara garvar åt dem och fortsätter dricka min gainer. Fan du behöver inte bevisa ett skit för killen. Resultaten kmr ni själv se på stranden 07.

Hej

Henkzz
2006-09-13, 19:16
*slap*

Pepz
2006-09-13, 19:31
men han har rätt i att det inte är något magiskt med kostillskott.
De är däremot tills stor hjälp runt träningen just för att det är enkelt att få i sig det man behöver.

Men man klarar sig utan kostillskott om man är duktig på kost och näring.

Torsk_ole
2006-09-13, 19:45
Det innehåller majs, potatis och ost i grova drag. inget onaturligt. Fråga också efter hans kunskaper i näringslära.

Alexlindgren
2006-09-13, 19:46
Om man har orken och viljan är det lika bra om man sköter så att man får i sig mat fort. Jag tror inte att man ser märkbara resultat för oss vanliga träningsindivider.

Att det sätter sig på magen är ju totalt fel. För att gå upp i vikt så måste man ligga på ett överskott i intag utav mat (energi). Alltså att du får i dig mer än vad du gör av med.

Då kommer resten utav kosten in, vad du får i dig resten utav dagen, inte bara gainern alltså.

Är lite trött så det kan verka luddigt.