handdator

Visa fullständig version : GT rasar över kosttillskot!


Tricklev
2006-09-12, 22:21
http://www.gt.se/index.jsp?a=681082
*popcorn*

myggan
2006-09-12, 22:42
Ja vad skall man säga.

Ganska duktig mamma som beställer hem olagliga grejer (i Sverige) från nätet utan att researcha det först.
Har man läst någon artikel om stackers överhuvudtaget så vet man att det innehåller ephedra så det kan knappast komma som en chock.

Som med allt annat så har man ett eget ansvar att ha koll på vad fasiken det är man stoppar i sig egentligen.

Självklart är det beklagligt att det innehöll amfetamin dock.
Känns dock väldigt underligt att musklerna växte direkt och att han gick ner 5kg, samt lyckades med följande:

Det hela kulminerade när han en kväll drack sex starköl. Han blev manisk, dansade och pratade i ett, sov inte på fyra dygn och blev nedslagen utan att känna någon smärta. Han bestämde sig för att åka till sin bror i Borås och försökte då stjäla fyra bilar.
- Jag är en lugn kille, jag skulle aldrig ens tänka tanken annars.

Snygg avrundning med:

Köp aldrig Stackers, det förstörde mitt liv, avslutar Andreas.

Killen är 17 år,*rolleyes* snacka om att dramatisera.

Empe
2006-09-12, 22:56
Man skulle vilja ge ut gratislektioner i svenska A till de som skriver artiklar och dylikt på internet och i kvällstidningar.

aliquis
2006-09-13, 00:04
Personligheten påverkar nog en hel del också, verkar dock som att 15mg amfetamin är rätt mycket, jag trodde att det inte skulle vara någonting.

Myggan: Det är/var ju knappast effedrinet som var problemet, det var nog personlighet, fylla och amfetaminet ;)

17åringar skall ju dessutom inte dricka öl!

Är väl inte så konstigt att en mamma kanske tror att ett kosttillskott som säljs på random webshop är lagligt?

Sedan borde man ju märka om man är påtänd hela dagarna, och isf kanske sluta istället för att fortsätta ;)

mini
2006-09-13, 00:09
Klart det är sjukt att det är 15 mg amfetamin i varje tablett? Är jag ensam om att tycka det? Verkar här som att man istället ska följa trenden och rasa över skräpmedia. Det känns så 2003 liksom.

LarsK
2006-09-13, 04:41
15mg är väl inte så mycket så man ska bli hög? Jag känner en som körde amfetamin på helgerna ett tag. Han tog 1 gram och det enda han kände var att han var pigg och ville prata hela tiden. Kanske dåligt amfetamin han fick?

Yankeee
2006-09-13, 04:44
15 mg är iof ingen större dos, det är inget att roida över. Därmed inte sagt att det ska finnas i diverse kosttillskott.

Baha
2006-09-13, 04:45
jag beställade 10 burkar stackers nu

kommer bara ta det när jag jobbar för att orka med och ibland på helgerna för att orka med alla fester och så

hoppas jag inte blir alltför aggressiv bara

Yankeee
2006-09-13, 04:51
jag beställade 10 burkar stackers nu

kommer bara ta det när jag jobbar för att orka med och ibland på helgerna för att orka med alla fester och så

hoppas jag inte blir alltför aggressiv bara

Avge rapport sen. Jag har funderat på amf till det röda. Då kanske man kan ta sig ett par glas rött även på vardagarna och få en härlig fylla inte bara på helgen.

Kaew
2006-09-13, 05:59
Snacka om att skylla på drogerna , på dom låga doserna så springer du inte runt och snor bilar direkt.*bs*

Björn S
2006-09-13, 07:25
Snacka om att skylla på drogerna , på dom låga doserna så springer du inte runt och snor bilar direkt.*bs*

Killen kanske är 35cm lång och väger topps 15kg? :-D

Nä fan, killen försöker bara slippa åtal och skit, då skyller man på andra faktorer så klart!

Piranha
2006-09-13, 08:02
Ytterligare ett försök att förklara folks jävla dummhet genom att skylla på kost/preparat... whatever...

Dajollee
2006-09-13, 08:04
Personligheten påverkar nog en hel del också, verkar dock som att 15mg amfetamin är rätt mycket, jag trodde att det inte skulle vara någonting.




han lär ju inte känna av d asså haha men blir nog beroende utan att vet om d kanske:MrT:

aliquis
2006-09-13, 09:15
Hum, erowid hade ju ingen dosagesida så det jag läste var:
"Th basic racemic amphetamine consists of levo- and dextro-amphetamine. l-amphetamine is not considered as "fun" as d-amphetamine. 10 mg Adderall contains:

Dextro-amphetamine Saccharate- 2.5 mg;
Dextro-amphetamine Sulfate(USP)- 2.5 mg;
Racemic-amphetamine Aspartate- 2.5 mg;
Racemic-amphetamine Sulfate- 2.5 mg.

That's a total of 6.3 mg of the straight base amphetamine (excluding the salt weights). Dexedrine contains pure dextro-amphetamine and is considered more recreational by many.

Dextro-amphetamine dosages are about 2-3 times higher than that of meth, in my opinion. With little or no tolerance about 25mg oral (equally to about 30mg of Addrall) should give a decent buzz. But it doesn't last as long as meth due to the missing methyl-group which makes it easier for your body to break down the molecule. Common duration for amphetamine is about 6 hours.

You can't really compare dextro-amphetamine to street speed since you never know how pure or impure street-products are. You can't even be sure the stuff they sell you is meth or amphetamine rather than a substance like ephedrine or caffeine."

Men jag kanske läste lite snabbt för det står ju att 25mg räcker om man har liten eller ingen tolerans, jag läste det som att ingen tålde det ;)
Jag antar att de inte har med doser för att innehållet varierar då?
Aja, 25mg räcker ju visst hur som helst till de som inte har byggt upp någon tolerans för att ge mer effekt än det var tänkt av en Stacker, och hans två tabletter innehåller ju totalt 30mg, så kanske inte alltför lyckat att få i sig det dagligen.

aliquis
2006-09-13, 09:17
15mg är väl inte så mycket så man ska bli hög? Jag känner en som körde amfetamin på helgerna ett tag. Han tog 1 gram och det enda han kände var att han var pigg och ville prata hela tiden. Kanske dåligt amfetamin han fick?Eller så är det så att det inte är 100% av just de ämnen man är ute efter utan random kemikalier och annat i ett (om det är säg en tablett är det väl antagligen någonting som håller ihop den osv.)

Bronkitkorv
2006-09-13, 09:28
Vilken dum idiotmorsa *screwy* .