handdator

Visa fullständig version : Känslan av att vara trött i benen - Slår ut mig helt?


Stoltz
2006-09-12, 17:48
Ibland kan jag få känslan av att vara väldigt trött i benen och nu på senare tid har det kommit väldigt mycket oftare.
(Ska tilläggas att jag börjat pendlat mellan 3 - 4 timmar varje skoldag de senaste tre veckorna, något jag inte gjorde innan)

Nu är saken den, att jag märkt att när jag får den sorts trötthet som kan typ beskrivas som att benen på något sätt blivit ansträngda, blir jag riktigt riktigt trött. Allt som krävs är att jag lägger mig halvt ner, sen är jag verkligen helt slut och somnar inom två minuter.

Någon som vet varför det är så här? Det känns typ som om mina ben drar mig ner i sängen.

cheesian
2006-09-12, 20:36
Du kanske har Restless Legs Syndrome

Angel
2006-09-12, 20:59
dålig blodgenomströmning?

Metal_boy_
2006-09-12, 21:00
Sitter mycket kanske?

Stoltz
2006-09-12, 21:56
Du kanske har Restless Legs Syndrome
Nej, vet hur sådant känns och sådant är det inte. Har hänt mig ett par gånger, men inte mer.

dålig blodgenomströmning?

Du har kanske en poäng där du... Brukar extremt korta muskler i benen orsaka sådant?


Sitter mycket kanske?

Kan också vara det, fast det har aldrig varit ett problem tidigare, och jag tycker att jag suttit mer förut. :confused:

Pepparkakssmurfen
2006-09-12, 21:58
GÅR du till skolan (3-4h/dag)?

Stoltz
2006-09-12, 22:00
GÅR du till skolan (3-4h/dag)?

Nej. Vad gäller skolan så är det nog max 30 minuter per dag som jag GÅR fram och tillbaka.

Pepparkakssmurfen
2006-09-12, 22:02
Vad gjorde du innan skolan började?

Stoltz
2006-09-12, 22:04
Vad gjorde du innan skolan började?

Sommarlov - Var väl mest bad, sol och sådant ;)
Innan dess var det komvux och ungefär samma som nu, fast pendlandet var mindre.

Pepparkakssmurfen
2006-09-12, 22:06
Sommarlov - Var väl mest bad, sol och sådant ;)
Innan dess var det komvux och ungefär samma som nu, fast pendlandet var mindre.

Det kan inte vara så att du är bara ovan vid det dagliga resandet och på att göra något om dagarna och är trött därför?

Stoltz
2006-09-12, 22:08
Det kan inte vara så att du är bara ovan vid det dagliga resandet och på att göra något om dagarna och är trött därför?

Tror inte det, har varit rätt aktiv om dagarna under komvux tiden också, och det här har skett även innan jag började pendla.
Som sagt, tror inte det, men man vet ju aldrig säkert ifall det har förvärrat det.

Pepparkakssmurfen
2006-09-12, 22:10
Kör du ofta tunga benpass?

Angel
2006-09-12, 22:29
nja korta muskler vet ja ej, men det är ju som syrebrist,mjölksyra typ i musklerna. Kan man få om man typ sitter spänt eller sådär.
Försök att röra på dig lite även när du sitter stilla på tåget, stretcha lite. Ät något.
Stimulera dig själv.

Sen kan ju en orsak vara en psykisk stress i samband med miljöbyte osv som helt enkelt tröttar ut dig.

Stoltz
2006-09-12, 22:31
Kör du ofta tunga benpass?

Nej, är tyvärr en av dem som har medfödd rätt att vara lika disco som Village People :D


nja korta muskler vet ja ej, men det är ju som syrebrist,mjölksyra typ i musklerna. Kan man få om man typ sitter spänt eller sådär.
Försök att röra på dig lite även när du sitter stilla på tåget, stretcha lite. Ät något.
Stimulera dig själv.

Sen kan ju en orsak vara en psykisk stress i samband med miljöbyte osv som helt enkelt tröttar ut dig.

Värt att tänka på. Sitter ofta rätt stramt på tåget dock, inte som skräddarsytt för min längd.

Angel
2006-09-12, 22:34
Nej, är tyvärr en av dem som har medfödd rätt att vara lika disco som Village People :D




Värt att tänka på. Sitter ofta rätt stramt på tåget dock, inte som skräddarsytt för min längd.


Gör så mycket du kan, sträck ut och spänn benen, rör på tårna, om du går på toa passa på att kör ett litet träningspass,hoppa lite, sträck ut ryggraden osv..