handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig välja dator!


Fed up
2006-09-11, 21:07
Jag ska köpa en ny dator via min kompis i Uvesa.
Planen var att köpa en Macbook 2.0 ghz. Den fanns nämligen som refurbished, alltså återlämnande och genomkollade datorer, för 200 dollar mindre än vanligt (1099 dollar istället för 1299).
Problemet är då att nu finns skitdatorn inte inne och kompisen åker nästa onsdag och det börjar kännas stressigt med leverans osv.

Så, vad ska jag nu välja?

Alternativ 1: Macbook 1.6 ghz. Kostar 1099, lite sämre processor och ingen dvdbrännare.

Alternativ 2: Macbook 2.0 ghz black, refurbished. Kostar 1299, alltså lika mycket som den vita med samma processor gör icke-refurbished. allt är samma som den vita, men 80 gb hårddisk, istället för 60.

Till saken hör att jag är ett fattigt studentsvin som egentligen inte har råd med nån dator alls...

Snälla Bullen,hjälp mig!

Olsson
2006-09-11, 21:20
Jag tror du klarar dig mkt bra på alt 1. Men alt 2 kanske hänger med lite längre prestandamässigt och på så sätt skulle de 1500kr kanske vara en bra investering. Om man nu kan prata om bra investeringar när det gäller datorer.

Jag säger nog så här:
Vet du inte med dig att du behöver köra några prestandakrävande program eller bränna dvd-skivor så välj alt 1.

Fed up
2006-09-11, 21:23
Nä, egentligen behöver jag ju inte mer än det första alternativet, inte nu i mitt liv iallafall, när jag har en pojkvän med sprillans powerbook som ka bränna dvd'er åt mig etc...

Den svarta hägrar mest för att den är snygg och lite spektakulär...:D

För några veckor sen fanns den billigaste varianten för minst 100 dollar mindre refurbished än ny. Gud hatar mig. *cry*

chidde
2006-09-11, 21:42
det skiljer $200, ungefär 1450 kr
för det får du en dvd-brännare, 20 gb, lite snabbare processor och en jäkligt mycket snyggare dator

tänk så jobbigt din pojkvän kommer få det sen när du vill bränna nånting
jo, han måste föra över grejerna du vill bränna... sen bränna... sen ta bort dina grejer... och sen samma procedur om och om igen... och sen om och om igen (eftersom du tänkte bränna mer än en skiva)

Fed up
2006-09-11, 21:46
Jo, lite så jag tänker med.

Men allra mest handlar det om fåfänga, jag har aldrig hittils känt behov att bränna en dvd....

chidde
2006-09-11, 21:54
Jo, lite så jag tänker med.

Men allra mest handlar det om fåfänga, jag har aldrig hittils känt behov att bränna en dvd....

då kan du lika bra spara dina stackars $1099-1299
jag lovar att den där fåfängan kommer gå över, been there done that :cool:

datorprylar går bara ner i värde, datorköp är värst näst efter bilköp
pengarna sinar bort