handdator

Visa fullständig version : Att laga tonfisk..


mirrranda
2006-09-11, 18:26
... är ju ingen konst :D

Jag lagade en gigantisk byggarportion till lillebrorsan idag.

Först lagade jag till 2dl couscous (dvs för 3-4pers).

Sedan satte jag på stekpannan, i med en hackad vitlök, olivolja och sedan hade jag i de 4 tinade tonfiskfileérna. De fick steka ett tag innan jag började göra de till mindre bitar och stekte på ännu mer. Särefter åkte det på 250g tacoskeso och två ägg, detta rördes om och stelnade till någon sorts flytande gegga. Haha mysig konsistens var det i alla fall.

På med couscousen på tallriken och sedan var det bara att langa på tacostonfisken, suveränt gott när jag smakade.

Han åt upp allt i alla fall. *flex*

250g keso
300g tonfisk
2dl couscous
1msk linfrön
2 ägg

Grisen
2006-09-11, 18:38
... är ju ingen konst :D

Jag lagade en gigantisk byggarportion till lillebrorsan idag.

Först lagade jag till 2dl couscous (dvs för 3-4pers).

Sedan satte jag på stekpannan, i med en hackad vitlök, olivolja och sedan hade jag i de 4 tinade tonfiskfileérna. De fick steka ett tag innan jag började göra de till mindre bitar och stekte på ännu mer. Särefter åkte det på 250g tacoskeso och två ägg, detta rördes om och stelnade till någon sorts flytande gegga. Haha mysig konsistens var det i alla fall.

På med couscousen på tallriken och sedan var det bara att langa på tacostonfisken, suveränt gott när jag smakade.

Han åt upp allt i alla fall. *flex*

250g keso
300g tonfisk
2dl couscous
1msk linfrön
2 ägg

Utan linfröna ca. 112 gram protein, brosan din lär inte vara katabol i alla fall ;)

mirrranda
2006-09-11, 18:48
Utan linfröna ca. 112 gram protein, brosan din lär inte vara katabol i alla fall ;)

Nopp :)

Han har så extremt svårt för att lägga på sig vikt, kan äta tre ton godis utan att det gör någon skillnad. Tänkte att jag var tvungen att ge honom redig och bra kost idag!

flenders
2006-09-11, 19:10
Vem har sagt att tonfisk är svårt att laga? :) Finns lätta sätt att steka den. Både som den är eller göra en burgare av den. Sedan så kan man göra pålägg till mackan med hjälp av tonfisk på burk.

mirrranda
2006-09-11, 19:19
Vem har sagt att tonfisk är svårt att laga? :) Finns lätta sätt att steka den. Både som den är eller göra en burgare av den. Sedan så kan man göra pålägg till mackan med hjälp av tonfisk på burk.

Jodå, men tonfiskfileér känns det alltid som att folk är lite fundersamma över. Var första gången jag testade att laga det idag så jag tänkte bara dela med mig :) Ska testa att göra en burgare nästa gång, tack för tipset!