handdator

Visa fullständig version : Sträckt ländryggen


kostkrig
2006-09-11, 16:49
Tjabba,

jag har sträckt ländryggen och det märks framförallt när jag ska ta i och springa (hej fotboll/innebandy och liknande), då gör de rejält ont (efter ett tag). Vad ska man egentligen göra för att få bukt med det? Pratat med en kunnig som nämnde ryggresningar och strech a la höftböjarn, några andra tips? Hur ofta ska jag göra höftböjarn och ryggresningar? 1 gång/dag känns lagomt i mitt tycke, vad anser ni?

obesogen
2006-09-11, 21:06
Tjabba,

jag har sträckt ländryggen och det märks framförallt när jag ska ta i och springa (hej fotboll/innebandy och liknande), då gör de rejält ont (efter ett tag). Vad ska man egentligen göra för att få bukt med det? Pratat med en kunnig som nämnde ryggresningar och strech a la höftböjarn, några andra tips? Hur ofta ska jag göra höftböjarn och ryggresningar? 1 gång/dag känns lagomt i mitt tycke, vad anser ni?

90% av alla ryggproblem går över av sig självt oavsett vad du tillämpar för behandling. Så det är bara att vänta ett tag så kommer det lägga sig :thumbup:

kostkrig
2006-09-12, 11:29
betyder det att jag bör lägga konditionskrävande sporter såsom innebandy/fotboll/badminton och liknande på sidan tills dess att de har blivit bättre?