handdator

Visa fullständig version : Vad är freeping?


Allan
2006-09-10, 20:42
På ett annat forum där man dividerade om relevansen i olika politiska omröstningar på t ex Aftonbladet eller Expressen nämndes freeping. Vad fan är det? Nån som vet?

allan

Peter
2006-09-10, 20:47
Att en massa människor med samma åsikt hjälps åt och systematiskt går in och röstar för att påverka resultatet.

Allan
2006-09-10, 20:56
Att en massa människor med samma åsikt hjälps åt och systematiskt går in och röstar för att påverka resultatet.

Såpass. Är det kanske namnet på nån liten elektronisk manick också?


allan

kimonque
2006-09-10, 21:00
är programvara för att pinga olika adresser också (FREEping)

Scratch89
2006-09-10, 21:04
Såpass. Är det kanske namnet på nån liten elektronisk manick också?


allan
Om jag inte har missuppfattat allt så har de flesta sajter spärrat sådana, då det finns filter som känner av IPadresser på rösterna som kommer in. Dessa elektroniska manicker har konstanta IPadresser.

Allan
2006-09-10, 21:06
Nå, den funkar inte på vare sig AB eller Expressen. Varje gång jag kommit dit kan jag rösta igen på vem som vann....

allan

Scratch89
2006-09-10, 21:18
Trist att det kan vara så. Jag menar, kolobrädan är inte alltför hitech, men den kan hålla koll på sånt.
(Iofs loggar man ju in med användarnamn, på Aftonbladet och Expressen ligger ju allt offentligt.)

internethjälten
2006-09-11, 06:47
Om jag inte har missuppfattat allt så har de flesta sajter spärrat sådana, då det finns filter som känner av IPadresser på rösterna som kommer in. Dessa elektroniska manicker har konstanta IPadresser.

är väl snarare kakorna den känner av än ip'et

freeping funkar fint ;)

LarsK
2006-09-11, 07:22
För en tid sen var det någon på flashback som hade skrivit ett program som gick in var X minut och röstade på Aftonbladet. Tror det var Melodifestivalen eller någon annan menlös röstning de gjorde. Han röstade på den sämsta i allafall och den fick en jäkla massa röster.

Bronkitkorv
2006-09-11, 10:59
Det är ju jätte jättebra alltså då kan man ju påverka resultatet på en massa helt meningslösa omröstningar på internet, tjohoooo. Tänk vad tekniken går framåt pga av såna finurliga hackers alltså...

hahavaffan
2006-09-11, 11:38
Det är ju jätte jättebra alltså då kan man ju påverka resultatet på en massa helt meningslösa omröstningar på internet, tjohoooo. Tänk vad tekniken går framåt pga av såna finurliga hackers alltså...:D