handdator

Visa fullständig version : ska ta tag i mitt liv, börja träna stenhårt,sluta röka mm.


sara_varberg
2006-09-10, 11:48
tja! den här sidan var ju kanonbra! :) ska verkligen ta tag mitt liv nu..har alltid varit lång o smal men ända sen jag började med p-piller för några år sedan har jag kämpat med min vikt..och nu väger jag nog 80 kilo ..och det är jag verkligen inte nöjd med! har tränat lite hemma, sprungit ibland och gjort situps men de har aldrig gett resultat ort nog så jag har tröttnat..=( tyvärr...så jag tänkte att det ända sättet att hålla motivationen uppe och inte lägga av med träningen o äta bra , är väl att börja träna på gym då. jag hoppas det ska hjälpa för nu jäklar e jag trött på o bara misslyckas gå ner i vikt! ska börja träna i morgon efter jobbet så ska jag få instruktioner om alla maskiner och sånt och sen tänkte jag köra kanske 4-5 gånger i veckan o simma o gymma. OCH sluta röka då. nån som är i sama stadie eller har vart där som kan peppa mig lite, så jag inte ägger av igen?? vore jättebra! tror jag behöver all hjälp jag kan få, för nu har jag testat nästan allt.tnx :bow: :thumbup:

blekfet2
2006-09-10, 12:04
tips: Börja lugnt och trappa upp träningen med tiden, hetsa inte.
tips2: gör inte alla förändringar på en gång, ta det lungt, träning/rökning etc, för annars är risken ganska så stor att du återfaller i samma gammla mönster igen.

SockerConny
2006-09-10, 12:16
Hej.

Kul att du hittat hit:thumbup:

Det upplägg du skriver om verkar väldigt bra. Bra kost och motion är det enda som behövs.

Var lite försiktig med att gå ut för hårt, börjar man träna och äta rätt från att inte kanske gjort någonting innan så kan det bli tufft efter ett tag. Motivationen går alltid upp och ner. Det är väldigt viktigt när man har en svacka att man tvingar sig till ex; gå till gymmet eller motionera..

Sen kan det vara lämpligt att ha ett mål att sträva emot. Inte för långsiktigt utan mer kortsiktiga mål som naturligtvis inte är onormala.

I mitt fall så blev det den stora missen i många år för mig att inte sätta upp klara och tydliga mål. När jag väl gjorde det så går det fantastiskt bra.

Har inte samma bakgrund som du men träning och kost handlar det om i båda fallen:eating:

Lycka till

Guccisneakers
2006-09-10, 19:55
Gjorde samma sak för 4 veckor sedan ungefär . Fast jag tog allt på en gång , det är så att jag ska få ta bort tandställningen till jul, även skaffa linser, färga håret och har planerat att gå ner i vikt och bygga muskler. Extreme makeover :cool:

Hinner inte bygga supermkt med muskler till jul men ska försöka gå ner ltie i vikt iaf :D det är min motivation och den lär hålla hoppas jag.

Jag har ätit en dubbeldaim, druckit en burk cola och ätit en tårtbit på dessa fyra veckor (utöver nyttiga saker alltså ) gått ner 3 kg ungefär men nu håller jag inte superkoll på vågen, använder spegeln som våg :) väger mej naturligtvis då och då men tar det inte lika allvarligt som förut. Äter rätt, motionerar och gymmar, går inte upp i vikt på "det dåliga sättet" (=

mangemani
2006-09-10, 19:59
tat lugnt.
jag personligen rekomenderar att du tar 1(kanske 2) saker åt gången och inte försöka ge dej på allt som du har inplanerat på en gång.
det är mycket lätt att säga att man ska göra det,men att sen lyckas göra det,det är en annan femma.

sara_varberg
2006-09-11, 07:45
jo jag vet...det är alltid så att man e grymt motiverad i början men sen så tappar man motitationen o så e de kört igen..men de ska verkligen gå denna gången. tycker alltid att jag blir bättre på o äta nyttigt när jag tränar .det känns som att man inte får samma sug efter mat heller...så nu jäklar ska de gå!! rökningen kommer jag bara att minska nu i början för de lir för jobbigt att bara sluta så där pang bom. o trappa ner under en tid och sen sluta helt . fats de kommer väl ta ett tag :cool: i guess...har verkligen prövat allt nu känns de som. men lyckas aldrig hålla vikten där nere där man vill ha den. men nu ligger mitt jobb jättenära gymet så jag hoppas de ska bli av att man går dit efter jobbet. vi får se hur de går! kommer lugnt behöva ert stöd! :bow: ;)

Halldin
2006-09-11, 08:37
Hur gammal är du?

Lycka till :thumbup:

sara_varberg
2006-09-11, 20:43
tack! :) e 20 år.

Einar
2006-09-11, 23:07
Kul att du hittat motivationen. Jag hoppas det går bra för dig, lycka till!
:thumbup:

sara_varberg
2006-09-12, 07:36
igår var min första träning på gymet, o det var verkligen skitkul! kändes verkligen så skönt o bara få ta ut sig helt o hållet tills man inte orkar mer!*flex* var rätt nervös innan oxå eftersom jag inte trodde jag skulle orka nånting!! men de gjorde jag faktiskt. ska dit ikväll igen. ska nog köra 5 dagar i veckan antingen simmning eller gym (eller både och) 30-45 min träning o så vilar man på heljen. ja detta blir nog skitbra...hoppas jag. man blir så arg på sig själv när man inte har kunnat lyckats få en fin kropp innan! nä nu ska jag hämta tillbaka den underbart fina tjejen som finns bakom dessa hemska kilon! målet är att gå ner 15 kilo får väl se om jag lyckas ;) o än en gång! tack för ert stöd och fortsätt peppa mig ..hehe tnx guys

LadyG
2006-09-12, 08:39
Hej Sara, kul att du hittat både hit och motivationen.

När du börjar träna kanske det är bra att bara träna 3 gånger i veckan under en period, för att ge ovana muskler en chans att hänga med på vad du pysslar med. Om man börjar med 5 pass i veckan blir det lätt för mycket, och så lägger man av.

Det är ju trots allt lättare att öka antalet pass så småningom, när det känns rätt.

Glöm inte de där enkla små sakerna i livet, som att ta trappan i stället för hissen/rulltrappan, ta extra promenader cykla till skola/jobb istället för att ta bussen osv. Det gör mer skillnad än man kan tro.

Stå på dig, det här kommer du att klara!

Torsk_ole
2006-09-12, 09:10
Varför inte skriva í en journal och inte här?

Larsen
2006-09-12, 13:30
Välkommen! Jag vill gärna följa dig och se hur det går.

Starta en Träningsjournal precis som ole ovanför säger vettja! ;) Lycka till!

Pepparkakssmurfen
2006-09-12, 15:19
Bra! Lycka till! Jag tycker det är bra att du börjar IDAG och inte som många andra som ska börja efter semestern/nyår/nästa månad osv.!

sara_varberg
2006-09-15, 16:22
hur går man in på träningsjournalen?? träningen har börjat grymt bra!! ser fram emot att dela med mig av mina framtida framgångar med min träning!! taaack så länge!;)

Pepparkakssmurfen
2006-09-15, 17:32
hur går man in på träningsjournalen?? träningen har börjat grymt bra!! ser fram emot att dela med mig av mina framtida framgångar med min träning!! taaack så länge!;)


Gå in på "Träningsjournaler & Bilder " och starta en ny tråd.

Johan_P
2006-09-19, 18:44
Hehe, fem gånger i veckan... till en start? :) Det låter mkt... som andra i tråden säger - ta det lungt. Det är dock skoj om allt har börjat bra!

Lycka till fortsättningsvis :hbang:

sara_varberg
2006-09-19, 21:46
hehe ...jo jag vet hur det låter men jag är van vid att hålla igång och tycker det är skitkul! e alldeles för rastlös för att bara träna 3 ggr /veckan. sån e jag bara. så ligger ju gymet precis ämte mitt jobb, så jag har inte samvete och bara köra förbi det...*screwy* men jag vet att det låter hårt. men tro mig jag fixar detta!. lättare träning som simning ibland och hårdare ibland. får variera lite. men tror jag kan få mycke hjälp och stöd av er på den här sidan...så tack! :) har startat en träningsdgabok nu med, "starten på mitt nya liv"...

j_ahrman
2006-09-20, 10:27
En liten undring bara, är det inte läge att byta dom där p-pillerna också, dom verkar påverka dig väldigt mycket?

sara_varberg
2006-09-22, 17:13
jo det har du nog rätt i...

Chiaro
2006-09-24, 21:11
jo det har du nog rätt i...

Sara: Vad äter du för p-piller? En del kan vara riktigt röriga och förstöra trängsmålet!*grr27*