handdator

Visa fullständig version : Protein


Nicke[SWE]
2006-09-09, 18:42
Jag vill lägga på mig lite mer muskler. Har tränat länge men aldrig fått de resultat jag vill ha. Nu till Mitt nya upplägg är då innan träning protein pulver efter träning middagsmåltid + (3 hela ägg en vita motsvarar mängden av en omgång med protein pulver) och sedan innan man går och lägger sig proteindrink låter det vettigt??? Har inte tränat med några tillskott innan.

pragmatist
2006-09-09, 18:49
Middag plus tre ägg och en vita låter som lite väl mycket protein på en gång tycker jag. Försök sprida ut det lite mer.

Tänk också på att energibalansen är minst lika viktig som proteinet för om du lägger på dig muskler eller inte. Du kan äta protein tills du blir blå, om du inte får i dig tillräckligt mycket kalorier totalt så växer du inte.

Nicke[SWE]
2006-09-09, 18:53
Middag plus tre ägg och en vita låter som lite väl mycket protein på en gång tycker jag. Försök sprida ut det lite mer.

Tänk också på att energibalansen är minst lika viktig som proteinet för om du lägger på dig muskler eller inte. Du kan äta protein tills du blir blå, om du inte får i dig tillräckligt mycket kalorier totalt så växer du inte.

så hur e ditt förslag på upplägg???

pragmatist
2006-09-09, 18:54
När brukar du träna på dygnet?

Nicke[SWE]
2006-09-09, 18:55
När brukar du träna på dygnet?
Runt fyra tiden

rhotkiw
2006-09-09, 18:59
ska jag välja proteinrik mat till kvällsmat om jag vill bygga muskler.. har tränat idag kl 5-6

krilleh
2006-09-09, 19:04
ska jag välja proteinrik mat till kvällsmat om jag vill bygga muskler.. har tränat idag kl 5-6

ALLTID Protein+kolhydrater till dina måltider. Spelar inge roll vad klockan står på.

rhotkiw
2006-09-09, 19:08
Idag har jag fått i mig 62 procent kolhydrater, 23 procent protein och 15 procent fett. Då äre lugnt med kolhydrater till kvällen alltså?

krilleh
2006-09-09, 19:11
Idag har jag fått i mig 62 procent kolhydrater, 23 procent protein och 15 procent fett. Då äre lugnt med kolhydrater till kvällen alltså?

Kan du sluta tänka så mkt kring siffror? ÄT MAT. Ät kolhydrater,protein, bra fetter, grönsaker till varje måltid (3-4 timmar imellan, när du blir hungrig alltså), så fixar de sig. Sure jag är också en sådan person som funderar rätt mkt kring träning, kosten men jag har aldrig börjat räkna kalorier hit eller dit. inte ens när jag deffa och de funkade perfekt. ha vågen till din hjälp samt spegeln.

pragmatist
2006-09-10, 08:34
']Runt fyra tiden

Då bör du kunna klämma in åtminstone tre måltider med protein efteråt, kanske fyra beroende på när du går och lägger dig. En enkel lösning är då att flytta på de där äggen till två-tre timmar efter middagen (ta någon macka till eller något), och ta en proteindrink innan du går och lägger dig (macka, frukt eller nötter eller liknande till denna också).

Nicke[SWE]
2006-09-10, 14:53
Då bör du kunna klämma in åtminstone tre måltider med protein efteråt, kanske fyra beroende på när du går och lägger dig. En enkel lösning är då att flytta på de där äggen till två-tre timmar efter middagen (ta någon macka till eller något), och ta en proteindrink innan du går och lägger dig (macka, frukt eller nötter eller liknande till denna också).

Kan det va någon idé med en proteindrink till havre grynsgröten på morgonen???? och sedan köra med ditt upplägg senare på dagen. Hade ialla fall tänkt mig 2 protein drinkar per tränningsdag och de där med äggen men vet inte riktigt hur jag ska placera in dem bara. eftersom jag kört med äggen efter träning tillsammans med middag som jag alltid äter efter och 1tim innan träningen en lunch. Jag måste i alla fall få i mig mer energi eftersom jag har gått in i väggen några ggr är rätt lång 190 och väger 85kg har tänkt att börja om nu men behöver ett bra upplägg.

En annan fråga jag har är det för mycket att köra 3 olika övningar med 3set i varje per muskel??? ta t.ex. bröst 1 övningen bänkpress, 2 lutande hantel press, 3 peckdeck. Som sagt har gått in i väggen pågrund utav att jag pressar mig väldigt hårt försöker göra åtminstånde 10st i varje set.

BigForre
2006-09-10, 15:07
Rhotkiw: Är det du på avataren?