handdator

Visa fullständig version : Bra sidan för kosmetika?


Prankie
2006-09-09, 13:31
Var kan man beställa hem märkeskosmetika till billig pris? Om man räkna med allt så som frakt och grejer? Spela ingen roll vilket land eller leverans tien, bara priset hålls nere. hehe

MasterChief
2006-09-09, 13:33
Tjejen brukar handla från http://www.strawberrynet.com/
Lägger tullen på en avgift så skannar man bara kvitton och mailar dem så sätter de in pengar direkt. Ett paket från Hong Kong tog typ 5 dagar till Sverige.

Angel
2006-09-09, 13:41
yes strawberrynet men man kan åka på tull

HQhair.com rekommenderas annars, skickas från london så ingen tull

MasterChief
2006-09-09, 13:43
yes strawberrynet men man kan åka på tull

HQhair.com rekommenderas annars, skickas från london så ingen tull

Som jag skrev. Maila kvittona för tullavgiften så sätter de in pengarna.

Prankie
2006-09-09, 13:47
Om jag åker på tull, sätter nån annan pengar i mitt konto eller vadå?! Låter osannoligt. Eller menar du jag scanna in kvitto och ger pengar direkt till tullen?

Devoid
2006-09-09, 13:49
Om du åker på tull så betalar strawberrynet den extra summan du åker på att betala har jag för mig. Du scannar alltså in kvitton osv du får från tullen och skickar de till strawberrynet så betalar de dig den summan.

MasterChief
2006-09-09, 13:51
Om jag åker på tull, sätter nån annan pengar i mitt konto eller vadå?! Låter osannoligt. Eller menar du jag scanna in kvitto och ger pengar direkt till tullen?

Nej, du skickar kvittona till Strawberry och de sätter in exakt samma belopp på ditt konto.


For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you.


Funkat klockrent för min tjej i alla fall. Hon är helnöjd.

Prankie
2006-09-09, 13:52
Trevlig, då är det nog bättre att beställa därifrån istället för amazon. Även om amazon är billigare är det stor chans man åker på tull. (Även om hitties jag har sluppit) Det verkar som så länge jag inte använder fedex är det lugnt. hehe

Prankie
2006-09-09, 13:53
Nej, du skickar kvittona till Strawberry och de sätter in exakt samma belopp på ditt konto.



Funkat klockrent för min tjej i alla fall. Hon är helnöjd.

Tack tack, det var riktig intressant. Då blir det beställning hos de nästa gång jag ska köpa kosmetika. Thanks

Prankie
2006-09-09, 15:34
yes strawberrynet men man kan åka på tull

HQhair.com rekommenderas annars, skickas från london så ingen tull

Är det mindre märke som säljs där? KÄnde tyvärr inte igen en enda märke,

ManuelIT
2006-09-09, 15:36
brukar köpa parfym från strawberrynet, skitbra sida och billigt!

Pontus
2006-09-09, 15:48
Tjejen brukar handla från http://www.strawberrynet.com/
Lägger tullen på en avgift så skannar man bara kvitton och mailar dem så sätter de in pengar direkt. Ett paket från Hong Kong tog typ 5 dagar till Sverige.
Jag beställde därifrån för ett par veckor sedan och fick 209kr totalt med moms och tull att betala. Jag ska alltså bara skanna in det svenska kvittot från Posten, och dom förstår direkt vilken av summorna det är som jag ska betala? Det är nämligen moms+expeditionsavgift+moms på expeditionsavgift...
Vill dom ha alla kvitton som man har fått?

MasterChief
2006-09-09, 15:53
Jag beställde därifrån för ett par veckor sedan och fick 209kr totalt med moms och tull att betala. Jag ska alltså bara skanna in det svenska kvittot från Posten, och dom förstår direkt vilken av summorna det är som jag ska betala? Det är nämligen moms+expeditionsavgift+moms på expeditionsavgift...
Vill dom ha alla kvitton som man har fått?

Vet faktiskt inte hur tjejen gjorde exakt (hon är inte hemma just nu). Hon var däremot nöjd att hon fått tillbaka varenda spänn som tullen lagt på.

Pontus
2006-09-09, 15:55
Vet faktiskt inte hur tjejen gjorde exakt (hon är inte hemma just nu). Hon var däremot nöjd att hon fått tillbaka varenda spänn som tullen lagt på.
Okej, alla kvitton där tullavgiften är med är nämligen på svenska. Men jag får väl testa då!

Angel
2006-09-09, 16:06
tycker nästan inte det är värt krånglet ju..

förresten e det lite roligt tt det bara är, förrutom jag, killar som skriver här.

MasterChief
2006-09-09, 16:29
Okej, alla kvitton där tullavgiften är med är nämligen på svenska. Men jag får väl testa då!

Nu rotade jag fram dem gamla mailet. Hon gjorde pdf av specifikationen från Posten med kassakvittot dithäftat. På denna spec hade hon även noterat ordernumret från Strawberry. Sen gjorde hon även en pdf av "Delivery Note". I mailet skrev hon även specat vilket utlägget var och smörade lite också. Pengarna kom dagen efter. Fantastisk service!

MasterChief
2006-09-09, 16:31
tycker nästan inte det är värt krånglet ju..

förresten e det lite roligt tt det bara är, förrutom jag, killar som skriver här.

Tja, scanna två dokument och plita ner ett mail. Inte mycket jobb för några hundra tycker jag.

Visst är vi gulliga pojkar. Pratar sminkbutiker. :D

Angel
2006-09-09, 17:31
Tja, scanna två dokument och plita ner ett mail. Inte mycket jobb för några hundra tycker jag.

Visst är vi gulliga pojkar. Pratar sminkbutiker. :D


lättare o bara gå hämta paketet ju!

Japp, tips på fler tullfria butiker då?

MasterChief
2006-09-09, 17:50
lättare o bara gå hämta paketet ju!

Japp, tips på fler tullfria butiker då?

Jo, men priset och det otroliga utbudet på Strawberry är ju onekligen en våt dröm för en kosmetikagalen tjej eller Prankie.

jesse
2006-09-09, 18:05
tycker nästan inte det är värt krånglet ju..

förresten e det lite roligt tt det bara är, förrutom jag, killar som skriver här.


Strawberrynet har nog många manliga kunder eftersom de förutom kosmetika även säljer parfymer och hudvårdsprodukter för både herrar och damer. Så de är kanske inte så konstigt.

Angel
2006-09-09, 18:49
Jo, men priset och det otroliga utbudet på Strawberry är ju onekligen en våt dröm för en kosmetikagalen tjej eller Prankie.


såå stort va inte utbuder, ja ville ha Clean parfymen men den fanns ej :(