handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med axeln!


krilleh
2006-09-09, 12:11
Allt började i tisdags då jag börja få ont i höger axeln lite svagt. sen märkte jag också att den knaka rejält när jag rörde på den. Dagen efter gjorde de itne ont längre men det knakade fortfarande och känndes kanske lite skör.

Ivf slutade jag träna för säkerhetsskull och fick en tid hos läkaren på fredan(igår). Han sa att de bara var en liten smärta och att ja skulle ta uppehåll från axelträning i en vecka, men andra delar kunde jag träna. han trodde iaf de va rotatorcuffarna som krångla.

Ivf tänkte jag testa på att köra ett biceps-rygg pass samma dag. Började med chins och de kändes lite halvt bra. Kändes lite ömtålig i axeln men de gjorde inte ont.

Efter chins testade jag denna övning: http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/DBLyingExternalRotation.html och de kändes jätte bra när jag höll på med övningen och även efteråt under resten av passet. Kunde köra på bra.

Nu dagen efter känns de ont igen. jag vet inte om det är för att cuffarna är otränade och det är som en slags "träningsvärk" men ont gör det iaf. Speciellt när jag rör på armen uppåt. Är lite orolig nu. Hur ska jag fortsätta? Ska jag ta en paus från träningen helt? eller bara träna cuffarna? Eller köra på med både cuffarna och vanlig träning förutom axelpassen? Att gå tillbaka till den där läkaren är nog ingen höjdare. Känns då som om ni vet mer!

Tack

krilleh
2006-09-10, 14:11
bump? :(

Måste också tillägga att idag gör de mindre ont i axeln men när jag rör armen som i denna övninge jag körde för ett par dar sen : http://www.exrx.net/WeightExercises/...lRotation.html så gör de ont. Så ska lägga ner med övningen till de känns bra igen. Ska jag då fortsätta göra den? Då är det ju risk att de börjar göra ont igen. Men det kanske är som sagt som en slags "träningsvärk" och cuffarna kmr vänja sig med träningen.

oath5
2006-09-10, 15:15
Gå till en naprapat så får du reda på vad det är som är skadat i axeln, och hur du ska göra för att bli bra i den.

Jag blev iaf avrådd till all form av axel/bröstträning samt strechning och rotatorcuffs rehab då det kan irritera skadan ännu mer.

krilleh
2006-09-10, 15:17
Gå till en naprapat så får du reda på vad det är som är skadat i axeln, och hur du ska göra för att bli bra i den.

Jag blev iaf avrådd till all form av axel/bröstträning samt strechning och rotatorcuffs rehab då det kan irritera skadan ännu mer.

hur länge blev du avrådd?

oath5
2006-09-10, 18:28
hur länge blev du avrådd?

Vet inte för jag är inte klar hos honom än. Har varit där två ggr nu (2 veckors vila)