handdator

Visa fullständig version : Lägenhet/Bostad SNABBT - Göteborg


formula4shape
2006-09-09, 10:30
Då var det dags att förflytta sig ner till Göteborg pga jobbet! Känns hur kul som helst.

Finns tyvärr småhinder:
Har letat lägenhet några dagar nu och insett, det finns f*n inte mycket att välja på. Och det värsta är att jag skulle behöva flytta denna månad (absolut sista datum är 1:a oktober) då de vill ha ner mig så snabbt som möjligt.

*Det jag har funderat över är, antingen hitta en mindre lägenhet 1-2 rum för en rimlig slant (max 5k)
*Alternativt flytta ihop med en helt okänd person för att kunna ta en dyrare lägenhet, antagligen är dessa lättare att hitta och man kan få mer centrala lägen.
*Ta en kort andra hand i någon månad och sedan flytta ytterligare en gång inom snar framtid.
*Rum hos okänd person, ja helt enkelt ett rum i någon annans lägenhet. Någon måste väl vilja ha mina pengar+mitt oerhört trevliga sällskap? :D

Garanterat finns det någon på kolo som har tips och råd, vore höjden av förvåning annars! :cool: Tipsa gärna om bra gym också! Tränar på SATS nu och kanske borde fortsätta med det? Fungerar bra i Karlstad.

Ha en trevlig helg.

Baan
2006-09-09, 10:38
det här vet du säkert redan, men www.boplats.se förmedlar ganska många lägenheter, dom mindre populära kan man nog få rätt fort...

jakke
2006-09-09, 10:43
Annons i "lokal tidningar" brukar ge hyffsde 2:a hands erbjudanden.

formula4shape
2006-09-09, 10:44
det här vet du säkert redan, men www.boplats.se förmedlar ganska många lägenheter, dom mindre populära kan man nog få rätt fort...

Jo jag har varit inne och kikat där men utbudet var förvånadsvärt dåligt. Kommer jobba i centrum så det är lite tungt att behöva bo i t.ex. mölndal eller långt utåt sidorna där de flesta lägenheter verkar finnas.

Yankeee
2006-09-09, 10:46
Företaget bör väl kunna hjälpa dig? Vill de ha dig snabbt får de väl hjälpa till.

Prankie
2006-09-09, 10:47
Jag gillar Göteborg så jag kommre typ flytta dit efter mina studier i Umeå, tänkte samla på mig lite kötid nu på en gång. Gör man det på boplats också eller? Finns det liknande sidor som bostaden.umea.se fast i göteborg?

formula4shape
2006-09-09, 10:52
Företaget bör väl kunna hjälpa dig? Vill de ha dig snabbt får de väl hjälpa till.

Jo de har slängt ut en del krokar men det är självklart att jag också letar. I värsta fall får de lösa t.ex. hotell men jag vill inte bo på ett hotell :) har gjort det på tok för mycket.

formula4shape
2006-09-09, 10:56
Jag gillar Göteborg så jag kommre typ flytta dit efter mina studier i Umeå, tänkte samla på mig lite kötid nu på en gång. Gör man det på boplats också eller? Finns det liknande sidor som bostaden.umea.se fast i göteborg?

Köer är till för att gå förbi :)

o.z.z
2006-09-09, 10:58
2a hand om det är jätteakut, annars är det bara göra intresseanmälan på boplatsgbg typ varje dag. Om du har fast jobb så tror jag du garanterat kommer få erbjudande om förstahandskotrakt ganska snabbt. Fick själv många erbjudanden så fort jag hade fått fast anställning.

Baan
2006-09-09, 11:01
Jag gillar Göteborg så jag kommre typ flytta dit efter mina studier i Umeå, tänkte samla på mig lite kötid nu på en gång. Gör man det på boplats också eller? Finns det liknande sidor som bostaden.umea.se fast i göteborg?

Ja det gör man, anmäl dig nu!

formula4shape
2006-09-09, 11:02
2a hand om det är jätteakut, annars är det bara göra intresseanmälan på boplatsgbg typ varje dag. Om du har fast jobb så tror jag du garanterat kommer få erbjudande om förstahandskotrakt ganska snabbt. Fick själv många erbjudanden så fort jag hade fått fast anställning.

Jo jätteakut får man nog kalla det :)
Det blir sjukt mycket anmälningar på den sidan men det kanske fungerar? Får testa..Hur snabbt fick du?

Yankeee
2006-09-09, 11:03
Jo de har slängt ut en del krokar men det är självklart att jag också letar. I värsta fall får de lösa t.ex. hotell men jag vill inte bo på ett hotell :) har gjort det på tok för mycket.

Ah, ok :)

Baan
2006-09-09, 11:03
Jo jag har varit inne och kikat där men utbudet var förvånadsvärt dåligt. Kommer jobba i centrum så det är lite tungt att behöva bo i t.ex. mölndal eller långt utåt sidorna där de flesta lägenheter verkar finnas.

Om vi säger så här, jag såg en schysst studentlägenhet på 35 kvadrat, en tvåa (visst inte mycket men för en student är det helt ok!) hyra 2500 tror jag, i gårda, så hyffsat "centralt", där var dte väl 2400 anmälningar efter en dag. Du får nog leva med att det blir lite "tungt" att leva långt från jobbet, det är ändå Göteborg vi snackar om. Jag kan tänka mig att du kan hitta något i andra hand, dvs korttidsboende, eller något via kontakter, men den "normala" vägen kräver tålamod och tur för att du ska få något där du har mycket på gångavstånd. Annars funkar det ju väldigt fint att pendla. Ffs.

formula4shape
2006-09-09, 11:09
Om vi säger så här, jag såg en schysst studentlägenhet på 35 kvadrat, en tvåa (visst inte mycket men för en student är det helt ok!) hyra 2500 tror jag, i gårda, så hyffsat "centralt", där var dte väl 2400 anmälningar efter en dag. Du får nog leva med att det blir lite "tungt" att leva långt från jobbet, det är ändå Göteborg vi snackar om. Jag kan tänka mig att du kan hitta något i andra hand, dvs korttidsboende, eller något via kontakter, men den "normala" vägen kräver tålamod och tur för att du ska få något där du har mycket på gångavstånd. Annars funkar det ju väldigt fint att pendla. Ffs.

Jo men studentlägenheterna kräver väl studentkort, hade jag haft ett sådant hade jag redan haft en lägenhet :(

Givetvis får det fungera att pendla till en början, men vill däremot inte bo i något getto utanför stan. Sen förstår jag att man inte får ha för höga krav och det har jag inte :)

Antosh
2006-09-09, 11:10
Om vi säger så här, jag såg en schysst studentlägenhet på 35 kvadrat, en tvåa (visst inte mycket men för en student är det helt ok!) hyra 2500 tror jag, i gårda, så hyffsat "centralt", där var dte väl 2400 anmälningar efter en dag. Du får nog leva med att det blir lite "tungt" att leva långt från jobbet, det är ändå Göteborg vi snackar om. Jag kan tänka mig att du kan hitta något i andra hand, dvs korttidsboende, eller något via kontakter, men den "normala" vägen kräver tålamod och tur för att du ska få något där du har mycket på gångavstånd. Annars funkar det ju väldigt fint att pendla. Ffs.

Pendla går utmärkt

gå in på www.vasttrafik.se och skriv in adressen till lägenheten du söker och adressen till ditt jobb..så kan du se hur lång resväg det blir

formula4shape
2006-09-09, 11:11
Pendla går utmärkt

gå in på www.vasttrafik.se och skriv in adressen till lägenheten du söker och adressen till ditt jobb..så kan du se hur lång resväg det blir

:) tack. Om det nu fanns någon lägenhet att söka hah

Cerberus
2006-09-09, 11:11
Ska vi flytta ihop Formula :D

Jag ska också flytta till GBG, har dock problem med att hitta jobb o lägenhet..

o.z.z
2006-09-09, 11:13
Jo jätteakut får man nog kalla det :)
Det blir sjukt mycket anmälningar på den sidan men det kanske fungerar? Får testa..Hur snabbt fick du?
tog ca 1-2 veckor efter att jag fått fast anställning...sen fick jag ca 2 erbjudanden/vecka. Tackade nej till de två första...den tredje lägenheten fastnade jag för och tacka ja till fort som fan. Jag ringde till dem som är handläggare och som bestämmer vem som får lägenheten och "fjäskade" lite för att öka mina chanser. Tror de brukar välja ut ca 5pers/lägenhet som får titta på lägenheten de sökt...sen väljer de den som de tycker passar bäst.

formula4shape
2006-09-09, 11:13
Ska vi flytta ihop Formula :D

Jag ska också flytta till GBG, har dock problem med att hitta jobb o lägenhet..

Javisst, vore väl mysigt?
Varför ska du flytta till GBG om du inte hittat något jobb än? :)

Baan
2006-09-09, 11:14
Jo men studentlägenheterna kräver väl studentkort, hade jag haft ett sådant hade jag redan haft en lägenhet :(

Givetvis får det fungera att pendla till en början, men vill däremot inte bo i något getto utanför stan. Sen förstår jag att man inte får ha för höga krav och det har jag inte :)

Där skulle jag säga att du har fel (fast jag kanske har fel heh), det borde vara enklare att få lägenhet om du har en ordentlig inkomst. Det är faktiskt ganska få studentlägenheter sett överlag hur många lägenheter det finns. Visst innebär det med studentlägenhet att bara studenter får söka, men det innebär INTE att det är lätt att få dom eller att dom är billigare, snarare dyrare. Jag har t ex nästan väntat i tre år på att få en kass liten tvåa på lite bättre läge än jag har nu, och då snackar vi om en mikroskopisk tvåa på 34 kvadrat. Det enda som är lätt att få som student hyffsat nära skolan (för min del chalmers) är korridor, och det suger ju egentligen.

Det är inte ghetto eller nordstan, fler alternativ har du, som t ex något hyffsat område lite utanför som kanske gör att du får åka en 15-20 min spårvagn till jobbet. Borde inte vara omöjligt fixa, speciellt inte om du har en ok inkomst!

Cerberus
2006-09-09, 11:14
Javisst, vore väl mysigt?
Varför ska du flytta till GBG om du inte hittat något jobb än? :)

så jag kan leva på dig :D

formula4shape
2006-09-09, 11:15
tog ca 1-2 veckor efter att jag fått fast anställning...sen fick jag ca 2 erbjudanden/vecka. Tackade nej till de två första...den tredje lägenheten fastnade jag för och tacka ja till fort som fan. Jag ringde till dem som är handläggare och som bestämmer vem som får lägenheten och "fjäskade" lite för att öka mina chanser. Tror de brukar välja ut ca 5pers/lägenhet som får titta på lägenheten de sökt...sen väljer de den som de tycker passar bäst.

Lär prova den taktiken när jag väl fått in foten i Göteborg så att jag har något sorts boende där. Just nu är prio ett att bara komma ner

Cerberus
2006-09-09, 11:16
vad är det för jobb du har fått??

Baan
2006-09-09, 11:17
tog ca 1-2 veckor efter att jag fått fast anställning...sen fick jag ca 2 erbjudanden/vecka. Tackade nej till de två första...den tredje lägenheten fastnade jag för och tacka ja till fort som fan. Jag ringde till dem som är handläggare och som bestämmer vem som får lägenheten och "fjäskade" lite för att öka mina chanser. Tror de brukar välja ut ca 5pers/lägenhet som får titta på lägenheten de sökt...sen väljer de den som de tycker passar bäst.

En kompis som fick lägenhet via boplats berättade något liknande, att dom har en viss urvalsprocess (som är småhemlig men förmodligen kötid och inkomst som spelar roll), fast han sa väl att det var han och två andra par som fick kolla. Om jag kommer ihåg rätt var det först till kvarn egentligen.

formula4shape
2006-09-09, 11:17
så jag kan leva på dig :D

Tsss, jag har en ganska dyr lägenhet i Karlstad som jag troligtvis får drass med i 3mån så det blir inga slantar över till dig *kissass*

formula4shape
2006-09-09, 11:18
vad är det för jobb du har fått??

Jag fortsätter min tjänst på en av de stora mobiloperatörerna.

Baan
2006-09-09, 11:19
Är det en permanent flytt?

formula4shape
2006-09-09, 11:20
Är det en permanent flytt?

Ja det ser ut som det. Det sa jag i och försig när jag flyttade till Karlstad också, jobbat här 1.5år och bott 1år, nu flyttar jag igen..

Baan
2006-09-09, 11:22
Låter ju lite småjobbigt, fast självklart, gillar du att flytta runt och så så är det väl ingen större fara. Vad är det för tjänst som kräver ständig flytt?

formula4shape
2006-09-09, 11:24
Låter ju lite småjobbigt, fast självklart, gillar du att flytta runt och så så är det väl ingen större fara. Vad är det för tjänst som kräver ständig flytt?

Jag uppgraderar mig :) skulle aldrig flytta om jag inte fått ett bättre erbjudande/en större utmaning.

o.z.z
2006-09-09, 11:26
En kompis som fick lägenhet via boplats berättade något liknande, att dom har en viss urvalsprocess (som är småhemlig men förmodligen kötid och inkomst som spelar roll), fast han sa väl att det var han och två andra par som fick kolla. Om jag kommer ihåg rätt var det först till kvarn egentligen.
först till kvarn är det inte...småhemlig urvalsprocess är det inte direkt, när jag frågade vad de går efter så sa de att det främsta är om man har en fast inkomst. Sen kollar de också om ni är flera personer som ska bo i lägenheten...de sa att jag tex inte skulle få några erbjudanden för lite större lägenheter eftersom jag bor själv. Så jag fick bara erbjudanden för mindre lägenheter vilket passade mig perfekt.

Baan
2006-09-09, 11:36
först till kvarn är det inte...småhemlig urvalsprocess är det inte direkt, när jag frågade vad de går efter så sa de att det främsta är om man har en fast inkomst. Sen kollar de också om ni är flera personer som ska bo i lägenheten...de sa att jag tex inte skulle få några erbjudanden för lite större lägenheter eftersom jag bor själv. Så jag fick bara erbjudanden för mindre lägenheter vilket passade mig perfekt.

men nu står det ju på boplats att det även är väntetid, annars kan det ju bli lite jobbigt att välja ut en peson av 3000 sökande. jag undrar hur det funkar när man har flera personer som får kolla på en lägenhet, borde inte dom andra 3-5 personerna vara "backup" ifall den som har förtur säger nej? dumt kolla på en lägenhet om man har tre pers före än som kan tänkas tacka ja..

o.z.z
2006-09-09, 11:44
men nu står det ju på boplats att det även är väntetid, annars kan det ju bli lite jobbigt att välja ut en peson av 3000 sökande. jag undrar hur det funkar när man har flera personer som får kolla på en lägenhet, borde inte dom andra 3-5 personerna vara "backup" ifall den som har förtur säger nej? dumt kolla på en lägenhet om man har tre pers före än som kan tänkas tacka ja..
de väljer ju den personen av de 3-5 personerna som de tycker är lämpligast...det är vad de sa till mig iaf. Jag ringde som sagt och fjäskade lite...typ sa att det var ordning och reda på mig och att lägenheten skulle passa mig perfekt och dylikt skitsnack:cool:.

formula4shape
2006-09-09, 12:00
de väljer ju den personen av de 3-5 personerna som de tycker är lämpligast...det är vad de sa till mig iaf. Jag ringde som sagt och fjäskade lite...typ sa att det var ordning och reda på mig och att lägenheten skulle passa mig perfekt och dylikt skitsnack:cool:.

Och de trodde på dig? :D

o.z.z
2006-09-09, 15:04
Och de trodde på dig? :D
japp:D

formula4shape
2006-09-09, 16:33
japp:D

Vilka gym är bra då?

o.z.z
2006-09-09, 17:18
Vilka gym är bra då?
jag har bara tränat regelbundet på lundbybadet...fräscht, hyffsade maskiner, fina tjejer att kolla på ibland:D

Baan
2006-09-09, 17:47
fysiken johanneberg är ju rätt ok, inte så dyrt iaf. finns hyffsat tunga hantlar. mest studentgym dock..

formula4shape
2006-09-09, 18:18
Jag skiter i om det är billigt, det ska vara hardcore och ha allt :D bra öppetider är viktigt, vill kunna träna när som helst.
Gärna ligga centralt.

Alla lägenheter jag ringt på idag har varit tagna redan *flex*

Baan
2006-09-09, 18:22
tja... hardcore... exhale isf kanske. tunga hantlar har dom nog garanterat och många människor som kan klassas som "hardcore".

om du menar utrustningsmässigt så finns det många gym som har möjligheter till det mesta, beror ävl lite på hur tunga hantlar du måste ha.

MilkmaN
2006-09-09, 18:23
Jag skiter i om det är billigt, det ska vara hardcore och ha allt :D bra öppetider är viktigt, vill kunna träna när som helst.
Gärna ligga centralt.

Alla lägenheter jag ringt på idag har varit tagna redan *flex*

Exhale, öppet 24/7, lite småstökigt och ligger i en källare. Har aldrig sett en sån stor koncentration av absurdt stora människor på samma ställe. Mäktigt.

Dessutom har de 100kgs hantlar.

Baan
2006-09-09, 18:27
Exhale, öppet 24/7, lite småstökigt och ligger i en källare. Har aldrig sett en sån stor koncentration av absurdt stora människor på samma ställe. Mäktigt.

Dessutom har de 100kgs hantlar.

Inte heller en större koncentration arga människor heller :D ?

formula4shape
2006-09-09, 19:00
Exhale, öppet 24/7, lite småstökigt och ligger i en källare. Har aldrig sett en sån stor koncentration av absurdt stora människor på samma ställe. Mäktigt.

Dessutom har de 100kgs hantlar.

Låter som gjort för mig, 100kg's hantlar är helt perfekt :D

mystic[-_-]
2006-09-09, 19:04
Personligen tyckte jag inte exhale var så extremt bra (mest varmt och trångt). Öppettiderna är ju bra dock.

Finns inga SL-klubbar centralt? De brukar ha bra gym

Yankeee
2006-09-09, 19:18
']Personligen tyckte jag inte exhale var så extremt bra (mest varmt och trångt).

Som delta då mao? Sjukt hypat :)

Baan
2006-09-09, 19:20
Som delta då mao? Sjukt hypat :)

Bara kolla på bilder på http://exhalegym.se/

Tycker det ser ganska trångt och småsunktigt ut. Säkert bra utrustning men ja det skadar ju inte om gymmet är ljust och någorlunda kul att vara i..

formula4shape
2006-09-10, 21:55
Tror jag har löst allt nu genom att ta en andra hand året ut. Så har jag lite längre tid på mig att hitta något jag vill ha, är lite svårt att gå på visningar osv när man inte ens befinner sig i staden.
Dock tror jag inte jag fick ett så bra område, eriksbo (någon som bott där?)..Har inte specifikt hört något om just detta område men man har hört mycket skit om områden som ligger i närheten uppåt angered. Aja jag överlever nog i 3mån! 10min till stan vilket är prio.

Tricklev
2006-09-10, 21:58
Eriksbo räknas väll som ett finare ställe precis;), men du kommer knappast bli akutknivmördad så fort du flyttar upp dit, den lilla hysterin som finns om Angered är hypad.

Sebbe_H
2006-09-10, 22:03
Eriksbo är väl rätt lugnt att bo i, men hamnar du i t.ex hammarkullen så är det en annan sak, du hittar inte en svensk på en heldag där.

formula4shape
2006-09-10, 22:12
Eriksbo räknas väll som ett finare ställe precis;), men du kommer knappast bli akutknivmördad så fort du flyttar upp dit, den lilla hysterin som finns om Angered är hypad.

Nja har inte direkt ställt några krav gällande hur fint det ska vara. Kostade inte speciellt mycket och är bara ett korttidsboende där jag kan förvara lite prylar och ha som övernattningsplats :) men det skadar inte om området i sig är relativt lugnt.

Men som du säger verkar det vara en jäkla hysteri kring angered.

AlexGBG
2006-09-10, 22:12
Tror jag har löst allt nu genom att ta en andra hand året ut. Så har jag lite längre tid på mig att hitta något jag vill ha, är lite svårt att gå på visningar osv när man inte ens befinner sig i staden.
Dock tror jag inte jag fick ett så bra område, eriksbo (någon som bott där?)..Har inte specifikt hört något om just detta område men man har hört mycket skit om områden som ligger i närheten uppåt angered. Aja jag överlever nog i 3mån! 10min till stan vilket är prio.


eriksbo är rätt lugnt vad jag har märkt, har tom. sökt lägenhet där, fast nu blir det nog partille istället. däremot, för 3 veckor ungefär så smällde det två ggr när jag var där å sålde glass å sa åt en kund jag hade just då "ojdå, det där lät ju lite otäkt, senare på kvällen när jag kom hem så var det två pers som hade blivit skjutna typ 300 meter från där jag var :P

hur som hellst, eriksbo kör jag glassbil i, å då får du fan komma ut å köpa glass så jag får sälja åt nån som hänger här på forumet..
kör eriksbo öster och västergärde, samt hjällbogärdet och hjällbo lillgata å lite till.

hur som hellst så är det ju ett ganska litet område med trevåningshus (tror jag) så det är inte så jättemkt folk, plus att dom har en halvstor mataffär på eriksbo västergärde vilken verkar vara helt ok.
sen så ligger det ju

Tricklev
2006-09-10, 22:14
Men som du säger verkar det vara en jäkla hysteri kring angered.

Den är väldigt överdriven, för den gemene mannen som bara vill leva sitt liv är Angered knappast farligt.

formula4shape
2006-09-10, 22:14
Eriksbo är väl rätt lugnt att bo i, men hamnar du i t.ex hammarkullen så är det en annan sak, du hittar inte en svensk på en heldag där.

Enligt han som bodde där så märktes det inte av. Vill inte ha fördommar mot icke svenska personer men hammarkullen har jag hållt mig ifrån ;)

formula4shape
2006-09-10, 22:17
eriksbo är rätt lugnt vad jag har märkt, har tom. sökt lägenhet där, fast nu blir det nog partille istället. däremot, för 3 veckor ungefär så smällde det två ggr när jag var där å sålde glass å sa åt en kund jag hade just då "ojdå, det där lät ju lite otäkt, senare på kvällen när jag kom hem så var det två pers som hade blivit skjutna typ 300 meter från där jag var :P

hur som hellst, eriksbo kör jag glassbil i, å då får du fan komma ut å köpa glass så jag får sälja åt nån som hänger här på forumet..
kör eriksbo öster och västergärde, samt hjällbogärdet och hjällbo lillgata å lite till.

hur som hellst så är det ju ett ganska litet område med trevåningshus (tror jag) så det är inte så jättemkt folk, plus att dom har en halvstor mataffär på eriksbo västergärde vilken verkar vara helt ok.
sen så ligger det ju

Haha din historia låter betryggande :D
Men verkar lugnt som du säger, inte speciellt stort.

Glass, ja har du någon bra lightvariant?

AlexGBG
2006-09-10, 22:20
Haha din historia låter betryggande :D
Men verkar lugnt som du säger, inte speciellt stort.

Glass, ja har du någon bra lightvariant?


eriksbo hade jag lätt kunnat bo i, det var nån som sköt två turkar i en bil..

njae.. en sorts light för tillfället :P

en sjukt god glass är dock vivana, hallonsorbet med hallonisöverdrag. 0,1% fett.

sen är ju eriksbo ett av dom områdena i gbg som får besök av glassbilen VARJE vecka, så där har du ju åxå en klar fördel :D

formula4shape
2006-09-10, 22:35
eriksbo hade jag lätt kunnat bo i, det var nån som sköt två turkar i en bil..

njae.. en sorts light för tillfället :P

en sjukt god glass är dock vivana, hallonsorbet med hallonisöverdrag. 0,1% fett.

sen är ju eriksbo ett av dom områdena i gbg som får besök av glassbilen VARJE vecka, så där har du ju åxå en klar fördel :D

Haha ja glassbilen är ett jäkla +..vilka tider? :D

AlexGBG
2006-09-10, 22:42
Haha ja glassbilen är ett jäkla +..vilka tider? :D


vet ju inte vilken gata du bor på, tyvärr får man ju inte länka till andra kosttillskottsshopar så jag kan inte hjälpa dig utan att veta gatan :P eller så får du lista ut adressen dit själv ;)
torsdagar är det iaf. som gäller. två olika tider..

formula4shape
2006-09-10, 23:09
vet ju inte vilken gata du bor på, tyvärr får man ju inte länka till andra kosttillskottsshopar så jag kan inte hjälpa dig utan att veta gatan :P eller så får du lista ut adressen dit själv ;)
torsdagar är det iaf. som gäller. två olika tider..

Är glass konkurerande verksamhet :confused:

AlexGBG
2006-09-24, 10:12
Är glass konkurerande verksamhet :confused:

japp ;) man bygger ju sjukt bra av glass, å blir smal åxå.
när flyttar du dit? tycker du ska hälsa när jag kommer nästa eller nästnästa gång

www.hemglass.se kan du kika tider på..

Tricklev
2006-09-24, 10:23
Tror jag såg dig vid Brunnsparken igår runt 23.25 formula4shape, redan hemmastad i Göteborg?:thumbup:

TCOG
2006-09-24, 10:29
Bara kolla på bilder på http://exhalegym.se/

Tycker det ser ganska trångt och småsunktigt ut. Säkert bra utrustning men ja det skadar ju inte om gymmet är ljust och någorlunda kul att vara i..

Gymmet är under renovering så de bilderna stämmer inte överens med hur det ser ut nu. Fått 6-7 nya maskiner också...

AlexGBG
2006-09-24, 10:35
Tror jag såg dig vid Brunnsparken igår runt 23.25 formula4shape, redan hemmastad i Göteborg?:thumbup:

fan va alla ser andra utom mig hela tiden? är jag så anonym? :(
tror fan inte nån har sett mig nån gång..

Tricklev
2006-09-24, 10:37
fan va alla ser andra utom mig hela tiden? är jag så anonym? :(
tror fan inte nån har sett mig nån gång..

Du kör inte glassbilen förbi kärra?*popcorn*

AlexGBG
2006-09-24, 10:40
Du kör inte glassbilen förbi kärra?*popcorn*


nej, inte det, men en massa andra ställen:P

mela
2006-09-24, 10:42
nej, inte det, men en massa andra ställen:P

Inte partille hoppas jag? :confused:

AlexGBG
2006-09-24, 10:48
Inte partille hoppas jag? :confused:

beror på var i partille du menar ;) kör björndammen och furulund..
sen ska jag nog flytta till partille, bara jag får en lgh där :)

mela
2006-09-24, 10:52
beror på var i partille du menar ;) kör björndammen och furulund..
sen ska jag nog flytta till partille, bara jag får en lgh där :)

Ah bor inte i Björndammen eller Furulund. Och jag flyr snart ifrån Partille :P Flytta INTE hit!

AlexGBG
2006-09-24, 10:54
Ah bor inte i Björndammen eller Furulund. Och jag flyr snart ifrån Partille :P Flytta INTE hit!

bättre att bo själv i partielle centrum än att bo här tillsammans nu med 4 andra personer :P

mela
2006-09-24, 10:55
bättre att bo själv i partielle centrum än att bo här tillsammans nu med 4 andra personer :P

tveksamt faktiskt.. mycket tveksamt.

Ryska_raketen
2006-09-24, 10:56
Men jävla överdrifter Mela. Partille är helt ok!

AlexGBG
2006-09-24, 10:57
tveksamt faktiskt.. mycket tveksamt.

det tar 10 min in till centrum med tåget, härifrån tar det 17 minuter med buss. och dessutom får jag närmare till jobbet, nära till ica i allum som är jävligt bra..

hur är förresten det där gymmet som ligger typ vid partillebos kontor?

mela
2006-09-24, 10:59
det tar 10 min in till centrum med tåget, härifrån tar det 17 minuter med buss. och dessutom får jag närmare till jobbet, nära till ica i allum som är jävligt bra..

hur är förresten det där gymmet som ligger typ vid partillebos kontor?

Sedan har du 93465827659827539875928 moppefjortisar och 98798 psykon som försöker våldta 4åriga flickor.

Menar du porthällas gym? Eller Power Fitness som ligger på Kyrktorget?

Ryska_raketen
2006-09-24, 11:00
lol mela, lol

AlexGBG
2006-09-24, 11:01
Sedan har du 93465827659827539875928 moppefjortisar och 98798 psykon som försöker våldta 4åriga flickor.

Menar du porthällas gym? Eller Power Fitness som ligger på Kyrktorget?


jag är inte en fyraårig flicka så jag klarar mig där.. och moppefjortisar är till för att titta strängt på å hytta med näven åt, då lär dom sig!

jag menar power fitness

mela
2006-09-24, 11:01
lol mela, lol


ssssh! han ska inte komma hit och förstöra min kommun.

Sebbe_H
2006-09-24, 11:35
Alex jag tror att jag har sett dig med glassbilen faktiskt:D

AlexGBG
2006-09-24, 11:59
Alex jag tror att jag har sett dig med glassbilen faktiskt:D

åfan? :D var då?

Inzza
2006-09-24, 12:05
Jo jag har varit inne och kikat där men utbudet var förvånadsvärt dåligt. Kommer jobba i centrum så det är lite tungt att behöva bo i t.ex. mölndal eller långt utåt sidorna där de flesta lägenheter verkar finnas.

Sedan tar det ju 4min med pendel till lisseberg, och 8 minuter till centralen. med bil tar det 6-10 minuter in till centrala stan, så mölndal är inte riktigt så off.

Sebbe_H
2006-09-24, 12:11
åfan? :D var då?

Kommer inte ihåg, men om det inte var du så var det sjukt likt:D

AlexGBG
2006-09-24, 12:16
Kommer inte ihåg, men om det inte var du så var det sjukt likt:D

finns en till kille som är rakad på huvudet å ganska lång..