handdator

Visa fullständig version : 48 år och nybörjare.


elzoo
2006-09-08, 21:34
hur stor är chansen att jag kan ändra min kropp,jag är 48 år kvinna,87kg,längd 176.Jag har styrketränat i bara tre veckor,men jag vill verkligen förändra min kropp,järna gå ner i vikt och bygga upp musklerna kan jag göra det eller är jag för gammal.

Cilia
2006-09-08, 21:43
väldigt stora skulle jag säga.
Det är bara att köra så kommer du se förändringar ganska snabb
för att inte prata om hur din ork kommer att förändras.
Glöm inte att köra konditionsträning med

shadowfire
2006-09-08, 21:44
Ålder är bara en siffra, det handlar mer om din mentala inställning.
Vill du så går allt!

Cerberus
2006-09-08, 21:45
Ålder är bara en siffra, det handlar mer om din mentala inställning.
Vill du så går allt!

utan tvekan! Go for it! :)

Det enda sättet att misslyckas är att inte försöka alls ;)

elzoo
2006-09-08, 21:52
väldigt stora skulle jag säga.
Det är bara att köra så kommer du se förändringar ganska snabb
för att inte prata om hur din ork kommer att förändras.
Glöm inte att köra konditionsträning med


underbart att läsa,jaa jag kör konditionsträning 10 minuter på cykel,10 minuter rodmaskinen, 10min trampmaskin innan jag tränar styrkelyft.

elzoo
2006-09-08, 21:54
Ålder är bara en siffra, det handlar mer om din mentala inställning.
Vill du så går allt!
villja har jag men inte kunskap.

elzoo
2006-09-08, 21:55
utan tvekan! Go for it! :)

Det enda sättet att misslyckas är att inte försöka alls ;)

jag ska!!!!

elzoo
2006-09-08, 22:02
glömde tacka för snabba svar,nu känner jag mig mycket mer inspirerad tack.

shadowfire
2006-09-08, 22:06
villja har jag men inte kunskap.
Kunskap kan du få dels genom självstudier, olika forum (som detta) eller genom en personlig tränare. Så länge du har viljan så ordnar sig resten, kunskap o erfarenhet får du på vägen!
Bara o kika runt på detta forum om inte annat så kommer du se olika själar som kämpar o sliter för o nå sina mål på ett eller annat sätt.. viljestyrka är nyckelordet!

elzoo
2006-09-08, 22:40
Kunskap kan du få dels genom självstudier, olika forum (som detta) eller genom en personlig tränare. Så länge du har viljan så ordnar sig resten, kunskap o erfarenhet får du på vägen!
Bara o kika runt på detta forum om inte annat så kommer du se olika själar som kämpar o sliter för o nå sina mål på ett eller annat sätt.. viljestyrka är nyckelordet!
viljestyrka är nyckelordet ! tar fasta på det.

elzoo
2006-09-08, 22:47
föresten kikade på din journal,shadowfire,lite bättre nu faktiskt,tur att ni fins.

Semiramis
2006-09-09, 09:17
Jag var 47 år när jag började träna, för tre och ett halvt år sedan. Sedan dess har jag gått ner nästan 20 kilo och helt förändrat min kropp, blivit stark och fått en bra kondition. De två viktigaste sakerna tycker jag är att äta bra och att vara målmedveten. Förändringarna går inte så fort men över tiden så blir det dramatiska resultat. Du är helt klart inte för gammal. Lycka till!

PontusWidehall
2006-09-09, 09:19
Som Shadowfire nämde i en tidigare journal.
Allt handlar om motivation, och hur mycket du vill det du ska hoppa in på.
Tex, ta en närmare titt på dig själv, sen frågar du dig själv, vill jag se ut så här, eller vill jag ha en smärt kropp och även må bra?
Om svaret på den frågan är ja, så är det ett jävlar anama som gäller :)
Jag lever på min motivation och inställning, får se hur långt det bär mig!

Lycka till! :thumbup:

o.z.z
2006-09-09, 09:46
villja har jag men inte kunskap.
själv så har jag lärt mig i princip allt om träning och kost på kolozzeum...så en bra start är att läsa igenom Sticky trådar och våga ställa "dumma" frågor. Kör hårt:hbang:

cam
2006-09-09, 13:16
Finns inget bättre än styrketräning för att ändra på kroppens symmetri och må bättre. Lite konditionsträning och bra mat på det så bränner man fett också. Finns många här som "byggt om sig" genom detta och det finns mycket kunskap här att hämta. Och det är aldrig för sent. Så välkommen och stort lycka till! :thumbup:

stridis
2006-09-09, 13:35
Jag har styrketränat i bara tre veckor,men jag vill verkligen förändra min kropp,järna gå ner i vikt och bygga upp musklerna kan jag göra det eller är jag för gammal.

Du kommer känna dig helt annorlunda, bättre hållning inte minst.

Jag hoppas du verkligen får till livsstilsförändringen som styrketräningen innebär. Prata gärna med styrketräningsinstruktörerna på ditt gym (förhoppningsvis vet de vad de snackar om), de brukar kunna komma med mängder med tips till nybörjare.

Nitrometan
2006-09-09, 13:44
Jag var 47 år när jag började träna, för tre och ett halvt år sedan. Sedan dess har jag gått ner nästan 20 kilo och helt förändrat min kropp, blivit stark och fått en bra kondition. De två viktigaste sakerna tycker jag är att äta bra och att vara målmedveten. Förändringarna går inte så fort men över tiden så blir det dramatiska resultat. Du är helt klart inte för gammal. Lycka till!
Precis. Målmedveten. Vilja. Envis.

Skaffa kunskap.

Klart att det går.

Jättekul att se att du vill göra en förändring i ditt liv elzoo!