handdator

Visa fullständig version : Peaken


Richard85
2006-09-08, 13:21
Min bicepspeak har stannat upp..Kör just nu

3set sittande hantelcurl
3set skivstångscurl
3set hammercurl
2-3set stång i cablecrossmaskinen..

Några övningar som borde bort, läggas till för och gå igång peaken igen

Fettecke
2006-09-08, 13:22
genetiskt?

Richard85
2006-09-08, 13:23
Kan mycket väl vara så ja, muskelen i sig är stor..mina armar mäter 44cm..men peaken e allt för kass

jwzrd
2006-09-08, 13:24
Det enda du kan göra är att påverka hur du poserar armen, storleken på biceps' båda huvuden och brachialis. Hur du påverkar storleken har mer att göra hur bra du är på att träna än vilka övningar du väljer.

Fettecke
2006-09-08, 13:26
Kan mycket väl vara så ja, muskelen i sig är stor..mina armar mäter 44cm..men peaken e allt för kass
det beror på vart ditt muskelfäste börjar och slutar, det enda du kan göra i princip är att träna muskln större så kanske du får en högre peak...

Richard85
2006-09-08, 13:27
"Det enda du kan göra är att påverka hur du poserar armen, storleken på biceps' båda huvuden och brachialis. Hur du påverkar storleken har mer att göra hur bra du är på att träna än vilka övningar du väljer"

Vad menar du med hur bra du är på och träna..?

Richard85
2006-09-08, 13:27
Jag är lång så muskeln i sig är lång..Så det kan stämma, storleken har betydelse där

jwzrd
2006-09-08, 13:28
"Det enda du kan göra är att påverka hur du poserar armen, storleken på biceps' båda huvuden och brachialis. Hur du påverkar storleken har mer att göra hur bra du är på att träna än vilka övningar du väljer"

Vad menar du med hur bra du är på och träna..?

Exakt som jag skriver. Hur bra är du på att träna biceps? Får du effekt av dina curlar? Ökar styrkan och/eller storleken på biceps? Skadar du dig ofta?

Fettecke
2006-09-08, 13:28
om du slötränar, lyfter korrekt, maximalt nyttjande av muskeln dvs.
Edit: ffs. wizard är het på gröten idag!

Richard85
2006-09-08, 13:29
Den växer, gör kontunerliga mätningar och den växer, styrkan går framåt dock inte JÄTTEfort...Övningarna ger bra kontakt och pump i muskeln så jag kan inte hitta något fel faktist

Fettecke
2006-09-08, 13:30
Då gör du allt du kan för att förbättra dina biccar, blir dom inte till din belåtenhet så är det bara att dänga släkten.

jwzrd
2006-09-08, 13:33
Den växer, gör kontunerliga mätningar och den växer, styrkan går framåt dock inte JÄTTEfort...Övningarna ger bra kontakt och pump i muskeln så jag kan inte hitta något fel faktist

Då så, bara att ge det tid. En annan sak är att du helt enkelt kanske har för mycket fett på armen så att du inte ser hur bitarna ser ut.

Men posering sen, som även gäller träningen, innebär att du måste supinera handen ordentligt för att på så vis kontrahera biceps så mycket det går. Alltså att längden på muskelbuken är så kort den kan vara, då är muskeln även så tjock/hög den kan.

Richard85
2006-09-08, 13:35
okey..får låta tiden utvisa det hela