handdator

Visa fullständig version : Pal Faktor


rhotkiw
2006-09-08, 07:52
Kan ni skriva palfaktor i olika aktiviteter.

Palfaktor i:

Skolan ( lyssna på läraren, läsa, skriva, rita, diskutera )
Promenera lätt / lagom takt.
Promenera ganska raskt.
Promenera tävlingsfart. ( Gång ).
Jogga.
Hushållsarbete hemma.
Duscha.
Sova.

Thorwaldsson
2006-09-08, 08:07
Det har säkerligen sikrivits innan, men det kan tydligen inte sägas tillräckligt ofta: Lugna ner dig! Jag har sett att du börjat ta till dig i dina senaste trådar, vilket är jättebra. Men ditt problem ligger inte i att hålla koll på hur mycket du förbränner utan i hur mycket du äter.

Tidigare har du skrivit att du inte tänker räkna kalorier, men det är just vad du kommer att göra om du full koll på vad du förbränner. Det verkar som att du tagit till dig av lite av de råd du fått i de andra trådarna. Ge dina nya vanor någon månad för att se hur det fungerar. Kan inte tänka mig att du skulle kunna försämra din hälsa under den tiden så länge du följer de andra råden du fått.

Sammanfattning: Du behöver inte ha koll på förbränningen vid de olika aktiviterna. I ditt fall tycker jag att att du bör äta runt 6 ggr om dagen tills du är mätt. Dessutom kan du ge dig själv en månad med dina (förhoppningsvis) nya vanor.

Jacky
2006-09-08, 08:09
Kan ni skriva palfaktor i olika aktiviteter.

Palfaktor i:

Skolan ( lyssna på läraren, läsa, skriva, rita, diskutera )
Promenera lätt / lagom takt.
Promenera ganska raskt.
Promenera tävlingsfart. ( Gång ).
Jogga.
Hushållsarbete hemma.
Duscha.
Sova.

Hm..med tanke på alla inlägg du skrivit på forumet och det faktum att du är 300000 ggr värre än mig gällande nojjighet om kost & träning så föreslår jag att du lägger ner allt vad palfaktor, kcal-beräkning och matfixering är. Du behöver nog söka hjälp..
Detta säger jag inte för att vara elak. Du säger att du vill gå upp i vikt & ifrågasätter sedan hur nyttig en kycklingsallad är?
Förstår du inte att du "ljuger för dig själv".
Det syns tydligt vad du håller på med. Snälla. Låt bli innan det blir ännu värre. Se till att leva ett roligt liv. Du är ung. Var inte ung och dum. Var smart och prata med någon du litar på om detta nu.

KRAM!