handdator

Visa fullständig version : Brådskande P-piller fråga, hjälp!


Fed up
2006-09-07, 21:07
Ok, jag är en idiot: Igår råkade jag ta två p-piller samma kväll. Glömde helt enkelt bort att jag redan tagit ett typ 3 minuter tidigare, kom på det precis när jag svalde den.
Fick sota genom diverse lättare magsmärtor och illamående och annat skoj. :thumbup:

Nu till frågan:
Vad tror ni, ska jag ta en tablett ikväll, och på så sätt få en dags längre uppehåll i slutet av perioden, eller ska jag hoppa över ikväll?

Hade tänkt ringa sjukvårdsupplysningen idag, men glömde. Nu har de väl stängt?

Tänkte gå och sova typ nu snart, därav brådskandet i frågan...

Cilia
2006-09-07, 21:10
tror sjukvårdsupplysningen är öppet dygnet runt

har däremot ingen aning om vad du ska göra

Fettecke
2006-09-07, 21:12
står det nått på din ask?

Fettecke
2006-09-07, 21:13
Pillren är ju inte livsfarlig precis, hade det varit jag så hade jag skippat en dag, för att sen käka på som vanligt, men ha skyddat sex m. kondom resten av veckan....

Men detta är ju vad jag hade gjort, jag är ingen doktor!

Fed up
2006-09-07, 21:15
står det nått på din ask?

Det står "vid överdosering kontakta alltid giftcentralen eller läkare". Det gjorde jag inte.

Sitter dock i telefonkö till sjukvårdsupplysningen nu (var lugn, jag behåller min plats i kön!)! Kunde aldrig tro de hade såna generösa öppettider! :thumbup:

jwzrd
2006-09-07, 21:15
Pillren är ju inte livsfarlig precis, hade det varit jag så hade jag skippat en dag, för att sen käka på som vanligt, men ha skyddat sex m. kondom resten av veckan....

Men detta är ju vad jag hade gjort, jag är ingen doktor!

Händer det ofta?

mathor
2006-09-07, 21:17
Vad är det för p-piller du har?

Fettecke
2006-09-07, 21:18
Händer det ofta?
dagligen, det är därför jag aldrig får i mig några piller....

Cilia
2006-09-07, 21:20
(var lugn, jag behåller min plats i kön!)!
Gud va jag hatar dom meddelanden
hoppas ta mig faan att dom går i köordning och att det inte är någon jävla slumpgenerator som sorterar samtalen.

Fed up
2006-09-07, 21:20
Vad är det för p-piller du har?

Synfase, heter de.
Om du undrar vilken sorts det är så...eh...vet jag inte.

Fed up
2006-09-07, 21:22
Gud va jag hatar dom meddelanden
hoppas ta mig faan att dom går i köordning och att det inte är någon jävla slumpgenerator som sorterar samtalen.

Den är sjukt störig, ingen musik utan hon säger det typ en gång i sekunden, och man får väldigt sällan reda på vilken plats man har, när jag äntligen fick det hade jag kommit tå platser (från 12 till 10...). *rolleyes*

"det är fortfarande kö, vi arbetar så fort vi kan för att det ska bli din kö"
tio sek
"du behåller din plats i kön"
osv.

mathor
2006-09-07, 21:24
Synfase, heter de.
Om du undrar vilken sorts det är så...eh...vet jag inte.

Om det gått mer än 36 timmar sedan man tagit den senaste tabletten, det vill säga mer än tolv timmars försening, kan skyddet ha upphört. Fetteckes råd om kondom i en vecka är därför bra, om du väljer att inte ta pillret imorgon. Ett längre uppehåll skulle jag som föredetta kvinna föredra iofs. Håll dock köplatsen så att du kan stilla din oro. Jag själv skulle iallafall inte bli lugnad av en websatanist på internetforum.

Fed up
2006-09-07, 21:26
Om det gått mer än 36 timmar sedan man tagit den senaste tabletten, det vill säga mer än tolv timmars försening, kan skyddet ha upphört. Fetteckes råd om kondom i en vecka är därför bra, om du väljer att inte ta pillret imorgon. Ett längre uppehåll skulle jag som föredetta kvinna föredra dock.

Jag överväger att ta ett imorgon på dagen, då kan jag undvika 36-timmarsgränsen på endast 1 piller/2 dagar. Men ja, nu är jag ju på plats 6 (yay!) i kön, jag får väl se vad de säger. Antagligen kommer de inte stödja min idé...

Fed up
2006-09-07, 21:38
Undrar om de fått frågan förut:
Jag: (förklarade läget...) ska jag ta en nu ikväll och...
Hon: Ja det ska du.
Jag: Eh ok, och tar ett längre uppehåll sen eller?
Hon: ja, en dag bara.bb
Jag: Ja jo, ok tack och hej.

5 sekunders samtal efter 30 mins väntan...(bra för de efter mig i kön!)

Tack för hjälpen, nu kan tråden låsas eller nåt...

mathor
2006-09-07, 21:44
Jag sa ju det.