handdator

Visa fullständig version : Blod och boxning


Caixa**
2006-09-07, 18:14
Har lite problem med blödande knogar under thaiboxningsträning...

Var så dum att jag körde rätt hårt utan lindor första träningen så jag fick några fina skrubbsår på knogarna mina. Nästa pass körde jag som vanligt med lindor, men slog iallafall upp såren så det blödde igenom.. Senaste passet körde jag med sporttejp lindat runt handen plus vanlig linda, men likfan lyckades jag slå upp såren igen!

Någon med liknande problem? Hur lyckas ni skydda era stackars knogar under boxningsträning?
(Bör kanske tillägga att jag har relativt nya handskar, så det kan vara där problemet ligger..)

Fed up
2006-09-07, 21:18
Har lite problem med blödande knogar under thaiboxningsträning...

Var så dum att jag körde rätt hårt utan lindor första träningen så jag fick några fina skrubbsår på knogarna mina. Nästa pass körde jag som vanligt med lindor, men slog iallafall upp såren så det blödde igenom.. Senaste passet körde jag med sporttejp lindat runt handen plus vanlig linda, men likfan lyckades jag slå upp såren igen!

Någon med liknande problem? Hur lyckas ni skydda era stackars knogar under boxningsträning?
(Bör kanske tillägga att jag har relativt nya handskar, så det kan vara där problemet ligger..)

Du har alltså handskar? Vad har du för handskar? Jäklar vad du msåte slå hårt, eller så har du kassa handskar med elaka sömmar i. Jag har nog iof. aldrig kört seriöst utan lindor, så jag vet inte, det händer kanske lätt.
Du får kanske pausa till såren läkt någorlunda och sen bara vara noga med lindorna. Eller fråga nån på klubben, de vet nog mer om sånt än jag. :)

Caixa**
2006-09-07, 21:46
Du har alltså handskar? Vad har du för handskar? Jäklar vad du msåte slå hårt, eller så har du kassa handskar med elaka sömmar i. Jag har nog iof. aldrig kört seriöst utan lindor, så jag vet inte, det händer kanske lätt.
Du får kanske pausa till såren läkt någorlunda och sen bara vara noga med lindorna. Eller fråga nån på klubben, de vet nog mer om sånt än jag. :)

Kör på vanliga klassiska säckhandskar Genuine Fighter G*E*A*R, sitter som handen i handsken:thumbup: Nej, annars känns de bra, riktigt stabila och så..bra stöd för handleden dessutom..fan bara att de ska skava.. Har köpt når super-plåster nu iallafall..kanske bättre att lägga det underst istället för sporttejp. Lite skråmor får man väl räkna med om man boxas och håller på, synd bara att det aldrig läker ordentligt.. Får nog göra som du säger och vila såren ett tag..

Kurash
2006-09-07, 21:57
Skinnet hårdnar snart ska du se. Bit ihop bara.

Caixa**
2006-09-07, 21:59
Skinnet hårdnar snart ska du se. Bit ihop bara.
Niiiice..knogvalkar:D

nutz
2006-09-07, 22:02
Vila en vecka och smörj ordentligt med nån fuktande kräm. Apotekets grejer är skitbra, hör med nån i vita rock så fixar dom nått bra.

Hade ett liknande problem förrut, där jag fick skärsår i ansiktet av handskarna när jag höll guard och blockerade slag. All svett som flög runt i ansikte och på handskar torkade ut mig men det löste sig med en vanlig mjukgörande ansiktskräm. Men jag har också ganska torr hud naturligt.

"mjukgörande".. :hbang: jävlar vad manligt.

skyler
2006-09-11, 14:06
Blödande knogar!? Vad har jag missat? Har kört thaiboxning ett år och aldrig råkat ut för det.... Antingen slog jag jätte löst eller så hade jag väldigt bra handskar:)

Hoppas på det sistnämnda...

Caixa**
2006-09-12, 12:25
Blödande knogar!? Vad har jag missat? Har kört thaiboxning ett år och aldrig råkat ut för det.... Antingen slog jag jätte löst eller så hade jag väldigt bra handskar:)

Hoppas på det sistnämnda...

Eller så är det jag som är ovanligt känslig:em: Brukar ofta se misshadlad ut efter ett pass mot någon stark kille..med stora blåmärken hela armarna. Annars är det slagen jag är bäst på.. sparkarna kommer lååångt efter.

Tackar för tipsen nutz! Mjukgörande funkar jättebra! Har iof inte boxats på en vecka nu, men såren är nästan helt läkta. Tror att det är bra att smörja in sig lite överallt inför träning..slipper man en del av den skavande friktionen..